Problem løst - Sonos hakker
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155916
Udskrevet den: 27-April-2025 kl. 17:53
Emne: Problem løst - Sonos hakker
Skrevet af: kaps
Emne: Problem løst - Sonos hakker
Skrevet den: 02-August-2018 kl. 10:32
Hej. Jeg har en Sonos 3, som fungerer fint, med undtagelse af når min søn f.eks spiller fortnite (online spil) på sin ps4. Så mister den forbindelse og kommer kun på i korte øjeblikke. Jeg har prøvet at skifte kanal på routeren og har kablet ps4 for at se om det hjalp. Sonos kører bare på wifi. Jeg har en 50/10 forbindelse og har haft fat i antenneforeningen som har tjekket router og forbindelse og de mener ikke der er noget i vejen. Jeg synes det er mega træls at det ikke er muligt at høre musik/ online radio når min søn spiller. God råd søges. På forhånd tak. Kasper
|
Svar:
Skrevet af: Jever
Skrevet den: 02-August-2018 kl. 17:23
Du kan starte med at logge ind vis Sonos web interface, og se om din enhed har godt netværk.
http://bsteiner.info/articles/hidden-sonos-interface" rel="nofollow - http://bsteiner.info/articles/hidden-sonos-interface
Jeg har før talt med Sonos support, vedrørende tilsvarende problem, og de anbefalede at skifte DNS til enten Googleˋs eller OpenDNS.
Google DNS 8.8.8.8 8.8.4.4
OpenDNS 208.67.222.222 208.67.220.220
|
Skrevet den: 02-August-2018 kl. 18:25
Hej.
Må indrømme jeg ikke forstår så meget af det du du skriver og det der står i artiklen. Jeg har dog prøvet at flytte Mik sonos 3 men det hjalp heller ikke. Jeg tror jeg vil prøve at fange Sonos support og se hvad de kan hjælpe med😊
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-August-2018 kl. 19:55
spørg Sonos kundeservice til råd, de beder dig sende en rapport og så kan du udbedre derfra. Umiddelbart lyder det som wifistøj, hvilket jeg syntes Sonos er ret følsom overfor
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 06:17
hvis ps4 kan køre 5ghz. Så sørg for den er på det net
|
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 06:29
Handle; den har jeg kablet af samme årsag, netop for at det ikke skulle være det. Mener du at den stadigvæk kan forstyrre selvom den er kablet ?.
Kasper
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 09:23
Jeg forstår slet ikke hvordan du har koblet det op!? Men sonos hakker når den ikke kan få lov at buffe lyden og det kan den jo ikke når der er et billede med, for den kan ikke også buffe billedet. Når man hører streamingsmusik er musikken buffet ca 2 sek og netop derfor hakker det ikke.
|
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 09:26
Nååååå.. det er kke lyden fra hans spil du snakker om! Jamen det der er et spørgsmål om routerkvalitet. Du må købe en langt bedre/dyrere router, istedet for den du har fået af dit bredsbåndsudbyder, for det er den der ikke kan håndtere det. Ganske normalt problem med routere fra den slags firmaer.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 13:15
Et par tanker: hvis du smider et kabel i Sonos (som test - er klar over at du ikke kan gøre det permanent), fjerner det så problemet?
Kender du en med en Sonos Bridge, du kan låne og teste med? Den skaber sit eget trådløse netværk til Sonos, der alt andet lige er mere stabilt end at lade din nuværende router håndtere det. Det vil være en billigere løsning end at købe en ny router.
|
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 13:47
Har lige præcis bestemt mig for at gøre det og evt lave et netværk til sonos.
|
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 14:18
Nu prøvede jeg lige at kable min Sonos 3, det skete godt nok i min søsn værelse hvor routeren og ps4 også står. Nu forsvandt fejlen, så det er nok fordi netværket ikke er stærkt nok til min sonos. Jeg har aftalt med antenneforeningen at jeg får byttet min router til en ny og evt kan suplere op med et wifi pro netværk som de sælger (venter nok med det sidste) og så vil jeg købe en bridge eller en sonos one til min søn og kable den og derigennem danne et sonos netværk. Er der nogen af jer der har erfaringer med om sidstnævnte løsning fungere lige så godt som en bridge?. Kasper
|
Skrevet den: 03-August-2018 kl. 20:38
Har ikke prøvet at kable en enhed, men kører via en bridge, og det kører klippe stabilt. Har aldrig haft nævneværdige problemer i de 8 år jeg har haft Sonos. Og med over 50 synlige netværk fra min stue, burde det hurtigt vise sig
Der er masser af dem til salg på DBA til 150-250 kr. Det ville jeg gøre uanset - så kan den nye router koncentrere sig om Fortnite og andet.
|
Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 12:29
moremusic skrev:
Har ikke prøvet at kable en enhed, men kører via en bridge, og det kører klippe stabilt. Har aldrig haft nævneværdige problemer i de 8 år jeg har haft Sonos. Og med over 50 synlige netværk fra min stue, burde det hurtigt vise sig
Der er masser af dem til salg på DBA til 150-250 kr. Det ville jeg gøre uanset - så kan den nye router koncentrere sig om Fortnite og andet. |
Hvad skulle bridgen lave? Som routeren ikke kan ordne? :)
|
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 12:34
Har selv tænkt det samme men nu lægger jeg mig fladt ned og køber den og håber det fixer problemet😊
|
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 14:59
Du skal IKKE købe en bridge. Den fåes heller ikke fra ny længere.. Den er teknisk outdatet.. og har ehller ikke 5ghz som de nyere sonos enheder. Den hedder boost i dag. MEN hvis du kabler en sonos enhed til routeren fungerer den som en boost.
