Print side | Luk vindue

Oplyst forsikringssum?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155774
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 03:12


Emne: Oplyst forsikringssum?
Skrevet af: jake51
Emne: Oplyst forsikringssum?
Skrevet den: 11-Juli-2018 kl. 11:58
Jeg har en oversigt over udstyr i min hjemmebio med serienummer og købspris
Min projektor og AV-receiver er købt (billigere) i Tyskland
Skal jeg i tilfælde af indbrud så skrive den pris eller den tilsvarende pris i Danmark på købstidspunktet?
Indtil videre har jeg skrevet den reelle købspris


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 11-Juli-2018 kl. 12:22
tror du ikke, at du får det bedste svar ved at spørge direkte hos diy selskab? 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-Juli-2018 kl. 13:35
det er faktisk et godt spørgsmål. For vil Forsikringen ikke altid forsøge at finde den billigste pris på dine ting, hvis de skal erstatte dem? 
Spørgsmålet her, er om Forsikringen er bundet af danske priser, eller de også må kigge ud over grænserne efter billigere alternativer. 
Jeg tror næppe du finder svaret i Forsikringsbetingelserne. Så det vil være klogt at få på skrift fra dit Forsikringsselkab


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-Juli-2018 kl. 14:29
nu aner jeg ikke om det kan sammenlignes, men da jeg købte en brugt bil for nogle år siden til en ret god pris, der fik jeg af min forsikring forklaret at jeg skulle angive forventet markedspris og ikke min pris.
“At jeg har handlet til god pris er min fortjeneste og ikke forsikringsselskabets” som de sagde det


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 12-Juli-2018 kl. 10:04
Den danske pris. Mine forældre fik sidste år, erstattet en campingvogn købt i Tyskland efter dansk pris.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 12-Juli-2018 kl. 10:57
forsikringsselskaberne kigger kun på danske hjemmesider/forhandlere. De kigger ikke på udenlandske markeder. Det er vist egentlig også sjældent de reelt bruger den oprindelige pris til noget. Hvis de skal erstatte noget, så kontakter de typisk en dansk forhandler for at høre hvad lignende udstyr koster.



Skrevet af: jake51
Skrevet den: 12-Juli-2018 kl. 11:32
OK, så jeg skriver den tilsvarende danske pris på købstidspunktet

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Morell
Skrevet den: 12-Juli-2018 kl. 11:56
Dit forsikringsselvskab har intet, absolut intet, at bruge dine købspriser til. 

De skal dække dig så du ikke lider skade eller tab af nogen art og du skal stilles tilsvarende før "skaden". 

Mister du en reciver, så skal du dækkes så du får noget tilsvarende, uanset hvad det måtte koste eller ikke koste. Det er deres opgave at tilbyde dig noget tilsvarende om du har købt i tyskland, Hong-Kong eller fået det foræret af din bror. 


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 12-Juli-2018 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

nu aner jeg ikke om det kan sammenlignes, men da jeg købte en brugt bil for nogle år siden til en ret god pris, der fik jeg af min forsikring forklaret at jeg skulle angive forventet markedspris og ikke min pris.
“At jeg har handlet til god pris er min fortjeneste og ikke forsikringsselskabets” som de sagde det
Det går også den anden vej. Køber man noget for dyrt får man ikke mere af forsikringen.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-Juli-2018 kl. 18:46
Det vigtigste er sådan set at have en kvittering, så man kan dokumentere at man faktisk har købt udstyret og ikke bare skrevet det på en liste. På en liste kan man jo skrive hvad som helst (dyrt!) udstyr i tilfælde af indbrud.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Morell
Skrevet den: 13-Juli-2018 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

nu aner jeg ikke om det kan sammenlignes, men da jeg købte en brugt bil for nogle år siden til en ret god pris, der fik jeg af min forsikring forklaret at jeg skulle angive forventet markedspris og ikke min pris.
“At jeg har handlet til god pris er min fortjeneste og ikke forsikringsselskabets” som de sagde det
Det går også den anden vej. Køber man noget for dyrt får man ikke mere af forsikringen.

100% korrekte....


Skrevet af: Morell
Skrevet den: 13-Juli-2018 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det vigtigste er sådan set at have en kvittering, så man kan dokumentere at man faktisk har købt udstyret og ikke bare skrevet det på en liste. På en liste kan man jo skrive hvad som helst (dyrt!) udstyr i tilfælde af indbrud.

Klaus

Langt de fleste er faktisk også tilfredse med f.eks. billeder af tingene der dokumentere at man har været i besiddelse af tingene.  


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 13-Juli-2018 kl. 07:49
Tager billeder af det hele, også kasser

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Print side | Luk vindue