SW: The Last Jedi
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155086
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 09:18
Emne: SW: The Last Jedi
Skrevet af: jacobe
Emne: SW: The Last Jedi
Skrevet den: 14-April-2018 kl. 22:34
Mini-anmeldelse af TLJ, set på 3D Blu-ray.
Handling: en af de mest forudsigelige film jeg nogensinde har set, især fordi den ligesom TFA ligner genbrug fra de gamle film. Der bruges to en halv time på at fortælle NADA. Enten ingen, eller helt urealistisk, karaktererudvikling. 2/5
Teknik: billedmæssigt ok, men vi så den som nævnt i 3D og derfor kan det altid blive bedre. Meget få steder får man noget ud af 3D så det synes jeg godt man kan spare. Men den er sikkert flot i 2D og UHD. 4/5. Lydmæssigt en virkelig tynd kop te, igen måtte vi skrue meget højere op end vi plejer og det lød stadig som om vi havde dynamik-reduktion slået til. 1/5.
Alt i alt en total øv-oplevelse
------------- Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet! Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)
|
Svar:
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 07:42
jeg har set den på UHD 4K med Atmos, det er et total fedt lydspor selvom der ikke er meget effekt i overhead. Dialog lyd er præcis lige i skabet, surround effekterne er ligeledes fantastiske og så er der samtidig en fed dybde i subben. Handlingen, alting kan jo være skrevet anderledes, men jeg syns nu den god.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 07:50
Potter, var der danske undertekster? Hvis det da var den danske udgivelse
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 10:59
Så vidt vides, så kommer den ikke i DK på 4K med Nordisk undertekster
|
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 17:27
Min er fra US og der er ikke dk tekst på.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: McClane
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 17:39
Af en eller anden grund synes Disney ikke at det er besværet værd med alle de europæiske undertekster. Det samme var galt da de udgav Guardians of the galaxy Vol.2 på UHD.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 07:24
måske det kunne være brugbart når man beskriver lyden , hvor højt der bliver spillet . Det betyder en del af oplevelsen af bas og dynamik om man spiller - 20 db eller -8db. Det forudsætter naturligvis at mastervolumen er just med -0 db som reference level.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 07:33
p.las skrev:
måske det kunne være brugbart når man beskriver lyden , hvor højt der bliver spillet . Det betyder en del af oplevelsen af bas og dynamik om man spiller - 20 db eller -8db. Det forudsætter naturligvis at mastervolumen er just med -0 db som reference level. | P.las, jeg har ikke kalibreret med lydtryksmåler, men vi ser som udgangspunkt altid film på -15 dB. Her skulle vi op på -8, før der var nogen form for liv i lyden, og det lød stadig utroligt tamt. Kan teste om det er det samme på 2D disken
------------- Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet! Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 07:37
jacobe skrev:
p.las skrev:
måske det kunne være brugbart når man beskriver lyden , hvor højt der bliver spillet . Det betyder en del af oplevelsen af bas og dynamik om man spiller - 20 db eller -8db. Det forudsætter naturligvis at mastervolumen er just med -0 db som reference level. | P.las, jeg har ikke kalibreret med lydtryksmåler, men vi ser som udgangspunkt altid film på -15 dB. Her skulle vi op på -8, før der var nogen form for liv i lyden, og det lød stadig utroligt tamt. Kan teste om det er det samme på 2D disken |
min tanke var jo at Potter ikke har samme oplevelser som dig. Hvis han i virkeligheden spiller 10-12db højere. Så kunne det sagtens være en af forklaringerne.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 08:01
Det skal jeg jo af gode grunde ikke kunne sige om han gør, men nu så han den også med Atmos, og vi så den i DTS-HD 7.1. Vi skruer skam ind imellem også ned for lyden ift. de omtalte -15, men i de fleste tilfælde fungerer det som vores referenceniveau. Jeg kan dog ikke mindes at vi nogensinde har været over -10, så noget er anderledes med denne film/udgave.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 08:04
Jeg bruger selv en Yamaha receiver. Og den hæver dial norm med +4db. Så allerede der er der 4 db forskel vs DTS-HD. Og dynamik og volume hænger rigtig meget sammen.
