Print side | Luk vindue

HIPER, hvem har ret?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154821
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 13:34


Emne: HIPER, hvem har ret?
Skrevet af: jacobthor91
Emne: HIPER, hvem har ret?
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 13:13
hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?




Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 13:21
Opsige dit abbonemment.



Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 13:39
det fjerner jo ikke gebyret på 699 kr som jeg egentlig er mest utilfreds med, hiper som leverandør er udemærket, og billigere end alle andre som jeg lige kan se det. derfor søger jeg en anden vej, og jeg vil da mene efter overstående at jeg juridisk har ret, men jeg er også den forurettede i sagen, derfor vil jeg gerne høre jeres mening 


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 13:47
Det var også ment som et pressionsmiddel.

Men du skal selvfølgelig også være parat til at gøre det.



Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 14:09
Nægt at betale. 

Du har ikke fået nogen ydelse og de kan ikke bevise at du skulle have misligeholdt en aftale. Tværtimod, kan du bevise at de ikke har overholdt deres aftale.

Skriv en email til dem og forklar sagen. Bed dem frafalde gebyret, hvorefter du ikke vil foretage dig yderligere i sagen.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 15:01
Hej.

Jeg har nu læst dir oplæg to gange. Jeg mener at din argumentation er forkert. Du argumenterer med at de ringer med privat nummer. Men det mener jeg er normalt i branchen. Firmaerne ønsker ikke at kunderne ringer direkte til teknikerne, men til deres HotLine.

Jeg mener i stedet for at du skal argumentere for at du ikke forstår at du skal betale da der var nogen hjemme.

Jeg vil tro at du kan klage til Tele Ankenævnet:

http://teleanke.dk/" rel="nofollow - http://teleanke.dk/

Her er et link til hvad du kan klage over:

http://teleanke.dk/hvad-kan-man-klage-over/" rel="nofollow - http://teleanke.dk/hvad-kan-man-klage-over/

Det koster 150 kr. i gebyr at klage, dem får man retur hvis man får helt eller delvis ret.

Så vidt jeg husker skal man dog først have klaget skrifligt til Firmaet. 

Hilsen Carsten.



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hiper som leverandør er udemærket, og billigere end alle andre


Nå ja, prisen..........
Jeg betaler lidt mere om måneden, men får ingen gebyrer

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Skodman
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 15:25
Tror også at f.eks TDC/stofa/waoo  ville opkræve et gebyr hvis man ikke var hjemme ved en evt. aftale...
Så på den måde er de nok ens alle sammen.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 17:07
Det med tidspunkterne kan du ikke bruge til så meget. 

Lad os sige teknikeren er blevet færdig hos en anden kunde kl 10.24 og ringer til dig. Der er ca. 10 minutters kørsel fra den kunde hen til dig. Hvis teknikeren havde fået fat i dig, var hans/hendes plan at starte med at bruge et kvarters tid på centralen i dit område på at checke om tingene var i orden, inden han/hun landede på din adresse. 10 minutters kørsel + et kvarters tid på centralen + et par minutters kørsel fra centralen til dig = ca. de 30 minutter du havde fået lovning på.

I stedet skete der muligvis det, at han/hun var done hos den forrige kunde kl 10.24, fik ikke fat i dig og brugte ca. 10 minutter på at køre hen og smide en seddel i din postkasse inden han/hun tog videre til næste kunde.

Jeg synes du bør kontakte Hiper og bede dem undersøge om TDC har en procedure for hvor grundige deres teknikere bør være i forsøget på at få fat i kunderne. Du oplevede at teknikere forsøgte en enkelt gang, lod telefonen ringe kortvarigt og efterfølgende aldrig forsøgte igen. Kunne du måske ikke med rimelighed forvente lidt mere ihærdighed, fx. at teknikeren forsøgte en gang eller to mere inden for en 5 minutters tid, eller handler det mere om at teknikeren kan skaffe sig ekstra pauser ved kun at lave et enkelt, halvhjertet forsøg på at få fat på dig?

