Print side | Luk vindue

DTS-X 7.4.4

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156113
Udskrevet den: 16-April-2024 kl. 10:29


Emne: DTS-X 7.4.4
Skrevet af: jeepster
Emne: DTS-X 7.4.4
Skrevet den: 26-August-2018 kl. 15:33
Hej alle

Er forsigtigt igang med familiens hjemmebio.

Info følger

Dali Evidence 870SE x 2
Dali Evidence 470SE x 4
Dali Helicon Center x 1
Dali Helicon Subwoofer x 2
Dali SVA12 Subwoofer x 2
Dali Ikon on wall x 4 

Denon POA-1AHD

Sony - VPL-HW45ES projektor - 104" Lissau Fastramme
Nvidia Shield




Svar:
Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 26-August-2018 kl. 16:33
Mega fedt setup!!
Havde dog opgraderet center til euphonia CS4 som er klasser over helicon:)


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 26-August-2018 kl. 17:49
Hvad med det øvrige udstyr. Hvilke(n) forstærer(e), hvilke afspillere og hvad skal billedet vises på?

Ellers fedt med 7.4.4. Går næsten ud fra det er et dedikeret biorum med hele 4 subs :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 26-August-2018 kl. 17:51
Det er det ogsåTongue står og overvejer indkøb af effekt og processor, kigger lidt på marantz


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 26-August-2018 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Det er det ogsåTongue står og overvejer indkøb af effekt og processor, kigger lidt på marantz

Har selv haft Euphonia på marantz og var ikke vild med det..




Skrevet af: Troelsfilm
Skrevet den: 26-August-2018 kl. 22:10
gå amok!

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html" rel="nofollow - https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html


mvh
Troels


-------------
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred


Skrevet af: scantek
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 08:45
Fedt setup, kan varmt anbefale en Yamaha CX-A5100 !


/michael


-------------
https://forum.recordere.dk/wall-of-sound-and-picture-atmos-bio_topic103912_page39.html" rel="nofollow - Wall of Sound Atmos Bio


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 08:48
Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 09:01
Nok et dumt spørgsmål. Man kan ikke bruge den Marantz alene med højttalere, den skal forbindes til en direkte receiver, ik?


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 09:03
Jo enten en Reciever eller en Surround processor/ forforstærker


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 

Jeg ville godt nok holde mig fra at købe deres effekt med dine Dali højttalere som er 4ohm.
Der står to steder direkte at højtalere under 6 ohm ikke er OK.

Der skal nok være nogle tosser herinde der til trods for producentens direkte advarsel vil skrive "det gør ikke en skid. Det gør jeg selv" - Men det er direkte tegn på lav intelligens. Lyt til producenten.

Taget fra deres største multikanal:
 http://www.marantz.dk/DocumentMaster/UK/MM8077N_ENG_UG_v00.pdf
 
 




Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 09:53

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 

Jeg ville godt nok holde mig fra at købe deres effekt med dine Dali højttalere som er 4ohm.
Der står to steder direkte at højtalere under 6 ohm ikke er OK.

Der skal nok være nogle tosser herinde der til trods for producentens direkte advarsel vil skrive "det gør ikke en skid. Det gør jeg selv" - Men det er direkte tegn på lav intelligens. Lyt til producenten.

Taget fra deres største multikanal:
 http://www.marantz.dk/DocumentMaster/UK/MM8077N_ENG_UG_v00.pdf
 
 




Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 10:00
Yamaha effekten har en manual med næsten endnu mere komplicerede regler omkring 4ohm højttalere flere steder.. 


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 

Hvis vægten er dit parameter, og jeg kan i øvrigt sagtens følge dig og at der sagtes kan være noget om snakken, også omkring og måske i sær ydelsen i selve strømforsyningen etc.

F.eks.

Marantz SR 7012 vejer kg. 14.2
Yamaha RX-A 3070 vejer kg. 19.6

Marantz SR 8012 vejer kg. 17.4
Denon AVC-8500H vejer kg. 23.3

Alle er klasse AB

Jeg har hørt SR7012 og Yamaha 3060 på et par B&W 802 D3, Marantz SR7012 kan desværre IKKE drive dem, den koger simpelthen over og kan slet ikke styre bassen etc.