|
Skrevet af: dannisther
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 09:28
Hackerjac skrev:
|
Jeg har bestilt og modtaget fra amazon.co.uk Og der er danske tekster på :) CDON.com har importeret den, om der tekster på ved jeg ikke
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 09:29
Med min Pioneer LX901 er jeg ved at blive blæst ud af stuen, når der står -26 i displayet (ved BD/UHD) Så det bliver ikke højere Måske hvis jeg boede i hus... men det gør jeg ikke :(
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 10:43
Kim_ skrev:
dannisther skrev:
Hackerjac skrev:
|
Jeg har bestilt og modtaget fra amazon.co.uk Og der er danske tekster på :) |
Det må være 2k BD du taler om - 4k BD er der ikke Danske undertekster på. |
Jeg har købt 4K udgaven, og der er danske tekster på...
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 12:12
dannisther skrev:
Kim_ skrev:
dannisther skrev:
Hackerjac skrev:
|
Jeg har købt 4K udgaven, og der er danske tekster på... |
Nej, der er ikke DK tekst på, på 4K udgaven. Kun alm. Blu-ray.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 12:28
Er der nogen, der har bestilt online hos Eldværgen og har fået den? Min skulle være afsendt i fredags, men Bring, der står for leveringen, kender intet til track & trace nummeret. I al fald ikke, at der skulle være sendt noget. Eldværgen gjorde ellers et stort nummer ud af, at "man" ville have filmen til release dagen, hvilket jo er i dag.
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 12:33
azrael skrev:
Er der nogen, der har bestilt online hos Eldværgen og har fået den? Min skulle være afsendt i fredags, men Bring, der står for leveringen, kender intet til track & trace nummeret. I al fald ikke, at der skulle være sendt noget. Eldværgen gjorde ellers et stort nummer ud af, at "man" ville have filmen til release dagen, hvilket jo er i dag.
|
Jeg har været nede, og hente min for en time siden. Kunne se den ret hurtigt i Lørdags, da jeg tjekkede deres app.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 12:50
Flemming Larsen skrev:
azrael skrev:
|
Jeg har været nede, og hente min for en time siden. Kunne se den ret hurtigt i Lørdags, da jeg tjekkede deres app. |
For pokker, så er der åbenbart gået ged i den igen. Jeg får konsekvent denne smøre, når jeg slår track & trace nummeret op.
"Posten/Bring har fået meddelelse fra Play Nöjesdistribution AB c/o Elgi
om, at der kommer en forsendelse. Forsendelsen er en del af et
vareparti, som først kan spores ved ankomst i modtagerlandet. Vi
anbefaler dig at vente en dag og derefter forsøge igen."
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 13:01
azrael skrev:
Flemming Larsen skrev:
azrael skrev:
|
Jeg har været nede, og hente min for en time siden. Kunne se den ret hurtigt i Lørdags, da jeg tjekkede deres app. |
For pokker, så er der åbenbart gået ged i den igen. Jeg får konsekvent denne smøre, når jeg slår track & trace nummeret op.