Juridisk tror jeg ikke du får et ben til jorden, jeg ville i stedet forfølge den der med hvor lidt teknikeren behøver at forsøge på at få fat på dig inden han/hun opgiver. "Jeg var lige ved at vaske hænder da telefonen ringede, men inden jeg havde nået at tørre hænderne og fumle telefonen op af lommen havde teknikeren lagt på. Jeg ventede forgæves de næste 10-15 minutter på en opringning mere, men den kom aldrig. For øvrigt var min kæreste hjemme hele dagen, så der var masser af mulighed for at komme ind på min adresse. Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal betale 699 kr fordi teknikeren ikke gider forsøge at ringe mig op mere end en enkelt gang?"


Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 20:25
Der hvor du får bedst respons fra Hiper er på deres Facebook. Det er praktisk taget deres support side. Så skriv din historie der


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 21:04
Jeg prøver deres fB side. Tusind tak for jeres inputs. Tænker lige lidt over hvordan jeg lige drejer den overfor hiper.


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 23-Marts-2018 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?



Jeg tænker at du ligger som du har redt...

Hvis din kone er hjemme, hvorfor så give dem dit nummer?

Valgte du ikke netop hiper fordi din nærighed tog over? JO.. og lad nu være med at ignorere den. du må forvente at "shit happens" når man er så pris skør som man må være siden man vælger at springe på hiper..


Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 11:15
Hvorfor ender det altid med muderkastning og personlige hetz.

Til ham der skulle have hiper, ring og snak med dem, bestil en ny tid og betal det gebyr, de har gjordt som de skal og du føler dig snydt fordi du havde glædet dig til dit nye produkt. Få en ny tid og kom videre, der må være større udfordring end et teknikker besøg fra hiper.


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 13:03
Jeg synes det hele overkompliceres.

Forhold dig og dem alene til at der var nogen hjemme og de ikke har været og leveret den aftalte service.
Det skal du SELVFØLGELIG ikke betale for!

Lav en ny aftale.


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?



Jeg tænker at du ligger som du har redt...

Hvis din kone er hjemme, hvorfor så give dem dit nummer?

Valgte du ikke netop hiper fordi din nærighed tog over? JO.. og lad nu være med at ignorere den. du må forvente at "shit happens" når man er så pris skør som man må være siden man vælger at springe på hiper..

Hvorfor så nedladende? Det kan han ikke bruge til noget..


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?




Jeg tænker at du ligger som du har redt...

Hvis din kone er hjemme, hvorfor så give dem dit nummer?

Valgte du ikke netop hiper fordi din nærighed tog over? JO.. og lad nu være med at ignorere den. du må forvente at "shit happens" når man er så pris skør som man må være siden man vælger at springe på hiper..


Hvorfor så nedladende? Det kan han ikke bruge til noget..



Nedladende??

Jamen er det forkert hvad jeg skriver?? Tænker du ikke man må forvente forskel når nogle ting går galt hvis man vælger nogle der er så pris fokuseret... eller forventer du også den samme service ?


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 13:56
@skandshus
Man burde kunne forvente at servicen er som de selv skriver, og fakta er at de ikke har overholdt deres egne betingelser.


Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:18
Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 


-------------
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?

Hvis du vil klage, og der rent faktisk har været nogen hjemme, der ikke har åbnet, hvad vil du så reelt klage over? Ja, der var nogle hjemme og der er ikke blevet åbnet. Så må man pr. definition betale. 


-------------
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?

Hvis du vil klage, og der rent faktisk har været nogen hjemme, der ikke har åbnet, hvad vil du så reelt klage over? Ja, der var nogle hjemme og der er ikke blevet åbnet. Så må man pr. definition betale. 

Helt ærligt, så ringer man på igen 1 minut senere.
Kunden kun jo være på tønden.

Jeg vill da aldrig betale for at de ikke gider ind til deres kunde (udover ikke at have ringet 30 minutter før som aftalt)


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?

Hvis du vil klage, og der rent faktisk har været nogen hjemme, der ikke har åbnet, hvad vil du så reelt klage over? Ja, der var nogle hjemme og der er ikke blevet åbnet. Så må man pr. definition betale. 

Helt ærligt, så ringer man på igen 1 minut senere.
Kunden kun jo være på tønden.

Jeg vill da aldrig betale for at de ikke gider ind til deres kunde (udover ikke at have ringet 30 minutter før som aftalt)

Ja, selvfølgelig - det tror jeg da heller ikke vi er uenige om. Men nu var sagen sådan, at der ikke blevet åbnet (og vi kan sikkert gætte på 1000 årsager til hvorfor) og der var nogen hjemme. 


