Print side | Luk vindue

Årets bedste TV - Panasonic FZ800

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155686
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 10:46


Emne: Årets bedste TV - Panasonic FZ800
Skrevet af: Flippo
Emne: Årets bedste TV - Panasonic FZ800
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 07:24
http://lydogbillede.dk/test/tv/panasonic-tx-65fz800e/" rel="nofollow - http://lydogbillede.dk/test/tv/panasonic-tx-65fz800e/



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 08:59
Panasonic laver altid konge tv Wink


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 09:45
Ja smag og behag 


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Panasonic laver altid konge tv Wink

Det skriver de også.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 10:26
det kan være man skal ha skiftet det gamle Panasonic TV ud, det er jo ikke til at slide op. Nogen der ved hvad 65FZ950 kommer til at koste?

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 10:29
Øh, hvorfor vælge det dyre FZ950, når FZ800 gør det billedmæssigt bedre?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 10:56
pga lyden. Vil gerne have fremadvendte højttalere på TV’et

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 11:29
Man for langt mindre end prisdifferencen, få en soundbar som lyder langt bedre.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man for langt mindre end prisdifferencen, få en soundbar som lyder langt bedre.

Jeg vil sige at det kommer an på soundbaren. Jeg har et 65EZ1000E, og her er lyden faktisk bedre end flere soundbars. Selv musik lyder godt. Lyden på mit Pana er alt rigeligt til dagligt brug.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: flemsehj
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 12:26
Jeg ved ikke hvorfor de skriver "...det dyrere FZ950..."
Pricerunner sætter dem begge til 30.000 kr.

Og så vidt jeg har forstået, er det præcis samme billedsystem i begge modeller, så billedkvaliteten burde være den samme. Kun lyden er forskellig.

Eller har jeg misforstået noget?

/Flemming


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Jeg ved ikke hvorfor de skriver "...det dyrere FZ950..."
Pricerunner sætter dem begge til 30.000 kr.

Og så vidt jeg har forstået, er det præcis samme billedsystem i begge modeller, så billedkvaliteten burde være den samme. Kun lyden er forskellig.

Eller har jeg misforstået noget?

/Flemming
Nej, jeg mener ikke at du har misforstået noget.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 12:54
Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man for langt mindre end prisdifferencen, få en soundbar som lyder langt bedre.

Jeg vil sige at det kommer an på soundbaren. Jeg har et 65EZ1000E, og her er lyden faktisk bedre end flere soundbars. Selv musik lyder godt. Lyden på mit Pana er alt rigeligt til dagligt brug.

Hother 
Du bruger vel ikke lyden fra tv højttalere ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man for langt mindre end prisdifferencen, få en soundbar som lyder langt bedre.

Jeg vil sige at det kommer an på soundbaren. Jeg har et 65EZ1000E, og her er lyden faktisk bedre end flere soundbars. Selv musik lyder godt. Lyden på mit Pana er alt rigeligt til dagligt brug.

Hother 
Du bruger vel ikke lyden fra tv højttalere ?
Jo, det gør jeg til daglig TV-brug


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: flemsehj
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.


Fra flatpanels.dk:
Det første du skal vide om FZ950 og FZ800 er, at de har identisk billedkvalitet. De to modelserier er baseret på samme OLED-panel med samme antirefleks-filter (uden magenta-skær) og samme videoprocessor. Forskellen ligger i lyd (helt specifikt soundbaren) og design.

Fra trustedreviews.com:
This is literally what happens when you take the FZ950 series and replace the soundbar stand with a regular plinth stand. Other than that, the specs and performance are identical.

/Flemming


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man for langt mindre end prisdifferencen, få en soundbar som lyder langt bedre.

Jeg vil sige at det kommer an på soundbaren. Jeg har et 65EZ1000E, og her er lyden faktisk bedre end flere soundbars. Selv musik lyder godt. Lyden på mit Pana er alt rigeligt til dagligt brug.