"Posten/Bring har fået meddelelse fra Play Nöjesdistribution AB c/o Elgi
om, at der kommer en forsendelse. Forsendelsen er en del af et
vareparti, som først kan spores ved ankomst i modtagerlandet. Vi
anbefaler dig at vente en dag og derefter forsøge igen." |
Der er nok kun gået ged i det, med at den først kommer i morgen. Min stod med samme tekst, lige til engang i nat, hvor efter at jeg kunne følge den rundt. Den kommer jo fra Sverige.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 13:41
azrael skrev:
Flemming Larsen skrev:
azrael skrev:
|
"Posten/Bring har fået meddelelse fra Play Nöjesdistribution AB c/o Elgi om, at der kommer en forsendelse. Forsendelsen er en del af et vareparti, som først kan spores ved ankomst i modtagerlandet. Vi anbefaler dig at vente en dag og derefter forsøge igen." |
Jeg får samme besked, men det kommer ikke så meget bag på mig når varen kommer fra Elgiganten. Jeg har heller ikke fået mail om at varen er afsendt endnu.
|
Skrevet af: Bravo
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 13:50
Har også bestilt i fredags oghar lige talt med Elgiganten - og jeg kunne få en rabat på 50 kr. hvis den ikke ankommer i dag. Men den var sendt i fredags, så der er stadig mulighed for at den ankommer til sit "bring" punkt frem til kl. 17.
EDIT: Efter min mening, så minder den første film, TFA, også om noget man har set før. Ser frem til at se TLJ - snarligt.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 15:21
Flemming Larsen skrev:
dannisther skrev:
Kim_ skrev:
dannisther skrev:
Hackerjac skrev:
|
|
Du har ret Flemming, Jeg misforstod forskellen :)
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 15:33
Flemming Larsen skrev:
| Det billede du sender, hvor har du det fra? Det ligner den italienske udgave.
Og mit eksemplar er læsset på en bil i Valby i morges. Kan ikke hentes endnu.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 15:38
Brixen skrev:
Flemming Larsen skrev:
| Det billede du sender, hvor har du det fra? Det ligner den italienske udgave.
Og mit eksemplar er læsset på en bil i Valby i morges. Kan ikke hentes endnu. |
Hvordan kan du tro, at den er Italiensk? Den er hentet i My movies programmet. Den er fra UK.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 15:43
Fordi der er italiensk tale og undertekst på 4K disken. Den med nordiske aldersgrænser har fransk tekst på 4K disken.
Se her http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-The-Last-Jedi-4K-Blu-ray/197493/" rel="nofollow - http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-The-Last-Jedi-4K-Blu-ray/197493/
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 16:07
Flemming Larsen skrev:
dannisther skrev:
Kim_ skrev:
dannisther skrev:
Hackerjac skrev:
|
|
Er der heller ikke Dolby Vision på den, eller har jeg lige overset DV logo?
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 16:38
Så er den hentet - Udgaven fra Elgiganten. Klistermærke på fronten om undertekster:
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 16:55
Brixen skrev:
Fordi der er italiensk tale og undertekst på 4K disken. Den med nordiske aldersgrænser har fransk tekst på 4K disken.
Se her http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-The-Last-Jedi-4K-Blu-ray/197493/" rel="nofollow - http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-The-Last-Jedi-4K-Blu-ray/197493/
|
Der er åbenbart en del forskel, i forhold til hvor den er udkommet. Der kan jo også være flere tekster på, end hvad der står. Men coveret er fra UK.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 16:58
Potter skrev:
Er der heller ikke Dolby Vision på den, eller har jeg lige overset DV logo? |
Det ser godt nok, ikke ud til det. Men er vel typisk Disney.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 17:01
Brixen skrev:
Så er den hentet - Udgaven fra Elgiganten. Klistermærke på fronten om undertekster:
|
Har du købt den hos dem, som at der skulle være DK tekst på? Jeg købte Guardians of Gal 2, hvor der stod at der var DK tekst på. Den fik jeg 100kr tilbage for, da det var en fejl.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 17:53
Nå, slog lige op på track & trace, og nu ser der ud til at ske noget.
Helt konkret er den åbenbart ankommet samtidigt til både Kolding og Randers. Lidt af en bedrift. Noget er dog helt sikker: jeg får den ikke i dag. Gad vide om der også er rabat at hente...
