Print side | Luk vindue

Er Marantz AV7704 et godt køb

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155576
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 15:21


Emne: Er Marantz AV7704 et godt køb
Skrevet af: Martin-Andersen
Emne: Er Marantz AV7704 et godt køb
Skrevet den: 16-Juni-2018 kl. 22:11
Hej jeg har i dag en AV7005 men vil godt have Dolby Atmos, 4K support samt Audyssey MultEQ XT32
Er der nogle her da har en AV7704 og kan anbefale den?

PS den koster 13.000kr hos hifi freaks



Svar:
Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 16-Juni-2018 kl. 22:43
Jeg har haft en AV8801 og var ærlig talt skuffet over performance.

Ved ikke med den model du ser på men prøvelyt endelig alternativer. Solgte min efter 1 år

Købte den i øvrigt billigere af hifi freaks end din pris som topmodel fra marantz


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 16-Juni-2018 kl. 22:48
Tak for dit svar. Kan du kort beskrive hvad der var hoved årsagen til at du solgte den efter kun et år, og hvad du købte i stedet for?

Jeg har 2 Emotiva XPA-5 og de har XLR ind ikke mange surround processorer har XLR ud, men det har Marantz. Men det er selvfølgelig ikke nok grund nok til at vælge en Marantz.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 16-Juni-2018 kl. 23:37
Yamaha CX-A5100 har også XLR ud. Og Anthem AV-M60, som godt nok er DYR.
Og onkyo PR-SC5530 og PR-RZ5100.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 16-Juni-2018 kl. 23:39
.


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Tak for dit svar. Kan du kort beskrive hvad der var hoved årsagen til at du solgte den efter kun et år, og hvad du købte i stedet for?

Jeg har 2 Emotiva XPA-5 og de har XLR ind ikke mange surround processorer har XLR ud, men det har Marantz. Men det er selvfølgelig ikke nok grund nok til at vælge en Marantz.

Jeg følte den havde en lyd som man oplever med godt grej fodret med lav kvalitet mp3 lyd. 

Oplevede det som da jeg havde en Nad M15 processor uden HD.
John Mayer koncerter blev derfor Dolby digital. Købte M15HD og så var lyden i orden med Dolby true HD. Det er samme klang forskel jeg følte med marantz.

Mine alternativer har være onkyo som jeg virkelig var glad for lydmæssigt. Havde pr-sc886 som er gammel nu men som havde HD formater. Parasound lyder også godt men tror de er færdige med surround. Integra har jeg hørt hos andre og det er lækkert.

Men prøv lidt forskelligt med hjem evt ?:)


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 11:22
Tak for det, så den korte version er at lyden er dårlig


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 11:30
Der er ingen grund til at give merprisen for Integra. Det er onkyo bare med at andet navn på.


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 14:09
Jeg har haft både av7703, av8802 og nu sr8012, og har altid været utrolig tilfreds med lyden. 
Har derimod ikke været så glad for mit tidligere Yamaha og Onkyo / Integra grej.
Ikke pga dårlig lyd for de fleste kasser i samme prisklasse lyder ens, men pga opsætning og andre ting der gjorde det svært at vænne sig til dem. 



Skrevet af: Potter
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Jeg har haft både av7703, av8802 og nu sr8012, og har altid været utrolig tilfreds med lyden. 
Har derimod ikke været så glad for mit tidligere Yamaha og Onkyo / Integra grej.
Ikke pga dårlig lyd for de fleste kasser i samme prisklasse lyder ens, men pga opsætning og andre ting der gjorde det svært at vænne sig til dem. 

Kasser i samme pris klasse som du kalder dem, lyder så absolut ikke ens. 
Hvis det er din oplevelse, så siger jeg bare tak for kaffeSmile




-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

.,.Ikke pga dårlig lyd for de fleste kasser i samme prisklasse lyder ens...

"Sku' ha' gå'et til Louis Nielsen"......eller vent, ørelægen måske.


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 14:38
Lidt EQ og finjustering, så lyder en 20.000kr Yamaha, Marantz, Onkyo, anthem, NAD, fuldstændig ens. 


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Tak for dit svar. Kan du kort beskrive hvad der var hoved årsagen til at du solgte den efter kun et år, og hvad du købte i stedet for?

Jeg har 2 Emotiva XPA-5 og de har XLR ind ikke mange surround processorer har XLR ud, men det har Marantz. Men det er selvfølgelig ikke nok grund nok til at vælge en Marantz.