Hother 
Du bruger vel ikke lyden fra tv højttalere ?
Jo, det gør jeg til daglig TV-brug


Så er jeg nysgerrig.  Vi har jo den samme fine soundbar. Og den er da noget bedre end dit tv. 
Og den bruges jo helt nemt med tv remoten 


Skrevet af: kokken32
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

det kan være man skal ha skiftet det gamle Panasonic TV ud, det er jo ikke til at slide op. Nogen der ved hvad 65FZ950 kommer til at koste?

Hvilken Panasonic tv har du nu?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man for langt mindre end prisdifferencen, få en soundbar som lyder langt bedre.

Jeg vil sige at det kommer an på soundbaren. Jeg har et 65EZ1000E, og her er lyden faktisk bedre end flere soundbars. Selv musik lyder godt. Lyden på mit Pana er alt rigeligt til dagligt brug.

Hother 
Du bruger vel ikke lyden fra tv højttalere ?
Jo, det gør jeg til daglig TV-brug


Så er jeg nysgerrig.  Vi har jo den samme fine soundbar. Og den er da noget bedre end dit tv. 
Og den bruges jo helt nemt med tv remoten 
Du er da aldrig nysgerrig HansLOL

Vist er min Sony dims bedre, men jeg har altså ikke brug for dens egenskaber til TV-avis, Barneby osv., her er TV højtalerne helt fine og detaljerede, og med en fornuftig bas. Technics kan deres kram.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Nu er jeg nysgerrig.  Vi har jo den samme fine soundbar. Og den er da noget bedre end dit tv. 
Og den bruges jo helt nemt med tv remoten 
Du er da aldrig nysgerrig HansLOL

Vist er min Sony dims bedre, men jeg har altså ikke brug for dens egenskaber til TV-avis, Barneby osv., her er TV højtalerne helt fine og detaljerede, og med en fornuftig bas. Technics kan deres kram.


Total underlig holdning, med den soundbar.

Technics er blot et brand, det er stadig Panasonic.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 15:07
Er Panasonic og Technics ikke under samme ejer?!

I så fald er det vel lidt lige meget hvem der kan deres "kram".


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.
Læs dog selv testen, der står intet om, at FZ800 er yderligere optimeret i forhold til FZ950. Og det er jo det snakken går på, når du bedes om dokumentation for påstanden. 
Testen konkluderer jo lige netop, at lydsystemet er eneste forskel på FZ800 og FZ950.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er Panasonic og Technics ikke under samme ejer?!

I så fald er det vel lidt lige meget hvem der kan deres "kram".
Jo Technics blev opkøbt for nogen tid siden af Panasonic. Technics fungere poduktionsmæssigt stadig som et selvstændigt firma.

Technisc ved bestemt meget om lyd, og derfor vil jeg mene at Panasonic har "hyret" Technics i forbindelse med f.eks. tuning m.v. af soundbaren.

Technics har stort set eksisteret så længe jeg har rodet med AV produkter, hvilket er mere end 50 år. Deres pladespiller, båndoptagere osv., var absolut blandt det bedste, og deres pladespillere er det vel stadig.

Man kan se Technics hjemmeside her:

https://www.technics.com/dk/" rel="nofollow - https://www.technics.com/dk/



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Er Panasonic og Technics ikke under samme ejer?!

I så fald er det vel lidt lige meget hvem der kan deres "kram".
Jo Technics blev opkøbt for nogen tid siden af Panasonic. Technics fungere poduktionsmæssigt stadig som et selvstændigt firma.

Technisc ved bestemt meget om lyd, og derfor vil jeg mene at Panasonic har "hyret" Technics i forbindelse med f.eks. tuning m.v. af soundbaren.

Technics har stort set eksisteret så længe jeg har rodet med AV produkter, hvilket er mere end 50 år. Deres pladespiller, båndoptagere osv., var absolut blandt det bedste, og deres pladespillere er det vel stadig.

