Print side | Luk vindue

Priser på inet og tv gennem boligforening ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155069
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 04:25


Emne: Priser på inet og tv gennem boligforening ?
Skrevet af: The_Unforgiven
Emne: Priser på inet og tv gennem boligforening ?
Skrevet den: 13-April-2018 kl. 13:15
Hejsa.
 
Jeg bor i en boligforening i Fredericia.
Jeg har flere gange læst herinde at nogle foreninger får billigt inet og tv ved Yousee.
Vi får også "rabat" , men kan læse at nogle får mere.
Så hvis i vil være så flinke at skrive hvad i får og til hvilken pris og hvilken forening , MEN det skal være Yousee.
 
m.v.h.
 
Stein



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 13-April-2018 kl. 17:16
Det vil jo intet som helst hjælpe. Priserne afhænger af HVOR mange det drejer sig om. Så det kan ikke hjælpe dig en tøddel at få at vide hvor meget vi andre betaler. Tror du det gør en forskel om der er 20 eller 20000 der skal være med i aftalen?

Så glem det. og tag det i kan få. sandsynligheden for i får mere er nok slim to none.


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 13-April-2018 kl. 18:11
Vi er en lille afdeling med 14 hustande (rækkehus), vi har grundpakken til 112,5,- om måneden. Ingen rabat på internet.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 01:49
Faktisk afhænger prisen også af om foreningen overvejer en anden leverandør. Det fandt vi ud af den gang vi rent faktisk skiftede til Parknet (en non profit internetforening ejet af de tilsluttede boligselskabers laug) i vores relativt store forening med knapt 300 boliger. Da YouSee fik nys om planerne, allerede før vi havde skiftet, kom de allerede da med bedre tilbud end vores eksisterende plan. Og efter at vi havde skiftet kom der også meget bedre TV-tilbud fra YouSee end nogen sinde tidligere set, i forsøget på at score os tilbage - Ja, faktisk helt ned og næsten matche prisen på grundpakken fra Parknet på nogle og 80 kr lige pludselig. Men for sent da YouSee slet ikke kunne matche prisen og kvaliteten på produktet fra Parknet i øvrigt, med bla. fiberbaseret hastighedsubegrænset bolignet til 65 kr (nu 68 kr efter prisstigning ) og i øvrigt billigere TV signaler der heller ikke reencodes som hos YouSee

Så hele udgangspunktet med holdningen der lyder "MEN det skal være Yousee" er på sin vis også med til at holde prisen oppe, sålænge de godt ved at forretningen og pengemaskinen ikke er i fare

I dag er løbet kørt for YouSee i vores forening og den eneste realistiske vej jeg ser for dem tilbage og ind til enkeltstående kunder i vores foreningen, er hvis de skulle begynde at tilbyde deres TV-signaler sammen med den OnDemand og Timeshift service de har på deres TV boks via IPTV, hvilket de enkeltpersoner der så gerne vil betale ekstra for dette timeshift-produkt, så kunne tilgå via deres eksisterende 68 kr "dyre" internet fra Parknet (Sådan et timeshift produkt har Parknet nemlig ikke). For man kan naturligvis sagtens nøjes med internetdelen til 68 kr uden også at være tvunget til en TV pakke fra Parknet, hvilket igen var noget YouSee ikke matchede i deres tilbud.


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 10:49
claus_jac : wauvvvvv , du har nok fået det forkerte ben ud af sengen ?
Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med , så knyt.
Så har jeg noget at gå til bestyrelsen med så de kan presse prisen , men det kender du åbenbart ikke noget til.
 
 
Stein


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Vi er en lille afdeling med 14 hustande (rækkehus), vi har grundpakken til 112,5,- om måneden. Ingen rabat på internet.
 
