Print side | Luk vindue

Surround tændes. Mystisk problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156164
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 23:10

Emne: Surround tændes. Mystisk problem
Skrevet af: Warren
Emne: Surround tændes. Mystisk problem
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 14:01
I hvilken rækkefølge bør man tænde sit udstyr?

Jeg har en NAD S250 5ch effektforstærker og en Nuforce AVP-18 surround forforstærker. + et LG OLED 65B7V TV. 

Synes der kommer en "splut"-lyd i højttalerne når effektforstærkeren tændes. Jeg tror ikke altid der har været en mystisk - og lidt høj lyd når den tændes.
Virker lidt som om der er et "udligningsproblem" hvis man kan sige det sådan.

Muligvis er det blevet værre. Enten var det der ikke eller også var det så lidt at jeg ikke bemærkede det da jeg havde et plasma tv for 1 års tid siden.

Jeg slukker forforstærkeren først og derefter enten tv eller effektforstærker. Hvis jeg slukker tv'et først og derefter resten - så er der ikke lyd på tv'et næste gang det tændes (så skal surround setup tændes) - og det er ikke altid surround bruges - fx hvis man bare lige skal høre nyheder.

Mon effektforstærkeren har en defekt? Er der noget jeg kan prøve/teste/tjekke?

Svar:
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 01-September-2018 kl. 14:17
Man tænder normalt lydkilderne først dvs. bd afspiller tuner pladespiller osv. og til sidst effektforstærker. Omvendt ved sluk dvs. forstærker først.
   carsten

Skrevet den: 01-September-2018 kl. 14:38
Mange tak. Jeg har lige prøvet. Det hjalp desværre ikke noget. Det lyder lidt som et smeld og måske kun i højre front højttaler. Signalkablet er på 60-100 cm og er ikke bøjet/knækket. Der er heller ikke mislyde fra højttalerens lyd når der ses TV.

Skrevet den: 08-September-2018 kl. 14:23
nogen bud på hvad splut/blob-lyden kan skyldes?

Print side | Luk vindue