Man kan se Technics hjemmeside her:

https://www.technics.com/dk/" rel="nofollow - https://www.technics.com/dk/

Ikke helt efter historien, Matsushita Electric Industrial Company, stiftede / oprettede i 1965 en ny del i virksomheden, som skulle stå for lydprodukter. Denne del af virksomheden blev branded som Technics, men dette brand blev sidenhen ændret til Panasonic, men opstod igen for få år siden som Technics ( Technics forsvandt dog aldrig i Japan og Sovjet / Rusland, da det her stod meget stærkt ). 
Og igen, Matsushita navnet forsvandt helt, da virksomheden globalt skiftede navn til Panasonic Corporation i 2008. 
Bottomline er, at det hele er Panasonic Corporation, hverken mere eller mindre.
Alt dette og meget mere, kan i sin helhed findes i artikler på nettet.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 17:36
Lige nøjagtig! Og ligeså hører mærkerne National og Ramsa under Panasonic paraplyen.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lige nøjagtig! Og ligeså hører mærkerne National og Ramsa under Panasonic paraplyen.
Jo, men det er ikke det samme som at Technics laver Panasonic produkter. Technics benytter sin ekspertise som et selvstændigt firma. Hvem der så ejer firmaet betyder ikke så meget for mig.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 18:40
Panasonic laver Technics produkter. At Panasonic valgte at genoplive Technics navnet, skyldtes ene og alene, at man kunne se at der var salg i gamle brands. Det er efterhånden mange år siden, at Technics var noget særligt. Man skal helt tilbage til 70erne og 80erne.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 18:42
Derudover er der ikke noget "ekspertise" tilbage i Technics, da det er ene nye folk.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Derudover er der ikke noget "ekspertise" tilbage i Technics, da det er ene nye folk.
Det siger vi så.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo Technics blev opkøbt for nogen tid siden af Panasonic. Technics fungere poduktionsmæssigt stadig som et selvstændigt firma.

Technisc ved bestemt meget om lyd, og derfor vil jeg mene at Panasonic har "hyret" Technics i forbindelse med f.eks. tuning m.v. af soundbaren.

Technics har stort set eksisteret så længe jeg har rodet med AV produkter, hvilket er mere end 50 år. Deres pladespiller, båndoptagere osv., var absolut blandt det bedste, og deres pladespillere er det vel stadig.

Undskyld mig men....

1. Hvornår blev Technics opkøbt af Panasonic?

2. Hvor meget ved de om lyd?
Jeg mener: hvor mange år siden er det at Technics sidst har smidt en rigtig vellydene højttaler på markedet?

3. Technics har været ude af markedet i en del år. Jeg kender dem som producenter af lækre pladespillere, men højttalere kender jeg dem ikke for, så jeg har svært ved at se, hvor erfaringen med at omsætte elektriske signaler til bølger i luften er åbenbart gået min næse for (se evt punkt 2)

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Derudover er der ikke noget "ekspertise" tilbage i Technics, da det er ene nye folk.

Ikke nødvendigvis. Der kan sagtens være medarbejdere som også var ansat sidste gang Panasonic havde liv i Technics navnet.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:06
Fejlsendt

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

[QUOTE=Hother]
Jo Technics blev opkøbt for nogen tid siden af Panasonic. Technics fungere poduktionsmæssigt stadig som et selvstændigt firma.

Technisc ved bestemt meget om lyd, og derfor vil jeg mene at Panasonic har "hyret" Technics i forbindelse med f.eks. tuning m.v. af soundbaren.

Technics har stort set eksisteret så længe jeg har rodet med AV produkter, hvilket er mere end 50 år. Deres pladespiller, båndoptagere osv., var absolut blandt det bedste, og deres pladespillere er det vel stadig.

Undskyld mig men....

1. Hvornår blev Technics opkøbt af Panasonic? Jeg forstår det nu sådan, at Technics  har været en del af Panasonic i flere år.

2. Hvor meget ved de om lyd?
Jeg mener: hvor mange år siden er det at Technics sidst har smidt en rigtig vellydene højttaler på markedet? Øh, jo, men man kan vel næppe lave f.eks. glimrende pladespille.r og her en veltunet soundbar uden kendskab til teknik og lyd.