Det var sgu da billigt for tv .
Takker
 
 
Stein


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Faktisk afhænger prisen også af om foreningen overvejer en anden leverandør. Det fandt vi ud af den gang vi rent faktisk skiftede til Parknet (en non profit internetforening ejet af de tilsluttede boligselskabers laug) i vores relativt store forening med knapt 300 boliger. Da YouSee fik nys om planerne, allerede før vi havde skiftet, kom de allerede da med bedre tilbud end vores eksisterende plan. Og efter at vi havde skiftet kom der også meget bedre TV-tilbud fra YouSee end nogen sinde tidligere set, i forsøget på at score os tilbage - Ja, faktisk helt ned og næsten matche prisen på grundpakken fra Parknet på nogle og 80 kr lige pludselig. Men for sent da YouSee slet ikke kunne matche prisen og kvaliteten på produktet fra Parknet i øvrigt, med bla. fiberbaseret hastighedsubegrænset bolignet til 65 kr (nu 68 kr efter prisstigning ) og i øvrigt billigere TV signaler der heller ikke reencodes som hos YouSee

Så hele udgangspunktet med holdningen der lyder "MEN det skal være Yousee" er på sin vis også med til at holde prisen oppe, sålænge de godt ved at forretningen og pengemaskinen ikke er i fare

I dag er løbet kørt for YouSee i vores forening og den eneste realistiske vej jeg ser for dem tilbage og ind til enkeltstående kunder i vores foreningen, er hvis de skulle begynde at tilbyde deres TV-signaler sammen med den OnDemand og Timeshift service de har på deres TV boks via IPTV, hvilket de enkeltpersoner der så gerne vil betale ekstra for dette timeshift-produkt, så kunne tilgå via deres eksisterende 68 kr "dyre" internet fra Parknet (Sådan et produkt har Parknet nemlig ikke). For man kan naturligvis sagtens nøjes med internetdelen til 68 kr uden også at være tvunget til en TV pakke fra Parknet, hvilket igen var noget YouSee ikke matchede i deres tilbud.
 
 
Mange tak.
Jeg vil gå til bestyrelsen og bede dem om at finde anden leverandør og så få prisen ned på den måde .
Yousee og Stofa tjener guld på deres produkter.
Jeg var tilfældigvis i Odense forleden og så en reklame på en bus for Glenten Antennelaug og deres produkter var sgu noget billigere end vores , og jeg er nemlig pissetræt af uhæmmede stigninger fra Yousee.
 
 
Stein


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:


claus_jac : wauvvvvv , du har nok fået det forkerte ben ud af sengen ?
Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med , så knyt.
Så har jeg noget at gå til bestyrelsen med så de kan presse prisen , men det kender du åbenbart ikke noget til.
 
 
Stein



Undskyld mig, men det du skriver er meget upassende. Faktisk så får du en rigtig vigtig oplysning, en oplysning, som du - til trods for at du ved hvad en af det helt afgørende faktiåorer for prisen er - ikke har oplyst noget om.

Nu du har set prisen på "glenten", så har du selvfølgelig også undersøgt hvor mange forbrugere der er på "glenten" i forhold til jeres egen forening.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hejsa.
 
Jeg bor i en boligforening i Fredericia.
Jeg har flere gange læst herinde at nogle foreninger får billigt inet og tv ved Yousee.
Vi får også "rabat" , men kan læse at nogle får mere.
Så hvis i vil være så flinke at skrive hvad i får og til hvilken pris og hvilken forening , MEN det skal være Yousee.
 
m.v.h.
 
Stein
Kunne du ikke lige skrive hvad I selv får og til hvilken pris og hvilken forening ? 


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

claus_jac : wauvvvvv , du har nok fået det forkerte ben ud af sengen ?
Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med , så knyt.
Så har jeg noget at gå til bestyrelsen med så de kan presse prisen , men det kender du åbenbart ikke noget til.
 