-------------
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub


Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:41
Jeg må nok hellere lige præcisere: der skal selvfølgelig gå mindst en halv time fra der ringes og indtil der kan smides et kort i brevsprækken med opkrævning uanset om der bankes på døren eller ej. Og det ser ikke ud til at have været tilfældet her. 

-------------
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg synes det hele overkompliceres.

Forhold dig og dem alene til at der var nogen hjemme og de ikke har været og leveret den aftalte service.
Det skal du SELVFØLGELIG ikke betale for!

Lav en ny aftale.

Helt enig!


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 


MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?


Hvis du vil klage, og der rent faktisk har været nogen hjemme, der ikke har åbnet, hvad vil du så reelt klage over? Ja, der var nogle hjemme og der er ikke blevet åbnet. Så må man pr. definition betale. 


De kan jo ikke åbne, når der ikke blev ringet på døren.

Der blev ringet én gang til en telefon, som ikke blev svaret, og der blev ikke lagt en besked. Telefonen kunne også have været optaget uden at teknikeren havde reageret anderledes.

Dvs. at man som kunde har 30 sekunders reaktionsstid, og hvis man ikke lige når at reagere inden for det tidsrum, så er det bad luck.


Skrevet af: sbndk
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 14:58
En sag har altid to sider - og ingen af os VED med sikkerhed om der er ringet på den dør eller ej. Så det er rent og skær gætværk. 

Ifølge den ene part er der ikke ringet på/det er ikke hørt, at der er ringet eller banket på. Det er sådan set alt vi ved. 


-------------
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 17:06
Der skal lige siges at deres tekniker ringede kl 10.24 og forlod min adresse efter at have konstateret der ikke blev åbnet kl 10.35.

Deres procedure er at de skal ringe 30 minutter FØR de er på adressen. Han har ringet 1 gang. Kørt til min adresse, ringet eller banket på. Skrevet en service kupon med tidspunkt hvor han forlader adressen. Lagt den i min postkasse, og alt det er gjort inden for 11 mimutter, det er her jeg syntes det uretfærdige er.

Jeg kunne med lethed nå hjem inden for de 30 minutter, men at de ringer en gang og ikke smider en telefonsvare syntes jeg er dårligt.


Altså TDC står jo nærmest for ALT service af internet her i landet så den nedladende tone om jeg bare vil have det billigste kommer du ikke langt med. Tvivler på de har forskellige klasser af service alt efter hvem de yder service for.


Skrevet af: sr7009
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 18:39
i det mindste har du fået besøg af tekningerne.. har to gange nu prøvet at tekninger fra tdc slet ikke kommer ..  værken opringning eller noget .. og ved klage over det har jeg fået to månder gratis pr gang det så oki men surt at blive hjemme uden grund en hel dag da det koster mere en de 2 månder

det de gør der hos dig er heller ikke i orden   de ringer betop for at man har 30 min o det er ikke 11 min og så kan det godt være det er ink at lave noget hos kunden før de kommer og ringer på men det ænder ikke på at de skriver at tekninger ringer 30 min før han er der hos dig så de har ikke levet op til deres egen tekst.

hade heller ikke betalt 


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 19:08
Selvfølgelig er det et argument, at de har ringet fra privat nummer og ikke har lagt besked på telefonsvaren. Enddog et godt argument.

At man I branchen har en praksis med at ringe fra private numre for at beskytte installatøren, er sagen uvedkommen. En praksis behøver jo ikke være en god praksis. 

