Print side | Luk vindue

Hva... øh... hvad så nu?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154699
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 13:26


Emne: Hva... øh... hvad så nu?
Skrevet af: Hother
Emne: Hva... øh... hvad så nu?
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 13:40
For vel næsten første gang, er der ikke rigtigt noget ved de kommende 2018 modeller som "Virker dragende på mig". Og det gælder både på tv siden, som på Blu-Ray afspiller siden.

Hvad angår TV synes jeg til mit brug, og her den måde jeg benytter mit TV, jamen der er ikke rigtigt noget nyt under solen i 2018. Jeg er jo særdeles glad for mit Panasonic 65EZ1000E, som giver mig lige det billede som jeg ønsker, nemlig som "At være der selv". Jeg har ikke behov for en masse APPS, for mig er det primært billedet der tæller. Jeg er jo ikke vildt begejstret for HDR, og det er vel mest af alt det, som de nye modeller handler om. Dolby Vision, HDR+ og hvad det nu hedder alt sammen. Mit nuværende TV skulle jo - hvis alting holder som lovet, modtage en HDR+ opdatering.

Og det bringer mig så over til min Blu-ray afspiller, som jo er en Panasonic UB900. Glimrende afspiller på alle mulige måder, kan alt hvad jeg pt. gerne vil afspille, men den kan ikke afspille HDR+, hvis jeg nu mod forventning alligevel gerne ville prøve HDR+. Men hvad søren, jeg har end ikke set en HDR+ BD-film om hjørnet. Jeg synes at Panasonic lige i mine øjne har en af de mest spændende Blu-Ray afspiller på vej, nemlig DP-UB9000. Den er vel nærmest et modstykke til Oppo´s fremragende afspillere. Den nye Panasonic afspiller er utroligt lækkert lavet, lige den type af byggekvalitet som jeg holder umådeligt af. Bare det problem, jeg har sørme ikke rigtigt behov for den afspiller. Skulle jeg alligevel gå hen senere på året og investere i sådan en sag, så vil det primært bare være ejerglæden der afgør den sag.

Nå, men hvor om alting er, så har jeg jo netop investeret 10K i en Sony Surround Bar med tilhørende subwoofer. Og det system glæder jeg mig til at modtage - igen, for det først modtagne blev returneret pga. en fejl på subwooferen. Men ellers virker det Sony system til at være et meget brugbart system hos mig. Jeg glæder mig til at kunne prøve det rigtigt af hos mig. Måske det køb, er mit køb for i år. Jeg ved dog af hårdt prøvede erfaringer, at jeg aldrig skal sige aldrig.

Hvad mener I andre at der er spændende nyheder i 2018, som kan få jer til at købe nyt?        


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 13:54
Jeg har det egentlig meget lige sådan... vil gerne opgradere mit 55 oled til 65, men hverken 2017 eller som du påpeger 2018 har ret meget nyt med sig...

Jeg tror jeg enten køber brugt 65, ellers venter jeg nok til 2019 hvor jeg tror på Hdmi 2.1 er med.
Skulle b&w komme med noget nyt soundbar her i år, så ved jeg at jeg kommer til at prøve det af. Mm den lander på 20.000. Var det ikke introprisen på panorama 1 i sin tid?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 13:58
Synes heller der er noget vildt spændene i 2018. Eneste er de forhåbenligt lave OLED priser på de store modeller.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har det egentlig meget lige sådan... vil gerne opgradere mit 55 oled til 65, men hverken 2017 eller som du påpeger 2018 har ret meget nyt med sig...

Jeg tror jeg enten køber brugt 65, ellers venter jeg nok til 2019 hvor jeg tror på Hdmi 2.1 er med.
Skulle b&w komme med noget nyt soundbar her i år, så ved jeg at jeg kommer til at prøve det af. Mm den lander på 20.000. Var det ikke introprisen på panorama 1 i sin tid?

Jeg ved sørme ikke hvad Panorama 1 kostede. Jeg havde jo en Panorama 2, og den gav jeg 10K for.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvad mener I andre at der er spændende nyheder i 2018, som kan få jer til at købe nyt?        


Overhovedet intet.

Okay, jeg er heller ikke frontrunner, køber stabilt udstyr der skal holde flere år og skifter når jeg syntes det er tid, ikke når der lige kommer noget nyt og spændende.
Har 50" fullHD, Blu-ray, surround i 5.0, AirPlay, netværksbetjening af lyd i zone 2, ATV 4K og en lækker fjernbetjening der kan styre det hele.
Kan ikke se, hvad jeg har brug for af nyt lige nu!