 
Stein

Jeg ved markant mere om tingene end du nogensinde kommer til. At en amatør sidder her på forum for at "have noget at gå til bestyrelsen med" - viser bare med al tydelighed at du faktisk ikke selv kender processen. Du mener du skal have noget at "presse" Yousee med, men så bør du nok kende markederne. TBC1's forening har ganske vist fået noget ud af det, men de var jo så rent faktisk oppe med et kontrabud, ergo bliver det pludselig udbud og efterspørgsel - ikke som i dit tilfælde en ren efterspørgsel, så hvorfor i himlens navn skulle yousee dog give rabat? hvis i ikke er mere end 10-20 lejemål, så får i "std" pakken - altså en smule rabat på grundpakken. Jeg har ikke hørt de giver rabat på internet, (men man får lidt hvis der bliver leveret fiber via "waoo" som har foreningspakker på internet også. TV er så tilgengæld på ingen måde billigere)


Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 14:07
Husk lige på at kigge indhold inden i sammenligner. I YouSee's grundpakke indgår 3+ og Kanal 5. Disse er betalingskanaler, mens resten ikke er 'gratis (Kun CopyDan pligtig) ' og er det der får en grundpakke pris til at springe fra 112kr. til tæt på 200.
Så når alle et tvunget til at betale for disse 2, kan YS/Stofa godt give en bedre rabat på de resterende pakker. Er de ikke i grundpakken skal der jo tjenes på de resterende pakker.


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg har ikke hørt de giver rabat på internet


Det gør de.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg vil gå til bestyrelsen og bede dem om at finde anden leverandør og så få prisen ned på den måde .

Hej.

Jeg er desværre helt enig med mange af de andre om at det er de boligforeninger der har mange Yousee tilslutninger der gennem hårdt arbejde gennem mange år får de bedste priser. Flere af dem har bestyrelses medlemmer der gratis stiller op til orienterings møder om Yousee for de andre beboere.

Jeg mener at du griber det helt forkert an.
Du skriver at du 'vil gå til bestyrelsen og bede dem om at finde anden leverandør og så få prisen ned på den måde.'

Det syntes jeg er en dårlig ide. Hvorfor sætter du dig ikke selv ind i tingene og kommer med et færdigt oplæg, som du kan forberede og foreslå på næste afdelings møde. Hvis du gør det godt vil du sikkert blive valgt ind i afdelings bestyrelsen, for de nuværende har jo ikke sat sig ordentligt ind i tingene og forstår slet ikke at forhandle med Yousee. Det kan du jo nemt love, at du kan gøre meget bedre.

Hilsen Carsten.
 





Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 15:11
Carsten - han har ingen som helst ret til at gå ud og forhandle på egen hånd. De eneste der må det er afdelingsbestyrelsen. Som enkeltperson i en afdeling/boligforening har han ingen ret til at gå ud at indhente tilbud på vegne af andre. Det er derfor der er en bestyrelse. - Det eneste han kan gøre er at gå til bestyrelsen og bede dem om at indhente andre tilbud (og de kan så bede ham om at gøre det på vegne af dem. det må de gerne) Men at tro man bare kan gå ud og lave den slags ødelægger det demokrati der ligger i en forening. Og det er absolut ikke noget man bliver klappet på ryggen af. Nok snarere tværtimod.

Ja jeg har boet i foreninger siden jeg var 13, så +30 år. Og har familie der har siddet som teknisk ansvarlig for forening med 5000 lejemål - OG siddet i bestyrelsen i energiselskab da de begyndte at grave fiber ned og begyndte at tilbyde fiberbredbånd rundt om i landet. Så det har rent faktisk været på begge sider af skrivebordet.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 15:14
Og husk, så at det ikke altid er fedt at få det billigerer:

https://www.tv2lorry.dk/artikel/vred-ishoejborger-starter-underskiftindsamling-mod-kabelplus" rel="nofollow - https://www.tv2lorry.dk/artikel/vred-ishoejborger-starter-underskiftindsamling-mod-kabelplus


Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Carsten - han har ingen som helst ret til at gå ud og forhandle på egen hånd.