3. Technics har været ude af markedet i en del år. Jeg kender dem som producenter af lækre pladespillere, men højttalere kender jeg dem ikke for, så jeg har svært ved at se, hvor erfaringen med at omsætte elektriske signaler til bølger i luften er åbenbart gået min næse for (se evt punkt 2).  Det var jo sådan set det jeg skrev om mit kendskab til Technics (pladespillere + båndoptagere) for år tilbage. 

Uanset hvad, så kan man ikke tune en så vellydende soundbar hvis man ikke ved noget om lyd - og det var der det hele her denne biks startede.  Så kan man så sige at andre har produceret min soundbar, jo - det har Panasonic, og Technics har tunet den.

Man kan læse mere om Technics historie her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Technics_" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Technics_ (brand)


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:43
Navnet Technics har altid været en del af Matsushita (Panasonic).
Forstå det nu, Panasonic har lavet din soundbar, og klistret et Technics klistermærke på Technics ER Panasonic.


Skrevet af: flemsehj
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.

Ja. Det har jeg gjort.
Flere gange endda, og jeg kan ikke finde det sted, hvor det står, at FZ800 er optimeret i.f.t. FZ950.
Derimod kan jeg finde dette i teksten:
Den største forskel mellem FZ800 og det dyrere FZ950 ligger i lydsystemet.

Vil du ikke være venlig at skrive præcis hvor i teksten du finder dine oplysninger. Mine gamle øjne kan ikke se den.

Takker

/Flemming


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

1. Hvornår blev Technics opkøbt af Panasonic? Jeg forstår det nu sådan, at Technics  har været en del af Panasonic i flere år.

Ja, altid, derfor forstår jeg ikke at du mener at de er blevet opkøbt af Panasonic "for nogen tid siden".

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

2. Hvor meget ved de om lyd?
Jeg mener: hvor mange år siden er det at Technics sidst har smidt en rigtig vellydene højttaler på markedet? Øh, jo, men man kan vel næppe lave f.eks. glimrende pladespille.r og her en veltunet soundbar uden kendskab til teknik og lyd.


De har haft masser af kendskab til teknik og lyd, på elektroniksiden, men på den del med at omsætte det til vellyd - altså højttaleren - har de ikke i dette årtusinde været kendt for noget. Derfor finder jeg det ufatteligt svært at de har været med til at "tune lyden" og at det bruges som et kvalitetsstempel.


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

3. Technics har været ude af markedet i en del år. Jeg kender dem som producenter af lækre pladespillere, men højttalere kender jeg dem ikke for, så jeg har svært ved at se, hvor erfaringen med at omsætte elektriske signaler til bølger i luften er åbenbart gået min næse for (se evt punkt 2).  Det var jo sådan set det jeg skrev om mit kendskab til Technics (pladespillere + båndoptagere) for år tilbage.

Netop, intet angående højttalere, hvilket Panasonic fremhæver.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Uanset hvad, så kan man ikke tune en så vellydende soundbar hvis man ikke ved noget om lyd - og det var der det hele her denne biks startede.  Så kan man så sige at andre har produceret min soundbar, jo - det har Panasonic, og Technics har tunet den.

"What’s more, engineers from the acclaimed audio brand Technics were involved at
 every stage of the Dynamic Blade Speaker’s development, from mechanical and
 electrical circuit design through to sound tuning."
Undskyld mig, ovenstående er intet andet en salgsgas.

Der er ingen tvivl om at fjernsynet er et af de allerbedste på markedet, måske nok det bedste og at soundbaren er yderst vellydende (det syntes jeg også at den er og kan fint fortå at du bruger den til dagligdags tv), men de har godtnok kørt den store markedsføringskanon i stilling og brugt Technincs sub-brandet til at sætte ekstra gas på.

Det virker sikkert blændende for mange, men for en som mig der fatisk kender historien og produkterne Technics har bragt på markedet i dette årtusinde, så er det ren varm luft at komme med.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Navnet Technics har altid været en del af Matsushita (Panasonic).
Forstå det nu, Panasonic har lavet din soundbar, og klistret et Technics klistermærke på Technics ER Panasonic.
Du er hel galt på den. Jeg har faktisk skrevet at Panasonic har produceret min soundbar - og Technichs har tunet den. Forstå det nu.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.

