Print side | Luk vindue

DR2 pixelerer, Stofa kabel tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155753
Udskrevet den: 06-Maj-2024 kl. 20:39


Emne: DR2 pixelerer, Stofa kabel tv
Skrevet af: Warren
Emne: DR2 pixelerer, Stofa kabel tv
Skrevet den: 08-Juli-2018 kl. 22:28
For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
Stofa har tjekket boksen lige ude foran og melder ok.
Det hjælper ikke at indlæse kanaler. Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med de har ændret noget og bad kunderne indlæse kanaler på ny.
Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet.
Har triax hf tæt splitter som deler i 2. Ingen åbne/ubrugte porte.

Hvor tyder det på problemet ligger?



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 08-Juli-2018 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
Stofa har tjekket boksen lige ude foran og melder ok.
Det hjælper ikke at indlæse kanaler. Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med de har ændret noget og bad kunderne indlæse kanaler på ny.
Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet.
Har triax hf tæt splitter som deler i 2. Ingen åbne/ubrugte porte.

Hvor tyder det på problemet ligger?

Har du prøvet, udenom splitteren - hvis muligt?


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
1: Udlæs signalstyrke og kvalitet på begge TV på alle kanaler/frekvenser
2: Byt om på de 2 TV og gentag udlæsninger.
3: Følger fejlen med TV, eller er det udtag/kabel/placering der har problemet?

EDIT: "Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet." 
Hvad med de resterende, når det ikke er alle? Big smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
Stofa har tjekket boksen lige ude foran og melder ok.
Det hjælper ikke at indlæse kanaler. Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med de har ændret noget og bad kunderne indlæse kanaler på ny.
Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet.
Har triax hf tæt splitter som deler i 2. Ingen åbne/ubrugte porte.

Hvor tyder det på problemet ligger?

Det kunne også godt lyde som noget indstråling på din antenne installation. Fejlen kan være et kabel, stik eller fordeleren. Hvis det muligt så prøv at koble et tv direkte på indgangs signalet, for hvis det virker er det din installation den er galt med, hvis det ikke virker, aå ligger fejlen hos stofa. Selvom at de siger noget andet...


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 12:51
Hvor er du fra?

I forbindelse med noget ombygning af f.eks. Århus er TV kanalerne flyttet længere ned i frekvenser, og du har sikkert noget indstråling på den pågældende frekvens.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
Stofa har tjekket boksen lige ude foran og melder ok.
Det hjælper ikke at indlæse kanaler. Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med de har ændret noget og bad kunderne indlæse kanaler på ny.
Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet.
Har triax hf tæt splitter som deler i 2. Ingen åbne/ubrugte porte.

Hvor tyder det på problemet ligger?

Har du prøvet, udenom splitteren - hvis muligt?

Tak. Det har jeg ikke prøvet.


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
1: Udlæs signalstyrke og kvalitet på begge TV på alle kanaler/frekvenser
2: Byt om på de 2 TV og gentag udlæsninger.
3: Følger fejlen med TV, eller er det udtag/kabel/placering der har problemet?

EDIT: "Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet." 
Hvad med de resterende, når det ikke er alle? Big smile

Tak. Mon det er antenneforhold vedr det tv der driller? Når det nu virker på det andet tv. Sådan kan man måske ikke nødvendigvis tolk?


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
Stofa har tjekket boksen lige ude foran og melder ok.
Det hjælper ikke at indlæse kanaler. Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med de har ændret noget og bad kunderne indlæse kanaler på ny.
Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet.
Har triax hf tæt splitter som deler i 2. Ingen åbne/ubrugte porte.

Hvor tyder det på problemet ligger?

Det kunne også godt lyde som noget indstråling på din antenne installation. Fejlen kan være et kabel, stik eller fordeleren. Hvis det muligt så prøv at koble et tv direkte på indgangs signalet, for hvis det virker er det din installation den er galt med, hvis det ikke virker, aå ligger fejlen hos stofa. Selvom at de siger noget andet...
Tak - god pointe


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Hvor er du fra?

I forbindelse med noget ombygning af f.eks. Århus er TV kanalerne flyttet længere ned i frekvenser, og du har sikkert noget indstråling på den pågældende frekvens.
Er fra Aarhus syd - 4 km fra centrum. Det er da sikkert årsagen! Sjovt Stofa ikke nævnte noget om det - jeg kunne selv konstatere at der har været mange Stofa biler igang i boxe ved vejene.


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 20:42
DR1, TV2, TV3 siger 100 pct i signalkvalitet og signalstyrke. DR2 10 pct i kvalitet og 100 i styrke. Bitfejlrate udslag. 394 MHz. Øvrige kanaler på samme frekvens har samme problem. Har en bluetinum boks. Kan se der er et ældre dårligt skærmet kabel på. Prøver at skifte det.


