Print side | Luk vindue

Hus med indlagt kabeltv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155303
Udskrevet den: 18-April-2024 kl. 06:52


Emne: Hus med indlagt kabeltv
Skrevet af: explosivo
Emne: Hus med indlagt kabeltv
Skrevet den: 13-Maj-2018 kl. 14:39
Hej.
Jeg har lige købt et hus hvor der er vægdåser med kabeltv i alle rum.
Men jeg bruger i forvejen boxerTV.
Kan men montere en splitter et sted hvor det kabeltv kommer ind i huset. Og så montere en egen antenne på den splitter også så man stadig kan få kabeltv vis det en dag lyster?

Og noget andet er så om man så stadig kan få internet over kabeltv selvom man montere en splitter og så ellers kører boxertv i samme kabler?



Svar:
Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 07:45

Hej.

Først tillykke med det nye hus.

For at kunne give dig de rigtige svar, vil jeg bede om nogle flere oplysninger.

Hvilken kabel TV udbyder har den tidligere ejer brugt?

Har du overvejet et af deres abonnementer?


Har du i den tidligere bolig brugt Boxer med indvendig eller udvendig antenne?

Har du i det nye hus undersøgt om modtagelse af Boxer vil kræve udvendig antenne og hvad mulighederne er for at sætte sådan en op?


Har der hidtil bare været Boxer signal til ET TV, eller har der også været en eller flere Boxer Bokse?
Og kan du oplyse hvilke model?
Grunden til at jeg spørger er, at Boxer vil skifte TV system fra april 2020 og jeg vil derfor ikke anbefale noget der er forældet om mindre end to år.


Og så mine svar på dine to sidste spørgsmål. Man kan IKKE forbinde et kabel TV system og antenne med en såkaldt splitter. Hvis man har det fulde overblik og teknisk viden kan man afbryde den eksisterende forbindelse til kabel TV. Hvis det bliver gjort rigtigt, kan man senere afbryde den nye antenneforbindelse og genetablere Kabel TV. 

Jeg ved ikke hvilken udbyder Kabel TV udbyder der virker i dit område. Men mindst en Kabel TV operatør fører kun et evt Internet forbindelse frem til den første antenne dåse.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 07:56
Mange tak Carsten Smile
Jeg kan se at jeg kan få Stofa på adressen. Alle andre kan åbenbart ikke levere der.
Jeg har ikke overvejet kabel tv da jeg synes det bliver for dyrt i forhold til den frihed der er med boxer kort.

Jeg har på min tidliger adresse haft boxer med udvendig antenne. ( Da vi havde ståltag på det gamle hus)

På den nye bolig er der næsten samme afstand til sendemasten som på den gamle bolig. ( ca 6 km )

Jeg har før haft boxerTv 3 steder i huset.
Og det var med CA modul i tv'et
 
Jeg ville få internet fra Hiper via kabel tv.
.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 08:18
Hej.

Jeg kender desværre ikke til Stofa, da jeg bor i den øslige del af Danmark. Jeg håber at der er en Stofa bruger der kan hjælpe dig videre.

Jeg ved heller ikke om hvor meget Hiper bruger af Stofas udstyr når de leverer internet via Stofas Kabel TV. Igen håber jeg, at andre kan hjælpe.

Du skal regne med, at hvis nogle af jeres 3 TV ikke har DVB-T2 og HEVC, skal der sættes en Boxer boks op ved siden af hvert af disse 3 TV senest i april 2020.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 08:28
Tak for hjælpen Carsten.
Så blev jeg da lidt klogere :-)


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 09:08
Jeg har også indbygget kabel fra Yousee.

Det bruger jeg kun til internet. I huset har jeg et teknikrum hvor kablet kommer ind fra gaden. Her er internetmodem monteret.

Der er så et kabel der fortsætter op på loftet. Heroppe er der en splitter der går ned til dåser 4 steder i huset. På denne splitter har jeg monteret en stor UHF antenne og en fm antenne der først samles i et filter og dernæst går gennem en linjeforstærker for at få signal nok til 5 tv. På den ene dåse er der monteret to tv.

Boxer tv kører glimrende.