Jeg følte den havde en lyd som man oplever med godt grej fodret med lav kvalitet mp3 lyd. 

Oplevede det som da jeg havde en Nad M15 processor uden HD.
John Mayer koncerter blev derfor Dolby digital. Købte M15HD og så var lyden i orden med Dolby true HD. Det er samme klang forskel jeg følte med marantz.

Mine alternativer har være onkyo som jeg virkelig var glad for lydmæssigt. Havde pr-sc886 som er gammel nu men som havde HD formater. Parasound lyder også godt men tror de er færdige med surround. Integra har jeg hørt hos andre og det er lækkert.

Men prøv lidt forskelligt med hjem evt ?:)

Nu refererer du faktisk til en 6 - 7  år Gl. model når du udtaler dig om lydkvaliteten på Marantz produkter generelt og tillad mig lige at brokke mig  lidt over ensidigheden af din anmeldelse - jeg har haft produkter fra både  Yamaha, Onkyo og så naturligvis Marantz hvor jeg kører på min tredie model
Jeg har en AV7703 idag og er rigtigt godt tilfreds med dens performance og de features den har. - jeg har aldrig fortrudt skiftet til Marantz / Denon over de tidligere nævnte produkter - noget helt andet er det hvis man har råd til at bruge RIGTIGT mange penge på sit anlæg - så skulle man måske begrænse sig til at komme med konkret expert viden om disse komponenter som man selv har stået med imellem hænderne !! 🤔






-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Lidt EQ og finjustering, så lyder en 20.000kr Yamaha, Marantz, Onkyo, anthem, NAD, fuldstændig ens. 

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, med mindre man slår alt EQ fra. De har afgjort hver deres måde, at gøre det på, og oven i det kommer utallige indstillinger brugeren kan lave, som også påvirker lyden.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 16:38
Ja, det er da helt i hegnet, at påstå at vidt forskellige rumtilpasnings- og eq-systemer lyder ens.


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Lidt EQ og finjustering, så lyder en 20.000kr Yamaha, Marantz, Onkyo, anthem, NAD, fuldstændig ens. 

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, med mindre man slår alt EQ fra. De har afgjort hver deres måde, at gøre det på, og oven i det kommer utallige indstillinger brugeren kan lave, som også påvirker lyden.

Du mener altså at de lyder ens UDEN justeringer i form af DSP og EQ..?
Jeg mente bare at man kan få dem til at lyde ens hvis man gider at bruge noget tid på manuelt at justere lyden ind. 

Men hovedsagen er at vi er enige. 



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 17:04
jeg har haft pioneer, onkyo og Yamaha og nu marantz
Marantzen er den dyrere og klasser over de andre. Lyden er så også klasser bedre end de andre i mine øre.

Hi-fi Freaks yder vist 30 dages returret. Køb dog den du har kig på og lever den tilbage hvis du ikke er tilfreds. Det tror jeg dog du bliver. Den forforstærker er så fed:)


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Lidt EQ og finjustering, så lyder en 20.000kr Yamaha, Marantz, Onkyo, anthem, NAD, fuldstændig ens. 

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, med mindre man slår alt EQ fra. De har afgjort hver deres måde, at gøre det på, og oven i det kommer utallige indstillinger brugeren kan lave, som også påvirker lyden.

Du mener altså at de lyder ens UDEN justeringer i form af DSP og EQ..?
Jeg mente bare at man kan få dem til at lyde ens hvis man gider at bruge noget tid på manuelt at justere lyden ind. 

Men hovedsagen er at vi er enige. 


Hvis man slår det hele fra og ellers laver alle indstillinger så ens som muligt, så skal man nok stå tidligt op for at høre forskel.


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Tak for dit svar. Kan du kort beskrive hvad der var hoved årsagen til at du solgte den efter kun et år, og hvad du købte i stedet for?

Jeg har 2 Emotiva XPA-5 og de har XLR ind ikke mange surround processorer har XLR ud, men det har Marantz. Men det er selvfølgelig ikke nok grund nok til at vælge en Marantz.

Jeg følte den havde en lyd som man oplever med godt grej fodret med lav kvalitet mp3 lyd. 

Oplevede det som da jeg havde en Nad M15 processor uden HD.
John Mayer koncerter blev derfor Dolby digital. Købte M15HD og så var lyden i orden med Dolby true HD. Det er samme klang forskel jeg følte med marantz.