Ja. Det har jeg gjort.
Flere gange endda, og jeg kan ikke finde det sted, hvor det står, at FZ800 er optimeret i.f.t. FZ950.
Derimod kan jeg finde dette i teksten:
Den største forskel mellem FZ800 og det dyrere FZ950 ligger i lydsystemet.

Vil du ikke være venlig at skrive præcis hvor i teksten du finder dine oplysninger. Mine gamle øjne kan ikke se den.

Takker

/Flemming

Du kan starte med de sidste halvanden linie.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Juli-2018 kl. 23:54
@KlausDM,

Jeg kan kun forholde mig til hvad Panasonic beskriver i deres materiale. Og hvorfor  alverden skal Panasonic lave salgs gas på et brand som ingen åbenbart ikke mere har kendskab til. 
  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 00:08
Fordi det hjælper. Verden over plumper folk i med arme og ben.

“Tuned by Technics” lyder da også flot. Ikke mindst nu, hvor man er i gang med at relancere Technics, som et “lækkert Audio brand”


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 00:11
Fordi Technics er et kendt brand, og har været i 40+ år.
Tilbage i 70erne og 80erne klistrede Matsushita Technics på audioprodukter, og Panasonic på videoprodukter. Ramsa var deres professionelle produkter. Og navnet National blev brugt til både audio og video produkter. Ét firma, forskellige navne. Som også ONKYO og flere andre gør.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Fordi det hjælper. Verden over plumper folk i med arme og ben.

“Tuned by Technics” lyder da også flot. Ikke mindst nu, hvor man er i gang med at relancere Technics, som et “lækkert Audio brand”


Klaus

Jo det kan man så mene. Men jeg må sige at den pågældende soundbar bærer præg af andet end Panasonic, Og det gør den i opbygning og konfiguration. Soundbaren lyder stort set bedre end hvad jeg har hørt af f.eks. Panasonics soundbars i almindelighed.

Kun en påstand, men hverken du eller jeg kan komme med påstande udover hvad vi selv mener.

Vi når ikke længere Klaus.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 00:49
"Technics (テクニクス Tekunikusu) is a Japanese  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Brand_name" rel="nofollow - brand name  of the  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Panasonic_Corporation" rel="nofollow - Panasonic Corporation  for audio equipment. Since 1965 under the brand name, Panasonic has produced a variety of  https://en.m.wikipedia.org/wiki/High_fidelity" rel="nofollow - hi-fi  products, such as  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phonograph" rel="nofollow - turntables https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier" rel="nofollow - amplifiers https://en.m.wikipedia.org/wiki/Receiver_%28radio%29" rel="nofollow - receivers https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tape_deck" rel="nofollow - tape decks https://en.m.wikipedia.org/wiki/CD_player" rel="nofollow - CD players  and  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Loudspeaker" rel="nofollow - speakers  for sale in various countries."

Og interessant nok er det Matsushita (i dag Panasonic), som sender Technics produkter på gaden:
"In 1971, Matsushita released the Technics SL-1100 for the consumer market. Due to its strong motor, durability, and fidelity, it was adopted by early  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hip_hop" rel="nofollow - hip hop  artists. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Technics_%28brand%29#cite_note-oxford-4" rel="nofollow - [4]  The SL-1100 was used by the influential  https://en.m.wikipedia.org/wiki/DJ_Kool_Herc" rel="nofollow - DJ Kool Herc for the first  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sound_reinforcement_system" rel="nofollow - sound system  he set up after emigrating from  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jamaica" rel="nofollow - Jamaica  to  https://en.m.wikipedia.org/wiki/New_York_City" rel="nofollow - New York City . https://en.m.wikipedia.org/wiki/Technics_%28brand%29#cite_note-7" rel="nofollow - [7]

It was followed by the  https://en.m.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200" rel="nofollow - SL-1200 , the most influential turntable. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Technics_%28brand%29#cite_note-wired-8" rel="nofollow - [8]  It was developed in 1971 by a team led by Shuichi Obata at Matsushita, "



Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 05:48
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.

