Print side | Luk vindue

Gøre harddisk aktiv igen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154665
Udskrevet den: 01-Maj-2024 kl. 13:35


Emne: Gøre harddisk aktiv igen
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Gøre harddisk aktiv igen
Skrevet den: 08-Marts-2018 kl. 08:50
Jeg har købt to nye eksterne harddiske som kom i ntsf format. Her kunne jeg installere et program da jeg er mac bruger således at jeg kunne skrive til de harddiske.

Problemet blev så bare at de sket ikke kan læses fra min apple ekstreme router, så jeg ville formatere dem til mac os journal, hvor jeg ved den tidligere harddisk sådan fint kunne læses, men nu kan jeg sket ikke komme til at gøre noget på de 2 diske.
Den skriver bare at de er passive.

Under diskværktøjer har jeg forsøgt at slette uden held, jeg kan heller ikke her få lov at gøre dem aktive. Nogle gode ideer?



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 08-Marts-2018 kl. 14:55
så må du nok hellere google dig lidt og lære lidt om fdisk i terminal.



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Marts-2018 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har købt to nye eksterne harddiske som kom i ntsf format. Her kunne jeg installere et program da jeg er mac bruger således at jeg kunne skrive til de harddiske.

Problemet blev så bare at de sket ikke kan læses fra min apple ekstreme router, så jeg ville formatere dem til mac os journal, hvor jeg ved den tidligere harddisk sådan fint kunne læses, men nu kan jeg sket ikke komme til at gøre noget på de 2 diske.
Den skriver bare at de er passive.

Under diskværktøjer har jeg forsøgt at slette uden held, jeg kan heller ikke her få lov at gøre dem aktive. Nogle gode ideer?


Tryk Cmd-2 så du ser alle enheder og ikke bare volumes. Kan du så klikke på selve disken og formattere?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 08-Marts-2018 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har købt to nye eksterne harddiske som kom i ntsf format. Her kunne jeg installere et program da jeg er mac bruger således at jeg kunne skrive til de harddiske.

Problemet blev så bare at de sket ikke kan læses fra min apple ekstreme router, så jeg ville formatere dem til mac os journal, hvor jeg ved den tidligere harddisk sådan fint kunne læses, men nu kan jeg sket ikke komme til at gøre noget på de 2 diske.
Den skriver bare at de er passive.

Under diskværktøjer har jeg forsøgt at slette uden held, jeg kan heller ikke her få lov at gøre dem aktive. Nogle gode ideer?


Tryk Cmd-2 så du ser alle enheder og ikke bare volumes. Kan du så klikke på selve disken og formattere?


Hold nu kæft altså.. :)

Det har jeg gjort før kan jeg huske nu. Ganske rigtigt så kommer harddisken frem og jeg kan fornatere den til mac format. Kæft hvor har jeg læst stolpe op og ned i mange timer nu:)
Tak for den


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Marts-2018 kl. 16:15
'så lidt!



Print side | Luk vindue