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 21:33
fik signalkvalitet op på 55 pct på DR2, men stadig lidt udslag på bit-fejlrate. Så en kanal på vist 378MHz men den var 100 pct ok. Man kan måske ikke sige at en lavere frekvens altid er mere udsat for indstråling? 
Der er sådan et metal skruestik på enden af antennekabel til bluetinum. Ved ikke om det er helt ordentligt men 98 pct af kanalerne har max kvalitet. 


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 21:42
det omtalte er i soveværelset. Modsat er laveste signalstyrke i stuen 82 pct. DR2 har 90. Begge har 100 i kvalitet


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

det omtalte er i soveværelset. Modsat er laveste signalstyrke i stuen 82 pct. DR2 har 90. Begge har 100 i kvalitet
Lyder som du har en utæthed/monteringsfejl i fordeler/kabeltræk/stik til TV i soveværelse.

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 22:33
Der er noget der ikke helt hænger sammen her.

Du siger det ene tv driller og så taler du om en blutinium boks.

Hvis boksen siger 20 eller 50% i signalkvaliter, har det næppe noget med det efterfølgende tv at gøre.
Hvis du vil finde ud af om det er boks eller kanling det er galt med, så flyt boksen ind i stuen og udlæs signalkvalitet der. 
Er den lig stuefjernsynets signalkvalitet, er det kablet til soveværelset det er galt med.
Er signalet også ringe på boksen, når den er i stuen, er boksen problemet.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Warren
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der er noget der ikke helt hænger sammen her.

Du siger det ene tv driller og så taler du om en blutinium boks.

Hvis boksen siger 20 eller 50% i signalkvaliter, har det næppe noget med det efterfølgende tv at gøre.
Hvis du vil finde ud af om det er boks eller kanling det er galt med, så flyt boksen ind i stuen og udlæs signalkvalitet der. 
Er den lig stuefjernsynets signalkvalitet, er det kablet til soveværelset det er galt med.
Er signalet også ringe på boksen, når den er i stuen, er boksen problemet.


Klaus

Tv i soveværelset har tilkoblet en bluetinum boks. Antennestik går vist først fra vægstik til boks og så fra boks til tv. coax. 
Muligvis er dr2 via boksen uden problemer eller med mindre problem. 
Så det er nok noget kabelføring/stik-forbindelse som Jørgen også er inde på.
Tak. Roder nok med det en anden dag eller hvis billedet driller tilstrækkeligt.


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 09-Juli-2018 kl. 23:00
et for stærkt et signal kan også også give problemer.

På et B&O tv skal det hedde 90-93% og 100%, hvor signal styrken er 100% og kvaliteten ligger imellem 90-93%. Signalet ligger sådan på vores fjernsyn, så er signalet helt perfekt.




-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 10:15
Ring til en radio tv mand.
Så tager det kun 1 time at løse fremfor adskillige timer for dig, når du alligevel ikke har måle udstyr til at isolere problemet :)


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Ring til en radio tv mand.
Så tager det kun 1 time at løse fremfor adskillige timer for dig, når du alligevel ikke har måle udstyr til at isolere problemet :)


Gør-det-selv vs. en dyr tv-mand...


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 10-Juli-2018 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

For ca 1 mdr siden fik vi pludselig problemer med DR2 og andre kanaler der har samme frekvens - vist 394 Mhz. Vi har ikke ændret kabler eller opsætning. Det er kun et problem på 1 af 2 tv. Panasonic 48as640 driller. Den skriver svagt signal på DR2 og billedet er næsten hele tiden umuligt at se. 
Stofa har tjekket boksen lige ude foran og melder ok.
Det hjælper ikke at indlæse kanaler. Jeg tror problemet er opstået i forbindelse med de har ændret noget og bad kunderne indlæse kanaler på ny.
Mange kanaler har nær 100pct styrke/kvalitet.
Har triax hf tæt splitter som deler i 2. Ingen åbne/ubrugte porte.

Hvor tyder det på problemet ligger?

Det er måske ikke helt sammenligneligt, men jeg havde tidligere problemer med at DD 5.1 gav små udfald i lyden, jeg havde signal kvalitet på 100% på alle kanaler men selve styrken lå på 97-98.

Jeg udskiftede min Triax IFA 220 lineforstærker med en fra Comega med agc. og vupti alle kanaler var nu på 100% styrke og intet udfald mere.

Glemte lige at jeg har Yousee.




-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |



Print side | Luk vindue