Print side | Luk vindue

JBL Mini Bio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154758
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 19:36


Emne: JBL Mini Bio
Skrevet af: Klaus.S
Emne: JBL Mini Bio
Skrevet den: 17-Marts-2018 kl. 16:24

Nå nu må jeg heller få startet en ny tråd. Har haft gang i en før (XTZ Cinema Bio Projekt), men det er sket rigtig mange ting siden da.

 

Som i kan se på billederne sidst i dette indlæg, så har vi valgt at lave en helt ny tilbygning. Har fået lidt hjælp til at lave det udvendige, men alt indvendig laver vi selv. Det tag tid, men vi nærmer os en afslutning.

 

Vi startede med at grave 200 kubikmeter jord væk. Når man graver den mængde jord væk påvirker det som regel området. Så grundvandet kom frem og vi måtte lave dræn at sætte en ny brønd også.

Så var det ellers at få lavet punktfundamentet og komme i gang.

 

Indvendige mål i bio’en bliver når alt er lavet L 668cm, Brede 462cm og Højde 260cm. Så er der lavet bafflewall, falsk bagvæg og gjort plads til 10cm akustik i sidevæggene.

Afslutningen hele vejen rundt blive rammer med stof, som flere andre har benyttet sig af herinde. Er en løsning jeg synes er rigtig flot.

 

Alt teknik vil være uden for rummet i en mellemgang vi har mellem eksisterende hus og den nye tilbygning.

Projektor, komme ind i den falske bagvæg. Der vil blive lavet en kasse til projektoren, så der ikke bliver nogen former for støj fra den.

 

Der bliver sat et kenetic genvindingsanlæg op. Den skal sørge for at skifte luften ud i rummet og holde en fast temperatur. Den vil også suge luft ud af projektorkassen og blæse luft ind i den for at holde varmen nede.

Vi har et fyrrum lige ved siden af vores mellemgang hvor teknikken er. Vi fyre med træpiller. Det gør det rum rigtig varmt når vi fyre om vinteren, så det er sat op så vi suger overskudsvarme der er i det rum gennem anlægget om vinteren.

 

Det er i grove træk det der kommer til at udgøre vores bio.

 

Udstyr er også på plads.

LCR: JBL Sam1HF / JBL Sam2LF

Side, bag og atmos: 10 x JBL S4Ai

Subs: 4 x JBL S1S-EX (to originale og to selvbyg) Billede af selvbyg subs er også i bunden

Processor: Marantz 8802A

Effekt: 2 x JBL SDA 8300 og 2 x JBL SDA 4600

EQ: JBL SDEC 4500P

Projektor: JVC DLA X7500

Lærred: Dreamscreen Ultraweave V6 Pro (400cm bred 2.39:1)             

 

Afspillere

Dune HD Solo 4K

Zapitti 4K HDR

Apple TV 4K

PS4 Pro

Ønskes en UHD afspiller, skal være med subtitle shift

 

Har i spørgsmål eller kommentar, så er i meget velkommen.







Svar:
Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 17-Marts-2018 kl. 16:27
Næste opgave i bioen er at sænkeloft, lave bafflewall og falsk bagvæg.

Loftet har jeg helt styr på. 

Men alle råd omkring opbygning af bafflewall er kærkommen. Har dog selvfølgelig nogenlunde styr på den, men vil gerne hører hvordan andre har gjort det. 

Ligeledes den falske bagvæg. Her er jeg lidt i tvivl om placering af projektor. Skal den helt i top (260 cm lofthøjde) eller sænkes lidt. Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej der :-)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Marts-2018 kl. 17:01
Hold da op, du må virkelig brænde for din hjemmebio. Hatten af for det projekt - og pøj pøjSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-Marts-2018 kl. 18:51
Det er noget af et projekt du laver der. Er ikke ekspert, men mener PJ ikke må hænge højere end lærredets overkant. Og lærredet skal du sørge for ikke at hænge for højt. Alle højttalere sidder bag lærredet i bafflevæggen. Lærredet er et AT lærred, som tillader lyden at gå igennem.

Jeg håber der kommer flere på banen med gode råd


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 18-Marts-2018 kl. 07:37
Spændende projekt som jeg glæder mig til at følge!

Hvordan har du lavet gulvet? På første billede ligner det krydsfiner men kan ikke rigtig se hvordan opbygningen er mod fundamenterne. 

Godt nok et seriøst højttaler setup! Er du sikker på det ikke er underdimensioneret til det lille rum Wink. Hvordan kan det være du lige har valgt JBL? Det ligner jo et semi professionelt setup, og i den sammenhæng kunne jeg forestille  mig JBL har nogle ret gode anvisninger til placering.

