Print side | Luk vindue

Lav lyd på tv2

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156027
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:25


Emne: Lav lyd på tv2
Skrevet af: nitrotg
Emne: Lav lyd på tv2
Skrevet den: 15-August-2018 kl. 19:29
Er der andre der har problemet med lyden fra tv2 kanalen er meget lavere end resten?

Sidder med LG OLED B7 hvis nogen sidder med samme tv

Kabeltv (yousee) direkte sluttet til tv..



Svar:
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 15-August-2018 kl. 19:32
Ingen problemer her. Også YouSee direkte i TV.


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Er der andre der har problemet med lyden fra tv2 kanalen er meget lavere end resten?

Sidder med LG OLED B7 hvis nogen sidder med samme tv

Kabeltv (yousee) direkte sluttet til tv..


Hej
Det har jeg også. DEt gælder både TV2 og TV2 News.
Mit setup er dog boks/hdmi->Receiver->TV (Samsung plasma).
Dertil en center og to sidehøjtalere. Lyden kommer ud i stereo/3 kanal, og fungerer super på andre kanaler, i hvert fald dem vi ser.
Så er der så et andet problem med 3+ der fordobler lydniveauet ved reklamer - men det er nok mere en menneskelig, fremfor teknisk fejlConfused


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 12:28

 Viaskvatterne har altid har altid haft en meget kraftig lyd på deres udsendelse pauser, hvorfor vides ikke, men det er nok for at man skal vågne op og høre på det lort de smider i hovedet på dem der gider se på deres kanaler.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 13:01
Det er helt bevist at man booster reklamerne.

Lyden bliver sendt igennem en kompressor så dynamikken forsvinder og reklamen larmer mere.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 13:45
Jeg læste på et tidspunkt, at når AC3 bliver detekteret i tv'et på TV2 måske m.fl. så bliver niveauet sænkede med hele 7db i forhold til en kanal med alm. mpeg lyd dvs. stereo kanaler.

Nogle tv kan skifte i mellem Line mode og RF mode.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg læste på et tidspunkt, at når AC3 bliver detekteret i tv'et på TV2 måske m.fl. så bliver niveauet sænkede med hele 7db i forhold til en kanal med alm. mpeg lyd dvs. stereo kanaler.

Nogle tv kan skifte i mellem Line mode og RF mode.

Mit TV er slet ikke inde over mht. lyd - det er boksen og receiveren - så det er nok ikke lige der problemet ligger.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 16:13
  
 Indstil din TV boks til LPCM (Stereo) i stedet for DD (Multikanal), da DD lyd er lavere end LPCM, det er det format som DR bruger efter de ophørte med at sende med DD lyd.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  
 Indstil din TV boks til LPCM (Stereo) i stedet for DD (Multikanal), da DD lyd er lavere end LPCM, det er det format som DR bruger efter de ophørte med at sende med DD lyd.


Altså, det løser jo problemet på samme måde som at tisse i bukserne ved kulde....

Fordi lyden er forkert på TV2, så man så ødelægge den gode lyd på alle andre kanaler?

Det forklarer heller ikke, hvorfor andre kanaler med multikanal lyd, fungerer som de skal - også i surround, og med rigtig lydniveau.


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 16:54
Her i kolonihaven med boxer er der ingen problemer, men hjemme i lejligheden er lyden lavere. Lydstyrken står på 50, men når der skiftes til tv2, skal der skrues op til 99. Lyden kører over anlægget.
     carsten


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-August-2018 kl. 17:00

 Alle kanaler på antenne bruger også samme lydsystem. (HEAAC).


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 17-August-2018 kl. 11:46
nå jeg har siddet og testet lidt frem og tilbage..

Hvis jeg køre lyden igennem tv højtalere er der intet problem.. kun igennem soundbar

Men slår jeg PCM til fixer det også problemet, men så virker atmos ikke..

Så det ender nok med jeg må nøjes med lav lyd på tv2. gider ikke skulle sidde og skifte frem og tilbage hele tiden


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 17-August-2018 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

nå jeg har siddet og testet lidt frem og tilbage..

Hvis jeg køre lyden igennem tv højtalere er der intet problem.. kun igennem soundbar


Ret væsentlig information, som manglede i dit oprindelige indlæg..

Husk altid at give detaljeret information om hvilket udstyr der bruges, ellers bliver det en gætteleg Wink


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 18-August-2018 kl. 06:27
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

nå jeg har siddet og testet lidt frem og tilbage..

Hvis jeg køre lyden igennem tv højtalere er der intet problem.. kun igennem soundbar

Men slår jeg PCM til fixer det også problemet, men så virker atmos ikke..

Så det ender nok med jeg må nøjes med lav lyd på tv2. gider ikke skulle sidde og skifte frem og tilbage hele tiden
Hmmm.

Jeg tror at det skyldes at dynamikområdet er større ved flerkanalslyd.

Altså synes lyden svagere. Mit tidligere indlæg handler om at man bevist komprimerer dynamikområdet i reklamer for at de skal larme mere.

Når jeg ser Blu-ray skal der også skrues en anelse mere op. Til gengæld er lyden bedre og mere dynamisk.

Lev med den bedre lyd eller slå PCM til.


Skrevet af: noerden
Skrevet den: 18-August-2018 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hmmm.

Jeg tror at det skyldes at dynamikområdet er større ved flerkanalslyd.

Altså synes lyden svagere. Mit tidligere indlæg handler om at man bevist komprimerer dynamikområdet i reklamer for at de skal larme mere.

Når jeg ser Blu-ray skal der også skrues en anelse mere op. Til gengæld er lyden bedre og mere dynamisk.

Lev med den bedre lyd eller slå PCM til.


Jeg tror ikke helt den holder.
jeg tjekkede i går - og det er kun TV2 kanaler der har problemet. Jeg så på min receiver at det var DD på TV2, samt andre kanaler hvor lyden også var DD - men kun TV2 har ualmindeligt lavt lydniveau. Lyden er perfekt på alle andre uanset om det er stereo eller DD, ligesom Netflix via boksen også har superlyd.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-August-2018 kl. 19:08
De andre kanaler kan jo ha komprimeret DD.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-August-2018 kl. 21:24
fejl


Skrevet af: silva22
Skrevet den: 15-August-2019 kl. 19:42
Vi oplever det samme .

Lav lyd på tv2 . køre yousee boksen gennem min Denon Receiver.





Print side | Luk vindue