Print side | Luk vindue

Anbefaling af wireless hovedtlf m/hearthrough

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155495
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 10:31


Emne: Anbefaling af wireless hovedtlf m/hearthrough
Skrevet af: buenso80
Emne: Anbefaling af wireless hovedtlf m/hearthrough
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 07:07
Godmorgen

Jeg er på jagt efter et par nye in-ears til motion i trafikken. Det er derfor vigtigt for mig, at der er "transparency mode" funktion i hovedtelefonerne som på B&O´s E8

Mit budget er umiddelbart max. 2000 så E8 er prismæssigt lige i overkanten.

Det er ikke et must at de er "true wireless" men dog trådløse (bluetooth) og som sagt har en funktion der gør at man kan høre udefrakommende lyde (trafik).

Jeg har kigget på følgende:

Beoplay E8
Jabra Elite 65T
Bose Soundsport Free
Libratone Track+ wireless

Så vidt jeg kan læse mig frem til så har Bose Soundsport ikke nogen funktion til at lukke udefra kommende lyde ind.

Jeg er ikke et mærke-dyr og har søgt en del på amazon efter billigere bluetooth hovedtelefoner med ANC, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen der har "Transperency mode" eller "City Mix"..

Er der mon nogle herinde der kan anbefale mig et ANC headset/hovedtelefoner/høretelefoner/in-ear til en overkommelig pris?

På forhånd tak



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 08:00
Det kan være du kan genbruge bare lidt af det der blev snakket om sidst der var en der spurgte nøjagtig det samme som dig.  https://forum.recordere.dk/trdlse-hovedtelefoner-til-sport_topic155257.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/trdlse-hovedtelefoner-til-sport_topic155257.html


1. definer venligst  "true wireless" for os IT folk så er en ting enten wireless eller kablet og in-ears har ikke mulighed for at være begge dele.
2. hvad er "city mix" og transperancy mode"? - vær klar over at in-ears har en helt naturlig udelukkelse af en del støj udefra. Generelt bør man under ingen omstændigheder anvende anc i trafikken. (efter min mening burde det direkte være ulovlligt da du udelukker en af de eneste muligheder for at detektere fare)

hvis du vil have nogle flere bud end bare os - er du velkommen til at prøve at google denne frase "best wireless headphones for sport" - der kommer en hel del frem.


Skrevet af: buenso80
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 08:24
1: True wireless er når der ikke er ledning mellem de 2 ear-pieces . Dette er ikke et krav, da jeg intet imod at der er et kabel imellem.

I begge tilfælde er der tale om wireless og altså ikke et kablet headset..

2: "City mix" og "transperancy mode" er henholdsvis Libratone og b&o´s svar på en slags omvendt Noise cancelling eller ihvertfald justérbar noise cancelling . Som jeg forstår det, en ANC funktion, som gør at udefra-kommende lyde som f.eks. trafik lukkes ind istedet for ude.




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 11:48
Korrekt. B&Os transparancy mode fungerer enten som en åben eller lukket hovedtelefon, i tre trin.


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 13:00
Jeg har selv Jabra 65T, og når man har passthrough af lyd på, så kan man desværre også nemt høre vinden, bare det at man går udenfor, jeg ved ikke om det gælder dem alle, men 65T gælder det i hvert fald.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

1. definer venligst  "true wireless" for os IT folk så er en ting enten wireless eller kablet og in-ears har ikke mulighed for at være begge dele.
Sagtens, prøv at søg på "wireless in ears" og du vil se de har både kablet og wirelesss samtidig, dem der ikke er "true wireless" har kabel i mellem hinanden, og dem der er true wireless er helt trådløse.

    Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

    2. hvad er "city mix" og transperancy mode"? - vær klar over at in-ears har en helt naturlig udelukkelse af en del støj udefra. Generelt bør man under ingen omstændigheder anvende anc i trafikken. (efter min mening burde det direkte være ulovlligt da du udelukker en af de eneste muligheder for at detektere fare)
    Det undrer mig du overhovedet gider svare herinde hvis du ikke ved noget om in-ears hehe


    Skrevet af: buenso80
    Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 14:37
    Tak til Flippo og Flick

    Jeg er blevet klogere omkring denne funktion jeg leder efter  hedder "passthrough" på Jabras in-ears.