Yamaha 3060 klare den altså en hel del bedre, men jeg vil nu aldrig benytte sådanne receivere på den type højtalere.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: JAWA
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 11:26
For at sige det kort, så er en forstærker der ikke tåler en højttalerimpedans under 6 ohm underdimensioneret, fejlkonstrueret og helt uegnet til at drive en almindelig højttaler. Der er nu nok mere tale om at producenterne fraskriver sig ansvar. Det er helt normalt at impedansen i forskelige frekvensområder dykker under både 6 og 4 ohm for helt almindelige højttalere også uden at forbrugeren bliver informeret. Så længe lyden er ren og uforvrænget og forstærkeren ikke bliver for varm så burde hverken en stor Marantz eller Yamaha reciever være noget problem. Bliver recieveren meget varm eller lyder den presset eller forvrænger lyden så suppler med en eller flere eksterne effektforstærkere (husk - man kan aldrig få for mange forstærkere).
Mvh  


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 12:56
Det handler jo bare om strøm... Jo lavere modstand jo mere strøm skal bruges. Man kan så definere om det er en fejlkonstruktion eller ej, men den nævnte forstærker kan bare ikke levere strøm nok hvis der tilsluttes 4 ohms højttalere.

Konsekvensen vil højst sandsynlig ikke være så slem, da alle forstærkere i dag har en masse pæne soft-clipping kredsløb og man vil derfor ikke nødvendigvis opleve forvrængning eller direkte dårlig lyd. Man har bare ikke det dynamikområde som er tiltænkt og det hele bliver fladt og kedeligt. (Og nu er der sikkert én som skriver "Det er i hvert fald ikke fladt og kedeligt hos mig!"... Men det er også meget få som har hørt et setup fri for kompression og begrænsninger Smile)


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Men det er også meget få som har hørt et setup fri for kompression og begrænsninger Smile)

Der er du inde på det helt rigtigeSmileThumbs Up


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: scantek
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 


Vægt på enheden ? Det har jeg godt nok aldrig hørt skulle være en faktor for om noget er godt eller skidt. Hvis en producent vil lave noget der vejer mere end konkurrenterne, skal de jo bare smide en større køleprofil i, eller lave kabinettet af tykkere materiale.

Hvis en producent bruger en masse penge og udvikling på at vægtreducere og effektivisere produktet, mener jeg det er positivt.

Desuden er det jo en processor, som i bund og grund bare er en computer og nogle in/out kredse.




/michael


-------------
https://forum.recordere.dk/wall-of-sound-and-picture-atmos-bio_topic103912_page39.html" rel="nofollow - Wall of Sound Atmos Bio


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 27-August-2018 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 


Vægt på enheden ? Det har jeg godt nok aldrig hørt skulle være en faktor for om noget er godt eller skidt. Hvis en producent vil lave noget der vejer mere end konkurrenterne, skal de jo bare smide en større køleprofil i, eller lave kabinettet af tykkere materiale.

Hvis en producent bruger en masse penge og udvikling på at vægtreducere og effektivisere produktet, mener jeg det er positivt.

Desuden er det jo en processor, som i bund og grund bare er en computer og nogle in/out kredse.




/michael
Ja, hvis det forholdt sig sådan med kabinet eller køleprofil af tungere materiale , men det gøre det nu ikke. Det er typisk strømforsyningen, herunder selv transformatoren og ladelytter etc. der udskiller sig.

Man kan godt gøre en forstærker mere effektiv og nedbringe vægten, men så er du i noget klasse D med SMPS forsyning, men det er en helt anden snak. De omtalte receiver er klasse AB.

Vægt forskellen er faktisk ret så stor, knap for 40% i mellem Marantz SR7012 og Yamaha 3070/3060. 

