Print side | Luk vindue

LG E6 periodisk fejl?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154889
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 00:08

Emne: LG E6 periodisk fejl?
Skrevet af: Breakfast
Emne: LG E6 periodisk fejl?
Skrevet den: 29-Marts-2018 kl. 10:57
Hey,

Jeg har et 65" LG E6 som jeg er ganske tilfreds med - men har 2 gange den seneste måned oplevet, at skærmen ikke kan vise billeder i bevægelse. Det kan fint vise grafik, f.eks. UI på Youtube el. Netflix, men så snart en film startes får man et fejlagtigst billede, der mest ligner en scramblet/krypteret tv-kanal fra gamle dage:  http://imgur.com/a/KiEL6" rel="nofollow - https://imgur.com/a/KiEL6

Med mit ringe kendskab til indersiden af et tv er mit umiddelbare gæt ville være, at der sidder en grafikprocessor et eller andet sted i skærmen der har set bedre dage (eller en defekt dram-kreds på grafikkortet)?

Så tænker, at selvom periodiske fejl er trælse, at sende til rep - så er det vel den vej det skal - så ville høre om andre har set tilsvarende eksempler, der kunne støtte min sag? Om det er en typisk fejl for dette TV eller skyldes software eller?

Svar:
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 29-Marts-2018 kl. 11:21
Hvordan får du det væk igen? Sluk/tænd kunne prøves først og måske tilbage til fabriksindstillinger. Hvis det bliver ved må det være en fejl, tror nok min E6'er har gjort det en enkelt gang. Jeg sammenligner det med en PC, den skal også genstartes en gang i mellem Confused

Edit: Og er TV og app's opdateret?

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: Breakfast
Skrevet den: 29-Marts-2018 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvordan får du det væk igen? Sluk/tænd kunne prøves først og måske tilbage til fabriksindstillinger. Hvis det bliver ved må det være en fejl, tror nok min E6'er har gjort det en enkelt gang. Jeg sammenligner det med en PC, den skal også genstartes en gang i mellem Confused

Edit: Og er TV og app's opdateret?

Hej Steen,

Det forsvinder efter tænd/sluk, nogle gange skal der et par omgange til før det forsvinder. Alle apps og firmware er opdateret og problemet forekommer både ved brug af apps på tv'et og via f.eks. ChromeCast el. Intel Wireless Display. Så derfor er jeg ret sikker på, at fejlen ligger i tv'et og hverken i kabler el. eksterne 'bokse'.

Men du lever med fejlen indtil videre?

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 29-Marts-2018 kl. 16:24
Da jeg kun har oplevet det 1-2 gange ser jeg det ikke som et problem, men hvis det var 2 gange om måneden var det noget andet. Det at du skal slukke flere gange skyldes sikkert at du slukker i for kort tid, prøv at tage stikket ud i 5 minutter.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: Ksnede
Skrevet den: 30-Marts-2018 kl. 00:35
Hej,

Havde samme problem på mit LG B6, eller sådan startede det (TV var 6 mnd.), efter ca. 3 uger begyndte lyd og billede indstillinger at låse også, så kun en fabriksreset løste det.

Tog kontakt til LG support og de sendte teknikker ud, der skiftede mainboard i TV.

Det løste mine problemer.

Mvh
KSnede

Print side | Luk vindue