Forsendelsen er sorteret på terminal.
|
16.04.2018 16:49
|
8940 Randers SV
|
Forsendelsen er indleveret til terminal.
|
|
6000 Kolding
|
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 17:58
azrael skrev:
Nå, slog lige op på track & trace, og nu ser der ud til at ske noget.
Helt konkret er den åbenbart ankommet samtidigt til både Kolding og Randers. Lidt af en bedrift. Noget er dog helt sikker: jeg får den ikke i dag. Gad vide om der også er rabat at hente...
Forsendelsen er sorteret på terminal.
|
|
8940 Randers SV
|
Forsendelsen er indleveret til terminal.
|
|
6000 Kolding
|
|
Prøv dog. De skrev, at den ville være fremme i dag.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 18:13
Flemming Larsen skrev:
Brixen skrev:
|
Har du købt den hos dem, som at der skulle være DK tekst på? Jeg købte Guardians of Gal 2, hvor der stod at der var DK tekst på. Den fik jeg 100kr tilbage for, da det var en fejl. |
Ja, det har jeg. Elgiganten skriver: Undertekster: Engelsk;Fransk;Norsk, Svensk, Finsk, Dansk, Engelsk
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 18:24
Brixen skrev:
Flemming Larsen skrev:
Brixen skrev:
|
Har du købt den hos dem, som at der skulle være DK tekst på? Jeg købte Guardians of Gal 2, hvor der stod at der var DK tekst på. Den fik jeg 100kr tilbage for, da det var en fejl. |
Ja, det har jeg. Elgiganten skriver: Undertekster: Engelsk;Fransk;Norsk, Svensk, Finsk, Dansk, Engelsk
|
Så ville jeg brokke mig. Jeg skrev på Facebook sidst, og det gik ret hurtigt. Hvis du ikke har det, så ring eller send dem en mail.
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 19:06
Fik også lige hentet min fra Elgiganten, nogen der kan sige om der er Dolby Vision på denne version? Har set DV logo mangler, har set billede af US cover med DV logo ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 19:16
Har lige snakket med Eldværgens kundeservice. De beklager meget, at filmen ikke blev/bliver leveret i dag, men det kan de ikke gøre noget ved. Godtgørelse er der heller ikke noget af. Så meget til "garanteret levering på release dagen".
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 19:20
Der er Dolby Vision på US udgaven
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 19:53
jacobe skrev:
Det skal jeg jo af gode grunde ikke kunne sige om han gør, men nu så han den også med Atmos, og vi så den i DTS-HD 7.1. Vi skruer skam ind imellem også ned for lyden ift. de omtalte -15, men i de fleste tilfælde fungerer det som vores referenceniveau. Jeg kan dog ikke mindes at vi nogensinde har været over -10, så noget er anderledes med denne film/udgave. | Her er der skruet op på - 12 db, normalt er - 22 højt nok. Lyden fejler skam ikke noget ellers.
|
Skrevet af: Boddicker
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 20:06
Blu-Ray.com skriver også at den er lavt indspillet, men giver ellers gode karakterer for lydkvaliteten
http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-Episode-VIII-The-Last-Jedi-Blu-ray/130303/" rel="nofollow - http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-Episode-VIII-The-Last-Jedi-Blu-ray/130303/
I den modsatte ende synes jeg at en film som XXX-Return of Xander Cage, er indspillet utroligt højt. Afspiller normalt ved omkring -17db, men denne film er allerede tordnende høj ved -25db
------------- Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 21:20
Jeg kørte den på -10 for en kort periode, syns den har generelt en lækker dynamik. Jeg skulle bestemt ikke op at lægge min teglsten på plads så voldsomt i dybden er den ikke. Da er film som interstellar - Edge of Tomorrow - m.fl. Noget mere voldsom. De 2 nævnte på 0db. er så voldsome at man får tøn mave.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 22:46
Tak for meldingerne om lyden. Måske kan det tænkes, at netop fordi vi var nødt til at skrue betydeligt højere op end normalt, så kan det egentlig godt være at vi fik skruet for lidt op ... altså, vi kompenserede ikke nok. Nu kommer det nok til at vare et stykke tid inden vi gider se den igen, og så kan det da være at vi har en anden forstærker til den tid, men ellers vil jeg huske at skrue endnu mere op næste gang.
