Print side | Luk vindue

Fluer igenigen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155841
Udskrevet den: 18-Maj-2025 kl. 12:14


Emne: Fluer igenigen
Skrevet af: ridderdk
Emne: Fluer igenigen
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 12:13
Hej
Købte et Sony KD XE759005 tilbage i februar, igår opdagede jeg en stor fed flue bag glasset.
Umiddelbart kan jeg kun se en, til gengæld er den så stor at jeg undrer mig over hvordan den har fundet vej.
Jeg har reklameret til Power som til gengæld har givet mig dette svar:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tusind tak for din mail.

Umiddelbart er det ikke normalt en reklamations sag når der er kommet en flue i tv´et. Det er dog super uheldigt, og derfor anbefales det at tage direkte kontakt til Sony, der også har kørende service, så de kan komme ud og besigtige produktet.

De kan kontaktes på 70112105 - og så kan i sammen finde en dag der passer dig at de kommer ud og kigger på dit fine tv.


Du ønskes en rigtig god dag.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Egentlig er jeg tæt på bare at acceptere den sidder der, og er sikker på resten af familien slet ikke vil opdage den, men nu har jeg set den og kigger hele tiden når der er lyse baggrunde om den stadig er der............


Hvis i vil se hvor stor den er:   https://www.dropbox.com/s/encchkqrhpr6cz5/2018-07-22%2019.44.35.mp4?dl=0" rel="nofollow - https://www.dropbox.com/s/encchkqrhpr6cz5/2018-07-22%2019.44.35.mp4?dl=0



Skal jeg fastholde det er sælgers ansvar at undersøge varen og tage kontakten herfra til Sony osv.

https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/reparation-eller-ombytning/saelger-henviser-til-producent-eller-importoer/" rel="nofollow - https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/reparation-eller-ombytning/saelger-henviser-til-producent-eller-importoer/


Eller er problemet så "lille" at jeg skal forsøge at glemme den?

hvad anbefaler i?, jeg er klar over det måske er den "mindste" sag ud af  mange med flue problemer, men som sagt, jeg kan ikke lade være at kigge på den!


Hvis man ved hvor den sidder er den meget tydelig og kan tydeligt ses på 4 meters afstand, kan du finde den :-)?  :






Svar:
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 14:12
Du må nok hjælpe lidt til her, for jeg kan ikke få øje på noget.
   carsten


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Du må nok hjælpe lidt til her, for jeg kan ikke få øje på noget.
   carsten
Lige over et "a", men er meget tydeligere i video 



Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 14:27
hmm, jeg kan stadigvæk ikke se noget.
   carsten


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 15:18
Er det over a i Google play? 


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Er det over a i Google play? 
Ja, men se videoen, her er det meget tydeligere


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 15:26
kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 15:26
Sony kører ikke hjem til kunder  det er simpelthen fantastisk at power stadig siger det, det lovede de også mig da jeg havde problemer med min forrige skærm . Den bliver hentet af service gruppen ( det Mener jeg de hedder x) er der kommer noget ind under skærmen skal du på ingen måde bare leve med det. Det er en defekt skærm og. Den skal ombyttes/repareres  Der en go tråd lige nu over på flatpanels  Og kunden fik ombyttet sin skærm  Det er dog hos elgiganten, men eller opret en sag  hos forbrugerstyrelsen

Mvh Michael 


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 15:34
Nej lad power passe deres job   det er altid nemmere at  sende lorten Videre . Selv om sony siger nej så kan power jo trylle hvis de vil.. Elgiganten følger åbenbart  reglerne hvad angår tordenfluer

Mvh Michael 




Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.
Mener du  https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/reparation-eller-ombytning/saelger-henviser-til-producent-eller-importoer/" rel="nofollow - https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/reparation-eller-ombytning/saelger-henviser-til-producent-eller-importoer/ er noget sludder?


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 15:37
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread

Fortæl dem om den her tråd evt 

Mvh Michael 


Skrevet af: loveduck
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 17:31
Jeg har igennem Elgiganten fået ombyttet to Sony 55XC8505 på grund af fluer bagved glasset. Jeg har nu et Sony 55XE9005 uden fluer, men det er sikker blot et spørgsmål om tid. 

Jeg afleverede selv mine fjernsyn i Elgiganten, da jeg bor 5 minutter derfra, og så vil Sonys teknikker have 500 kr, hvis "fejlen" ikke var dækket af reklamationen. Jeg turde ikke tage chancen.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 23-Juli-2018 kl. 18:03
Mit nuværende tv er købt i elgiganten   
Og som bromberg skrev så er det trist at man skal  rose en butik fordi  de følger loven
Men omvendt rart at man kan slappe af  hvis man sku være en af de uheldige som får besøg af tordenfluer  

Mvh Michael 



Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 24-Juli-2018 kl. 10:43
tror jeg jeg vil lade det ligge et par uger for at se om jeg kan abstrahere fra den.hvis den stadig generer mig, så får Power lov at behandle sagen, forhåbentlig uden for meget ballade.......


