Print side | Luk vindue

Tråd forsvundet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155132
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 08:23


Emne: Tråd forsvundet?
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Tråd forsvundet?
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 16:00
Jeg spurgte om en konkurrence for Safaribrugere er Fup eller Fakta, og vedlagde et harmløst link. Hvad er meningen?



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg spurgte om en konkurrence for Safaribrugere er Fup eller Fakta, og vedlagde et harmløst link. Hvad er meningen?

Hvad var overskriften for tråden? Måske, linket ikke var så uskyldigt endda, så det var for at undgå spam og andet muligt skrammel, at den blev slettet? Selv om du ikke synes, der var noget at pege fingre ad i linket...

Men hvad var overskriften for tråden?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 16:38
Præmie til Safaribrugere, Fup eller Fakta

Jeg ville gerne vide om der var andre der var stødt på den, og deres erfaringer. Det så ret professionelt ud, og var et link der kunne klikkes videre på. Derfor synes jeg ikke det var forkert at bringe linket til det jeg så.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Præmie til Safaribrugere, Fup eller Fakta

Jeg ville gerne vide om der var andre der var stødt på den, og deres erfaringer. Det så ret professionelt ud, og var et link der kunne klikkes videre på. Derfor synes jeg ikke det var forkert at bringe linket til det jeg så.

Næh... Den er forsvundet fra harddiskens overflade! Har søgt efter den, både her på sitet, samt på Google. Den er væk. Og hjemmesider kan sagtens se professionelle ud, og måske har den ikke været det alligevel. Måske en moderator eller recordere-personalet lige gider at skrive her?Smile

Hvor så du siden? I et link i en mail, eller blot en alm. Google-søgning, eller reklame?

Og alle de konkurrencer på nettet, eller andre steder... Jeg tror ikke på dem!!


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 17:00
Hvis du skal betale 5 kr. eller et andet lille beløb for at få sendt præmien, så er det fup.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 17:04
Jeg skal ikke betale noget. Det er via google søgning ja. Og der står det er en årlig undersøgelse blandt besøgende 2018.

Men se selv efter, det sker der som sagt ikke noget ved

Ah nu stod der en advarsel, så det var helt ok at slette det hele. Har heller aldrig før været ude for at Apple skulle lave den slags undersøgelser af Safari brugere


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 17:11
Det var mig der slettede den. Du linkede til et virusbefængt site.

Jeg er desværre syg, så det blev bare en delete og så i seng igen.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det var mig der slettede den. Du linkede til et virusbefængt site.

Jeg er desværre syg, så det blev bare en delete og så i seng igen.



Ja det gik op for mig, og var helt på sin plads at slette. Du må ha en god bedring Hummelmose


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg skal ikke betale noget. Det er via google søgning ja. Og der står det er en årlig undersøgelse blandt besøgende 2018.

Men se selv efter, det sker der som sagt ikke noget ved

Ah nu stod der en advarsel, så det var helt ok at slette det hele. Har heller aldrig før været ude for at Apple skulle lave den slags undersøgelser af Safari brugere

Så var det nok I K K E Apple, som stod for den undersøgelse, men fupmagere, som kunne lave det, så det SÅ UD SOM OM,det var Apple.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 18:56
Når jeg IKKE har klikket videre, der var iøvrigt nogle felter i en boks der skulle udfyldes, så er min iPad vel ikke inficeret?


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når jeg IKKE har klikket videre, der var iøvrigt nogle felter i en boks der skulle udfyldes, så er min iPad vel ikke inficeret?

Ved jeg ikke - Apple-produkter kender jeg desværre ikke så meget til, så andre må lige gå til tasterne. Har du ingen virusbeskyttelse af NOGEN art på den?


Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når jeg IKKE har klikket videre, der var iøvrigt nogle felter i en boks der skulle udfyldes, så er min iPad vel ikke inficeret?


Nej, din iPad er ikke ramt af virus. Det er praktisk talt umuligt at blive ramt af virus ved at besøge selv de mest tvivlsomme hjemmesider.


Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når jeg IKKE har klikket videre, der var iøvrigt nogle felter i en boks der skulle udfyldes, så er min iPad vel ikke inficeret?


Ved jeg ikke - Apple-produkter kender jeg desværre ikke så meget til, så andre må lige gå til tasterne. Har du ingen virusbeskyttelse af NOGEN art på den?


Det giver ikke rigtig mening, at skulle have antivirus på iOS, da alle apps er sandboxed, således de ikke har adgang til selve styresytemet. En antivirus app ville således kun kunne scanne og beskytte sig selv og ikke selve iPadden.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 21:49
Du kan være 10000% sikker på at der ALDRIG VIL VÆRE EN KONKURRENCE for en Safaribrowser.
De laver IKKE "årlige undersøgelser".
(apple har allerede alle data, så der er ingen grund til at lave nogen undersøgelse! ;-) )

PS - og bleed_blue har 100% ret. Apple Apps på ios er sandboxed, og det er (i hvert fald pt) en teknisk umulighed at nogen app vil kunne få adgang til andre apps, eller for den sags skyld, selve operativsystemniveau. Og selv en alm MAC-virus vil ikke kunne køre på ios.




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-April-2018 kl. 22:16
Tak bleed_blue og claus_jac, det er da betryggende at vide


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-April-2018 kl. 01:11
Jeg er bruger på begge platforme, - og synes at MS er væsentligt mere træls end IOS .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm



Print side | Luk vindue