Ps. Jeg sagde jo du skulle have ny router. Jeg har solgt sonos siden det kom frem, så ved lidt... ;-)
i 99,9999% fejl med sonos der hakker, falder ud, app svarer ikke osv. er svaret ROUTER, ROUTER & ROUTER!! Og nej den du får fra dit bredbåndsselskab standard er IKKE en god router. Men prøv den bare :-)
|
Skrevet af: bas
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 16:20
Jeg har Sonos på nettet med Kviknet, og det kører klippestabilt. Kviknet leverer en Inteno router, og den fungerer bare. Ja, routeren har meget at sige. Jeg har ikke aktier i Kviknet, jeg er bare en meget tilfreds kunde.
|
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 16:27
Jeg har så også kabel i den Sonos enhed der er længst væk fra routeren.
|
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 16:31
Nuværende router er en techniccolor model EPC 3949
|
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 16:33
Mr. Claude skrev:
Du skal IKKE købe en bridge. Den fåes heller ikke fra ny længere.. Den er teknisk outdatet.. og har ehller ikke 5ghz som de nyere sonos enheder. Den hedder boost i dag. MEN hvis du kabler en sonos enhed til routeren fungerer den som en boost.
Ps. Jeg sagde jo du skulle have ny router. Jeg har solgt sonos siden det kom frem, så ved lidt... ;-)
i 99,9999% fejl med sonos der hakker, falder ud, app svarer ikke osv. er svaret ROUTER, ROUTER & ROUTER!! Og nej den du får fra dit bredbåndsselskab standard er IKKE en god router. Men prøv den bare :-) |
Kører en kablet enhed så lige så godt som en boost for så vil jeg helst købe en enhed mere end en boost😊
|
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 16:57
Artikel om Inteno routeren: https://www.version2.dk/blog/wifi-router-80211ac-eller-ej-655956" rel="nofollow - https://www.version2.dk/blog/wifi-router-80211ac-eller-ej-655956
Kan du ikke bare kable en af dine nuværende Sonos enheder?
|
Skrevet den: 04-August-2018 kl. 17:02
bas skrev:
Artikel om Inteno routeren: https://www.version2.dk/blog/wifi-router-80211ac-eller-ej-655956" rel="nofollow - https://www.version2.dk/blog/wifi-router-80211ac-eller-ej-655956
Kan du ikke bare kable en af dine nuværende Sonos enheder? |
Har kun en som står i stuen. Router er på min søns værelse så han kunne få en sonos one eller 3
|
Skrevet den: 05-August-2018 kl. 11:12
ja, præcist som en boost. Men sonos eget mesh netværk er jo ingen hellig gral. Hvis routeren er crap, forbliver det crap.
|
Skrevet den: 05-August-2018 kl. 17:46
Mr. Claude skrev:
i 99,9999% fejl med sonos der hakker, falder ud, app svarer ikke osv. er svaret ROUTER, ROUTER & ROUTER!! Og nej den du får fra dit bredbåndsselskab standard er IKKE en god router. Men prøv den bare :-) |
2 ting: Han kan sagtens købe en bridge. 5ghz behøver ikke at være nogen fordel for Sonos, da 2,4Ghz har RIGELIGT med båndbredde til at streame lossless mv. Desuden har det længere rækkevidde end 5Ghz. Hvis OP bor i et hus, vil jeg faktisk anbefale at han kører 2,4Ghz fremfor 5Ghz til sin Sonos. Og så fås en bridge helt ned til 150 kr - en boost koster 8-900kr fra ny.
Derudover er ISP’eres routere ikke perfekte, men som den test Nørdoteket lavede viste, behøver de ikke være helt håbløse. Men hvis den er gammel og ikke tidssvarende i forhold til husstandens brug, så skal den selvfølgelig udskiftes.
|
Skrevet den: 05-August-2018 kl. 17:49
skandshus skrev:
moremusic skrev:
Der er masser af dem til salg på DBA til 150-250 kr. Det ville jeg gøre uanset - så kan den nye router koncentrere sig om Fortnite og andet. |
Hvad skulle bridgen lave? Som routeren ikke kan ordne? :)
|
Håndtere WIFi til Sonos. Eftersom der er bøvl med at køre Sonos via WiFi, men ikke kablet, så kan en bridge aflaste routeren.
|
Skrevet den: 18-August-2018 kl. 07:44
Update: I går fik jeg så sat en boost til mit system, valgte at købe en brugt og glæden var stor  , da jeg kunne konstatere at nu er problemet løst. Dog kan jeg alligevel ikke lade være med at være lidt over den sarthed Sonos har overfor wifistøj. Tak til alle der kom med god forslag og råd. Kasper
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 18-August-2018 kl. 08:10
Godt det lykkedes for dig.
Det ville være skidt med en kablet forbindelse til en trådløs højttaler.
Så ryger hele ideen jo.
|
Skrevet den: 18-August-2018 kl. 08:24
Lige præcis - det var jo derfor jeg købte sonos😊
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 18-August-2018 kl. 16:30
Herhjemme har jeg droppet bridge/boost og blot kablet et par højttalere strategisk i hjemmet. Så jeg har én midt i stuen og én på førstesalen. Højttalerne kobler sig altid på det stærkeste knudepunkt, så det hjælper at have nogle stykker, som har god forbindelse.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|