Print side | Luk vindue

Pana 50VT50Y(plasma) eller 55EZ950E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=155996
Udskrevet den: 19-Maj-2025 kl. 00:04

Emne: Pana 50VT50Y(plasma) eller 55EZ950E
Skrevet af: Skywalker
Emne: Pana 50VT50Y(plasma) eller 55EZ950E
Skrevet den: 11-August-2018 kl. 17:36
Jeg er i overgangsfasen ved at skifte mit (gamle) men velfungerende 46" plasma ud. Jeg har kigget på et brugt plasma, som nævnt i overskriften, men er meget i tvivl om det er det rigtige at gøre. Jeg har altid været utrolig tilfreds med plasmateknologien, men da OLED er kommet ned i et mere fornuftigt prisleje, er det måske bedre at skifte til den nye teknologi, samt gå lidt mere op i størrelse.
Prismæssigt vil det være 3 gange dyrere at skifte til OLED, men 3500.- er trods alt noget for et brugt plasma.
Kan i mon hjælpe mig til at træffe den "rigtige" beslutning ?

Svar:
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-August-2018 kl. 18:33
i mine øjne er vanvittigt at give 3500 for et brugt plasma især i lyset af du får et oled der er længder bedre til 7999kr.
Jeg var selv glad plasma Panasonic bruger

Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 11-August-2018 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Jeg er i overgangsfasen ved at skifte mit (gamle) men velfungerende 46" plasma ud. Jeg har kigget på et brugt plasma, som nævnt i overskriften, men er meget i tvivl om det er det rigtige at gøre. Jeg har altid været utrolig tilfreds med plasmateknologien, men da OLED er kommet ned i et mere fornuftigt prisleje, er det måske bedre at skifte til den nye teknologi, samt gå lidt mere op i størrelse.
Prismæssigt vil det være 3 gange dyrere at skifte til OLED, men 3500.- er trods alt noget for et brugt plasma.
Kan i mon hjælpe mig til at træffe den "rigtige" beslutning ?
helt vildt at bruge 3500,- på et plasma, der kan gå i stykker når som helst, når man kan få et OLED 55” for 7999,-  Har netop solgt et 7-serie 51” plasma fra 2011 til 1000,- Kan du få det for 1500,- kan du overveje det. 

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 11-August-2018 kl. 18:44
3500 for en brugt plasma-skærm med en alder på over 5 år? Glem det. Hvilke fordele taler for en brugt plasma udover en (høj) brugtpris, som jo ikke en gang kan kaldes for en fordel? 

Spar pengene op og køb dig en OLED. De er, som du selv skriver, langt nede i pris nu, men der er tale om sidste års paneler, så det er med at slå til inden de er væk. 

Skrevet den: 11-August-2018 kl. 19:18
Tak for jeres uforbeholdne input Wink
Så skal jeg bare lige have overbevist "overkommandoen" om det.

Ha' en god aften 🍺

Skrevet af: Basto
Skrevet den: 11-August-2018 kl. 19:22
Panasonic Z1 54" Plasma - Evt ku du lave en aftale. Med den bruger. Der. Overvejer at skifte hans plasma ud

Mvh Michael 

Skrevet den: 11-August-2018 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Panasonic Z1 54" Plasma - Evt ku du lave en aftale. Med den bruger. Der. Overvejer at skifte hans plasma ud

Mvh Michael 

Undskyld, men jeg er ikke helt med ?

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 11-August-2018 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Skywalker Skywalker skrev:

Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Mvh Michael 

Undskyld, men jeg er ikke helt med ?
Ja lidt forvirrende tekst, men mon ikke der menes TV til salg i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/panasonic-z1-54-plasma-er-den-noget-vrd_topic155965_page1.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/panasonic-z1-54-plasma-er-den-noget-vrd_topic155965_page1.html

-------------
Mvh. JørgenT

Skrevet den: 11-August-2018 kl. 21:03
Tak for hjælpen Jørgen
 Det gik lidt hurtigt Wink

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 12-August-2018 kl. 11:34
Der er da jævnligt pioneer 5090 til salg her for omkring en tusse, nogle gange mindre....

-------------
Ning

Skrevet den: 12-August-2018 kl. 14:07
Jeg har lige været i "Power" for at kigge på Panasonic 55EZ950E, og jeg må ærligt indrømme at jeg blev bjergtaget Heart. Jeg troede ikke at der umiddelbart var et tv, som var værdig til at overtage pladsen; men det tror jeg at dette kan. Klart billede, gode farver (ja der var nok skruet rigeligt op for dem), flot sort og perfekt synsvinkel.
Nu venter bare det sværeste,,,, at overtale finansministeren Approve

Ha' en god søndag

Skrevet den: 12-August-2018 kl. 14:28
Pyha .. Held og lykke med  forhandlingen LOL

Print side | Luk vindue