Ja. Det har jeg gjort.
Flere gange endda, og jeg kan ikke finde det sted, hvor det står, at FZ800 er optimeret i.f.t. FZ950.
Derimod kan jeg finde dette i teksten:
Den største forskel mellem FZ800 og det dyrere FZ950 ligger i lydsystemet.

Vil du ikke være venlig at skrive præcis hvor i teksten du finder dine oplysninger. Mine gamle øjne kan ikke se den.

Takker

/Flemming

Du kan starte med de sidste halvanden linie.
Der står stadigvæk intet, der underbygger din påstand om, at den tv model har fået “billedsystemet er yderligere optimeret på FZ800”.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 05:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kun en påstand, men hverken du eller jeg kan komme med påstande udover hvad vi selv mener.

Mener?

“Tuned by Technics”, medudviklet af folk fra det “anmelderroste” brand Technics. 
Hvad er de anmelderrost for i de sidste 20 år ud over en genudgivelse af en pladespiller?

Jeg har svært ved at finde noget.......måske jeg bare er blind?



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 07:08
FZ800 og FZ950 har samme billedpanel og videoteknik. Primære forskelle består i soundbar, lidt design og fjernbetjening.

Hvis det har interesse så har Panasonic i øvrigt, efter intern undersøgelse, svaret på det problem, som vi fandt med en firkant midt på skærmen ved mørkegrå baggrunde (sidste afsnit i sektionen 'Billedkvalitet').
https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1528952162" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1528952162



-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Fordi Technics er et kendt brand, og har været i 40+ år.
Tilbage i 70erne og 80erne klistrede Matsushita Technics på audioprodukter, og Panasonic på videoprodukter. Ramsa var deres professionelle produkter. Og navnet National blev brugt til både audio og video produkter. Ét firma, forskellige navne. Som også ONKYO og flere andre gør.



Jeg husker tydeligt deres årlige kataloger. Vendte det én vej, var det et Panasonic katalog med alle videoprodukterne, og vendte man det om, var det et Technics katalog med audioprodukter.



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 10:33
der findes en hel del Technics produkter på hylderne incl højttalere. Brandet er det ypperste inden for hifi produkter i Panasonic Corporation
https://www.panasoniccenter.dk/produkter/lyd/technics/" rel="nofollow - https://www.panasoniccenter.dk/produkter/lyd/technics/


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 12:33
Det er det eneste af hifi produkter, fra Panasonic.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

der findes en hel del Technics produkter på hylderne incl højttalere. Brandet er det ypperste inden for hifi produkter i Panasonic Corporation

På samme vis som Denver brandet er det ypperligste indenfor hi-fi produkter i Inter Sales A/S.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 18:21
Technics kan på ingen måde sammenlignes med Denver, men du har vist set dig sur på Technics af en eller anden grund...

Nu sidder jeg med et katalog fra Technics fra 2001/2002, og der gøres stolt opmærksom på, at såvel Technics som Panasonic er verdenskendte mærker under Matsushita Electric.

I det katalog, der i øvrigt omfatter hele paletten, ser jeg ingen forskel på Technics og andre mærker såsom Denon, Rotel eller hvad man kan sætte ind - heller ikke i forhold til kvalitet.

I dag har man så valgt at fokusere med de lidt dyrere produkter, ser det ud til. Og er man så ydmyg at forlange knap 80.000 kr. for en enkelt højttaler, så kan man nok også godt finde ud af at lægge navn og udvikling til lidt lydtuning i en soundbar under et tv. Fx vil B&W jo gøre det samme for Philips, har vi kunnet læse på forsiden.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Technics kan på ingen måde sammenlignes med Denver, men du har vist set dig sur på Technics af en eller anden grund...

Nu sidder jeg med et katalog fra Technics fra 2001/2002, og der gøres stolt opmærksom på, at såvel Technics som Panasonic er verdenskendte mærker under Matsushita Electric.