Mine alternativer har være onkyo som jeg virkelig var glad for lydmæssigt. Havde pr-sc886 som er gammel nu men som havde HD formater. Parasound lyder også godt men tror de er færdige med surround. Integra har jeg hørt hos andre og det er lækkert.

Men prøv lidt forskelligt med hjem evt ?:)

Nu refererer du faktisk til en 6 - 7  år Gl. model når du udtaler dig om lydkvaliteten på Marantz produkter generelt og tillad mig lige at brokke mig  lidt over ensidigheden af din anmeldelse - jeg har haft produkter fra både  Yamaha, Onkyo og så naturligvis Marantz hvor jeg kører på min tredie model
Jeg har en AV7703 idag og er rigtigt godt tilfreds med dens performance og de features den har. - jeg har aldrig fortrudt skiftet til Marantz / Denon over de tidligere nævnte produkter - noget helt andet er det hvis man har råd til at bruge RIGTIGT mange penge på sit anlæg - så skulle man måske begrænse sig til at komme med konkret expert viden om disse komponenter som man selv har stået med imellem hænderne !! 🤔

Jeg læste min indlæg igen og udtrykker mig kun om udstyr jeg selv har haft på nær integra som jeg skriver er hørt hos andre.
Marantz 8801 er nogle år gammel men 8802 var kun ændret på nogle komponenter ifølge marantz selv så er nok ikke dag og nat. 
Generelt er det jo ingen hemmelighed at mærker har præferencer for lyd og komponenter i deres udstyr på tværs af modeller. 
Så tror nu godt man kan tale om en type lyd hos et mærke. Og er deres top model ikke i skabet er modeller under nok ikke bedre :)

At du ikke er enig er helt okay






Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Marantzen er den dyrere og klasser over de andre. Lyden er så også klasser bedre end de andre i mine øre.

Det er vist ikke på finish at Marantz er klasser over de andre. Har den pre også plastik front, ligesom receiverne har? Utrolig lavsigt i prisklassen langt over 10000.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Marantzen er den dyrere og klasser over de andre. Lyden er så også klasser bedre end de andre i mine øre.

Det er vist ikke på finish at Marantz er klasser over de andre. Har den pre også plastik front, ligesom receiverne har? Utrolig lavsigt i prisklassen langt over 10000.

Jeg snakker kun om lyd. Det fremgik ikke ordentligt.
Benærk dog at jeg kun snakker for mig selv når jeg skriver at jeg til en hver tid vil vælge marantz over de tidligere nævnte, uanset prisklasse.

Dog vil jeg helst have den Anthem du nævnte i et tidligere indlæg.


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 17:35
Har i øvrigt aldrig haft to enheder det lød ens.

Hverken pre, effekt eller højtalere:)


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 17-Juni-2018 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Jeg har 7704 og er overordentlig tilfreds med den..Lyden er superb,men det afhænger jo af mange faktorer,hvilke højtalere,dit rum og opsætning og mange andre ting..
Så kun du kan afgøre om den er i orden til det du skal bruge den til..
Efter mange år med Denon og Onkyo er 7704 nok den bedste enhed jeg har haft siden den legendariske Denon AVC-A1D..Bygge kvaliteten er dog billig i forhold til prisen,med plastik front,men det er det indvendige der tæller hos mig,er 100% ligeglad med det ydre.

Jeg er totalt enig - super kvali lyd og features, gir virkelig meget value for pengene. 😁


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 11:57
Hej Tak for det alle sammen. Er lidt skuffet over at AV7704 har plastic front, min AV7005 er lavet af metal og prisen for 4-5 år siden var cirka den samme som AV7704 i dag.

Men ellers lyder det som om at AV7704 er et godt køb. Smile
Fungere Tidal og Spotify streaming godt med helios? og er lyden i top?
En anden ting er XT32 væsentligt bedre end XT?


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 13:01
Ja Heos fungerer fremragende  og Ja XT32 er en væsentlig opgradering i forhold til XT. 




Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Ja Heos fungerer fremragende  og Ja XT32 er en væsentlig opgradering i forhold til XT. 



Og du kan tilkøbe en APP så du kan redigere XT32 målingerne før du oploader dem til processoren 😀


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 14:10
ja ja så er plasticken heller ikke værre  😬 knapper og låge er i alu så der er ikke en følelse af billighed (ala !! Made in Hong Kong) over produkterne..

-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

En anden ting er XT32 væsentligt bedre end XT?

