Er subwoofer nødvendig til TV-serier?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156140
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 21:48
Emne: Er subwoofer nødvendig til TV-serier?
Skrevet af: jake51
Emne: Er subwoofer nødvendig til TV-serier?
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 13:04
Jeg ser serier på min LG OLED og har en Samsung MS660 soundbar (uden subwoofer) til lyden Jeg er glad for soundbaren, men har tit tænkt på at opgradere til en model med tilhørende subwoofer - f.eks. LG SJ9 Men er det nu osse nødvendigt, når jeg kun ser serier på fladskærmen? Har projektor/surround til film Hører gerne om erfaringer
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 13:09
Man kan også se serier på en projektor.
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 13:21
Det kan man Er startet forfra på Lost (Blu-ray), som ses i hjemmebio Men de fleste serier (Netflix, HBO Nordic) er fine på 55" fladskærm
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 13:55
Hvis du har budgettet til det så ville jeg anbefale en sub. Det giver altid en bedre oplevelse uanset hvad man ser og specielt når man prøver at koble den fra for at høre hvad forskellen er så finder man ud af hvilken betydning den har for lydbilledet.
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 29-August-2018 kl. 14:15
jake51 skrev:
Jeg ser serier på min LG OLED og har en Samsung MS660 soundbar (uden subwoofer) til lyden Jeg er glad for soundbaren, men har tit tænkt på at opgradere til en model med tilhørende subwoofer - f.eks. LG SJ9 Men er det nu osse nødvendigt, når jeg kun ser serier på fladskærmen? Har projektor/surround til film Hører gerne om erfaringer |
Det er og forbliver vel et subjektivt valg. Men i hvert fald kan det siges at mange serier (faktisk langt de fleste) i dag har en surroundlyd, et soundtrack og lydeffekter der matcher biografilms. Naturligvis er der forskel på graden af udnyttelsen i en ren snakke-serie som f.eks. In treatment eller The Newsroom og så action prægede serier ala Game of Trones.
Men serier som StarTrek Discovery, Stranger Things og Game of Thrones og lign står på ingen måde tilbage i forhold til film mht. til brug af subwoofer kanalen og har ofte bedt min SVS PB16 Ultra om at ryste sofaen og få køkkenets tallerkener og stuens lamper til at klirre.
Hvis du har projektor og surroundanlæg når du ser film, kan du jo selv prøve at afspille en action-tung serie på det og selv høre det.
|
|