Print side | Luk vindue

Sony VPL-HW65ES bedst til prisen?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155393
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 05:30


Emne: Sony VPL-HW65ES bedst til prisen?
Skrevet af: flex195
Emne: Sony VPL-HW65ES bedst til prisen?
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 08:41
Hej alle,

Lige nu køres der tilbud på nævnte Sony projektor - 16990 kr hos KTradio og hos Tapeconnection.dk får man et Grandview 106" 4k lærred med til 19990 kr. Hvis man vægter billede kvalitet højest er der så nogen konkurrenter til den pris? Ved godt den ikke er 4K. 
Da vi får nyt hus på fredag og jeg skal i gang med dedikeret hjemmebio, ville det være rart med nogen input fra jer.

Mvh Brian Høgh 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design



Svar:
Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 09:46
Det var ikke hvad jeg ville vælge. Jeg ville under alle omstændigheder finde en projektor der har mulighed for 4K, enten en Epson eller en af de 4K Dlp projektorer som der myldrer frem

-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 09:58
det må være sådan en her du tænker på kunne være interessant. Native 4k er i 40k klassen
https://www.projectorpoint.co.uk/news/true-4k-price-vs-native-4k-epson-eh-tw9300w-worth-trade/" rel="nofollow - https://www.projectorpoint.co.uk/news/true-4k-price-vs-native-4k-epson-eh-tw9300w-worth-trade/


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

det må være sådan en her du tænker på kunne være interessant. Native 4k er i 40k klassen
https://www.projectorpoint.co.uk/news/true-4k-price-vs-native-4k-epson-eh-tw9300w-worth-trade/" rel="nofollow - https://www.projectorpoint.co.uk/news/true-4k-price-vs-native-4k-epson-eh-tw9300w-worth-trade/

Yes Smile


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 12:08
Mange tak for jeres svar. Den Epson var også med i mine overvejelser, den er selvfølgelig heller ikke så meget dyrere end Sony'en. 
Jeg har en Yamaha cx-a5000 processor der ikke understøtter HDR eller har HDCP 2.2, så jeg skal ud i noget splitter/konverter for, at få 4k den vej igennem, derfor jeg også overvejer en 1080P model.




-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 16:55
der er også Sony 260 4K  til ca 40.000hvis du alligevel bevæger dig op i den prisklasse.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

der er også Sony 260 4K  til ca 40.000hvis du alligevel bevæger dig op i den prisklasse.

Synes nu der er et pænt stykke vej fra 19990 kr til 40000 kr, selvom det kunne være fedt. Jeg er også blevet tilbudt en af mine drømme højttalere, så jeg blir nødt til, at prioritere lidt. 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 20:52
Uanset hvilken du vælger, bliver du ikke skuffet!

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 20:55
Køb den Sony, der.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

der er også Sony 260 4K  til ca 40.000hvis du alligevel bevæger dig op i den prisklasse.

Synes nu der er et pænt stykke vej fra 19990 kr til 40000 kr, selvom det kunne være fedt. Jeg er også blevet tilbudt en af mine drømme højttalere, så jeg blir nødt til, at prioritere lidt. 
Jeg misforstod tidligere indlæg da du blev anbefalet epsonen. Troede de kostede 40.000,og så kunne du lige så godt tage den Sony 260Smile

Jeg har en Sony hw55 og er rigtig glad for den. Tvivler stærkt på du bliver skuffet over 65`erenBig smile


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 26-Maj-2018 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

der er også Sony 260 4K  til ca 40.000hvis du alligevel bevæger dig op i den prisklasse.

Synes nu der er et pænt stykke vej fra 19990 kr til 40000 kr, selvom det kunne være fedt. Jeg er også blevet tilbudt en af mine drømme højttalere, så jeg blir nødt til, at prioritere lidt. 
Jeg misforstod tidligere indlæg da du blev anbefalet epsonen. Troede de kostede 40.000,og så kunne du lige så godt tage den Sony 260Smile

Jeg har en Sony hw55 og er rigtig glad for den. Tvivler stærkt på du bliver skuffet over 65`erenBig smile

Godt at høre. Har fået en demo af 45'eren hos hifi klubben og det så bestemt ikke dårligt ud, selv i ukalibreret tilstand, derfor jeg også spørger til 65'eren.