Nu ser det jo ud til at JVC'en har lens shift, så man skal vel blot placere den indenfor det område den kan justeres uden at skulle ind og korrigere elektronisk?


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 18-Marts-2018 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er noget af et projekt du laver der. Er ikke ekspert, men mener PJ ikke må hænge højere end lærredets overkant. Og lærredet skal du sørge for ikke at hænge for højt. Alle højttalere sidder bag lærredet i bafflevæggen. Lærredet er et AT lærred, som tillader lyden at gå igennem.

Jeg håber der kommer flere på banen med gode råd

Det lærred jeg har købt er naturligvis et AT lærred, så den del er der også styr på. Alle HT bliver gemt væk i bafflewall, bagvæg og sidevægge. Eneste man ville kunne se er atmos da de ikke kan skjules helt i troldtektloftet. 

Men hensyn til lærredet og hvor højt det skal hænge. Er det så ikke ca. så man kigge midt i lærredet der er mest optimal?




Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 18-Marts-2018 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Spændende projekt som jeg glæder mig til at følge!

Hvordan har du lavet gulvet? På første billede ligner det krydsfiner men kan ikke rigtig se hvordan opbygningen er mod fundamenterne. 

Godt nok et seriøst højttaler setup! Er du sikker på det ikke er underdimensioneret til det lille rum Wink. Hvordan kan det være du lige har valgt JBL? Det ligner jo et semi professionelt setup, og i den sammenhæng kunne jeg forestille  mig JBL har nogle ret gode anvisninger til placering.

Nu ser det jo ud til at JVC'en har lens shift, så man skal vel blot placere den indenfor det område den kan justeres uden at skulle ind og korrigere elektronisk?

Der er lavet en træramme/skelet oven på de 15 punkter. Gulvet er lagt ovenpå rammen. Det er et 22 mm spånplade gulv som er limet sammen og skruet fast. 
Krydsfineren var kun på mens vi lavede selve skelettet til bygningen. 
Under gulvet består de først 150mm isolering af rockwool og under der mellem 300-350mm lecakugler til isolering. Lecakugler er rigtig gode til isolering mod tærren og har også den egenskab at smådyr, såsom rotter og mus ikke kan grave sig op igennem det eller leve i det.

Er helt sikker på HT setup er lige tilpas Smile

Har været langt omkring i mit valg af HT. Men efter jeg hørte JBL Sam3, som faktisk var dem jeg i første omgang havde valgt var jeg ikke i tvivl. S4Ai var heller ikke det valg jeg havde taget i starten.
Men da både S4Ai og Sam1/2 udgår, så fik jeg et tilbud jeg ikke kunne sige nej til. 

De 2 originale JBL subs er købt brugt. Var kun planen jeg skulle have de to, men en gut i kbh. havde 4 enheder til salg til netop den sub. Dem købte jeg og byggede så selv to sub mere. Så subs står mig ikke i voldsomt meget. Og har stadig to enheder til overs. 

De to SDA 4600 er købt brugt, så også her er det sparet en del. 

Projektor fik jeg også til en rigtig god pris, så alt i alt er det faktisk ok. Dog lidt over mit start budget.  

Højttaler placering er der også rimelig styr på. Er lidt med atmos jeg skal være helt sikker på dog. S hvis nogen har gode råd herom er de også meget velkommen. 

Projektor er ikke min stærke side, men vi tro du har ret.  

  


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Marts-2018 kl. 13:04
Et støbt terrændæk er altid det bedste. Tror ikke Leca uden beton holder rotter ude.

Men når jeg kigger på minhembio.com, så er der godt nok noget at se til med indretningen.
https://www.minhembio.com/Thomas_S/118796" rel="nofollow - https://www.minhembio.com/Thomas_S/118796


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 18-Marts-2018 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et støbt terrændæk er altid det bedste. Tror ikke Leca uden beton holder rotter ude.

Men når jeg kigger på minhembio.com, så er der godt nok noget at se til med indretningen.
https://www.minhembio.com/Thomas_S/118796" rel="nofollow - https://www.minhembio.com/Thomas_S/118796

Sokkel beklædningen er 60 cm under terræn. Dvs. skal rotterne ind skal de under beklædningen og op gennem leca'en. Så er jeg ikke så nervøs for da rotter ikke kan komme igennem leca'en. 

Med hensyn til indretningen mv. så er der bestemt noget at se til. Men er fedt når man laver det meste selv. 
Især når det er begrænset hvad man har bygget før. 




Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 19-Marts-2018 kl. 08:26
Det ser for fedt ud. Godt gået Klaus!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 19-Marts-2018 kl. 16:11
Glæder mig til at se det færdige resultat!

Er misundelig på din rumstørrelse - der er potentiale for et virkelig godt resultat :)

EDIT: Godt at se, at mine JBL subs har fået et godt nyt hjem 😂


Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 19-Marts-2018 kl. 16:44
Fedt projekt. Bliver spændende at se det færdige resultat :) Kan næsten kun blive godt


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 22-Marts-2018 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Klaus.S Klaus.S skrev:

Næste opgave i bioen er at sænkeloft, lave bafflewall og falsk bagvæg.

Loftet har jeg helt styr på. 

Men alle råd omkring opbygning af bafflewall er kærkommen. Har dog selvfølgelig nogenlunde styr på den, men vil gerne hører hvordan andre har gjort det. 

Ligeledes den falske bagvæg. Her er jeg lidt i tvivl om placering af projektor. Skal den helt i top (260 cm lofthøjde) eller sænkes lidt. Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej der :-)
Projektorplacering:
Jeg ville placere den så du bruger så lidt lens shift som muligt. Så er der størst fleksibilitet ift. en evt. ny projektor som har mindre lens shift end JVC. Og så ville jeg sikre mig, at du gør plads til en større projektor med tiden.

Glas til projektorruden bør du se på Edmund Optics:  https://www.edmundoptics.eu/optics/windows-diffusers/visible-windows/203.2-x-254-x-3mm-high-efficiency-window/" rel="nofollow - https://www.edmundoptics.eu/optics/windows-diffusers/visible-windows/203.2-x-254-x-3mm-high-efficiency-window/

Baffle wall:
"Masse" er nøgleordet. Gør man det efter bogen er det gips -> MDF -> gips. Jeg valgte dog "kun" 22mm MDF med gips udenpå. 
Du kan overveje at lave en "hybrid" baffle wall hvor man udnytter hulrummet bagved til bass trap. Det gjorde jeg hos mig - har desværre ikke før/efter måling så skal ikke kunne sige om det har virket dog :D  Prøv at google konceptet.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Glas til projektorruden bør du se på Edmund Optics:  https://www.edmundoptics.eu/optics/windows-diffusers/visible-windows/203.2-x-254-x-3mm-high-efficiency-window/" rel="nofollow - https://www.edmundoptics.eu/optics/windows-diffusers/visible-windows/203.2-x-254-x-3mm-high-efficiency-window/


Dette er ikke henvendt specifikt til dig, Jonas, men jeg synes der er for mange som har stirret sig blinde på Edmunds Optics, fordi det som oftest er det eneste som nævnes. Jeg har ikke anvendt Edmunds Optics til min hushbox, for det første synes jeg det er for dyrt, og for det andet har jeg læst om flere, som har anvendt helt alm. vinduesglas, uden det havde betydning. Det har jeg dog ikke, jeg har anvendt 6mm Pilkington "Opti-White", som kostede mig hvad der svarer til 38,- danske kroner hos en tilfældig glarmester i Malmø. Og det virker aldeles fremragende! Så mit tip: lad være med at bruge penge på dyrt, optisk glas! Prøv i det mindste den billige løsning først.

Klaus; det ser sgu spændende ud!!


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Glas til projektorruden bør du se på Edmund Optics:  https://www.edmundoptics.eu/optics/windows-diffusers/visible-windows/203.2-x-254-x-3mm-high-efficiency-window/" rel="nofollow - https://www.edmundoptics.eu/optics/windows-diffusers/visible-windows/203.2-x-254-x-3mm-high-efficiency-window/


Dette er ikke henvendt specifikt til dig, Jonas, men jeg føler at du som så mange andre har stirret sig blind på Edmunds Optics, fordi det som oftest er det eneste som nævnes. Jeg har ikke anvendt Edmunds Optics til min hushbox, for det første synes jeg det er for dyrt, og for det andet har jeg læst om flere, som har anvendt helt alm. vinduesglas, uden det havde betydning. Det har jeg dog ikke, jeg har anvendt 6mm Pilkington "Opti-White", som kostede mig hvad der svarer til 38,- danske kroner hos en tilfældig glarmester i Malmø. Og det virker aldeles fremragende! Så mit tip: lad være med at bruge penge på dyrt, optisk glas! Prøv i det mindste den billige løsning først.
Jeg er ikke uenig - men det handler nok bare om tilgangen.