Skrevet af: Henrik_45
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 13:30
Da kabel TV og antenne TV bruger det samme frekvens område så skal man afbryde enhver fysisk forbindelse imellem kablet (kabel TV) der kommer ind i huset og fordelingen til de forskellige udtag (som også csell skriver)


Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 13:33
Men skulle gerne  beholde forbindelsen til 1 vægdåse da jeg stadig gerne vil have internet over kabeltv


Skrevet af: GreedyDK
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 13:55
Der må sidde en fordeler et sted som splitter signalet fra Stofa ud til hver enkelt dåse i dit hus. Her kan du sætte signalet på fra egen antenne på istedet, enten en du lægger på dit loft hvis du har sådan et eller monteret udenfor.
Ved den samme splitter piller du det kabel fra som går til det rum hvor du vil have dit Internetmodem til at stå og sætter direkte sammen med signalet fra Stofa.
så burde det spille :-)


Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 13:58
Det var nemlig noget i den stil jeg tænkte på.
Men har snakket med flere butikker der sælger alt sådan noget udstyr. Og de siger at det kan man ikke gøre.


Skrevet af: GreedyDK
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 14:04
Det er sådan jeg har mit setup hjemme:




Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 14:06
Lige som jeg selv havde tænkt det.
Det er der vel ingen ben i at lave og få til at virke?


Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 14:22

Hej.

Jeg kunne huske at man kan få installeret Boxer Flex8 eller Boxer Max til 0 kr:

https://www.boxertv.dk/tv/saadan-fungerer-boxer/" rel="nofollow - https://www.boxertv.dk/tv/saadan-fungerer-boxer/

Så jeg vil foreslå følgende:

Bestil Hiper og når Hiper Internet er installeret, så bestil Boxer Installeret til 0 kr for første TV.
Ved bestilligen spørges om merprisen for installation til TV nr 2 og 3.

Ved bestillingen spørges også om, hvad de vil gøre med LTE-filter når det skal udskiftes ved frekvensændringerne senest i april 2020.

Fortæl hele vejen igennen at du får Internet via Stofas Kabel TV og at den eksisterende installation ikke må røres.
Det eneste du skal sikre dig er at Hiper vil levere Internet til en Stofa Kabel TV addresse UDEN at Stofa Samtidigt leverer kabel TV.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: GreedyDK
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 14:22
Nej, det er ikke noget problem hvis du har mod på at trække nogle antennekabler selv og sørger for at afslutte stikkene ordentligt så du ikke for problemer med indstråling/støj på signalet.


Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 14:33
Carsten jeg har boxer TV i vores nuværende hus.
Så jeg skal ikke oprettes som nu kunde eller noget.
Hiper vil gerne levere internet på adressen uden noget andet.  Det vil Stofa også. Deres er bare ikke så hurtigt til samme pris som ved Hiper.

Der er idag stik i alle rum. Så det er vel bare at finde det sted hvor det hele er samlet og så smide egen antenne på alle kabler undtagen den ene hvor jeg skal have internet fra.



Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 14:40
Hej.

Eller spørge hvad Boxer skal have for at sætte de 2 stik op til TV 2 og TV3.

Hvis Boxer vil give gratis Installation til nye kunder må det vel også gælde når nuværende trofaste kunder flytter. Ellers tror jeg at Boxer har en afdeling for kunder der ønsker at flytte deres TV forsyning til en anden leverandør. De plejer at finde løsninger.

Hilsen Carsten.




Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 18:26
Må jeg spørge ind til prisdifferencen mellem Stofa-løsning med internet og kabeltv mod det med Boxer og Hiper ( og pænt meget besvær)?

Blot fordi jeg er en overvejende tilfreds Stofa-bruger, på såvel internet som Kabel-tv.

Der er en særdeles fin billedekvalitet samt et stabilt internet. Kan ikke huske hvornår jeg har haft et uventet nedbrud.

Peter 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 18:32
Hiper 100/25 koster 229 kr
Boxer giver jeg 188 kr for med 8 valgfri kanaler.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 18:38
Er det ikke ca 350 for flex8? Ellers er det vist en "special price for you my friend" ;-)

320 for samme hastighed og 199 for lille pakke... 520,- mod dit ca 420,-

Ikke den store forskel i min optik. Du har oveni købet en fin installation.



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 18:47
Men i den lille pakker er der bare ikke de kanaler vi gerne vil se. Det har vi jo i flex8 :-)
Plus at vi kan se de samme kanaler på iPad eller mobil vis vi er på farten.



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 18:59
Det kan du også med stofa webtv. (med på farten)

Er du sikker på prisen? 188,-? Sidst jeg undersøgte var det nemlig dyrere for mig end Stofa!! Tror det var 429,- for samme kanaler som jeg har nu, men det er jo forskelligt efter hvilke kanaler man gerne vil have.

Du kan tilkøbe kanaler ved stofa også, hedder bland selv tror jeg. Prøv at ringe til dem, er sikker på at de skruer noget godt sammen til dig.

Billedkvaliteten absolut i den bedre ende, det er jo også værd at tage med i sine overvejelser.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 19:02
Prisen på boxer er 376 kr. Men vi er 2 der deler.