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 15:23
Mht OLED, så stod jeg for et år siden og vaklede mellem 20016 og 2017 modellerne . Jeg ville gerne have 3D (2016) , men vurderede efter de første test - at det synligt kraftigere lysoutput på 2017 trods alt vægtede højere . Nu har jeg så stået lidt i samme situation og afventet hvad 2018 modellerne tilbyder . Og er kommet til samme konklusion som jer , at opgraderingen i 18 tilsyneladende er for lille i forh til prisforskellen . . Så i fredags modtog jeg et 2017 LG E65” OLED , som nu har afløst det 7 år gamle 63” Samsung plasma . .

Mht Bluray 4K/HDR afspiller, så har jeg i første omagang helt fravalgt at købe en. Jeg vil simpelthen se om jeg kan overleve på streamede lejefilm, - samt de favoritter som jeg har fået rippet . På forholdsvis kort sigt kan jeg være i tvivl om bluray og fysiske medier overhovedet overlever . . ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mht OLED, så stod jeg for et år siden og vaklede mellem 20016 og 2017 modellerne . Jeg ville gerne have 3D (2016) , men vurderede efter de første test - at det synligt kraftigere lysoutput på 2017 trods alt vægtede højere . Nu har jeg så stået lidt i samme situation og afventet hvad 2018 modellerne tilbyder . Og er kommet til samme konklusion som jer , at opgraderingen i 18 tilsyneladende er for lille i forh til prisforskellen . . Så i fredags modtog jeg et 2017 LG 65” OLED , som nu har afløst det 7 år gamle 63” Samsung plasma . .

Mht Bluray 4K/HDR afspiller, så har jeg i første omagang helt fravalgt at købe en. Jeg vil simpelthen se om jeg kan overleve på streamede lejefilm, - samt de favoritter som jeg har fået rippet . På forholdsvis kort sigt kan jeg være i tvivl om bluray og fysiske medier overhovedet overlever . . ?

Stort tillykke med dit nye OLED. Det holdt hårdt med en udskiftningSmile

Jeg håber at du bliver tilfreds med det nye.

Mht. film, så køber jeg ret få, og kun dem jeg gerne vil eje, og som jeg ved at jeg vil se flere gange. Jeg håber meget at Blu-ray overlever, for jeg synes stadig at der er en kvalitets forskel i billedet.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 16:45
Der mangler OLED modeller til under 50" segmentet. Det ville få mig til at købe nyt.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

For vel næsten første gang, er der ikke rigtigt noget ved de kommende 2018 modeller som "Virker dragende på mig". Og det gælder både på tv siden, som på Blu-Ray afspiller siden.

Hvad angår TV synes jeg til mit brug, og her den måde jeg benytter mit TV, jamen der er ikke rigtigt noget nyt under solen i 2018. Jeg er jo særdeles glad for mit Panasonic 65EZ1000E, som giver mig lige det billede som jeg ønsker, nemlig som "At være der selv". Jeg har ikke behov for en masse APPS, for mig er det primært billedet der tæller. Jeg er jo ikke vildt begejstret for HDR, og det er vel mest af alt det, som de nye modeller handler om. Dolby Vision, HDR+ og hvad det nu hedder alt sammen. Mit nuværende TV skulle jo - hvis alting holder som lovet, modtage en HDR+ opdatering.
På TV siden.
Dit TV må da være for lille og det mangler 3D. Din BD afspiller kan ikke levere 4K/HDR. Og hvad med en remote med display og activities.

Jeg "venter" på nogle flere tommer og 3D uden briller, men det bliver så ikke i år.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

For vel næsten første gang, er der ikke rigtigt noget ved de kommende 2018 modeller som "Virker dragende på mig". Og det gælder både på tv siden, som på Blu-Ray afspiller siden.

Hvad angår TV synes jeg til mit brug, og her den måde jeg benytter mit TV, jamen der er ikke rigtigt noget nyt under solen i 2018. Jeg er jo særdeles glad for mit Panasonic 65EZ1000E, som giver mig lige det billede som jeg ønsker, nemlig som "At være der selv". Jeg har ikke behov for en masse APPS, for mig er det primært billedet der tæller. Jeg er jo ikke vildt begejstret for HDR, og det er vel mest af alt det, som de nye modeller handler om. Dolby Vision, HDR+ og hvad det nu hedder alt sammen. Mit nuværende TV skulle jo - hvis alting holder som lovet, modtage en HDR+ opdatering.
På TV siden.
Dit TV må da være for lille og det mangler 3D. Din BD afspiller kan ikke levere 4K/HDR. Og hvad med en remote med display og activities.