|
Skrevet den: 16-April-2018 kl. 23:03
jacobe skrev:
Tak for meldingerne om lyden. Måske kan det tænkes, at netop fordi vi var nødt til at skrue betydeligt højere op end normalt, så kan det egentlig godt være at vi fik skruet for lidt op ... altså, vi kompenserede ikke nok. Nu kommer det nok til at vare et stykke tid inden vi gider se den igen, og så kan det da være at vi har en anden forstærker til den tid, men ellers vil jeg huske at skrue endnu mere op næste gang.
| Det er også utroligt at den er sluppet igennem med SÅ lav lyd. Ikke meget med reference lydstyrke at gøre. Vi skruede op ind til dialogen i centerhøjttaleren var passende højt, og det var så lige 10 DB mere end den plejer at stå på i main vol. Bortset fra det, var filmen underholdende og humoristisk.
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 07:18
måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume ) Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel.
|
Skrevet af: Svalder
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 08:22
Hej.. Til dem, der har spurgt om 4K filmen kommer i Dolby Vision, så kan jeg bekræfte, at det gør den. Jeg købte mit eksemplar i Elgiganten..
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 08:40
azrael skrev:
Har lige snakket med Eldværgens kundeservice. De beklager meget, at filmen ikke blev/bliver leveret i dag, men det kan de ikke gøre noget ved. Godtgørelse er der heller ikke noget af. Så meget til "garanteret levering på release dagen".
|
Ja - specielt når de nogle timer forinden havde skrevet til mig, at det vil der komme - hvis ikke den blev modtaget i dag.
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 10:16
p.las skrev:
måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume ) Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel.
| Fordi én ud af 600 film er 10 DB lavere lydstyrke, skulle det så være reference, næppe!
Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB.
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 10:38
Bravo skrev:
azrael skrev:
|
Ja - specielt når de nogle timer forinden havde skrevet til mig, at det vil der komme - hvis ikke den blev modtaget i dag. |
Har fået link til både oplevelse af kundeservice, samt oplevelse af handelen (TrustPilot), så jeg overvejer stærkt at give min utilfredshed til kende. Kan du evt. sende mig en PB med det du fik at vide af kundeservice?
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 10:43
Kampus skrev:
p.las skrev:
| Fordi én ud af 600 film er 10 DB lavere lydstyrke, skulle det så være reference, næppe!
Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB. |
læser du hvad jeg skriver ang Dial norm ?
Da man gik fra dvd til Bluray, var der mange film ( eks husker jeg tydeligt seven ) hvor BD mixet var 8 db højere end DVD mixet.
variationer med et par db? jeg er meget uenig.
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 10:51
p.las skrev:
Kampus skrev:
p.las skrev:
Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB. |
Da man gik fra dvd til Bluray, var der mange film ( eks husker jeg tydeligt seven ) hvor BD mixet var 8 db højere end DVD mixet.
variationer med et par db? jeg er meget uenig. 3 db forskel er meget svært at høre.
| Der kommer ingen oplysning om Dial Norm på Marantz recieveren. Kan godt huske der var +4 på nogle film, da vi havde Pioneer AVR
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 11:15
Kampus skrev:
p.las skrev:
Kampus skrev:
p.las skrev:
variationer med et par db? jeg er meget uenig. 3 db forskel er meget svært at høre.