Vi jeg skal vælge de samme kanaler ved Stofa og så vælge 30/30 fiber. Så kommer det til at koste 158 kr mere om måneden. Det bliver alligevel til penge. Plus at nettet ikke er med samme hastighed.



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 19:18
Tja, hvis de har givet dig et tilbud der lyder sådan er det jo nok prisen. 

Fra hjemmesiden:  

Bredbånd 100/100 279,-
TV pakke lille 199,-
480,- ialt. 240,- pr næse. + evt ekstra kanaler (ved ikke hvad du gerne vil have)

Boxer flex8 koster 376,- +
Internet 229
 600,- kr 300,- pr næse. 

Det vil , med lidt hovedregning, sige at du kan vælge 3 ekstra kanaler oven i den lille pakke (40-50kr pr kanal/ md) for samme pris som din boxer løsning.

Altså stadig ikke den store forskel i min optik, dog lidt billigere hos Stofa. Du er vist lidt forelsket i boxer og det er fint. 

Ville blot komme med input, og jeg er meget tilfreds med Stofa

Held og lykke med det nye hus! :)


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 19:22
Nu er det ment sådan at det kun er boxer tv vi er 2 om at dele.
Så vi betaler 188 for tv hjemme hos os.

Jeg vil nu rigtig gerne slippe for at skulle montere antenne og hvad ved jeg.
Synes bare at hver gang jeg har valgt de kanaler vi gerne vil se så er det blevet for dyrt synes jeg. Så meget tv ser vi heller ikke.

Mange tak for det :-)


Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 19:26
Men jeg kan nu heller ikke finde de priser du har fundet. 
100/100 koster 299 kr
Lille tv pakke koster 239 kr.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af explosivo explosivo skrev:

Nu er det ment sådan at det kun er boxer tv vi er 2 om at dele.
Så vi betaler 188 for tv hjemme hos os.

Hmmm, det er vidst ikke helt lovligt.......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 15-Maj-2018 kl. 06:15
Oprindeligt skrevet af explosivo explosivo skrev:

Men jeg kan nu heller ikke finde de priser du har fundet. 
100/100 koster 299 kr
Lille tv pakke koster 239 kr.

ok, det er bare mig der opgraderet "gratis". Sorry.
Stadig ikke en stor forskel når nu hele installationen i alle rum er lavet.

Du kan få 100/50 for 279,- ;-) og 6 måneders viaplay med gratis.




-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 15-Maj-2018 kl. 06:48
Nej det nærmer sig da. Jeg vil kigge lidt nærmere på det. 
Kan nemlig også se at Stofa kører med internet over fiber.
Men Hiper kører over kabel tv.



Skrevet af: frsch
Skrevet den: 15-Maj-2018 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af explosivo explosivo skrev:

Nej det nærmer sig da. Jeg vil kigge lidt nærmere på det. 
Kan nemlig også se at Stofa kører med internet over fiber.
Men Hiper kører over kabel tv.


Er du sikker på at Stofa både har kabel tv og fiber indlagt i din bolig? 
Det er rigtigt nok at Stofa både har Kabel tv og fiber produkter, men det er nok meget få adresser der både har indlagt kabel tv og fiber fra Stofa. 

Men for at svare på dit oprindelige spørgsmål, så er det intet problem at have internet gennem kabel tv og tv fra boxer, det skal bare være helt adskilt. 
Nu ved vi jo ikke om det er en forholdsvis ny antenneinstallation der er i dit hus. 
hvis det er tilfældet så sidder er en fordeler et sted og der bytter du bare indgangs signalet fra kabel tv til egen antenne og så kan du fjerne et udtag fra fordeleren og sætte det direkte sammen med indgangskablet til kabel tv.


Skrevet af: New Puma
Skrevet den: 16-Maj-2018 kl. 00:26
Syd Energi ejer idag både Stofa og Boxer så det er jo to sider af samme sag 😉😉😉

 Stofa tilbyder mange steder et produkt som hedder “Mit TV” som er 100 % fritvalg og med DR og en række tyske,svenske,norske kabler til en pris på 50 kr. pr. md. du kan så købe en kanal i en måned til en pris fra 20-50 kr. 

PS: tror ret faktisk boxer har fået samme løsning efter de er blevet en del af Stofa (Syd Energi)


Skrevet af: explosivo
Skrevet den: 16-Maj-2018 kl. 06:50
Vis jeg slår adressen op på nettet. Så skriver de at det kun er Hiper og Telenor der levere internet gennem kabel tv. Stofa er gennem fiber skriver de.




Print side | Luk vindue