Print side | Luk vindue

TV-lyd i højtalerne !

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15612
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 10:23

Emne: TV-lyd i højtalerne !
Skrevet af: manke
Emne: TV-lyd i højtalerne !
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 17:19
Hej.  Har købt en billig-billig surroundreciver som skal bruges i soveværelset.  TV`et er ligeledes et billigt, som kun har en schart (eller hvordan det staves ) tilslutning.  Mit sp. er så          kan jeg få TV - signalet (lyden ) ud i højtalerne ?  når der ikke er phone stik i TV`et.   Umiddelbart kan jeg ikke .  Kan dette omgås, eller må jeg leve uden .           ;    

Svar:
Skrevet af: Ais1
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 17:58
Det kan du sagtens - du kan købe et scart-stik hvor der sidder 2 stk.
phonostik i den anden ende - netop til lyden :)

-------------
Ais out

Skrevet den: 25-September-2006 kl. 22:21
 "Stjal" en af ungernes scart-adapter til phono-kabler (x-box) ,  men dette hjalp ikke.    Men kom i tanke om, at det kan være der er forskel på hvad vej signalet skal "gå".        Eller er jeg "helt ude i hampen"

Skrevet af: Ais1
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 22:26
Det passer meget godt er der er forskel på vejen lyden "går" prøv at stik ned
i din lokale fona og spørg dem efter et sådan kabel. Det har før virket for
mig (på mit gamle 14" grundig :))

-------------
Ais out

Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 23:31
Har du ikke et hovedtelefon out på dit TV, det ville kunne bruges, men kun i stereo.

En billig VHS optager har også tilkobling af lyd og kunne så via scart til dit TV anvendes. (kan stå på højkant) Skal du bruge lyd fra dit anlæg bruger du blot den tuner der i optageren. Bedre endnu er naturligvis en DVD optager for nu at gøre det billigt i forhold til en harddiskoptager.

Måske du kunne købe brugt, masser af folk har en VHS optager i overskud, fordi de har skaffet sig en DVD eller harddiskoptager optager.

Ja, det kunne du selvfølgelig også, men så ryger det med det billige ved det hele.

Ken

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 15:21
Mange tak for brugbare svar .   Har tidl. brugt forummet HIFI4all     Uha de er cippet ift. dette forum.  

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 15:25
Fint.    Vil i første omgang suse ud og købe en scart med omskifter (ind - ud)       Så må vi jo se om jeg kommer til at se sådan ud  =

Skrevet den: 27-September-2006 kl. 21:00
Fik købt en scart-omskifter ,   og vupti,  der var TV lyd i højtalerne.      TAK til folket

Print side | Luk vindue