En Waguy rib-eye koster 1000kr. Den er "proven", smager skide godt og man er sikker på at få noget af det bedste.
Måske kan man være heldig at finde en bøf i det lokale supermarked til 98kr som smager næsten ligeså godt, men man risikerer også at komme hjem og bliver skuffet og så skal man i gang med bøfjagten igen. Og når man har ramt forkert 5 gange har man brugt 5 gange så lang tid.

Håber analogien giver mening :) Personligt vil jeg hellere betale for at få noget jeg ved er godt. Når jeg køber en projektor til 40.000kr, gider jeg ikke risikere et dårligere resultat ved at spare 238kr på glasset.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 14:30
Jeg forstår din analogi, men jeg synes den er irellevant. Lidt som, at man udelukkende bør anvende kabler til 1000,- kroner meteren, for "det ved man er godt".

Jeg er på ingen måde glas-ekspert. Jeg ved heller ikke om der reelt er forskel på Edmunds's glas og Pilkington's. Jeg ved bare, at da vi testede "Opti-White" kunne ingen af os se nogen som helst forskel med/uden. Har vi målt efter med en lysmåler? Næ. Men vi ser dog heller ikke film igennem en lysmåler.





-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg forstår din analogi, men jeg synes den er irellevant. Lidt som, at man udelukkende bør anvende kabler til 1000,- kroner meteren, for "det ved man er godt".

Jeg er på ingen måde glas-ekspert. Jeg ved heller ikke om der reelt er forskel på Edmunds's glas og Pilkington's. Jeg ved bare, at da vi testede "Opti-White" kunne ingen af os se nogen som helst forskel med/uden. Har vi målt efter med en lysmåler? Næ. Men vi ser dog heller ikke film igennem en lysmåler.
Som sagt er jeg heller ikke direkte uenig - personligt synes jeg bare ikke det giver mening at gå op i om et glas koster 98kr eller 350kr når man har en bio til en halv million og det glas til 350kr er direkte skabt til formålet. 

Men nu har trådstarter i hvert fald to subjektive holdninger at vælge imellem :)


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 14:44
Jonas, du har selvfølgelig ret i, at for Klaus har det måske ikke den store betydning. Men det er jo netop fordi at Edmunds bliver nævnt i alle f***king tråde om hushboxes o.lign. at folk har fået den idé, at det er det eneste der findes. Så tag mit indspark mere som en reminder om, at der faktisk findes billigere alternativer, til hvem som nu skulle falde over tråden Smile

Forresten, havde du ikke selv en bio-tråd på et tidspunkt??


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 20:23
Lige en opdatering herfra. 

Det begynder at skride frem, efter lidt stilstand pga. travlhed på jobbet. Som de kan se på billedet er repos og bagvæg færdig. Skelet til sidevægge er også færdig. 
Det er trukket strøm i repos, så der bliver lave strøm udtag bag stolene. Dette er hvis jeg en dag skulle få sparet sammen til nogle power recliners, så er alt forberedt. 

Bagvæg er 60 cm dyb. 
Repos 41,5 cm højt. 


Næste projekt er baffle wall. Opbygning af denne startes i morgen. 





Skrevet af: flex195
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 20:36
Det ser virkelig fedt ud, glæder mig til at se det færdige resultat.

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 26-April-2019 kl. 22:51
går ud fra at projektet blev færdigt, og du har nydt det :-D ??




Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 13-Juli-2019 kl. 09:39
Ja, Klaus ... Vi vil se den på!!!!! Smile

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 15:45
Nå, nu er der flere der har spurgt om de kunne få en update. Så her kommer hvordan det ser ud d.d. 
Bio'en har nu været oppe og kører i lidt over 2 år. Vi er virkelig glade for den og bruger den flittigt. 

Først lige en opdateret udstyrsliste. 

Højttalere:
LCR: JBL Sam1HF / JBL Sam2LF
Side, bag og atmos: 10 x JBL S4Ai
Subs: 4 x JBL S1S-EX (to originale og to selvbyg) 

Processor: 
Marantz 8802A
Effekt: 2 x JBL SDA 8300 og 2 x JBL SDA 4600
EQ: JBL SDEC 4500P

Billede:
Projektor: JVC DLA N7 
Lærred: Dreamscreen Ultraweave V6 Pro (400cm bred 2.39:1) 

Videoprosessor:
Lumagen Radiance Pro 4242            

Afspillere:
Oppo UDP-203
Zapitti Pro 4K HDR
Nvidia Shield 220 model
PS4 Pro
HTPC med RTX 2080 (køre med madvr på denne)

Remote:
Harmony Elite (ønske her, er at skifte til enten control4 eller Rti) 

Stole:
Række 1. Række med 3 HCM Atlas Power recliners fra homecinemamodules. (se billeder side 3)
Række 2. Hovborg recliners fra jysk 
Lys:
Phillips Hue

En stak billeder herunder. Har købt nogle nørd plader til mit rack som i nok kan se Geek




































-------------
https://forum.recordere.dk/jbl-mini-bio_topic154758.html" rel="nofollow - JBL Mini Bio


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 18:29
Flot og gennemført bio du har lavet, tillykke med den 👍

Frank


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 00:30
det er altså helt vildt fedt  Clap


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 00:41
Ja, må sgu også istemme, at det er exceptionelt gennemført og flot arbejde! Clap

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 07:11
Kæft det ser godt ud!