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 24-Juli-2018 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

tror jeg jeg vil lade det ligge et par uger for at se om jeg kan abstrahere fra den.hvis den stadig generer mig, så får Power lov at behandle sagen, forhåbentlig uden for meget ballade.......

"Jeg er fluen - jeg har vinger på"

Det KAN VÆRE, de falder ned i bunden af skærmen, over tid. Husker, at jeg havde en computer, hvor der også var kommet tordenfluer ind. En Acer Travelmate 5600. Efter nogen tid, var de forsvundet, og jeg tror, de netop var lige så stille drysset ned, da de pludselig ikke var at se mere


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 24-Juli-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.


Det er da virkelig at underminer vores lov om 2 års reklamationsret. Power står allerede at og gnider sig i hænderne over at dette sker.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 24-Juli-2018 kl. 19:23
Ja enig . Power syntes det er fantastisk hvis folk hopper på deres søforklaring.
Der er jo en grund til at der er et regelsæt  netop fordi der er nogle butikker som syntes at de er hævet over loven .

Mvh Michael 


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 24-Juli-2018 kl. 19:56
Har alligevel bestemt mig for at reklamere, kan slet ikke abstrahere for den skod flue!
Har svaret Power:

Hej
Tak for svar
Det er sælgers ansvar at undersøge varen samt sørge for det videre forløb med eventuel indblanding af producent. Min rolle er at reklamere overfor sælgeren, det er hermed gjort.

Læs eventuelt her:
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/reparation-eller-ombytning/saelger-henviser-til-producent-eller-importoer/" rel="nofollow - https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/reparation-eller-ombytning/saelger-henviser-til-producent-eller-importoer/



Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 31-Juli-2018 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread

Fortæl dem om den her tråd evt 

Mvh Michael 

Tak for link Michael, den er læst og den hænger vist også lidt hen i det uvisse :-)

Til gengæld har jeg efter mail fra Power, sendt en mail til Sony DK.
Deres svar var som forventet: Tordenfluer er IKKE dækket af garantien, men de kan tilbyde at lade service center gruppen hente det med henblik på reparation, men jeg kommer selv til at betale minimum 500,- hvis jeg ikke vil betale hvad det derudover koster at få fjernet fluen!

Derfor sendte jeg Sony's svar til Power og fortalte jeg fastholder min reklamation overfor dem.
Power virker mere imødekommende nu, og vil nu tage sagen herfra med Sony.

Så jo, det er muligt det i nogle tilfælde er hurtigere at springe sælgeren over, men så skal sagen jo nok være så oplagt at producenten ikke vil unddrage sig ansvaret....



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 31-Juli-2018 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread

Fortæl dem om den her tråd evt 

Mvh Michael 

Tak for link Michael, den er læst og den hænger vist også lidt hen i det uvisse :-)

Til gengæld har jeg efter mail fra Power, sendt en mail til Sony DK.
Deres svar var som forventet: Tordenfluer er IKKE dækket af garantien, men de kan tilbyde at lade service center gruppen hente det med henblik på reparation, men jeg kommer selv til at betale minimum 500,- hvis jeg ikke vil betale hvad det derudover koster at få fjernet fluen!

Derfor sendte jeg Sony's svar til Power og fortalte jeg fastholder min reklamation overfor dem.
Power virker mere imødekommende nu, og vil nu tage sagen herfra med Sony.

Så jo, det er muligt det i nogle tilfælde er hurtigere at springe sælgeren over, men så skal sagen jo nok være så oplagt at producenten ikke vil unddrage sig ansvaret....


Der er jo forskel på reklamationsret og garenti. Sælger er forpligtet til 2 års reklamationsret. Producenten kan yde garenti, men det er ikke det samme som reklamationsret


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 31-Juli-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Der er jo forskel på reklamationsret og garenti. Sælger er forpligtet til 2 års reklamationsret. Producenten kan yde garenti, men det er ikke det samme som reklamationsret

Nej, enig 
Hvem påstår andet?


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 31-Juli-2018 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.


Det er da virkelig at underminer vores lov om 2 års reklamationsret. Power står allerede at og gnider sig i hænderne over at dette sker.
Det er da kun god service hvis en producent har direkte support overfor kunden som eks. eksemplet med Dell? 
Vil da være tosset forhandler ikke gøre kunden opmærksom på deres servicesag kan klares på en bedre og nemmere måde for alle partner Smile


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 11:55
Vil anbefale at insistere på kontakten skal være med sælger.
Det er min erfaring, efter Sony skriftligt har meddelt mig garantien ikke dækker torden fluer gik jeg tilbage til Power og bibeholdt min reklamation overfor dem. Power har så haft al kommunikation med Sony, og i dag fik jeg besked fra Sony, at de vil bytte mit TV med et tilsvarende.

Er glad for Power har håndteret sagen .


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-August-2018 kl. 13:04
Sådan .. nu er er efterårets tv hygge reddet Wink
Dejligt at de overholder reglerne , men igen blev det bevist at forbrugeren ikke skal give op ( når forbrugeren har ret )

Mvh Michael



Print side | Luk vindue