Mvh Peter


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 24-Marts-2018 kl. 20:45
altså jeg kan godt forstå de ringer fra privat nummer for at beskytte sig selv fra utallige opkald fra sure kunder, men at de ikke lige smider en besked på telefonsvaren, eller i det mindste ringer mere end en gang det er der filmen knækker. 

nu har jeg heldigvis fået fat i hiper som jeg har sendt billeder til som dokumentation på at teknikeren ringede 10.24 og forlod min adresse 10.34, plus givet en beskrivelse af forløbet set med mine øjne. har blot forklaret dem hvordan jeg føler mig snydt, og at der jeg på ingen måde føler teknikeren har gjort et tilfredsstillende stykke arbejde i og med hele forløbet har taget ham/hende 11 minutter.

den flinke person hos hiper opretter så en sag hos TDC og de trækker ikke mig nogen penge før end sagen hos TDC er afgjort.

i skal alle sammen have tak for jeres hjælp:)


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 25-Marts-2018 kl. 12:42
Der er mange andre firmaer der ikke ringer med hemmeligt nr, når de ringer så kan der stå firmaets nr, der behøver ikke at stå nummeret til den telefon de ringer fra.
Så ved man stadigvæk hvem der har ringet :)


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 00:12
NÅ, hiper fjernede deres krav mod mig og sendte mig en ny tekniker som kom i fredags som aftalt og ringede til mig 30 minutter før han var på min adresse så jeg kunne nå hjem.

alt gik godt og smertefrit han monterede en eller anden form for deler på det kabel som kommer ind i mit hus, en deler som deler internet og radio/tv i 2 for at jeg skal kunne trække 1000/60 Mbit.

da han var færdig tænkte jeg at jeg lige ville lave en hastighedstest fordi jeg samme sidste fredag blev opkrævet regningen for denne og næste måned. jeg målte så 82/42 på min forbindelse altså 918/18 mindre end det de har trukket fra mit betalings kort.
jeg ringede selvfølgelig straks til hiper og spurgte hvordan dette kunne være muligt, og hun spiste mig af med at de ville sende sagen til TDC som står for noget konfigurering i routeren som de hiper har leveret, dette kunne tage melle 7 og 14 dage hvorefter jeg ville blive kontaktet for at se om mit problem er løst, og selvfølgelig til en snak om økonomisk kompensation fordi de ikke levere det produkt jeg betaler for.


det er alt sammen rigtig godt, men havde dette været mine forældre eller bedsteforældre havde de da ALDRIG målt hastigheden på deres forbindelse og hiper havde taget røven på dem.

er jeg den eneste der syntes det er uhørt? ved da godt det ikke er mange penge at betale 299 for en 1000/60 forbindelse frem for deres 100/20 Mbits forbindelse til 219 kr. men det er da trods alt 80 kroner mere de får i kassen på bekostning af en godtroende kunde der tror han/hun får hvad der betales for, og er der blot 100 kunder af den slags bliver beløbet jo 8000 kr i kassen pr måned, og små 96000 på årsbasis lige i lommen på hiper. Det syntes jeg da alligevel er lidt at tage røven på folk, og jeg kan da umuligt være den eneste der har det sådan??

det er vel lidt det samme som når bedstefar går i elgiganten for at købe en DORO telefon men kommer hjem med en IphoneX fordi han kunne få den på afbetaling med forsikring, ubegrænset sky lagring og ekstra optikker til dets kamera eller et eller andet sindsygt, KUN for at tjene penge på en godtroende generation. jeg syntes det er uhørt.

god søndag aften alle sammen :)


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

det er alt sammen rigtig godt, men havde dette været mine forældre eller bedsteforældre havde de da ALDRIG målt hastigheden på deres forbindelse og hiper havde taget røven på dem.

er jeg den eneste der syntes det er uhørt? ved da godt det ikke er mange penge at betale 299 for en 1000/60 forbindelse frem for deres 100/20 Mbits forbindelse til 219 kr. men det er da trods alt 80 kroner mere de får i kassen på bekostning af en godtroende kunde der tror han/hun får hvad der betales for, og er der blot 100 kunder af den slags bliver beløbet jo 8000 kr i kassen pr måned, og små 96000 på årsbasis lige i lommen på hiper. Det syntes jeg da alligevel er lidt at tage røven på folk, og jeg kan da umuligt være den eneste der har det sådan??

det er vel lidt det samme som når bedstefar går i elgiganten for at købe en DORO telefon men kommer hjem med en IphoneX fordi han kunne få den på afbetaling med forsikring, ubegrænset sky lagring og ekstra optikker til dets kamera eller et eller andet sindsygt, KUN for at tjene penge på en godtroende generation. jeg syntes det er uhørt.

god søndag aften alle sammen :)
Godmorgen,

jeg undrer mig mest over at du antyder at Hiper har gjort det med fuldt overlæg og gør det ved alle kunder??
Kan det tænkes at der er sket en fejl?