I det katalog, der i øvrigt omfatter hele paletten, ser jeg ingen forskel på Technics og andre mærker såsom Denon, Rotel eller hvad man kan sætte ind - heller ikke i forhold til kvalitet.

I dag har man så valgt at fokusere med de lidt dyrere produkter, ser det ud til. Og er man så ydmyg at forlange knap 80.000 kr. for en enkelt højttaler, så kan man nok også godt finde ud af at lægge navn og udvikling til lidt lydtuning i en soundbar under et tv. Fx vil B&W jo gøre det samme for Philips, har vi kunnet læse på forsiden.

Mvh. Jørgensen

Jovist.

Der er vel ingen grund til at hente et katalog fra 2001/2002 frem... Det kan man ikke bruge til særligt meget. 

Selvfølgelig gør de opmærksom på at det er verdenkendte mærker under Matsushita Electric. Det ville jo være lidt mærkeligt, hvis de skrev: "Her er dit nye Panasonic/Technics katalog. Det er ikke særligt kendte mærker under Matsushita Electric, men vi håber at du alligevel vil overveje et køb. Det ville være dejligt hvis præcist DU ville være first mover".

I øvrigt er det imponerende at du kan se kvaliteten ud fra et billede. Så er test overflødig.



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 18:37
Nej, jeg er ikke sur på Technics, hvorfor skulle jeg være det?

Det jeg påpeger er blot at Panasonic fremhæver Technics som et “anmelderrost brand” og har brugt dem til optimering af deres nye soundbar.

Soundbaren lyder fedt (hvilket jeg også har skrevet), men jeg mangler altså at se, hvor produkter fra brandet Technics er anmelderrost indenfor de sidste 15 år. Hvad de fik af roser for 20 år siden er ligegyldigt. Navnet blev fjernet fra stort set alle markeder i 2002 og de “dygtige folk” der i da* arbejder hos Technics har enten brugt 15 på at arbejde med middelklasseprodukter hos Panasonic, eller er helt nye. Det vil sige at den knowhow der var om god lyd for 15-20 år siden er helt og aldeles væk.

Derfor: “Tuned by Technics” - det anmelderroste brand, er varm luft.


Klaus




-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 19:00
"I øvrigt er det imponerende at du kan se kvaliteten ud fra et billede. Så er test overflødig."

Det kan jeg nu heller ikke, men dengang som nu er det jo tilladt at undersøge markedet før køb.

Jeg valgte at købe to Technics MiniDisc optagere, da de var på vej ud til gode priser. Den først lancerede, SJ-MD100, vandt i det tyske magasin Audio foran 10 andre testede MiniDisc-optagere, så fx der må de jo have gjort et eller andet rigtigt...

I øvrigt var der i hele kataloget både dyre og billigere produkter. Jeg har ikke skrevet og står ikke inde for, at det hele er lige godt, men det er et mærke med en fortid, der producerede hi-fi, der kunne sammenlignes med mangt og meget fra andre mærker.

I dag er Technics så begyndt igen, og selv en hurtig søgning viser, at nogle af deres produkter er taget godt imod i vridemaskinen, og dermed opstår begrebet "anmelderrost" vel hurtigt med dagens reklametrommer.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 19:41
Husk rigeligt med væske i sommervarmen Dead



Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 21:10
Technics udstillede nogle af deres produkter til Hifi messen i Oktober sidste år, bl.a. forstærkere og højtalere, jeg ved ikke hvilke modeller de havde fremme men det lød fandme godt.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

der findes en hel del Technics produkter på hylderne incl højttalere. Brandet er det ypperste inden for hifi produkter i Panasonic Corporation

På samme vis som Denver brandet er det ypperligste indenfor hi-fi produkter i Inter Sales A/S.



Klaus

LOL LOL LOL


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

I dag er Technics så begyndt igen, og selv en hurtig søgning viser, at nogle af deres produkter er taget godt imod i vridemaskinen, og dermed opstår begrebet "anmelderrost" vel hurtigt med dagens reklametrommer.

Netop, reklametrommerne........



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk



Print side | Luk vindue