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 27-Maj-2018 kl. 12:19
Du burde også være i stand til at få en demo af Epson i hifi klubben, jeg har lidt svært ved at forstå at du overvejer at købe forældet teknologi. 

-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 27-Maj-2018 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

der er også Sony 260 4K  til ca 40.000hvis du alligevel bevæger dig op i den prisklasse.


Synes nu der er et pænt stykke vej fra 19990 kr til 40000 kr, selvom det kunne være fedt. Jeg er også blevet tilbudt en af mine drømme højttalere, så jeg blir nødt til, at prioritere lidt. 

Jeg misforstod tidligere indlæg da du blev anbefalet epsonen. Troede de kostede 40.000,og så kunne du lige så godt tage den Sony 260Smile

Jeg har en Sony hw55 og er rigtig glad for den. Tvivler stærkt på du bliver skuffet over 65`erenBig smile


Godt at høre. Har fået en demo af 45'eren hos hifi klubben og det så bestemt ikke dårligt ud, selv i ukalibreret tilstand, derfor jeg også spørger til 65'eren.

Jeg har Sony 45´eren og er yderst tilfreds med den - især prislappen taget i betragtning :) Jeg har altid kørt den i high-mode, og der er dejlig med smæk på lysstyrken. Mit lærred er 330cm bredt. Så en Sony 65 til den pris - go for it :)


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 27-Maj-2018 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Du burde også være i stand til at få en demo af Epson i hifi klubben, jeg har lidt svært ved at forstå at du overvejer at købe forældet teknologi. 

Jeg har ikke kunne finde nogen i Nord/Midt Jylland hvor jeg er bosat, som har en Epson klar til demo.
Jeg er bare meget i tvivl om en 4k projektor i prisklassen 10.000 - 20.000kr kan være med i rå billede kvalitet, om de ekstra pixels er på bekostning af sortniveau osv. Jeg tvivler på jeg kommer til at købe fysiske 4k skiver, så det blir streaming via Netflix f.eks og det virker heller ikke til, at HDR fungere særlig godt på en projektor i den prisklasse.
Derfor tænker jeg om jeg er bedre stillet med en rigtig god 1080P projektor. 

Mvh Brian Høgh 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 27-Maj-2018 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

der er også Sony 260 4K  til ca 40.000hvis du alligevel bevæger dig op i den prisklasse.


Synes nu der er et pænt stykke vej fra 19990 kr til 40000 kr, selvom det kunne være fedt. Jeg er også blevet tilbudt en af mine drømme højttalere, så jeg blir nødt til, at prioritere lidt. 

Jeg misforstod tidligere indlæg da du blev anbefalet epsonen. Troede de kostede 40.000,og så kunne du lige så godt tage den Sony 260Smile

Jeg har en Sony hw55 og er rigtig glad for den. Tvivler stærkt på du bliver skuffet over 65`erenBig smile


Godt at høre. Har fået en demo af 45'eren hos hifi klubben og det så bestemt ikke dårligt ud, selv i ukalibreret tilstand, derfor jeg også spørger til 65'eren.

Jeg har Sony 45´eren og er yderst tilfreds med den - især prislappen taget i betragtning :) Jeg har altid kørt den i high-mode, og der er dejlig med smæk på lysstyrken. Mit lærred er 330cm bredt. Så en Sony 65 til den pris - go for it :)

Hvordan er levetiden på pæren i High-mode? Det lyder virkelig lovende. 330 cm bredt det er godt nok stort, hvor langt sidder projektoren fra lærredet så? Mit rum er kun 3 meter bredt, så hvis højttaleren skal have en nogenlunde god placering (og det skal de) må lærredet max være 240 cm. 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 27-Maj-2018 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

der er også Sony 260 4K  til ca 40.000hvis du alligevel bevæger dig op i den prisklasse.


