Print side | Luk vindue

plasma montering på gibsvæg

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15584
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 07:04

Emne: plasma montering på gibsvæg
Skrevet af: the_rieper
Emne: plasma montering på gibsvæg
Skrevet den: 24-September-2006 kl. 22:23

Nu står det desværre sådan til at min "tv-væg" består af gibs. Jeg får forhåbentlig mit pio 427xd snart og jeg havde egentlig bestemt mig for bare at stille det på en fod, men jeg ville da lige høre om der er nogen der har erfaringer med at hænge sådan et dyr op på en gibsvæg!!? det er jo uden tvivl det der er flottest!

Svar:
Skrevet af: John G J
Skrevet den: 24-September-2006 kl. 22:58

Ingen problem...gibs kan sagtens holde...Tænk på at vægten påvirker væggen vertikalt..

tjek evt om du kan ramme en lægte...

Du skal bare bruge de rigtige "pluks"...spørg i dit lokale byggemarked hvis du er i tvivl. De rigtige pluks kan hver bære18-20 kg... brug 4-6 pluks..så er du sikker.

min 43" pioneer hænger på gibsvæg...har gjort de i 2 år..nul problemo

-------------
john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV

Skrevet af: hrdnyser
Skrevet den: 24-September-2006 kl. 23:02

Jeg har mit hængende på en dobbelt gibs væg med et ophæng der kan trækkes ud fra vægen, det har jeg gjort ved at finde skeletet i vægen og skrue ophænet fast der...

skal du bare have det hængende flat mod vægen altså på et fast ophæng kan du saktens hænge det i gibsen hvis du bruger de rigtige plugs og skruer...

skal du have det op på et ophæng så du kan trække det ud fra vægen, blir du nød til at finde noget bærende i vægen, der ville jeg ikke turde hænge det kun i gibsen, belastningen er meget stor på et lille område med de ophæng......

det er let at rep. huller i gibs, så bank på vægen og prøv dig frem med et lille bor eller søm intil du finder noget i vægen der kan bære..

Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 24-September-2006 kl. 23:05
okay! det lyder jo SUPER! mange tak for svarene!!!

Print side | Luk vindue