    Efter en tur i HIFI-Klubben fandt jeg ud af at B&O´s E8 umiddelbart ikke er sved, støv eller vandtætte på nogen måde. Så de er no go mht. sport.

    De Jabra Elite Sport der omtales her:  http://forum.recordere.dk/trdlse-hovedtelefoner-til-sport_topic155257.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/trdlse-hovedtelefoner-til-sport_topic155257.html

    Er vandtætte og har bl.a. indbygget pulsmåler. Umiddelbart præcis det jeg var på udkig efter

    Valget faldt dog på de 65T som Flick nævner. Jeg valgte dog "Active modellen" da den skulle have en bedre passthrough/hearthrough end både Elite Sport og de almindelige 65T

    Jeg kan læse mig til, at Active 65T er lidt mindre vandtæt end Elite Sport iht. IP-skalaen. Men mere vand og støvtæt end de alm. 65T

    Flere forskelle mellem 65T og Active 65T samt generel test kan læses her:
    http://digitallife.se/teknik/test-jabra-elite-active-65t/" rel="nofollow - http://digitallife.se/teknik/test-jabra-elite-active-65t/


    Puha der er godt nok meget at skulle sætte sig ind i, og jeg håber at jeg har valgt rigtigt med de Active som vist nok skulle være den nyeste model på markedet, i forhold til både Elite Sport og 65T

    Til de interesserede er her en sammenligning af specs på Elite Sport og Active 65T (næsten nederst på siden)
    http://www.jabra.dk/bluetooth-headsets/jabra-elite-active-65t" rel="nofollow - http://www.jabra.dk/bluetooth-headsets/jabra-elite-active-65t




    Skrevet af: claus_jac
    Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 22:53
    ahh Flick - en lille smartass. ja du har fuldkommen ret - jeg er ikke ULTRA nørdet med den slags. de vildeste in-ears jeg har ejet er et par shure e3c (og er virkelig ked af den dag den ene side stoppede med at virke efter jeg havde dem på en gåtur i regnvejr.) men har pt et par jabra pulse sport, jaybird freedom wireless og har haft powerbeats 1 wireless, beyerdynamic, ultimate ears og lidt andre, de eneste der "holder" til sveden i længden er jaybirds og jabra, resten er desværre ødelagte af sveden, men jabra's er en kende for store til mine ører på grund af den pulsmåler. De er lige omkring 1mm for store til at jeg kan have dem siddende komfortabelt i ørerne. 

    HVIS man har øregange hvor man er i stand til at holde et par snegle inde uden de falder ud under bevægelse og kraftig sved, så er der efterhånden rigtigt mange på markedet. Bragi er der jo også. 

    Som flick siger. No matter what you do, hvad enten det er normal anc eller omvendt. så er der dårlige sider ved det. Det er ulempen og "faren" ved in-ears.

    Har man problemer med sved og at de falder ud, så kan det måske afhjælpes ved at købe in-ears hvor der er complyfoam puder til.  https://www.complyfoam.com/" rel="nofollow - https://www.complyfoam.com/ #
    De skulle sidde markant bedre end standard silikonepuder som typisk følger med. (mener de følger med hvis man køber nogle jaybird x3)


    Skrevet af: buenso80
    Skrevet den: 10-Juni-2018 kl. 06:59
    Tak for dit indlæg claus_jac

    Jeg har kigget lidt på de Jaybird wireless. Men jeg kan ikke rigtig læse mig til om Freedom 2 har passthrough?

    De ser ellers super lækre ud, og så er batteritiden et kæmpe plus.

    For at vende tilbage til Jabra, så har jeg fundet et udmærket review af netop de 65T jeg har bestilt, her:
    https://www.cnet.com/products/jabra-elite-active-65t/review/" rel="nofollow - https://www.cnet.com/products/jabra-elite-active-65t/review/

    Man er stadig mere end velkommen til at byde ind med erfaringer med andre mærker og modeller, så længe der er tale om et trådløst in-ear headset med passthrough/hearthrough funktion..

    Jeg vil selvfølgelig bidrage med mine egne erfaringer, når jeg har modtaget og afprøvet.

