Print side | Luk vindue

Telia tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156090
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 10:12


Emne: Telia tv
Skrevet af: pnhh
Emne: Telia tv
Skrevet den: 23-August-2018 kl. 10:57
Overvejer at prøve Telia tv. Hvordan er kvaliteten af billedet. Og hvad er bedst at bruge til at hente signalet. APPLE TV 4K 32GB eller GOOGLE CHROMECAST 2.0.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502



Svar:
Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-August-2018 kl. 11:54
Hej.

Jeg testede Telia TV i en gratis måned her i sommers,
og har en Asus router hvor jeg på en graf kan se Internet trafikken de sidste 10 minutter.

Så jeg har selv målt disse hastigheder:

På DR1, TV2 og Kanal 5: 4900 Kbit/s
På SVR1, SVR2 og svensk Kanal 4: 5400 Kbit/s
Resten af deres kanaler 2500 Kbit/s

Og man kan virkelig se forskel.

Der er forskel på hasighederne hvis man bruger Chrome, Internet explorer eller deres App fra Microsoft Store.
Deres App giver de højeste hastigheder.

Jeg prøvede på Windows 10 fra både fra PC og en Intel Compute stik.

Jeg fik ikke vores chromecast til at virke da begge vores Android enheder kørte ver 4.2 og Telia krav er 4.4

Telia tekniske support oplyste at de selv der hjemme brugte en 3. parts App til at sende fra Windows 10 og til Chromecast.
Ellers roser de Apples TV4.

Grunden til at vi ikke forsatte ud over prøveperioden var, at der kom en del blå skærm med en kernel fejl på vores Intel Compute stick.
Og dem har jeg kun set ved brug af Telia TV App.

Hilsen Carsten. 



Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 23-August-2018 kl. 14:51
Tak for svar.
Går lige tænkeboks med hvad man skal.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 23-August-2018 kl. 20:35
Vi har nu brugt Telia TV gennem 6 mdr og kom fra Yousee kabel-tv  Vi streamer igennem Apple Tv 4 boks og vi savner ikke Yousee må jeg sige. Der har været enkelte gange med fejl men fejlraten hos Yousee var større end hvad vi har oplevet hidtil. Jeg tør godt anbefale Telia tv. Kvalitet er ikke altid helt på højde med Yousee, men det er tæt på. 

Mvh Mark


-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 24-August-2018 kl. 18:23
Takker for svar. Er der nogen der har prøvet tv play.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 25-Januar-2020 kl. 00:22
Nu har jeg fået taget mig sammen og fået telia tv. Det er fint til mit forbrug.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 25-Januar-2020 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Nu har jeg fået taget mig sammen og fået telia tv. Det er fint til mit forbrug.

Efter næsten halvandet års overvejelse. Godt gået.Wink

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Januar-2020 kl. 11:17

Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Nu har jeg fået taget mig sammen og fået telia tv. Det er fint til mit forbrug.

 Højt komprimerede kanaler med lav bitrate og i SD, det skal da sikkert se godt ud.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 08-Februar-2020 kl. 21:56
Er der nogen der har problemer med lyden på Telia Tv. Billede fryser engang imellem. Lyden er meget forsinket. Hvis der overhovedet er lyd.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 09-Februar-2020 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Er der nogen der har problemer med lyden på Telia Tv. Billede fryser engang imellem. Lyden er meget forsinket. Hvis der overhovedet er lyd.
Vi har brugt TeliaTV på ATV4 i lidt over et år, og vi har aldrig oplevet problemer med at billede fryser eller at lyden er forsinket.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 09-Februar-2020 kl. 12:14
Det hakker i lyden. Hvis der nogen lyd. Bruger Telias Box.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 09-Februar-2020 kl. 19:38
Har haft Telia TV i en måned uden noget som helst hakken eller glitch. Kører normalt på ATV4. Der er en lille fordel ved at bruge Chromecast, da man her kan spole i TV2s programmer , hvilket man ikke kan på ATV og deres egen streambox.
Men jeg fatter ikke, hvorfor bl.a. DR2 skal sendes i SD 576, når andre er HD ?


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 11-Februar-2020 kl. 15:32
Så fik jeg løst problemet. Der skulle en opdatering af boxen til. Som Telia klarede. Så nu kan jeg se fjersyn igen.


-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 09-Marts-2020 kl. 23:03
Så har jeg haft samme problem en gang mere. Det er åbenbart noget nogle af deres kunder er udsat for.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: ajaj
Skrevet den: 29-Maj-2020 kl. 17:30
Har haft Telia Tv i 4 mdr. Benytter Arris boxen på to stk tv og Android stream med deres app på et tv.
Jeg må til Telias ros sige, at der har været en hel del opdateringer til deres tv-box, så der sker da noget. MEN det manglede også bare, og den kører slet ikke optimalt endnu.
Når man hos mig benytter fjerbetjeningen og tænder boxen samt  tv er det i 99% en sort skærm der kommer frem, - herefter er man nødt til at trykke på guide på FB og så kan man vælge en kanal. Oftest bliver skærmen så sort igen og intet sker,- du kan så trykke på guide igen og vælge en anden kanal, den kommer så oftest frem. Nu kan du så igen for 3. gang trykke på guide og vælge den kanal du i første omgang ville se, og nu kommer den så tit frem - hurra.
Så der der lyden, der hos mig kommer en anelse før munden bevæger sig, så der er lige lidt med det synkrone at arbejde med. Jeg vil dog sige at det er blevet bedre efter de mange opdateringer. Da jeg startede i februar var det helt tosset.
En hel anden sag er det hos mig, når jeg streamer fra Telias app på en android enhed. Her er ingen problemer hverken med lyd synkronitet eller billede, så jeg vil anbefale at streame TeliaTv fra en Android eller Apple enhed og vente lidt med at købe Telias Tv-box. Det er ærgerligt for det er trods alt nemmere for mig og resten af familien, bare at kunne trykke på een fjerbetjening og så er er tv, istedet for at starte flere maskiner og en app op.



Print side | Luk vindue