Hvad er det sorte der er kommet oven på pladesamlingerne og kanterne af træet? For sidstnævnte kunne et bud være velkro, måske...?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Kæft det ser godt ud!

Hvad er det sorte der er kommet oven på pladesamlingerne og kanterne af træet? For sidstnævnte kunne et bud være velkro, måske...?

Har spartlet plade samlingerne og derefter malet det sort. 

På kanten af træet har jeg malet det sort der hvor rammerne mødes, så hvis de ikke slutter 100% tæt til hinanden rammerne så ser man det ikke. 

Og ganske rigtig så er det andet sorte er velcro. Alle rammer er sat op med velcro.

Alle rammer er betrukket med Deco Molton


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 14:07
Virkelig fed og gennemført bioClap
Har du en favoritafspiller ud af alle dem du har? Jeg bruger selv Zappiti og synes det er det bedste jeg har prøvet. 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 16:01
Det ser sgu godt ud! Thumbs Up

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107585&PN=2&title=endnu-en-stue-incl-div-diy-projekter - Min Stue/Kælder Projekt


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Virkelig fed og gennemført bioClap
Har du en favoritafspiller ud af alle dem du har? Jeg bruger selv Zappiti og synes det er det bedste jeg har prøvet. 

Nu hvor jeg har fået en Lumagen videoprocessor bruger jeg min Zappiti 95% af tiden. 
Er også vild med den og har været det i en del år nu. 
Den har jo Direct output, hvilket er helt optimalt i forhold til at bruger en videoprocessor. 
Før det brugte jeg min htpc med madvr mest. 

 



Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 21-November-2020 kl. 18:11
Tak for alle de rare ord alle sammen Smile


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 18-December-2020 kl. 17:33
Lidt opdateringer siden sidst. 

Har lavet ekstra udluftning til projector. To pc. blæsere der blæser luft ind og et hul hvor luften kan forsvinde væk fra kassen. 

Har også fået nye stole til forreste række. En række med 3 HCM Atlas Power recliners fra homecinemamodules. Nakkestøtten kan også justeres via power. Alle knapper sidder i kopholderne. 
Har haft dem en uge nu og er meget tilfreds med dem. Justering af nakkestøtte er så fedt. 










-------------
https://forum.recordere.dk/jbl-mini-bio_topic154758.html" rel="nofollow - JBL Mini Bio


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 18-December-2020 kl. 21:05
Virkeligt flot og gennemført - Et oplagt emne til næste besøgsartikel, hvis du er til sådan noget.

Har du gjort noget ekstra særligt for at lyden er helt i top?


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 18-December-2020 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Virkeligt flot og gennemført - Et oplagt emne til næste besøgsartikel, hvis du er til sådan noget.

Har du gjort noget ekstra særligt for at lyden er helt i top?

Bygningen og rummet er lavet 100% med det formål at der skulle være hjemmebio.
Akustikken har jeg med rigtig god hjælp fra flere med bio nørder bla. her på siden forsøgt at optimere til det optimale. Det er noget af det vigtigste for at få et godt resultat. Selv de bedste højttalere ændre ikke på et dårlig akustik.
Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds. 

Når vi kommer ind i en periode hvor coronaen ikke er så fremtrædende er folk velkommen til at komme forbi til en demo. 



-------------
https://forum.recordere.dk/jbl-mini-bio_topic154758.html" rel="nofollow - JBL Mini Bio


Skrevet af: hafn
Skrevet den: 20-December-2020 kl. 20:18
Hej Klaus
Mega flot bio, du har fået bygget dig.
Har du en ca. pris hvad elektronikken endte op i?


Skrevet af: power
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 22:55
dhvad koster de stole



-------------
Jbl Array Cinema


Skrevet af: Klaus.S
Skrevet den: 22-December-2020 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af power power skrev:

dhvad koster de stole


En række med tre koster ca 45k 


-------------
https://forum.recordere.dk/jbl-mini-bio_topic154758.html" rel="nofollow - JBL Mini Bio



Print side | Luk vindue