Print side | Luk vindue

Ready Player One - ska' man ha' den?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156016
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 08:45

Emne: Ready Player One - ska' man ha' den?
Skrevet af: jacobe
Emne: Ready Player One - ska' man ha' den?
Skrevet den: 13-August-2018 kl. 20:10
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan lade være med at tænke på filmen "Pixels", men har nu set et par trailers for RP1 og den ser egentlig ok ud ... men hvad siger I, som har set den? Går ud fra, at det er et 3D must-buy? Smile

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)

Svar:
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 14-August-2018 kl. 13:47
Jeg så den i UHD 2D og synes den var rigtig god og også godt lavet, fed Atmos lyd, så du må se at få opgraderet ;-) Også Atmos på Blu-Ray, det er der heldigvis nogen, der gør :-)

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 14-August-2018 kl. 14:34
Jeg kunne godt li den - den kan slet ikke sammenlignes med Pixels, som jo er fuldkommen latterlig...

Har man som jeg læst bogen, så vil man undre sig til tider for den adskiller sig en del.

Men fed action film og mange gode referencer til os der voksede op i 80'erne

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum

Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 14-August-2018 kl. 15:25
jeg er 39 år, og er vokset op med Film, Nintendo, Sega, rum-lego osv, og var aldrig det barn der gik ud og sparkede til en bold... med andre ord, i den grad markedet for denne film og popkulturen, men alligevel fangede den mig desværre ikke som jeg havde håbet Ouch

Jeg er filmsamlernørd med over 1.000 blurays og indtil videre 50 UHD skiver.... men på trods, så tvivler jeg på at den her kommer hjem i samlingen, selvom jeg kan sætte flueben ud for mere eller mindre alle finurlige referencer i filmen, og jeg er ellers ikke filmsnob eller svær at imponere, men den her.... meh, desværre. 

Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 14-August-2018 kl. 16:43
Syntes den var super fed.. fortryder lidt jeg aldrig fik set den i IMAX.. tænker den havde sparket godt røv

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 14-August-2018 kl. 20:21
Selvfølgelig skal du det, den er go - dog var jeg så dum at se den i "4D" i Aarhus, det tog desværre lidt fokus fra filmen. Så jeg glæder mig til at se den igen - uden forstyrrelser.

Skrevet af: Bconrad
Skrevet den: 14-August-2018 kl. 20:50
Filmen er god underholdning, men ikke en film der vil gå over i historien. Bogen er til gengæld rigtig god underholdning og helt klart værd at læse, specielt hvis man er lidt nørdet.

Skrevet af: Boddicker
Skrevet den: 15-August-2018 kl. 08:37
Vil give den 4 ud af 6 stjerner. Hvilket er okay for film i denne genre. 

Masser af sjove 80´er 90´er referencer til spil og popkultur og flot lavet. Dog også lidt ujævn og til tider halter historien temmelig meget.

Lyden er dog til UG, masser af demoworthy Atmos scener :-)

-------------
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 15-August-2018 kl. 10:04
Lidt offtopic: Bogen er MEGET bedre og har en helt anden histore. Det er stort set kun grund premissen med Hallidays jagt, OASIS og karakterene som film og bog har tilfælles.

Men filmen er super flot lavet, og ganske underholdende. Man skal bare ikke forvente at den ligner bogen mht til Nøgler, porte og prøver. Desværre.

Skrevet den: 15-August-2018 kl. 10:13
Man får jo helt lyst til at læse bogen nu. I den forbindelse kommer jeg til at tænke på "The Running Man" som var en middelmådig Arnold-film med en helt anden historie end Stephen King's bog, som jeg husker som ganske fremragende.

Men, tilbage på sporet - nogen som har set RP1 i 3D?

-------------
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)

Skrevet af: Sool
Skrevet den: 15-August-2018 kl. 11:24
Så filmen i weekenden, og er netop begyndt på lydbogen :)

Den er på eReolen (app), som du kan bruge dit bibliotekslogin til.

Skrevet den: 15-August-2018 kl. 12:33
Hvis du har mulighed for det, så snup den engelske udgave i stedet.  Oplæst af Will Wheaton, og han gør det super godt! I modsætning til den danske (i hvertfald den jeg har hørt bidder fra), hvor oplæser har svært ved at holde entusiasmen oppe.

Skrevet den: 15-August-2018 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Man får jo helt lyst til at læse bogen nu. I den forbindelse kommer jeg til at tænke på "The Running Man" som var en middelmådig Arnold-film med en helt anden historie end Stephen King's bog, som jeg husker som ganske fremragende.

Men, tilbage på sporet - nogen som har set RP1 i 3D?

Kun i Bio. Og det var en fin oplovelsse der passede til temaet. :)

Skrevet den: 15-August-2018 kl. 22:52
Ok ... må vel ha' den i 3D, så Tongue

-------------

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Syntes den var super fed.. fortryder lidt jeg aldrig fik set den i IMAX.. tænker den havde sparket godt røv

Det er film som den der skal ses i IMAX 3D
En dejlig oplevelse

Nu venter jeg bare på at jeg kan leje en 3D version på Apple tv :)

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 22:39
Så har jeg selv fået den set. Er glad for jeg aldrig har set den i IMAX. For atmos lyden ville jeg savne

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 31-August-2018 kl. 14:25

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan lade være med at tænke på filmen "Pixels", men har nu set et par trailers for RP1 og den ser egentlig ok ud ... men hvad siger I, som har set den? Går ud fra, at det er et 3D must-buy? Smile

Rigtig god som IMAX 3D
tvilver på af den vil virke hjemme på TV

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet den: 03-September-2018 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Går ud fra, at det er et 3D must-buy? Smile

Rigtig god som IMAX 3D
tvilver på af den vil virke hjemme på TV

Det skal da nok passe ... men jeg skal heldigvis ikke se den på et TV.

-------------

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 22-September-2018 kl. 13:56
Jeg så filmen i dag og synes den var rigtig fin. Jeg er nok for ung til referencerne men actionmæssigt og indholdsmæssigt var jeg bestemt underholdt. 

Lydmæssigt er det en af de bedste jeg har hørt længe. Tror det er den første film hvor Atmos virkelig har givet en "wow" oplevelse hvor jeg følte at virkelig tilføjede en del ekstra til lyden.

Print side | Luk vindue