Print side | Luk vindue

TV2 play dårlig kvalitet i starten på LG tv.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155722
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 01:26


Emne: TV2 play dårlig kvalitet i starten på LG tv.
Skrevet af: DiscomanDK
Emne: TV2 play dårlig kvalitet i starten på LG tv.
Skrevet den: 04-Juli-2018 kl. 20:18
Hejsa.

Jeg har et LG OLED tv, og har haft det siden nov 17. 

Det fungere udmærket og alt er fint pånær TV2play app'en.
Når jeg starter noget af deres indhold er der dårlig kvalitet de første 50-60 sekunder, hvorefter det bliver i fuld kvalitet og fortsætter sådan indtil programmet er slut.

Har haft problemet siden jeg fik tv'et, men har ikke henvendt mig, da jeg har tænkt at det jo nok blev løst.
Nu har jeg så her til aften skrevet med en person fra TV2play via Facebook, og hun havde ikke umiddelbart hørt om problemet før, så derfor er jeg da i tvivl om det er et generelt problem eller kun mit tv der er noget i vejen med?

Alle andre tjenester Viaplay, DR, Netflix, Youtube osv har ikke samme problem, og tv'et er kablet og der er ALDRIG udfald i forbindelsen, så det har intet med nettet at gøre. 





Svar:
Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 04-Juli-2018 kl. 21:33
Problemet ligger i selve LG tvet, af en eller anden årsag er billedet meget uskarp i næsten i 1 minut, før billedet bliver godt igen.

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Når jeg starter noget af deres indhold er der dårlig kvalitet de første 50-60 sekunder, hvorefter det bliver i fuld kvalitet og fortsætter sådan indtil programmet er slut.


Det du beskriver er i hvert fald et klassisk buffering problem. Når din internetforbindelse er kablet og i orden, må det stå hen i det uvisse hvorfor TV2 Play er så meget længere tid om at buffere den højeste kvalitet end de andre streamingtjenester. Potentielt kan det jo være alt fra TV'ets app håndtering, til internetudbyderens adgang til TV2 Play eller deres CDN (eller manglen på samme=?). F.eks. Neftlix vil typisk have en CDN hos selve din lokale internetudbyder eller dennes nærmeste samarbejdspartner F.eks. har jeg selv internet hos Parknet, som har Neflix's CDN hos dem der varetager Parknets fibertrafik: Global Connect. Jeg har derfor et opgjort throughput på >300 mbps til Netflix som derfor buffer utroligt hurtigt. ...Men det er jo ikke sikkert at TV2 Play har udbygget et lignende eller lige så fintmasket CDN system.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 07:35
Det er meget normalt, at streaming starter i lavere kvalitet for derefter at blive bedre. Det sikrer bl.a. at man skal vente kortere tid på at streamet starter.

Hvor længe der går før kvaliteten hæves, afhænger af tjenestens tekniske setup, valg af videoformater, komprimering mm. 50-60 sekunder lyder umiddelbart af lang tid, men TV2 Play app'en til Smart TV er også bygget på en implementering, som ikke så særlig velfungerende. Hvis du har en Chromecast eller Apple TV så tror jeg, at du vil opleve, at streamet kører bedre - foruden den meget bedre brugerflade hos TV2 Play på Apple TV.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 10:10
Jeg kender udmærket til, hvordan streaming fungere og er bekendt med at der leveres forskellige kvaliteter, så det kan tilpasse sig den forbindelse man har.
Det her er en fejl i App'en og mit formål er at belyse om det kun er mig der har problemet og, hvis ikke så få andre til at henvende sig til TV2play med håb om at de så får løst fejlen.

Alle andre App's fungere uden problemer, og deres app fungere også glimrende når man navigere rundt og det hele, men problemet er bare at kvaliteten er så ringe i så lang tid. 2-3 sekunder ville jeg acceptere ligesom alle andre Apps bruger på at komme i god kvalitet.

Man kan selvfølgelig gøre en masse krumspring, men bottom line er at app'en fejler og TV2 skal fixe det, så deres app virker, hvis de ønsker at tilbyde app's til diverse tv. 




Skrevet af: denmike
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 12:01
Jeg har på flere forskellige netforbindelser, via en PC eller cromecast streaming altid haft dårlig kvalitet på TV2's kanaler de første 5-10 sekunder. Så bortset fra, at 50-60 sekunder lyder meget højt, så er det "normalt" for TV2. Det er også det eneste sted jeg har oplevet det på denne måde.


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 12:07
TV2play app'en er meget ringe kvalitet. Oplever også tit kvaliteten forringes og i reklameblokkene går det helt galt (ikke at det betyder noget).

DR fungere fremragende.

Streamer via Apple TV og kun i 720P 


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 12:11
Er det muligt at de folk der oplever problemer med TV2play app'en på LG ligesom jeg kan prøve at henvende sig til TV2play, så de bliver gjort opmærksom på at det altså ikke er ok.




Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 13:13
tror ikke på at det er TV2 appen, hvis TV2 play virker på andre platforme så er det nok nærmere dit tv der er noget med.
På min arbejdsplads hvor vi også har lg, er der oplyst at det en fejl fra LG og ikke appen.