Anthems ARC gør det så endnu bedre, da den er mere fleksibel, har mere processorkraft og ikke som XT32, justerer på frekvensbånd den ikke bør.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

ja ja så er plasticken heller ikke værre  😬 knapper og låge er i alu så der er ikke en følelse af billighed (ala !! Made in Hong Kong) over produkterne..

Nu er made in Hong Kong så ikke dårligt i dag, som det var i firserne. Plastikfronterne på Marantz er imo pinligt, når man kigger på prisklassen. Og så er den lavet i Vietnam - hvilket jo må være endnu værre end Hong Kong. Clown


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 14:36
AVM60 koster også 30kkrWink


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 14:39
Som ikke virker ;-)


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

AVM60 koster også 30kkrWink

Den samme kalibrering findes i de billigere receivere, som ogsp kan benyttes som pre.


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

ja ja så er plasticken heller ikke værre  😬 knapper og låge er i alu så der er ikke en følelse af billighed (ala !! Made in Hong Kong) over produkterne..

Nu er made in Hong Kong så ikke dårligt i dag, som det var i firserne. Plastikfronterne på Marantz er imo pinligt, når man kigger på prisklassen. Og så er den lavet i Vietnam - hvilket jo må være endnu værre end Hong Kong. Clown
Det er jo helt tydeligt at de har brugt penge, de rigtige steder i disse Marantz produkter og hvor de i dag er fabrikeret er som sådan fuldstændigt ligegyldigt, Hong Kong var bare nævnt som på et sammenligeligt kvalitetsniveau så selv du kunne forstå det 🤔🤔 og det er fint nok at du har en mening om produktet men kunne du så ikke komme op med dine EGNE erfaringer om produktet det andet der hører vist hjemme i børnehaven..


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 15:50
Helt enig 


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 16:31
Sjovt som "Marantz-klanen" ikke tåler at blive modsagt det mindste, uden at andre ikke har erfaringer, eller ikke ved noget o.s.v. 

Practical, selvfølgelig er du enig.


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 16:39
Hvis man ikke har et godt kendskab til produktet synes jeg ikke man skal nævne det. Hele meningen med et forum som dette er at søge hjælp og inspiration var ligesindet.

Test kan vi alle læse, men indsigt og praktisk erfaring er guld værd og den kan man ikke læse sig til.

Når man spørger til et produkt til 13kkr vil det også være fint at holde sig til samme prisklasse når man forslår andre produkter. Vi ved jo alle sammen at der ikke er noget loft over prisen. der findes sikkerts surround processorer i 200kkr klassen eller langt over.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 16:42
Clap Clap

Kære Martin. Velkommen i Marantz-klanen - du passer perfekt ind.


Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Sjovt som "Marantz-klanen" ikke tåler at blive modsagt det mindste, uden at andre ikke har erfaringer, eller ikke ved noget o.s.v. 

Practical, selvfølgelig er du enig.
Flippo !! Børnehaven har lukket ! 
Ska du ikke hjem ?? 😁😁


-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Clap Clap

Kære Martin. Velkommen i Marantz-klanen - du passer perfekt ind.
Er det ikke trist, at være så indebrændt?


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 16:50
Hvis du nu overvejer Anthem, så husk at lave handlen i KT radio.!
Hold dig fra den jyske forhandler Tape-connection, da de ikke ejer skyggen af god kundeservice, og sælger brugte produkter som nye. 


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 16:54
Kigger man på Trustpilot danner der sig et noget andet billede af KT Radio kontra Tape Connection.


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 17:11
Modsat andre taler jeg kun ud fra personlige erfaringer. 


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 17:19
Man skulle tro at i alle sammen havde penge i klemme Confused


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Practical Practical skrev:

Modsat andre taler jeg kun ud fra personlige erfaringer. 

Ja så? Er der andre i tråden, ud over Martin, som ikke har personlig erfaring?


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Man skulle tro at i alle sammen havde penge i klemme Confused

Ja, man skulle næste tro at de fik ekstra procenter, mod at tale Marantz op.


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Man skulle tro at i alle sammen havde penge i klemme Confused

Ja, man skulle næste tro at de fik ekstra procenter, mod at tale Marantz op.

Nærmere at du får noget ud af at tale hififreaks og Marantz ned. 



Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 17:48
Ingen steder i denne tråd har jeg nævnt Hififreaks. Men den måde i giver Marantz gudestatus på, og som værende bedre end alt andet, er sgu grinagtigt.


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 17:53
Gudestatus.?