Jeg "venter" på nogle flere tommer og 3D uden briller, men det bliver så ikke i år.
Jeg har simpelthen ikke plads til et større TV, det jeg har er såmænd også stort nok, og min BD afspiller kan afspille HDR. En multi remote interessere mig faktisk ikke.

Jeg tror at du kommer til at vente længe omkring dit 3D ønske. Som jeg ser det er 3D en død sild,


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Der mangler OLED modeller til under 50" segmentet. Det ville få mig til at købe nyt.


Mener Dell har lavet OLED til PC . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 19:08
2018   Her leder jeg efter soundbar med atmos.
Håber på Sonos dukker op med nyt i år.

Så 2018 bliver også stille.   Er godt tilfreds med DX900   Og det bliver først skiftet eller flyttet når der er 75” oled til priser jeg syntes er ok

Der er ikke noget der lokker nu.


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 19:19

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har simpelthen ikke plads til et større TV
Surt. 

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

det jeg har er såmænd også stort nok
Den har jeg hørt før fra andre. Først med deres 24" så - 32" - så 42" - så 50" og så videre. Det ændre så åbenbart for andre så måske også for dig.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En multi remote interessere mig faktisk ikke.
Ikke en multi remote, men noget i stil med Logitech Harmony og Neeo.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at du kommer til at vente længe omkring dit 3D ønske. Som jeg ser det er 3D en død sild
Jeg venter gerne. Heldigvis virker billedet ikke så fladt i dag som før.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

2018   Her leder jeg efter soundbar med atmos.
Håber på Sonos dukker op med nyt i år.

Så 2018 bliver også stille.   Er godt tilfreds med DX900   Og det bliver først skiftet eller flyttet når der er 75” oled til priser jeg syntes er ok

Der er ikke noget der lokker nu.
DX900 er et super TV. jeg kan godt forstå at du venter.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Marts-2018 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har simpelthen ikke plads til et større TV
Surt. 

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

det jeg har er såmænd også stort nok
Den har jeg hørt før fra andre. Først med deres 24" så - 32" - så 42" - så 50" og så videre. Det ændre så åbenbart for andre så måske også for dig.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En multi remote interessere mig faktisk ikke.
Ikke en multi remote, men noget i stil med Logitech Harmony og Neeo.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at du kommer til at vente længe omkring dit 3D ønske. Som jeg ser det er 3D en død sild
Jeg venter gerne. Heldigvis virker billedet ikke så fladt i dag som før.
Omkring TV størrelse. Næh jeg har ikke lyst til et større TV, også fordi risikoen med banding osv., stiger med TV´ets størrelse som jeg har forstået det.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 06:58
Enig i, at der ikke er så mange afgørende nyheder i 2018. Det ligner lidt et overgangsår indtil vi får HDMI 2.1 og producenterne får ny skærmteknologi klar (næste generation OLED, måske microLED, mere avancerede quantum dot-implementeringer mm.).

Jeg vil dog sige, at hvis man er til konsolspil, så kommer der nogle interessante ting i visse 2018-modellee, som er en overvejelse værd. Vi har ikke hørt så meget om disse funktioner endnu, da det er en del af HDMI 2.1. Producenterne går stadig meget stille med dørene, da certificering ikke er begyndt endnu.

Og så kunne noget godt tyde på, at 8K så småt skydes i gang i slutningen af 2018 og i højere grad i foråret 2019.

Til gengæld ligner 2018 året, hvor store OLED-tv kommer godt noget i pris (I så måske 65" OLED til 13.999 kr. i weekenden og vejl. pris på LGs 77" C8 OLED).


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Der mangler OLED modeller til under 50" segmentet. Det ville få mig til at købe nyt.


Mener Dell har lavet OLED til PC . . .


Jeg har brug for OLED TV ikke en OLED PC monitor.

Segmentet under 50" er stadig stort.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 15:35
Ja ingen grund til at opgradere igen igen. HFR er vel noget af det eneste nye og det så jeg Hobitten i biografen og fik det smådårligt så det er ikke lige noget for mig.
Næ så vente på HDMI 2.1 og 8K men så igen hvor høj en opløsning har vi reelt brug for? De fleste begynder vel også at blive begrænset i deres stuer mht. størrelsen på TV og afstanden til det. Jeg selv kan umiddelbart ikke gå over 55" da det kræver en større ommøblering og jeg sidder 3,5m fra skærmen idag og skal jeg længere væk så skal der også ommøbleres. Så det er muligt at festen stopper her.