Nej, selvfølgelig har han ikke det.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

  Hvorfor sætter du dig ikke selv ind i tingene og kommer med et færdigt oplæg, som du kan forberede og foreslå på næste afdelings møde. 

Jeg syntes at jeg valgte ordene rigtigt. Men tak for at fortælle mig, at de kan misforstårs

Hilsen Carsten.


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:


claus_jac : wauvvvvv , du har nok fået det forkerte ben ud af sengen ?
Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med , så knyt.
Så har jeg noget at gå til bestyrelsen med så de kan presse prisen , men det kender du åbenbart ikke noget til.
 
 
Stein



Undskyld mig, men det du skriver er meget upassende. Faktisk så får du en rigtig vigtig oplysning, en oplysning, som du - til trods for at du ved hvad en af det helt afgørende faktiåorer for prisen er - ikke har oplyst noget om.

Nu du har set prisen på "glenten", så har du selvfølgelig også undersøgt hvor mange forbrugere der er på "glenten" i forhold til jeres egen forening.


Klaus
 
Ja det er så din mening.
Men hvis man ikke har noget konstruktivt at bidrage med , så skal man tie , i min tråd , hvad man gør i andres er ikke mig der bestemmer.
Bum


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Hejsa.
 
Jeg bor i en boligforening i Fredericia.
Jeg har flere gange læst herinde at nogle foreninger får billigt inet og tv ved Yousee.
Vi får også "rabat" , men kan læse at nogle får mere.
Så hvis i vil være så flinke at skrive hvad i får og til hvilken pris og hvilken forening , MEN det skal være Yousee.
 
m.v.h.
 
Stein
Kunne du ikke lige skrive hvad I selv får og til hvilken pris og hvilken forening ? 
 
Jeg bor i Boligfa.dk
Jeg har fuldpakke til 488,10 kr
Jeg har 60/2 over coax til 209 kr, den fik jeg ved en personlig forhandling med dem , normalpris over boligforeningen er 219 kr.
 
 
Stein


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:


 
Ja det er så din mening.
Men hvis man ikke har noget konstruktivt at bidrage med , så skal man tie , i min tråd , hvad man gør i andres er ikke mig der bestemmer.
Bum


1. Du fik nogle ret konstruktive oplysninger.

2. Du skriver på et frit forum, hvor folk må skrive det de har lyst til (stort set). Med aner ord: selvom du har startet denne tråd bestemmer du ikke over noget som helst.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 16:16
Kigger man på hans tidligere indlæg forstår man hans udtryk.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Vi er en lille afdeling med 14 hustande (rækkehus), vi har grundpakken til 112,5,- om måneden. Ingen rabat på internet.

Hvor bor du henne , vi har et Fællesantenne anlæg i byen Grindsted Fællesantenne 7200 (yousee står bag), vi skal give dette :
Grundpakke 1.950 kr.
Mellempakke 4.287 kr.
Fuldpakke 5.811 kr.
http://www.grindsted-faellesantenne.dk/cms/default.aspx?clubid=7833&m=5644395&cmsid=827&pageid=25275&" rel="nofollow - http://www.grindsted-faellesantenne.dk/cms/default.aspx?clubid=7833&m=5644395&cmsid=827&pageid=25275& ;

Det er samme pris for husstande, boligforening  samt rækkehuse hos os..


Så bare selve grundpakken koster 50 kr. mere for os, og vi er ca.
10.000 beboer i grindsted, i er kun 14 husstande og får sådan en billig pris.

YouSee er og bliver, nogle FUSKER, med alt for mange forskellige priser.


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Hvor bor du henne , vi har et Fællesantenne anlæg i byen Grindsted Fællesantenne 7200 (yousee står bag), vi skal give dette :
Grundpakke 1.950 kr.
Mellempakke 4.287 kr.
Fuldpakke 5.811 kr.


Betaler I det til Yousee, eller er antennebidraget medregnet?


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 02:48
det hele er med til de priser

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 16:11
Hvad giver du da for tv bubbleboy ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C




Print side | Luk vindue