Print side | Luk vindue

Bilka returret

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155698
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 11:54


Emne: Bilka returret
Skrevet af: sokken
Emne: Bilka returret
Skrevet den: 02-Juli-2018 kl. 19:42
Hej.
Da jeg kiggede på Pixar film på bilka.dk og ville ligge dem i indkøbskurven så skriver de.
 Bemærk, at dette produkt ikke kan returneres efter levering. 

 Skal der ikke være 14 dages returret på dvd'er så længe de ikke bliver åbnet eller er brugte?






Svar:
Skrevet af: bjorno
Skrevet den: 20-Juli-2018 kl. 10:15
Kort svar: Jo, så længe folien/plomberingen ikke er brudt.


Skrevet af: frsch
Skrevet den: 20-Juli-2018 kl. 21:02
Jeg har ikke nærstureret loven, men der er måske en undtagelse for varer der udgår af sortiment? 


Skrevet af: madsklit
Skrevet den: 20-Juli-2018 kl. 22:12
Der skal være 14 dages retur ret på alt der blir solgt på nettet i Danmark er jeg ret sikker på.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 20-Juli-2018 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Hej.
Da jeg kiggede på Pixar film på bilka.dk og ville ligge dem i indkøbskurven så skriver de.
 Bemærk, at dette produkt ikke kan returneres efter levering. 

 Skal der ikke være 14 dages returret på dvd'er så længe de ikke bliver åbnet eller er brugte?




Så ville jeg nok ikke købe noget der...


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 21-Juli-2018 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Jeg har ikke nærstureret loven, men der er måske en undtagelse for varer der udgår af sortiment? 

Nej. Smile


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-Juli-2018 kl. 09:21
Jeg synes trådstarter skal kontakte Bilka og gøre opmærksom på at denne praksis ikke er lovlig ved nethandel.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 21-Juli-2018 kl. 10:29
Jeg købte dem på cdon.dk for ville ikke købe dem hos bilka fordi jeg troede de brød loven og det gjorde de åbenbart også. 

Tak for svarene☺️


Skrevet af: minusop
Skrevet den: 21-Juli-2018 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg synes trådstarter skal kontakte Bilka og gøre opmærksom på at denne praksis ikke er lovlig ved nethandel.
Kunne jo også at det bare var en fejl - og ikke et ønske om at bryde loven...


-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!



Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 22-Juli-2018 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Der skal være 14 dages retur ret på alt der blir solgt på nettet i Danmark er jeg ret sikker på.
Næsten alt, der er dog enkelte undtagelser..

http://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666" rel="nofollow - https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666  §18 i kapitel 4 hvis du vil vide hvad undtagelserne er.


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 22-Juli-2018 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Der skal være 14 dages retur ret på alt der blir solgt på nettet i Danmark er jeg ret sikker på.

Næsten alt, der er dog enkelte undtagelser..

http://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666" rel="nofollow - https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666  §18 i kapitel 4 hvis du vil vide hvad undtagelserne er.


Dit link fejler


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 22-Juli-2018 kl. 13:08
Det ser ud til at retsinformation.dk har problemer lige nu.


Skrevet af: j8544
Skrevet den: 22-Juli-2018 kl. 14:34
Jura-gruppen er en pudsig gruppe.
Indlæggene er skåret over samme læst: En [mulig] kunde føler sig dårligt behandlet.
Straks er der en række lommeprokuratorer, der som standard antager, at en næringsdrivende har til hensigt at overtræde en eller flere lovgivninger, og prokuratorerne har stribevis af henvisninger til diverse instanser.

Alle kan lave fejl, og langt de fleste kæder har ansat/tilknyttet uddannede jurister, der gennemgår diverse betingelser og vilkår og tilser, at lovgivningen overholdes.
---
I den aktuelle sag ville det være nyttigt, hvis trådstarter har et skærmdump af Bilkas angiveligt forkerte fortolkning af returretten. 

Og så står det jo enhver frit for at læse den enkelte butiks “betingelser og vilkår”, eller hvad det måtte kaldes. I Bilkas tilfælde er der under særlige returregler som undtagelse bl.a. angivet “Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,”

Jeg er på ingen måde tilknyttet Salling Group, men jeg er træt af lommeprokuratorer...


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 25-Juli-2018 kl. 10:46
Nu er jeg indtil videre den eneste der har lavet en henvisning i tråden her, så jeg er vel en af de prokuratorer du omtaler?

Kan du ikke lige forklare mig problematikken i, at jeg i en jura gruppe smider et link til gældende lovgivning i en tråd hvor der er tvivl om reglerne?


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 25-Juli-2018 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Jeg er på ingen måde tilknyttet Salling Group, men jeg er træt af lommeprokuratorer...

Jamen hér kommer så det bedste råd du får i dag, ja måske hele denne uge: Så lad dog være med at læse med i jura-forummet, når det generer din lever så meget. Det er da endnu mere tåbeligt, at sidde og brokke sig over andre, end at komme med brugbart input.


Skrevet af: Practical
Skrevet den: 25-Juli-2018 kl. 14:08
Gid folk ville tage imod deres egne råd.


Skrevet af: henriksen78
Skrevet den: 26-Juli-2018 kl. 10:15
hvorfor går i op i en returret på film.
hvis i bestiller en film er det vel for at beholde den.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 26-Juli-2018 kl. 14:09
Fordi det var til en gave 


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juli-2018 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Jura-gruppen er en pudsig gruppe.
Indlæggene er skåret over samme læst: En [mulig] kunde føler sig dårligt behandlet.
Straks er der en række lommeprokuratorer, der som standard antager, at en næringsdrivende har til hensigt at overtræde en eller flere lovgivninger, og prokuratorerne har stribevis af henvisninger til diverse instanser.

Alle kan lave fejl, og langt de fleste kæder har ansat/tilknyttet uddannede jurister, der gennemgår diverse betingelser og vilkår og tilser, at lovgivningen overholdes.
---
I den aktuelle sag ville det være nyttigt, hvis trådstarter har et skærmdump af Bilkas angiveligt forkerte fortolkning af returretten. 

Og så står det jo enhver frit for at læse den enkelte butiks “betingelser og vilkår”, eller hvad det måtte kaldes. I Bilkas tilfælde er der under særlige returregler som undtagelse bl.a. angivet “Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,”

Jeg er på ingen måde tilknyttet Salling Group, men jeg er træt af lommeprokuratorer...
Jeg oplever / opfatter det lidt på samme måde, at der oprettes en tråd, inden forretning eller lignende er kontaktet. Og i løbet af meget kort tid, ligger der et utal af indlæg, med indhold der minder om konspirationsteorier.
Der er tråden her, eller i særdeleshed omkring reklamationer, hvor alverdens teorier vendes, førend sælger har været kontaktet. Og når alle gode råd om bål, brand og andre trusler er gået igennem, henvender køber sig til sælger, og denne bytter med et smil eller retter fejlen. 



Print side | Luk vindue