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

tror ikke på at det er TV2 appen, hvis TV2 play virker på andre platforme så er det nok nærmere dit tv der er noget med.
På min arbejdsplads hvor vi også har lg, er der oplyst at det en fejl fra LG og ikke appen.

Det er jo altid nemt at give LG skylden, men når nu alle andre undtagen lige netop TV2play har problemer, så skulle det da være ualmindeligt underligt, hvis TV'et eller LG tv som helhed skulle fejle noget.




Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

tror ikke på at det er TV2 appen, hvis TV2 play virker på andre platforme så er det nok nærmere dit tv der er noget med.
På min arbejdsplads hvor vi også har lg, er der oplyst at det en fejl fra LG og ikke appen.

Det er jo altid nemt at give LG skylden, men når nu alle andre undtagen lige netop TV2play har problemer, så skulle det da være ualmindeligt underligt, hvis TV'et eller LG tv som helhed skulle fejle noget.



Ja det er meget nemt, da TV2 play virker fint på et Apple tv.
Hvordan vil du så forklare det?????

Men er det ikke også lige så nemt at give TV2 skylden??? Hvor er forskellen???



-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: JanV.
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

tror ikke på at det er TV2 appen, hvis TV2 play virker på andre platforme så er det nok nærmere dit tv der er noget med.
På min arbejdsplads hvor vi også har lg, er der oplyst at det en fejl fra LG og ikke appen.

Det er jo altid nemt at give LG skylden, men når nu alle andre undtagen lige netop TV2play har problemer, så skulle det da være ualmindeligt underligt, hvis TV'et eller LG tv som helhed skulle fejle noget.



Ja det er meget nemt, da TV2 play virker fint på et Apple tv.
Hvordan vil du så forklare det?????

Men er det ikke også lige så nemt at give TV2 skylden??? Hvor er forskellen???


Det er lige så nemt at modbevise. Selv på apple tv kører TV2 play ringe. Tit pixelerer det helt vildt og tit kan man hverken starte udsendelser fra arkivet eller live tv. En gang imellem får man reklamer før det man vil se, selvom man betaler det dyreste abonnement... De er så dygtige inde hos TV2!!
Selvfølgelig er det TV2 der har lavet en dårligt kodet app, lige som alle andre platforme de har lavet den til.



Skrevet af: bingoking
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 19:37
Jeg tror det handler om at dem der programmerede app'en havde nogen valg. Det ene var at teste din nethastighed inden streamen starter, så man kan ramme den rigtige bitrate, hvor du ikke får buffering. Eller at lade din stream starte med det samme i lav opløsning, hvorefter man opskalerer den. Men 1 minut lyder af meget for mig, og kan evt have noget at gøre med hardwaren i dit TV. På mit Sony TV (Android) tager det typisk 10-20 sek. før streamen stabiliseres. Det samme ved kanalskift. Det går en kende hurtigere på min Shield TV og det samme når jeg kigger på min telefon.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 06-Juli-2018 kl. 15:59
Det er LG som er/har problemet!

Mit LG TV opfører sig på samme irriterende måde; det første minuts tid er kvaliteten rent ud sagt af helvede til. Samtidig kan jeg ikke "spole" i film, når jeg ser dem på 'Play...

Omvendt, når jeg ser TV2 Play på Samsung TV, fungere det fint, ligesom når jeg ser Play på PC

Men det skal også siges at selve kvaliteten på 'Play er ringe, især om det ikke er direkte sending/streaming.




Skrevet af: Basto
Skrevet den: 06-Juli-2018 kl. 17:21
Det værste er når det er ens udstyr der fejler . Det frustrerer en meget . Det er altid nemmere at komme videre når det er udefra problemet kommer . Lad os håbe der kommer styr på det 


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 07-Juli-2018 kl. 09:46
Streaming er delt op i mange små filer som den hele tiden henter, jeg kunne forestille mig at app'en fejlagtigt buffer for langt frem i den dårlige kvalitet den starter ud med, og at det er derfor du oplever der går så lang tid.

Det lyder langt ude, men har du prøvet (hvis du kan) at begrænse din bandwidth på TV'et til det maksimale en TV2 Play stream kan tage?
Hvis teorien holder, så kan det måske sørge for at den ikke når at buffe så langt frem, så der ikke går helt så lang tid.
Det kan også være det slet ikke er nok, da en dårlig kvalitets stream kan kræve virkelig lidt båndbredde, og den stadig kan nå at hente helt frem i bufferen på den begrænsede båndbredde.
Det er selvfølgelig ikke en optimal måde at have det på, men det var mere for at teste det.


Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

tror ikke på at det er TV2 appen, hvis TV2 play virker på andre platforme så er det nok nærmere dit tv der er noget med.
På min arbejdsplads hvor vi også har lg, er der oplyst at det en fejl fra LG og ikke appen.
Det er jo altid nemt at give LG skylden, men når nu alle andre undtagen lige netop TV2play har problemer, så skulle det da være ualmindeligt underligt, hvis TV'et eller LG tv som helhed skulle fejle noget.
Ja det er meget nemt, da TV2 play virker fint på et Apple tv.
Hvordan vil du så forklare det?????

