Print side | Luk vindue

Anbefaling af lille subwoofer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155619
Udskrevet den: 09-Februar-2025 kl. 01:28

Emne: Anbefaling af lille subwoofer
Skrevet af: ekelund
Emne: Anbefaling af lille subwoofer
Skrevet den: 20-Juni-2018 kl. 19:08
hej alle , søger en lille subwoofer som har lidt mere power end min Kef htb2  , placeringen er ikke optimal , men kan ikke placeres anderledes , den nye sub må maks være 30cm bred 

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K

Svar:
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-Juni-2018 kl. 07:24
Jeg ville kigge på Earthquake MiniMe subwoofere. Små subwoofere har store begrænsninger men Earthwuale har gjort hvad der skal til for at overkomme det lille kabinet. 

Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 10:18
Har du set Artcoustics? Jeg har den model med 2 stk 10" og er meget overrasket over hvad det lille kabinet kan levere. Den kan også hænge på væg. Søg på: artcoustic diablo x2 subwoofer

-------------
Mvh
Henrik Nielsen

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 11:59
Prøv at se om der ikke er en forhandler i dit området der har en Dominion 108 fra JL Audio som du kan låne med hjem. Subben er af trykkammer typen og er nem at integrerer.

Har selv et par subs fra JL Audio, dog lidt i en større udgave.
Men størrelse vs ydelse var også et parameter i min opsætning, faktisk det vigtigste. Jeg havde faktisk et ret så bredt udvalg af subs med hjem for at lytte. Et rent helved i øvrigt men det bar frugt forskellen i mellem de forskellige subs var ret så omfattende.

Min stue er med stor udgang til køkken alrum i den ene side, og samtidigt har jeg loft til kip ca. 4.3m op og det giver lidt udfordring. Men det virker, og der er knald på.

http://ktradio.dk/product-details.asp?id=4909&fkLounge=2" rel="nofollow - http://ktradio.dk/product-details.asp?id=4909&fkLounge=2

http://www.soundandvision.com/content/jl-audio-dominion-d110-subwoofer-review" rel="nofollow - https://www.soundandvision.com/content/jl-audio-dominion-d110-subwoofer-review

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Random_Hero
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 12:44
måske denne her, da den er højere og lidt smal:
http://www.arendalsound.eu/collections/subwoofers/products/1723-subwoofer-1?variant=12458342211" rel="nofollow - http://www.arendalsound.eu/collections/subwoofers/products/1723-subwoofer-1?variant=12458342211

Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 14:11
Stemmer også på Arendalen selvom den fylder lidt mere. Har dog kun erfaring med deres sub 2, men den spiser B&W DB 1'ere til morgenmad.

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 15:17
Det nytter jo ikke med en Arendalen når trådstarter skriver maks. 30cm i breddenWink

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 15:20
 JL Audio er måske ikke så kendte herhjemme, men det er subwoofere fra allerøverste hylde, og selvom de ikke er de billigste, leverer de absolut varen, også når man sætter ydelsen op mod prisen.
De bliver udviklet og fremstillet i USA, og de går konstant efter at være det bedste indenfor subwoofere og car-audio.
Det er dog en skam, der ikke er plads til mindst en 10", da det er her, det sjove rigtigt begynder...

Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 15:23
tak for input , er der nogen der kender til den lille 8" fra xtz ? Denvfra JL ser også spændene ud

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 16:06
Måske tager jeg fejl, men subwooferens placering er da ikke så vigtig?
Den kan da lige så godt stå ved sofaen
Så er det bare et længere kabel

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det er dog en skam, der ikke er plads til mindst en 10", da det er her, det sjove rigtigt begynder...

En enkelt 10" og "sjov" hører da ikke til i samme sætningLOL så skal der brydes nogle naturlove førstWink

Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Måske tager jeg fejl, men subwooferens placering er da ikke så vigtig?
Den kan da lige så godt stå ved sofaen
Så er det bare et længere kabel
Du tager fejl :) Subwooferplacering er ekstremt vigtig - når det så er sagt, kan det sagtens være, at subwooferen spiller bedre ved sofaen end den gør et andet sted. Så på den måde er placeringen ikke så "låst" som f.eks. venstre front.

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

En enkelt 10" og "sjov" hører da ikke til i samme sætningLOL så skal der brydes nogle naturlove førstWink

Nu har jeg jo ikke sat nogen øvre grænse, blot antydet, hvor der virkelig begynder at blive flyttet noget luft.  :)

At der så er nogle, der har "behov" for 4 stk. 15" subwoofere i et rum på 20 m², det har jeg endnu både til gode at opleve og forstå; det kunne være fedt at opleve...

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Skrevet den: 22-Juni-2018 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Nu har jeg jo ikke sat nogen øvre grænse, blot antydet, hvor der virkelig begynder at blive flyttet noget luft.  :)

At der så er nogle, der har "behov" for 4 stk. 15" subwoofere i et rum på 20 m², det har jeg endnu både til gode at opleve og forstå; det kunne være fedt at opleve...

Ikke for at hijacke tråden, men jeg er en af tosserne med flere store subs. Og kan love dig, at når man først har vænnet sig til bas fri for begrænsninger og hvor rummets indflydelse er minimeret (ved at bruge mere end en) så kan man ikke gå tilbage til andet .

Skrevet af: rktdi
Skrevet den: 28-Juni-2018 kl. 12:31
Prøv at tage et kig på Velodyne SPL800i...

Har den selv i en 24 m2 stue, og på trods af kun en 8" enhed, gør den det altså rigtig godt - hjulpet godt på vej af en 1000 watt RMS forstærker.. :)
- og fylder meget lidt - fruen er tilfreds. (Meget mere end med min SVS PB-12)

-------------
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i

Print side | Luk vindue