"Jeg har haft både av7703, av8802 og nu sr8012, og har altid været utrolig tilfreds med lyden. 
Har derimod ikke været så glad for mit tidligere Yamaha og Onkyo / Integra grej.
Ikke pga dårlig lyd for de fleste kasser i samme prisklasse lyder ens, men pga opsætning og andre ting der gjorde det svært at vænne sig til dem."

Det vil jeg næppe kalde denne udtalelse, men du har nok set dig blind i din heksejagt på hififreaks og Marantz. 




Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 18:44
Practical #opgiv det 🙄 mod dumhed kæmper selv guderne forgæves 😫😫 det er præcis sådan noget unødvendigt støj på forummet der har gjort at der er folk der stopper herinde.. 🤒🤒

-------------
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 18-Juni-2018 kl. 19:04
Kan sagtens se hvad i mener, man ryger hurtigt med på vognen desværre. 
Tror bare jeg skal ignorere visse mennesker fremover. 
Undskyld larmen. 


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 19-Juni-2018 kl. 14:32
Ikke for at stjæle tråden, men den ser nu alligevel ud til at være kørt lidt af sporet Wink

Jeg kan se at der er en eller to der har erfaringer med Emotiva XPA-2/XPA-5 effektforstærkere, og kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om dem? Jeg overvejer selv at se om jeg ikke kan finde en brugt XPA-2/XPA-3/XPA-5. Alternativet er at købe en Emotiva BasX A-300 af ny. Formålet er at drive enten mine fronter, mine fronter + center, eller alle 5 højttalere. På sigt bliver der tale om et par B&W CM10 S2 frontere. Vil det give mening med en XPA-2/3/5?


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 19-Juni-2018 kl. 15:26
Svar til Gump.
Jeg har 3, Ja det er rigtig 3 stk Emotiva-XPA5 de to af dem er version 2 og en "gammel" som jeg godt vil sælge.
Er de gode, ja til prisen er de super gode og virkeligt godt bygget. Lyder også rigtig godt til stereo musik


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Svar til Gump.
Jeg har 3, Ja det er rigtig 3 stk Emotiva-XPA5 de to af dem er version 2 og en "gammel" som jeg godt vil sælge.
Er de gode, ja til prisen er de super gode og virkeligt godt bygget. Lyder også rigtig godt til stereo musik

Den gamle du overvejer at sælge, er det en gen 1? Hvor gammel er den, hvad stand er den i, og hvad skal den evt koste?

Og hvor i landet befinder den sig?


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Hvis B&W stadig laver højtalere som kan dykke ned til 3ohm,så er emotiva superb.. Jeg kører selv B&W 683 på mine Emotiva,og de klarer det fantastisk.. Mine B&W åbnede sig fuldstædig op efter jeg gik fra recievere til seperates. Jeg spiller ofte film på  omkring referrence niveau i flere timer,og de klarer opgaven upåklageligt.. Selv AVC-A1D måtte give op med B&W da den blev ved med at slå fra på semi-høje niveauer,samme gjorde efterfølgende 3 Onkyo receivere i top klassen,hvilket var grund til jeg skiftede til effekt/processor,det og så varmeudvikling hvilket ødelagde hdmi portene på især onkyo,men det er en anden historie..

Fedt at høre at det virker for dig med B&W højttalere, de vil jo gerne have noget strøm. Så er jeg ved at være ret sikker på det er noget Emotiva jeg skal have prøvet af Smile

Det eneste jeg bare er i tvivl om er om det kun skal være til mine frontere. Det er jo trods alt nok det der vil aflaste min receiver mest. Jeg har dog også overvejet en 3-kanals, så jeg får centeren med også. Og så er der jo muligheden for at gå "all in" og tage en 5-kanals, så har jeg mulighed for at skifte til en processor i fremtiden når der skal opgraderes til 4K. Jeg har bare været rigtig glad for min Yamaha, og har egentlig regnet med at det bare skulle være sådan en igen næste gang.

Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Jeg importerede selv mine Emotiva fra USA,og sparede MANGE penge selv med fragt da jeg købte under et black friday tilbud,men AV cons priser er meget rimelige på emotiva synes jeg..

Jeg har selv været inde og kigge på nettet i USA, og kan se at der er en del penge at spare, men jeg er også bare bange for hvis der skulle være noget reklamation, og så står man bare med en masse bøvl med at skulle sende tilbage osv. Så vil jeg hellere ligge det lidt flere penge i Danmark.


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 09:01
sikken en masse spørgsmål.

Den er i super god stand, 1 gen og er fra 2014. Skal lige finde ud af hvad jeg gav for den.