| Der kommer ingen oplysning om Dial Norm på Marantz recieveren. Kan godt huske der var +4 på nogle film, da vi havde Pioneer AVR |
på Yamahaen skal man ind under lyd info. Det er meta data som ligger på skiven. Hvorfor at Atmos bliver boosted +4db er mig en gåde. Men det er en bevidst handling. For mange år siden lavede vi en test ved Otto ( AV precision ) om der var forskel på dekodning i reciever og afspiller. resultatet var at det lød generelt mere dynamisk med dekodning i recieveren. Den dynamik vidste sig at være et 3db boost som meta data på skiven virkede i recieveren. Men ikke når dekodningen foregik i afspilleren. Så 3db boost lød som mere dynamik. Måske derfor at Atmos bevidst er boosted 4db. Min pointe er. At med dial norm og indbygget meta data ( flag )som enten reducere eller booster lyden. Så er det meget svært at sige noget om variationerne.
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 12:45
Steen6400 skrev:
Fik også lige hentet min fra Elgiganten, nogen der kan sige om der er Dolby Vision på denne version? Har set DV logo mangler, har set billede af US cover med DV logo ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) |
Der er Dolby Vision på den fra Elgiganten.
Det er måske disken til USA/Canada, da der også er fransk tale og tekster.
|
Skrevet den: 17-April-2018 kl. 14:02
Det har jeg ikke lige umiddelbart mulighed for at gøre Ny "turn off event" - jeg skrev til dem via Chat, at jeg var lovet en godtgørelse (via chatten) - medarbejder (mads) skrev tilbage, at han kunne godt se det i systemet, at jeg havde fået lovning på det, hvorfor jeg gerne skulle modtage det indenfor nogle hverdag.
|
Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 24-April-2018 kl. 12:58
Lige et spørgsmål omkring Nordisk UHD udgaven. Jeg har forstået at der ikke danske tekster på den. Men de engelske - er det tekstet for hørehæmmede eller bare alm. undertekster.
Hvad med UK udgaven? Er den også tekstet for hørehæmmede.
|
Skrevet den: 24-April-2018 kl. 13:11
Også kaldet SDH-undertekster (subtitles for the deaf and hard of hearing) Helt sikkert godt for de døve og halvdøve Men for mig personligt er de frustrerende og en god grund til at købe danske udgivelser
|
Skrevet den: 24-April-2018 kl. 19:10
Fik vidst ikke lige helt svar på mit spørgsmål..
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 24-April-2018 kl. 22:38
Der står danske undertekster her: http://cdon.dk/film/star_wars_-_the_last_jedi_" rel="nofollow - http://cdon.dk/film/star_wars_-_the_last_jedi_ (4k_ultra_hd_%2b_blu-ray)_(3_disc)_(import)-42607557
|
Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 25-April-2018 kl. 06:49
Ja på BLU-RAY skiven... ikke 4K skiven. Behøves vi snart tage den flere gange for Prins Knud?
|
Skrevet den: 25-April-2018 kl. 09:30
Martin Sjøstrand skrev:
Ja på BLU-RAY skiven... ikke 4K skiven. Behøves vi snart tage den flere gange for Prins Knud? |
Jamen det skal vi da. Mit spørgsmål gik på de engelske undertekster på UHD udgaven. På den UHD, som sælges i danmark - er de engelske undertekster der SDH?
|
Skrevet den: 25-April-2018 kl. 10:31
Se her - Det er UHD skiven:
Der er kun fransk og engelsk. Jeg har ikke tjekket om de franske også er SDH.
|
Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 25-April-2018 kl. 10:32
thxtex skrev:
Martin Sjøstrand skrev:
Ja på BLU-RAY skiven... ikke 4K skiven. Behøves vi snart tage den flere gange for Prins Knud? |
Jamen det skal vi da. Mit spørgsmål gik på de engelske undertekster på UHD udgaven. På den UHD, som sælges i danmark - er de engelske undertekster der SDH? |
Det er ikke dig jeg er efter, det var mere Claus-jac der skrev, som så mange andre, at der er danske tekster på
|
|