Print side | Luk vindue

Hdmi slipper med arc ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155731
Udskrevet den: 09-Februar-2025 kl. 02:29

Emne: Hdmi slipper med arc ?
Skrevet af: mhpdk
Emne: Hdmi slipper med arc ?
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 20:26

Min Yamaha surround reciver har desværre kun en Hdmi udgang og jeg vil gerne køre en opsætning med både tv og projektor til Hdmi out. Da jeg ikke har mulighed for at skifte stik bag i receiveren hele tiden. 

Findes der en Hdmi splitter der understøtter mit arc signal fra tv’et også til receiveren. Så den stadig tænderne/slukker reciveren når tv’et tændes og slukkes. 

Jeg syntes ikke at have Funder noget brugbar løsning. Og har testet 2 forskellige Hdmi splitter. Og selvom der stod noget med arc support. Så virkede det alligevel ikke. Den kunne ikke sende lyden fra tv’et ned til receiveren gennem splittedes ?

Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af mhpdk mhpdk skrev:

Findes der en Hdmi splitter der understøtter mit arc signal fra tv’et også til receiveren. Så den stadig tænderne/slukker reciveren når tv’et tændes og slukkes.
ARC har intet med tænd/sluk af TV at gøre, det er kun til lyd retur til receiver.
Tænd/sluk er i HDMI-CEC handshake protokollen.

-------------
Mvh. JørgenT

Skrevet af: mhpdk
Skrevet den: 05-Juli-2018 kl. 22:52
pkay tak

Er stadig interesseret i om der findes en løsning på arc og en splitter 

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-Juli-2018 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af mhpdk mhpdk skrev:

Jeg syntes ikke at have Funder noget brugbar løsning. Og har testet 2 forskellige Hdmi splitter. Og selvom der stod noget med arc support. Så virkede det alligevel ikke. Den kunne ikke sende lyden fra tv’et ned til receiveren gennem splittedes ?
Har du link til de pågældende splittere?
Virker ARC uden splitter tilkoblet?

-------------
Mvh. JørgenT

Print side | Luk vindue