Men er det ikke også lige så nemt at give TV2 skylden??? Hvor er forskellen???
Forskellen er at en app til webOS (LG) er kodet i et helt andet sprog og derved kodet på en helt anden måde, end en app til tvOS (Apple TV)


      Skrevet af: xcalibur
      Skrevet den: 08-Juli-2018 kl. 17:42
      Har helt samme problem på et LG SJ800, så jeg bruger kun Apple Tv til TV2.


      Skrevet af: DiscomanDK
      Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 20:49
      Det ville jo være fedt, hvis folk de henvendte sig til TV2play og klagede over dette. Man kan jo altid købe mere udstyr men, hvorfor skulle man det?

      Alle andre apps virker jo upåklageligt, interfacet er lynhurtigt og jeg syntes virkelig LG har begået en god smart-tv platform.

      Jo flere der beklager sig jo større chance er der vel for at de får taget hånd om problemet. 



      Skrevet af: Vilstrup
      Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 22:55
      Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

      Det ville jo være fedt, hvis folk de henvendte sig til TV2play og klagede over dette. Man kan jo altid købe mere udstyr men, hvorfor skulle man det?

      Alle andre apps virker jo upåklageligt, interfacet er lynhurtigt og jeg syntes virkelig LG har begået en god smart-tv platform.

      Jo flere der beklager sig jo større chance er der vel for at de får taget hånd om problemet. 


      Nu er der flere som også skriver at de har samme problem som dig, så det er jo udstyret og ikke appen, så hvorfor give TV2 skylden... 




      -------------
      Mvh.

      Vilstrup
      ----------------
      http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


      Skrevet af: DiscomanDK
      Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 23:22
      Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:


      Nu er der flere som også skriver at de har samme problem som dig, så det er jo udstyret og ikke appen, så hvorfor give TV2 skylden... 



      Nu syntes jeg snart den debat må stoppe. Hvordan i alverden skulle LG være ansvarlig for en App som TV2play laver til LG's tv's system?

      F.eks da Facebook sendte en opdatering af deres Messenger ud til iOS der gjorde at den crashede hele tiden, så ville samme logik jo være "Det må være alle Apple enheder der er i stykker, det virker jo fint nok på Android".

      Der findes et hav af Apps til LG tv, og jeg har været igennem en god del af dem. INGEN opføre sig på samme måde som TV2plays app. 




      Skrevet af: JesA
      Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 14:52
      Nu må den debat snart stoppe; hvorfor skal TV2 lave deres app om, når at LG ikke kan finde ud af at tilpasse deres tv til eksisterende apps ???? 


      Skrevet af: Basto
      Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 19:31
      Fordi det gør ondt når fejlen er på ens eget grej

      Cry


      Skrevet af: DiscomanDK
      Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 20:15
      Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

      Nu må den debat snart stoppe; hvorfor skal TV2 lave deres app om, når at LG ikke kan finde ud af at tilpasse deres tv til eksisterende apps ???? 

      Jeg ved ikke om du er klar over det, men LG kører et styresystem der hedder WebOS, til det styresystem har TV2play lavet en app ligesom f.eks Youtube, Netflix, Viaplay osv har lavet. Det er en app der er udviklet specifik til det styresystem, det er altså ikke den samme app som er lavet til Android, iOS, Tizen osv. Det er altså ikke noget med at LG skal tilpasse deres tv til allerede eksisterende Apps, det er en specifik App som TV2play har udviklet og lanceret til netop det styresystem.

      Jeg forstår ikke din logik, hvis tv'et skulle fejle noget, hvorfor virker alle andre apps så uden problemer? Hvordan skulle LG kunne tilpasse sig en App der fejler noget fra TV2 play?

      At det virker fint på andre platforme er jo dejligt, men det ændre jo ikke på at lige netop den app de har udviklet til LG's styresystem fejler noget. 


      Skrevet af: Basto
      Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 20:32
      Måske var det en ide at kontakte LG?
      De må da ha  en ide om hvad der virker og ikke virker på webos 


      Skrevet af: DiscomanDK
      Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 20:35
      Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

      Måske var det en ide at kontakte LG?
      De må da ha  en ide om hvad der virker og ikke virker på webos 

      Lad os forestille os at du har en iPhone, hvor mange apps findes til den? Flere hundrede tusinde. Du har måske 40-50 på app'en og henter så en app der ikke virker ordentligt. Vil du så begynde at ringe til Apple, og bede om forklaringer fra dem? Eller måske gå så vidt at konkludere at Apple telefoner ikke virker?

      Eller ville du henvende dig hos det firma der har udviklet den ene app der ikke virker ordentligt, så de kunne rette deres fejlbehæftede app?




      Skrevet af: Basto
      Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 21:53
      Ja!!!! hvis det virkelig frustrerer mig så meget at jeg bruger tid på at diskutere med andre på et forum på nettet  og. Mener at kun jeg har ret





      Print side | Luk vindue