Synes nu der er et pænt stykke vej fra 19990 kr til 40000 kr, selvom det kunne være fedt. Jeg er også blevet tilbudt en af mine drømme højttalere, så jeg blir nødt til, at prioritere lidt. 

Jeg misforstod tidligere indlæg da du blev anbefalet epsonen. Troede de kostede 40.000,og så kunne du lige så godt tage den Sony 260Smile

Jeg har en Sony hw55 og er rigtig glad for den. Tvivler stærkt på du bliver skuffet over 65`erenBig smile


Godt at høre. Har fået en demo af 45'eren hos hifi klubben og det så bestemt ikke dårligt ud, selv i ukalibreret tilstand, derfor jeg også spørger til 65'eren.

Jeg har Sony 45´eren og er yderst tilfreds med den - især prislappen taget i betragtning :) Jeg har altid kørt den i high-mode, og der er dejlig med smæk på lysstyrken. Mit lærred er 330cm bredt. Så en Sony 65 til den pris - go for it :)


Hvordan er levetiden på pæren i High-mode? Det lyder virkelig lovende. 330 cm bredt det er godt nok stort, hvor langt sidder projektoren fra lærredet så? Mit rum er kun 3 meter bredt, så hvis højttaleren skal have en nogenlunde god placering (og det skal de) må lærredet max være 240 cm. 

Pas. Men kender en med Sony 55. Der sprang pæren efter 3200t, og den var vist kørt i high-mode langt det meste af tiden.


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 28-Maj-2018 kl. 01:51
Hvorfor læser du ikke lige de her tests før du bestemmer dig

https://www.projectorreviews.com/epson/epson-home-cinema-5040ub-pro-cinema-6040ub-home-theater-projector-review/" rel="nofollow - https://www.projectorreviews.com/epson/epson-home-cinema-5040ub-pro-cinema-6040ub-home-theater-projector-review/

og

https://www.projectorreviews.com/sony/ht-projectors-sony-vpl-hw45es-vs-epson-hc5040ub/" rel="nofollow - https://www.projectorreviews.com/sony/ht-projectors-sony-vpl-hw45es-vs-epson-hc5040ub/


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 02-Juni-2018 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvorfor læser du ikke lige de her tests før du bestemmer dig

https://www.projectorreviews.com/epson/epson-home-cinema-5040ub-pro-cinema-6040ub-home-theater-projector-review/" rel="nofollow - https://www.projectorreviews.com/epson/epson-home-cinema-5040ub-pro-cinema-6040ub-home-theater-projector-review/

og

https://www.projectorreviews.com/sony/ht-projectors-sony-vpl-hw45es-vs-epson-hc5040ub/" rel="nofollow - https://www.projectorreviews.com/sony/ht-projectors-sony-vpl-hw45es-vs-epson-hc5040ub/

Kan godt være jeg skal tage et kig på den EpsonSmile tak for linket. 5040 er Det den der hedder 7300 i EU? 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 03-Juni-2018 kl. 16:05
Fra epson manualen for TW9300

Støjniveau        
 
Normal: 24 dB (A) - Economy: 20 dB (A)
Der er lige så lavt som min jvc x5000 og den har ikke ry for støje




-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 04-Juni-2018 kl. 08:30
Jeg har også haft Sonyen og fik også problemer med blinkende lampe langt tidligere end levetiden var nået. 

Stod jeg i dag og skulle bruge 20k på en PJ ville jeg helt sikkert se den Epson TW9300 inden jeg valgte Sony. På papiret har den mere lys og understøtter HDR. Som en anden skrev, er Sony allerede forældet når du køber den. 

Tror dog ikke du går helt galt i byen med nogle af dem. 