-------------
.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Ja ingen grund til at opgradere igen igen. HFR er vel noget af det eneste nye og det så jeg Hobitten i biografen og fik det smådårligt så det er ikke lige noget for mig.
Næ så vente på HDMI 2.1 og 8K men så igen hvor høj en opløsning har vi reelt brug for? De fleste begynder vel også at blive begrænset i deres stuer mht. størrelsen på TV og afstanden til det. Jeg selv kan umiddelbart ikke gå over 55" da det kræver en større ommøblering og jeg sidder 3,5m fra skærmen idag og skal jeg længere væk så skal der også ommøbleres. Så det er muligt at festen stopper her.
Se den kan jeg godt følge dig i omkring ommøblering og den stoppede fest. Sådan ville det også være her, hvis skulle gå op i TV størrelse.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 17:12
Festen fortsætter med den større opløsning, der tillader større TV.

Har ca 3,50 m til 65”, og efter 18 mdrs tilvænning, er et 77” ønskeligt


Skrevet af: beovox141
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 19:19
Hvad mener I ?

Sharp har allerede annoceret et 70 tommer 8k Aquos TV til levering i på det japanske og kinesiske marked i år. NHK har sent 8k længe i test regi...

Altimens virker det som som forbrugerne er ellevide med Netflix "4k LOL " TV...




Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hvad mener I ?

Sharp har allerede annoceret et 70 tommer 8k Aquos TV til levering i på det japanske og kinesiske marked i år. NHK har sent 8k længe i test regi...

Altimens virker det som som forbrugerne er ellevide med Netflix "4k LOL " TV...






Njae der er vel ikke andet en grund til at juble over 4k på Netflix? Det er meget nemt tilgængeligt 2160p materiale.

Jeg er ogsp glad for min VW up, selvom jeg ved der også findes flotte røde Ferrari’er.
Med andre ord 8k har ikke ret meget at begejstre med (endnu).

Jeg tænker da også at tommer alt andet lige kan ramme en maks grænse. Jeg ville hade at skulle side og se nyhederne eller en simpel sitcom med samme “opmærksomhed” som jeg giver en flot 4k film.
Jeg har 55” på 2,8 meter og ville gerne 65” til film. Bestemt ikke til alm tv. Nogle spil på PlayStation ville ogsp være Guf på 65” mens andre ville være mig uoverskuelige.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Der mangler OLED modeller til under 50" segmentet. Det ville få mig til at købe nyt.


Mener Dell har lavet OLED til PC . . .


Jeg har brug for OLED TV ikke en OLED PC monitor.

Segmentet under 50" er stadig stort.

- hvad får dig til at tro det ?????

Umiddelbart er 55" og 65" de mest solgte TV-størrelser, og jeg tvivler på at OLED-fabrikanter ønsker at producere relativt dyre TV i størrelser forbrugerne generelt set ikke efterspørger.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 20:02
Lidt sjovt,at netop størrelse kommer op i denne tråd om manglende innovation . Jeg moterede som sagt et 65" OLED i mit hjem i fredags, som afløser for en ældre 63" plasma . . Jeg har i forberedelsesfasen set en del OLED både i udstilling, og privat . Alligevel er det sgu en noget anderledes wauww oplevelse, når den pludselig performer 4k HDR i ens egne omgivelser . Min kammerat,som har haft C6 i et års tid hjalp mig . Vi snakkede bagefter om hvad fanden der skal til i udviklingen - for at give den næste tilsvarende opgraderings oplevelse. Og vi kunne begge kun komme i tanker om en større skærm , - og altså ikke noget i kildemateriale/formidling (8k,udviddet farverum osv) . Selvfølgeligt løber mange af os så ind i et møbleringsproblem, men vi kan håbe på en revolution mht noget transparant, roll up e.l . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 20:51
@Lennon, det jeg håber på er nok en bedre udvikling af panelteknologien, så man ikke deltager i det helt store panellotteri.

Jeg er også noget spændt på MicroLED.

Om 8K er vejen frem, det ved jeg ikke, for jeg er ikke sikker på at det menneskelige øje reelt kan få det hele med. Også et spændende projekt-


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: beovox141
Skrevet den: 12-Marts-2018 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Hvad mener I ?