From Emotiva:
The only major difference between the Gen 1 units and the Gen 2 are the fixed gains. The Gen 1 units have a 32db gain and the Gen 2 have a lowered one of 29db. This will not really be noticeable because the processor will account for that difference. The tone of the different generation amplifiers will be very close, so much so you will not be able to tell a difference."
"


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 09:13
Hej jeg vil sælge den for 9.500 kr koster 16.000 kr i dag


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Hej jeg vil sælge den for 9.500 kr koster 16.000 kr i dag

Tak for buddet, men jeg tænker at det er lige i overkanten af hvad jeg vil give. 16.000 kr er for en ny gen 3. Den står til $1600 på Emotivas hjemmeside. Når jeg finder anmeldelser af gen 1, så står der angivet at den kostede $800, så den har kun kostet det halve. 


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 11:35
Det er rigtig lidt over $800 bliver til næsten $1600 med told og fragt. min pris var 12.800 kr.


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Hej jeg vil sælge den for 9.500 kr koster 16.000 kr i dag

Tak for buddet, men jeg tænker at det er lige i overkanten af hvad jeg vil give. 16.000 kr er for en ny gen 3. Den står til $1600 på Emotivas hjemmeside. Når jeg finder anmeldelser af gen 1, så står der angivet at den kostede $800, så den har kun kostet det halve. 

Helt off topic så lyder den stigning helt vild hvis forskellen som de selv beskriver kun er gain Shocked


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Det er rigtig lidt over $800 bliver til næsten $1600 med told og fragt. min pris var 12.800 kr.

Du misforstår mig. Nypris, på Emotivas hjemmeside, for en XPA-5 gen 3 er $1600 i usa. Nyprisen for en XPA-5 gen 1 var, dengang den kom ud i usa, $800. Nyprisen for en XPA-5 gen 2, i usa da den kom ud, $1000. Så prisen er steget med hver generation. Derfor kan du heller ikke sige at nyprisen på din XPA-5 gen 1 er 16.000 kr.

Der er jo så også noget inflation, men det alene har jo ikke gjort at prisen er blevet det dobbelte.


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 12:21
Det jeg siger er bare at det koster at få en vare fra usa til danmark


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 12:22
Men jeg viste ikke at de var steget så meget


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Det jeg siger er bare at det koster at få en vare fra usa til danmark

Ja helt sikkert. Der skal lægges mange ting oven i inden man har ting på Dansk jord Smile

Min pointe var også bare at du ikke helt kan sammenligne nyprisen på en gen 1 og en gen 3, uanset om det er i DK eller USA...Wink


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 21-Juni-2018 kl. 08:12
Ser ud til at du fik en meget bedre deal end jeg gjorde Cry

Bortset for det vild at man i USA kunne købe XPA-5 for 5.500 kr. men som jeg husker det var $ lidt lavere dengang omkring 6 kr.

But any way, skide billigt


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 21-Juni-2018 kl. 09:56
Jeg synes da også at det er flot at de vil lade den sende til rep i DK hvis der går noget i stykker...


Skrevet af: Martin-Andersen
Skrevet den: 21-Juni-2018 kl. 09:59
Ja det er en super aftale. I dag er det AV-Connection der står for rep af Emotiva.

Ved ikke hvad Emotiva siger til en parallel import? og hvordan man skal få sin Emotiva repareret 


Skrevet af: twilight
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 09:39
Når nu vi snakker emotiva, så købte jeg min XPA-2 gen 1 igennem shopusa.dk

Dengang ville emotiva ikke sende til DK, så derfor gennem shopusa.
Mener jeg kom af med 7800 for fragt, told, moms osv.
Heh, postmanden syntes pakken var tung.... LOL

Mht lydkvalitet har jeg ikke noget at udsætte, ligegyldigt hvad jeg smider efter den spiller den ubesværet på mine Vienna Acoustics. Jeg er yderst tilfreds!! Den erstattede en Rotel RB-990, og jeg kunne ærligt talt ikke rigtig høre den store forskel. Men jeg fik et 17 år nyere effekttrin til en fantasktisk pris.

Jeg regnede så på det: hvis den går i stykker, er det nemmere/næsten billigere bare at købe en ny, end at sende den retur til USA. Nu er den så så gammel, at garantien er udløbet, så det er ikke længere et "problem".... men heldigvis kører den upåklageligt endnu.

Kender desværre ikke noget til din Marantz, har selv parret min emo med en Onkyo/Integra pre.



Print side | Luk vindue