Jeg har haft begge kørende, på B&W 802 D3 og har haft låget af dem begge 
1. Marantz kan ikke drive dem
2. Ser du ned på strømforsyningen i dem begge, så bliver du ikke i tvivl.
3. På opgivelserne af selve udgangseffekten som du kan læse rundt omkring på nettet ser de meget ens ud. Men Yamaha har bare flere muskler til vanskelige højtalere. I øvrigt kan en Yamaha trække 1.2KW på lysnettet når der bliver fyret op. Målt med SEAS NVE Energi måler.

 


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 28-August-2018 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det handler jo bare om strøm... Jo lavere modstand jo mere strøm skal bruges. Man kan så definere om det er en fejlkonstruktion eller ej, men den nævnte forstærker kan bare ikke levere strøm nok hvis der tilsluttes 4 ohms højttalere.

Konsekvensen vil højst sandsynlig ikke være så slem, da alle forstærkere i dag har en masse pæne soft-clipping kredsløb og man vil derfor ikke nødvendigvis opleve forvrængning eller direkte dårlig lyd. Man har bare ikke det dynamikområde som er tiltænkt og det hele bliver fladt og kedeligt. (Og nu er der sikkert én som skriver "Det er i hvert fald ikke fladt og kedeligt hos mig!"... Men det er også meget få som har hørt et setup fri for kompression og begrænsninger Smile)

Helt enig! 

Manipulationen fra producenterne hvor specs og tal pumpes op for at skabe indtrykket af at en lille enhed kan drive 7 højttalere og opefter har desvære været effektiv. 

Og det er de samme producenter der laver stereo produkter i god kvalitet hvor man kan se hvordan vægt/pris og ydelse normalt hænger sammen. 

Tilbage til trådstarter - Vincent og Nad oplever jeg laver noget gode enheder til at drive 5-7 kanaler med god effekt. NAD har deres M25 som stadig findes brugt eks. 


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 28-August-2018 kl. 10:24
Mener dog ikke vægt er en parameter man skal fokusere for meget på i dag. Der er sket meget siden de store og tunge klasse A/AB.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 28-August-2018 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 


Vægt på enheden ? Det har jeg godt nok aldrig hørt skulle være en faktor for om noget er godt eller skidt. Hvis en producent vil lave noget der vejer mere end konkurrenterne, skal de jo bare smide en større køleprofil i, eller lave kabinettet af tykkere materiale.
Så er du vist ny i denne verden. Traditionel strømforsyning (trafo) vejer og derfor har vægt på forstærkere altid været noget man kunne kigge på. Det kan så ikke stå alene... Nu med de nye digital forstærkere, er man begyndt at bruge switchmode strømfors. og så kan vi ikke bruge vægt mere. 


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 28-August-2018 kl. 16:51
Det er jeg bekendt med, dog ville jeg ikke selv vælge hverken switchmode eller klasse D trin. Det er ikke noget for mig :) 


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det handler jo bare om strøm... Jo lavere modstand jo mere strøm skal bruges. Man kan så definere om det er en fejlkonstruktion eller ej, men den nævnte forstærker kan bare ikke levere strøm nok hvis der tilsluttes 4 ohms højttalere.

Konsekvensen vil højst sandsynlig ikke være så slem, da alle forstærkere i dag har en masse pæne soft-clipping kredsløb og man vil derfor ikke nødvendigvis opleve forvrængning eller direkte dårlig lyd. Man har bare ikke det dynamikområde som er tiltænkt og det hele bliver fladt og kedeligt. (Og nu er der sikkert én som skriver "Det er i hvert fald ikke fladt og kedeligt hos mig!"... Men det er også meget få som har hørt et setup fri for kompression og begrænsninger Smile)

Helt enig! 

Manipulationen fra producenterne hvor specs og tal pumpes op for at skabe indtrykket af at en lille enhed kan drive 7 højttalere og opefter har desvære været effektiv. 

Og det er de samme producenter der laver stereo produkter i god kvalitet hvor man kan se hvordan vægt/pris og ydelse normalt hænger sammen. 