Sharp har allerede annoceret et 70 tommer 8k Aquos TV til levering i på det japanske og kinesiske marked i år. NHK har sent 8k længe i test regi...

Altimens virker det som som forbrugerne er ellevide med Netflix "4k LOL " TV...






Njae der er vel ikke andet en grund til at juble over 4k på Netflix? Det er meget nemt tilgængeligt 2160p materiale.

Jeg er ogsp glad for min VW up, selvom jeg ved der også findes flotte røde Ferrari’er.
Med andre ord 8k har ikke ret meget at begejstre med (endnu).

Jeg tænker da også at tommer alt andet lige kan ramme en maks grænse. Jeg ville hade at skulle side og se nyhederne eller en simpel sitcom med samme “opmærksomhed” som jeg giver en flot 4k film.
Jeg har 55” på 2,8 meter og ville gerne 65” til film. Bestemt ikke til alm tv. Nogle spil på PlayStation ville ogsp være Guf på 65” mens andre ville være mig uoverskuelige.

Måske fik jeg ikke lige præciseret min pointe godt nok:
Hvis den primære kilde til et 4K TV er Netflix, er udviklingen allerede FOR langt forude.
Jeg ville eksempelvis elske at se Formel1 i 4K/HDR/100hz native uden voldkomprimering,- men det kommer næppe til at ske indenfor en uoverskuelig fremtid, hverken for OTA eller streaming.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-Marts-2018 kl. 07:21
Beovox - det tror jeg du har ret i. Men samtidigt kan jeg godt have en lille tanke om at vi forbrugere efterhånden og det er købers marked, så jeg tror nu godt 4k kan komme før end jeg troede for bare 2 år siden.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 13-Marts-2018 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Der mangler OLED modeller til under 50" segmentet. Det ville få mig til at købe nyt.


Mener Dell har lavet OLED til PC . . .


Jeg har brug for OLED TV ikke en OLED PC monitor.

Segmentet under 50" er stadig stort.

- hvad får dig til at tro det ?????

Umiddelbart er 55" og 65" de mest solgte TV-størrelser, og jeg tvivler på at OLED-fabrikanter ønsker at producere relativt dyre TV i størrelser forbrugerne generelt set ikke efterspørger.


Fornemmelse og denne statistik:

https://www.statista.com/chart/3780/tv-screen-size/" rel="nofollow - https://www.statista.com/chart/3780/tv-screen-size/

Har du et link til din påstand?


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 13-Marts-2018 kl. 22:00
Det er en statistik fra 2015.

Tingene ændrer sig så hurtigt at den er forældet. Desuden er der sikkert (mit gæt) store geografiske forskelle. I den vestlige købestærke del af verden er mit gæt at salget af TV i store størrelser (55"+) er eksploderet de seneste år.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 13-Marts-2018 kl. 22:12
Der sælges læssevis af små tv. Til køkkener, børneværelser, kontorer campingvogne osv. Langt en overvejende del af disse er små LCD tv.
Markedet for High end <50" tv er stort set dødt.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-Marts-2018 kl. 23:08
- og så giver de høje opløsninger ikke rigtig nogen mening på små skærme, med mindre man sidder ekstremt tæt på . Vejen til store billedoplevelser på TV - er store TV .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 14-Marts-2018 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Det er en statistik fra 2015.

Tingene ændrer sig så hurtigt at den er forældet. Desuden er der sikkert (mit gæt) store geografiske forskelle. I den vestlige købestærke del af verden er mit gæt at salget af TV i store størrelser (55"+) er eksploderet de seneste år.


Ja det er jeg med på, en statistik fra 2015 med prognoser til og med 2019.

Jeg kender mange, som ikke har plads til TV over 50" og der er eneste alternativ LCD, som efter min smag er ringere end den nu udgåede Plasma teknologi.
Jeg har selv et OLED i stuen, men et mindre LCD på kontoret, hvor jeg er forvist når jeg skal se fodbold og det er rent ud sagt noget hø.

Jeg savner mit gamle Plasma tv som desværre bukkede under efter et lynnedslag i sommers.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Marts-2018 kl. 17:15
Ud fra en cost benefit analyse er det sikkert urentabelt at bruge Oled i de små størrelser under 55”. Jeg tænker du skulle betale det samme for en 40” som en 55” koster


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Marts-2018 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Jeg savner mit gamle Plasma tv som desværre bukkede under efter et lynnedslag i sommers.


Aner jeg et potentielt marked for mit pioneer 427 der står på garageloftet???


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk



Print side | Luk vindue