    God søndag




    Skrevet af: buenso80
    Skrevet den: 10-Juni-2018 kl. 11:01
    Hører også gerne fra folk der kan bekræfte om passthrough´en er bedre på 65T kontra Elite Sport v1 & 2


    Skrevet af: claus_jac
    Skrevet den: 10-Juni-2018 kl. 11:50
    der er ingen som helst form for noise cancelling eller modsat i hverken freedom eller x3. til gengæld er der lydprofiler i den tilhørende app så man teknisk kan "skrue ned" for specifikke niveauer.


    Skrevet af: Rolf Lemmike
    Skrevet den: 10-Juni-2018 kl. 21:14
    Jeg har fornyligt købt disse til den nette pris af 550 bops, og er fint tilfreds. De ligger normalt på 1500+ men fulgte med en Sony mobil der kom for nyligt, så de er til at finde til en fornuftig pris på dba.

    Tilbuddet her er også ganske solidt.

    Jeg bruger hovedsageligt mine til træning. Har tidligere haft problemer med at tabe in-ears, men ingen problemer med disse:

    https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/hovedtelefoner/sony-wf-1000xb-true-wireless-nc-gold/p-609849/?gclid=Cj0KCQjwmPPYBRCgARIsALOziAOu0cZg_r0smQ73ExqnDSagYpap7XDXCUdkIrjz086Bfk7M5KBnP7QaAh_sEALw_wcB&gclsrc=aw.ds" rel="nofollow - https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/hovedtelefoner/sony-wf-1000xb-true-wireless-nc-gold/p-609849/?gclid=Cj0KCQjwmPPYBRCgARIsALOziAOu0cZg_r0smQ73ExqnDSagYpap7XDXCUdkIrjz086Bfk7M5KBnP7QaAh_sEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
     


    Skrevet af: buenso80
    Skrevet den: 11-Juni-2018 kl. 05:59
    Tak for indsparket, Rolf

    Jeg kan se at de også har passthrough og at Sony´s ord for det er: Ambient Sound (bruger samsung ikke nøjagtigt dette ord?)

    Virker det som det skal, har du været ude at løbe eller cykle meddenne funktion sat til?

    Helt overordnet vil jeg gerne vide om hearthrough-funktionen kun eksisterer på in ear headsets fra:

    Bragi(the headphone)
    B&O (e8)
    Jabra (Elite Sport & 65t)
    Sony (wf1000)
    Samsung(gear-iconX)

    Og alm wireless
    Bose (Quietcontrol 30)
    Libratone (Q adapt)

    Kunne nemlig godt tænke mig, at få lavet en opdateret liste, som andre kan bruge..

    Edit: Jeg har idag modtaget og testet active 65t fra Jabra og med transperancy mode justeret til max. er der en del vindstøj som Flick tidligere var inde på. Det generer mig dog ikke ved cykling da jeg er vant til kraftig vindstøj. Det vigtigste er at man stadig formår at høre musikken forholdsvis tydeligt, samt at støjende (hurtigt-kommende) biler aktiverer mikrofonerne. Umiddelbart syntes jeg at der skal forholdsvist høje lyde til at aktivere passthrough'en og almindeligt vejstøj opfanges ikke. Dette kan være et plus for nogle og det også kan være at jeg har skruet lidt for højt op for musikken. Jeg kunne ihvertfald mærke at jeg ikke var lige så opmærksom som jeg plejer, samt at jeg fik et chok når passthrough'en så sparkede ind fordi der kom en larmende bil som var kommet tæt på..
    En bil som jeg uden høretelefoner havde hørt tidligere.
    Igen: det kan sagtens være, at min musik var for høj til at jeg registrerede at lyden rent faktisk kom ind tidligere.

    Lidt ærgerligt at jeg ikke har et andet headset at sammenligne med. Men jeg vil selvfølgelig prøve at skrue lidt ned imorgen og opdatere tråden;-)


    Skrevet af: buenso80
    Skrevet den: 13-Juni-2018 kl. 19:25
    Dag 2 med jabra elite active 65t:

    Ved lav musik kan man fint høre trafikken når man cykler. Dog får jeg ondt i ørerne af de medfølgende silicone dutter. 
    Jeg er fuldt ud tilfreds med hearthrough'en på dette headset.
    Og musikken er fyldig og fin.
    Samtaler er dog en anden sag. Lyden ved opkald er metallisk og ustabil.
    Har tidligere ejet et almindeligt mono bluetooth headset fra jabra og der var lyd ved opkald også metallisk og der var udfald. En medarbejder i Power kunne berette at Jabra headsets bruger meget båndbredde ved opkald fordi de ønsker at have den fyldigste lyd på markedet. Dette giver dog bagslag hvis man befinder sig et sted med dårligt signal.
    Et plantronics headset til 149,- løste mine problemer med opkaldskvaliteten i udkantsdanmark.
    Som sportsheadset til musik kan jeg stadig anbefale det. Går ud fra at øresmerter lindres ved at udskifte gummi-dutterne med nogle af memoryfoam. 