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-Juni-2018 kl. 13:02
Den understøtter i hvert fald kun HDR på papiret. Nuværende projektorteknologier kan slet ikke lave den kontrast og lysstyrke der skal til for rent faktisk at vise HDR.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 04-Juni-2018 kl. 14:10
Enig (selvom jeg synes deres software kan kompensere for manglen på lys).
Det udvidede farverum på 4K UHD skriver kan man dog godt få glæde af på projektorer. Dog ikke på Sony'en.


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 04-Juni-2018 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Jeg har Sony 65ES og er rigtig glad for den,der er dog et men.. Du kan IKKE bruge de oplyste lampe tider til en fis..Jeg og min forhandler har haft fat i sony over flere omgange ang. lampe blink,som er yderst irriterende.. Problemet opleves som dynamisk iris med lyset i billedet bliver lysere og mørkere hele tiden,og der er INGEN garanti for lige den lampe du får ikke har problemet..

Jeg er på 5 lampe på under 3 år,og de har ALLE skullet skiftes omkring 2000 timer på high mode da de mister rigtig meget af deres lysstyrke derefter,kører du på low/eco mode risikerer du blinkeriet,og er det ført startet er løbet kørt,selvom du slår over på high mode er det en stakket frist.... Ud af 5,har 3 blinket efter nogle hundrede timer.
Jeg har kun kørt high mode på de sidste 2 lamper,og der har ikke været problemet med blinkeri,kun væsentligt nedsat lysstyrke efter 2000 timer..

Skal siges,min projektor er eneste billed kilde jeg har,så den kører mindst 8 timer om dagen..

En anden ting er Epson som bliver nævnt her,deres blæsere larmer som en jetjager,så skal du have projektoren siddende over hovedet eller tæt på skal du være ompærksom på det.

Sony er lydløs både på high og low



Hvordan kan den stå tændt 8 timer? Confused Det er hele dagen, udover normal arbejdstid! Confused


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 04-Juni-2018 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Jeg har Sony 65ES og er rigtig glad for den,der er dog et men.. Du kan IKKE bruge de oplyste lampe tider til en fis..Jeg og min forhandler har haft fat i sony over flere omgange ang. lampe blink,som er yderst irriterende.. Problemet opleves som dynamisk iris med lyset i billedet bliver lysere og mørkere hele tiden,og der er INGEN garanti for lige den lampe du får ikke har problemet..

Jeg er på 5 lampe på under 3 år,og de har ALLE skullet skiftes omkring 2000 timer på high mode da de mister rigtig meget af deres lysstyrke derefter,kører du på low/eco mode risikerer du blinkeriet,og er det ført startet er løbet kørt,selvom du slår over på high mode er det en stakket frist.... Ud af 5,har 3 blinket efter nogle hundrede timer.
Jeg har kun kørt high mode på de sidste 2 lamper,og der har ikke været problemet med blinkeri,kun væsentligt nedsat lysstyrke efter 2000 timer..

Skal siges,min projektor er eneste billed kilde jeg har,så den kører mindst 8 timer om dagen..

En anden ting er Epson som bliver nævnt her,deres blæsere larmer som en jetjager,så skal du have projektoren siddende over hovedet eller tæt på skal du være ompærksom på det.

Sony er lydløs både på high og low



Hvordan kan den stå tændt 8 timer? Confused Det er hele dagen, udover normal arbejdstid! Confused

- man kunne forestille sig at der også var børn i husstanden...(?)...




Skrevet af: flex195
Skrevet den: 07-Juni-2018 kl. 12:11
Først og fremmest tusind tak for alle jeres input's, de har været til stor gavn i mit valg. Vi fik huset i sidste uge og jeg har målt og regnet om og om igen. Da jeg gerne vil have de bedste omgivelser til lyden, med god afstand til sidevæg, kan jeg max klemme et 90" lærred ind.
I mine øjne var forskellen fra 75" til 90" ikke så stor, så da jeg kunne købe en ny Panasonic EX780 til fornuftige penge slog jeg til, så det prøver jeg i første omgang.

Mvh Brian Høgh 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design



Print side | Luk vindue