-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:


alt gik godt og smertefrit han monterede en eller anden form for deler på det kabel som kommer ind i mit hus, en deler som deler internet og radio/tv i 2 for at jeg skal kunne trække 1000/60 Mbit.



Har du ikke haft et ordentligt skilelfilter på før?

I så tilfælde forstår jeg godt at du har haft massive problemer!


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 08:56
Forstår ikke at der kan ske sådan en fejl,og hvis der er sket en fejl hvorfor det skal tage op mod 14 dage at udbedre den. Dem fra hiper sagde der skulle laves noget om i routeren ved at konfigurere den, og at det var tdc der stod for dette.


Fejl eller ej, så måtte jeg jo selv konstatere den var der, trods jeg havde en tekniker på besøg, han målte nemlig ikke på hastigheden eller om der overhovedet var forbindelse efter delefilteret var monteret.


Ved virkelig ikke om der var et delefilter på før, har aldrig set eller hørt dette omtalt før nemlig. Ved bare jeg havde en stor signal forstærker på væggen før som hovedlednihen fra vejen gik i, fra den forstærker gik der både til tv og internet, dette blev også installeret af en tekniker for 2 år siden. Jeg har intet installeret eller ændret selv.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 09:04
Din forstærker understøtter ikke de frekvenser, som bruges til de høje hastigheder, så det er godt, at dit modem nu er blevet koblet på før den.

Hvis du logger på modemmet og kigger på signalerne, skal du have de såkaldte OFDM-kanaler, når konfigurationen er korrekt sat op.


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 10:32
Det var også sådan teknikeren forklarede det. Forstærkeren rullede af ved 1000 Hz og den nye splitter der er sat i kan håndtere 1400 Hz mener jeg han sagde..

I øvrigt en rigtig flink tekniker som tog mig med i det hele. At jeg så ikke husker eller forstår alt er jo ikke hans fejl. 😂


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Selvfølgelig er det et argument, at de har ringet fra privat nummer og ikke har lagt besked på telefonsvaren. Enddog et godt argument.

At man I branchen har en praksis med at ringe fra private numre for at beskytte installatøren, er sagen uvedkommen. En praksis behøver jo ikke være en god praksis. 

Mvh Peter


Der er intet galt i denne praksis. Det eneste der er galt ved det i denne situration er at der ikke blev lagt en besked, eller forsøgt kontakt igen en ekstra gang.

Jeg arbejder selv i telefonisk support. Og vi ringer altid 2 gange og ligger altid besked. Her efter sender vi mail med info om at vi har forsøgt at kontakte kunden på xx xx xx xx og han bedes kontakte os ang et tidspunkt der passer ham at blive ringet op på.
Folk skal ikke have email adresser og direkte nummere til teknikere. Der er alt for mange der ikke kan respektere privat liv uden for arbejdstid. Selvfølgelig ikke alle. Men nogle er sådan. Og som altid er det de få der ødelægger det for de mange.

Rettelse: I vores support står der vores hovednummer når vi ringer ud. Det er ikke privat nummer.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

da han var færdig tænkte jeg at jeg lige ville lave en hastighedstest fordi jeg samme sidste fredag blev opkrævet regningen for denne og næste måned. jeg målte så 82/42 på min forbindelse altså 918/18 mindre end det de har trukket fra mit betalings kort.


Er du sikker på at maskinen du testede på har gigabit LAN-port?


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 20:46
Er helt sikker på der er gigabit lan port computeren:)

Heller ikke 5ghz trådløst netværk kan klare over 90 Mbit.



Jeg kan så absolut godt forstå teknikeren ringer med privat nummer, men når man nu ringer med privat nummer giver det jo ikke os andre en reel chance for at se hvem der har ringet, derfor bør man som du selv siger lige smide en telefonsvarer eller sørge for i det mindste at ringe en ekstra gang.

Der har dog ikke været noget siden da. Hiper var hurtige og dygtige til at få ordnet sagen og trukket deres krav tilbage om betalingen på 699 kr.

Nu håber jeg så bare at jeg snart får hvad jeg betaler for. :)



Print side | Luk vindue