Print side | Luk vindue

privatkøb fra udlandet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154971
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 00:15

Emne: privatkøb fra udlandet
Skrevet af: slumbert
Emne: privatkøb fra udlandet
Skrevet den: 04-April-2018 kl. 11:34
Jeg er ved at købe en forstærker fra Tyskland.

Der er nogle alarmklokker der ringer lidt.

Sælger skriver tilbage og forklarer at hun pt bor i Spanien. Hun er villig til at sælge uden beregning og forklarer meget mere end hvad der er nødvendigt for at gennemføre en simpel handel. 

Jeg har ofte taget chancen tidligere, selvom det har været med bankoverførsel. Ofte har jeg undladt at gøre det, da mavefornemmelsen ikke har været rigtig.

Mine alarmklokker ringer, men jeg vil selvfølgelig gerne købe det produkt, som jeg har kigget efter i et godt stykke tid.

Sælger foreslår selv at lade handlen foregå gennem eBay, som i følge sælger har regler og retningslinier, der sikrer os begge ved salg. Er jeg helt uden for risiko i den sammenhæng?

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-April-2018 kl. 11:57
Lad handlen gå gennem PayPal, så risikerer du ikke dine penge

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 04-April-2018 kl. 12:01
Handel aldrig (ALDRIG) med bankoverførsel.

Hvis sælger er seriøs, så opretter hun en PayPal konto som du kan betale til (via Ebay).

Skrevet den: 04-April-2018 kl. 14:08
Det er hvad sælger skriver hun vil gøre..

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 04-April-2018 kl. 16:53
Så er der ingen is på koen, så kan du roligt handle med hende

Skrevet den: 05-April-2018 kl. 16:58
Jeg tror sgu' at koen er bundfrossen.

Modtog et fint lavet mail med tilhørende PDF-filer.  Afsenderen var eBay Payment Department. Afsenderadressen er e-Bay_Purchase_Program@financier.com. En hurtig tur på google viser at det er scam. 

Denne sætning er specielt sjov "Next step to be taken: The buyer must send the payment to the eBay in charge of this transaction. Payment must be
sent by bank transfer. Once payment is confirmed by the eBay representative, eBay is authorized to ship the product and
submit tracking information. After you complete the payment, contact eBay Department by replying at this email, in order
to start the transport and confirm the following:
- Bank Money Transfer Receipt (email a scanned copy / picture of the Bank Money Transfer Receipt)
- Confirmed Shipping Address

Note: eBay will secure the payment until the buyer receives, inspects and accepts the item. Or, if it will be the case, eBay
will refund the payment to the buyer."

Når Sælger er alt for høflig, så er der altid ugler i mosen.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 05-April-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg er ved at købe en forstærker fra Tyskland.
Hvor er den udbudt, når det ikke er startet på eBay?

-------------
Mvh. JørgenT

Skrevet den: 05-April-2018 kl. 17:19
Nej det dur da ikke. Du og hende skal hver især oprette en Paypal konto. Det har ikke noget med eBay at gøre. Transaktionen af penge sker gennem Paypal kontoen, og blir først frigivet til sælger når du har modtaget og godkendt det købte

Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 05-April-2018 kl. 19:10
Den e-mail adresse har da heller ikke noget med eBay at gøre det er vidst som du selv er inde på ret åbentlyst scam.

Skrevet den: 05-April-2018 kl. 20:37
jeg overvejer at spille dum og se hvor langt jeg kan køre den ud og hvor mange sjove søforklaringer jeg får lov at høre:-)

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-April-2018 kl. 21:23
Med fare for at blive kaldt mandschauvinist ville mine alarmklokker ringe allerede da det er en kvinde der har Hi-Fi grej til salgBig smile. Bevares, det kan selvfølgelig forekomme, men er bestemt ikke helt almindeligt.

Og slumbert, du har ikke svaret på Jørgens spørgsmål angående hvor forstærkeren er udbudt.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 06-April-2018 kl. 08:45

Jeg tror sgu' at koen er bundfrossen.

Modtog et fint lavet mail med tilhørende PDF-filer.  Afsenderen var eBay Payment Department. Afsenderadressen er e-Bay_Purchase_Program@financier.com. En hurtig tur på google viser at det er scam. 

Denne sætning er specielt sjov "Next step to be taken: The buyer must send the payment to the eBay in charge of this transaction. Payment must be
sent by bank transfer. Once payment is confirmed by the eBay representative, eBay is authorized to ship the product and
submit tracking information. After you complete the payment, contact eBay Department by replying at this email, in order
to start the transport and confirm the following:
- Bank Money Transfer Receipt (email a scanned copy / picture of the Bank Money Transfer Receipt)
- Confirmed Shipping Address

Note: eBay will secure the payment until the buyer receives, inspects and accepts the item. Or, if it will be the case, eBay
will refund the payment to the buyer."

Når Sælger er alt for høflig, så er der altid ugler i mosen.

SCAM!!

Hold fingerne væk!

Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 06-April-2018 kl. 08:55

jeg overvejer at spille dum og se hvor langt jeg kan køre den ud og hvor mange sjove søforklaringer jeg får lov at høre:-)

God ide. Giv den gas.

Skrevet den: 06-April-2018 kl. 10:13
Den blev udbudt på Quoka.de

annoncen er væk igen.

Kontoejejerens navn er i øvrigt ikke Anna, men Gyula Szekely 

Findes der en hjemmeside, hvor hele pdf filen kan uploades, så i kan se den?

Mvh Sune

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 06-April-2018 kl. 15:30
Jeg fik nu denne mail retur efter at have spurgt ind til hvorfor navnet på kontoindehaver var Gyula Szekely:

Guten tag Herr Sune,

Name des Kontoinhabers ist eBay Agent Gyula Szekely. Nachdem die Zahlung durch einen eBay-Mitarbeiter bestätigt wird, ist eBay autorisiert, das Produkt zu versenden und Angaben zur Sendungsverfolgung zu machen.

So müssen Sie zunächst das Geld in den Firmennamen eBay zu übertragen! und dann das Gerät in 3-4 Tagen!

Wir freuen von Ihnen zu hören! Anna

Hvad skal jeg skrive retur, for at holde den kære svindler beskæftiget. Det vil selvfølgelig være hvis jeg kunne sende ham lidt på arbejde, men jeg kan ikke greje lige præcis hvordan jeg gør det.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Print side | Luk vindue