Tilbage til trådstarter - Vincent og Nad oplever jeg laver noget gode enheder til at drive 5-7 kanaler med god effekt. NAD har deres M25 som stadig findes brugt eks. 

Ville gerne en M25 - Jeg har en https://www.denon.co.uk/uk/product/hifi/amplifier/poaa1hd i kikkerten, ved bare ikke om jeg gider Denon igen....


Skrevet af: scantek
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den har jeg Spekuleret på, Jeg tænker også bare af vægt/effekt/kvalitet hænger sammen, og den er ikke ret tung i forhold til, fx marantz . 


Vægt på enheden ? Det har jeg godt nok aldrig hørt skulle være en faktor for om noget er godt eller skidt. Hvis en producent vil lave noget der vejer mere end konkurrenterne, skal de jo bare smide en større køleprofil i, eller lave kabinettet af tykkere materiale.
Så er du vist ny i denne verden. Traditionel strømforsyning (trafo) vejer og derfor har vægt på forstærkere altid været noget man kunne kigge på. Det kan så ikke stå alene... Nu med de nye digital forstærkere, er man begyndt at bruge switchmode strømfors. og så kan vi ikke bruge vægt mere. 


Vi taler stadig om en Processor - der mener jeg bestemt ikke at det er absolut nødvendigt at der skal være en kæmpe overdimensioneret trafo for at levere et godt resultat.




/michael


-------------
https://forum.recordere.dk/wall-of-sound-and-picture-atmos-bio_topic103912_page39.html" rel="nofollow - Wall of Sound Atmos Bio


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Det er jeg bekendt med, dog ville jeg ikke selv vælge hverken switchmode eller klasse D trin. Det er ikke noget for mig :) 

Jeg tror langt de fleste store producenter i virkeligheden er ret ærlige omkring at traditionelt byggede effektforstækere med rinkerne og trafoer er alt andet end lige bedst i lydkvalitet.

At man så kan få andre fordele og stadig komme tæt på er en helt anden sag.
Er man begrænset fysisk på pladsen både af enheden men også det luft den kræver for ikke at brænde af skal man selvfølgelig gå den vej.

ICE power
Lyngdorf 
Crown

De laver alle rigtig gode produkter der er gode til at implementerer filtrer osv der fjerner støj og giver et godt output. 



Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 10:52
Så fik jeg købt effektforstærker, det blev en Denon POA-1AHD


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Så fik jeg købt effektforstærker, det blev en Denon POA-1AHD

BUM!

Men den har da hverken switchmode eller class D ?;)

Spøj til side fed AMP og som der står i brochuren:

10-channel power amp capable of driving low-impedance speakers
• 150 W x 10 channels (8 ohms), 300 W (4 ohms)

Ingen behov for at skrive advarsler her. Tværtimod

60 kilo og 10x150w... det ville andre mærke skrive på en receiver med samme type teknologi med en vægt på 10😂


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 12:37
nemlig :)


Så mangler jeg en processor, jeg overvejer en Denon receiver så jeg kan bruge nogle af de indbyggede forstærkere til 4 stk loft kanaler samt måske top front kanaler


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 12:50
jeg ville helt klar købe en processor.

Mange receivere har problemet med output impedance og så får du heller ikke udnyttet den balancerede del af din flotte AMP!
Husk at en lille 4 kanals effekt koster 2-3000 kr brugt om det bliver nødvendigt.

Synd en gammel avp a1hd ikke har 2.0 hdmi osv..


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Så fik jeg købt effektforstærker, det blev en Denon POA-1AHD

BUM!

Men den har da hverken switchmode eller class D ?;)

Spøj til side fed AMP og som der står i brochuren:

10-channel power amp capable of driving low-impedance speakers
• 150 W x 10 channels (8 ohms), 300 W (4 ohms)

Ingen behov for at skrive advarsler her. Tværtimod

60 kilo og 10x150w... det ville andre mærke skrive på en receiver med samme type teknologi med en vægt på 10😂

Gad nok se hvad sådan en fætter kan trække på el-nettet når den rigtig bliver belastede.
Den har 4 stk. transformator til de 10 forstærker, og 8 andre "mindre" til resten af herligheden.Smile


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Troelsfilm
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 16:33
Jeg vil tillade at citere mig selv

"gå amok!