    Selve bluetooth forbindelsen mellem tlf og headset spiller max.
    Ingen udfald af nogen art, og jeg elsker autostop og start funktionen når den ene øreprop fjernes og isættes.

    Selvom jeg har kunnet læse mig til at b&o e8 har lidt knas med bluetooth forbindelsen, samt forsinkelse på lyd ved video , har jeg besluttet mig for at give de knap 700,- ekstra det koster i forhold til Jabra active 65t
    Dette fordi at det egentlig er det headset jeg har luret på fra start , og fordi opkaldskvaliteten på Jabra stadig er skuffende de steder jeg befinder mig mest.
    Lidt surt at skulle undvære ip55 sved og vandtætheden på t65 men jeg håber at e8 er sved og støvbestandig som b&o lover på trods af, at det ikke umiddelbart har en ip rating.
    Jeg ved godt at man betaler en høj pris for mærket og at batteritiden er ringere. Men jeg er åbenbart en sucker for de smukke ting i livet. Og b&o kan altså bare noget med design.


    Skrevet af: Flippo
    Skrevet den: 13-Juni-2018 kl. 19:56
    Vi har netop solgt hustruens e8, fordi de ikke kan bruges i forbindelse med f.eks. løb. De sidder ikke godt nok i ørerne.
    Vi oplevede ingen Bluetooth problemer, og heller ikke forsinkelse i lyden. Ved opkald er lyden i e8 fin. Til gengæld er lyden i den anden ende så metallisk ind i mellem.

    Jeg tror i øvrigt at metallisk lyd er noget som følger med, jo mere digital og kompakt vores enheder bliver. Jeg hører nemlig samme problem fra familiemedlemmer som bærer høreapparat.


    Skrevet af: buenso80
    Skrevet den: 13-Juni-2018 kl. 20:26
    Godaften og tak for din feedback mht. e8

    Jeg tror du har ret mht opkaldslyden. Syntes bare stadig det er underligt, at hverken jeg eller modtagere af opkald oplever metallyden på et headset til 149,- som iøvrigt er et explorer 10 fra plantronics. (Kan se det er steget lidt i pris siden jeg købte det)

    Måske har plantronics luret finten mht komprimering og stabilisering af lyd ved opkald? Jeg ved det ikke..

    Mht. din kones dårlige oplevelse med e8: Har i fundet en erstatning. Havde/har hun også wireless og passthrough som krav?


    Skrevet af: Flippo
    Skrevet den: 13-Juni-2018 kl. 21:02
    Wireless var et krav, men passthrough var ikke. Men det fungerer fint på e8.
    Ingen tvivl om at e8 er støv og svedtæt. Eneste sted noget kan komme ind, er det hul, hvor lyden kommer ud. Der sidder et lille, tyndt stykke stof.

    Vi prøver i stedet et sæt BeoPlay Earset. Der er den ekstra sikkerhed i form af ledningen rundt om nakken.


    Skrevet af: claus_jac
    Skrevet den: 14-Juni-2018 kl. 09:50
    mistede lige den ene silikone plug til mit jaybird headset. - fandt ud af proshop havde complyfoam på lager i sportsmodellen som passede til headsettet i min størrelse så jeg ikke skulle vente i måneder på at få nogle nye. Elgiganten og hifiklubben skulle efter sigende også have et lille udvalg, men der var i hvert fald ikke noget lager så jeg kunne få nogen hurtigt. - kan KLART anbefale dem i stedet for de standard silikonebøffer man får med. Comply laver skumbøffer til en hel del af både Jabra's B&O, jaybird og plantronic modeller. En af de ting jeg har fundet ud af, er at skummet tillader langt mere lyd at komme igennem udefra. Men synes så også de sidder en del bedre - mere "luftigt" og ikke så trykkende som normale silikonebøffer kan finde på at gøre.



    Print side | Luk vindue