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html" rel="nofollow - https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html


mvh
Troels"

Wink


-------------
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred


Skrevet af: Troelsfilm
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 16:34
Og tillykke med den fede effektblok 👍
Mvh Troels 


-------------
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 16:55
men den lyd der kom ud af min AV8801 fra marantz havde jeg taget en lang tur uden om den nye model🤥😱

Eneste plus er at priserne på de udgåede modeller ofte er under brugtmarkedet!
Så man kan have en gratis enhed 1-2 år med lidt held


Skrevet af: Troelsfilm
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 17:28
Jeg har selv en yamaha cx-a5100 - og jeg læste en del sammenligninger og anmeldelser imellem den og 8802a inden købet.
Og efter hvad jeg kunne læse mig til, var den afgørende forskel at man sparede ca 10-13000 ved at vælge yamaha'en.

Så umiddelbart ville jeg mene at medmindre man drømmer om 6 loftkanaler  så er det nok svært at gøre et bedre køb pt. 😉 
Mvh Troels 


-------------
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg har selv en yamaha cx-a5100 - og jeg læste en del sammenligninger og anmeldelser imellem den og 8802a inden købet.
Og efter hvad jeg kunne læse mig til, var den afgørende forskel at man sparede ca tel:10-13000" rel="nofollow - 10-13000 ved at vælge yamaha'en.

Så umiddelbart ville jeg mene at medmindre man drømmer om 6 loftkanaler  så er det nok svært at gøre et bedre køb pt. 😉 
Mvh Troels 

Point taken - til prisen er den jo vildt fed!
Glemmer nogle gange at udstyr og har en pris der skal betales:)

Med CX5100 er begyndt at dukke op på dba og EBay?


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 17:53
Den er set på dba. Jeg skal bare ikke have en Yamaha. 

Jeg har kigget på en avm60 fra Anthem


Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af jeepster jeepster skrev:

Den er set på dba. Jeg skal bare ikke have en Yamaha. 

Jeg har kigget på en avm60 fra Anthem

Den ser lækker ud:)
Ved godt mange siger der ikke er forskel på lyden men specielt hvis du har budget til 30K så få nogle forskellige hjem til test evt:) eller lån en hjem som benchmark 


Skrevet af: Troelsfilm
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 20:50
ARC er også overdrevet godt - havde en Anthem Avr 300 inden jeg gik over til jbl synthesis SDEC 😉
Mvh Troels 


-------------
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred


Skrevet af: Sven Palvig
Skrevet den: 02-September-2018 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg vil tillade at citere mig selv

"gå amok!

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html" rel="nofollow - https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html


mvh
Troels"

Wink
 
Det er en fremragende processer. Jeg har haft den, men byttede til en Marantz AV8805, da der var mulighed for det.


Skrevet af: jeepster
Skrevet den: 08-September-2018 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg vil tillade at citere mig selv

"gå amok!

https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html" rel="nofollow - https://hifi-freaks.dk/webshop//b-stock-marantz-av8802a-p-1621.html


mvh
Troels"

Wink
 
Det er en fremragende processer. Jeg har haft den, men byttede til en Marantz AV8805, da der var mulighed for det.

Kører du Atmos / DTS.X fra den?


Skrevet af: Sven Palvig
Skrevet den: 13-September-2018 kl. 17:57
Ja. Jeg bruger  Atmos / DTS.X fra Marantz. Jeg bruger også Auro-3D, som jeg foretrækker.


Skrevet af: Camilla1022
Skrevet den: 14-Marts-2019 kl. 19:51
Hej vikle hører om du stadigvæk havde Dali ikon on wall højtaler. Hilsen Camilla



Print side | Luk vindue