Print side | Luk vindue

Google wifi erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156178
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 01:04


Emne: Google wifi erfaringer
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Google wifi erfaringer
Skrevet den: 03-September-2018 kl. 20:55
jeg har tidligere forsøgt at skifte min efterhånden aldrende Apple airport Extreme ud (dog nyeste generation).
Men er altid vendt tilbage til den da, den er eneste router der kan give mig et 300/300 signal på min 300/300 linje.

Jeg har ikke rigtig fulgt med på wifi fronten og kunne godt brugeligt anbefalinger, da jeg oftere og oftere oplever flaskehalse i mit net og generelt nok trænger til en fornyelse.

Jeg har som nævnt en 300/300 fiberlinie og bruger mit net meget forskelligt.
Til alm surf, 4k streaming og PlayStation. Det er vigtigt for mig at alle dele håndteres godt.
Jeg har set google wifi har lavet et system som får fin kritik.
Nogen der har haft det over en tid og vil knytte et par ord på?
Netgear orbi er en anden mulighed.

Hit me:) 



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-September-2018 kl. 21:44
jeg har haft google wifi i et par måneder nu.

Min forbindelse er 150/30.

Huset er 130 kvm.

Før google wifi havde jeg prøvet med trådløs repeater. Fik mange klager fra familien.

Det har kørt klippestabilt. Appen er nem. Familien klager ikke mere. Jeg kan af gode grunde ikke teste højere hastigheder
end hvad min netforbindelse kan levere. Men når jeg måler i hele huset ligger max tæt på internetforbindelsen.

Så er der sølvpapirshatten. Hvad google tapper fra mig ved jeg ikke. Jeg har for længst opgivet at finde ud af hvad der op og ned.

Til gengæld har det bedste wifi jeg nogensinde har haft.




Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 09:00
Har haft Google WiFi i ca. et halvt år.

Har 3 stk. i et 2-plans hus på 165 m2. Virkelig god dækning og hastighed. Ingen problemer for hverken Apple-, PC- eller Android-enheder med at skifte mellem de forskellige enheder når man bevæger sig rundt.

Har 21 enheder på netværket.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Har haft Google WiFi i ca. et halvt år.

Har 3 stk. i et 2-plans hus på 165 m2. Virkelig god dækning og hastighed. Ingen problemer for hverken Apple-, PC- eller Android-enheder med at skifte mellem de forskellige enheder når man bevæger sig rundt.

Har 21 enheder på netværket.

Det lyder godt - ift den hastighed du har fra udbyder, hvor tæt er du på at udnytte det?



Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Har haft Google WiFi i ca. et halvt år.

Har 3 stk. i et 2-plans hus på 165 m2. Virkelig god dækning og hastighed. Ingen problemer for hverken Apple-, PC- eller Android-enheder med at skifte mellem de forskellige enheder når man bevæger sig rundt.

Har 21 enheder på netværket.

Det lyder godt - ift den hastighed du har fra udbyder, hvor tæt er du på at udnytte det?


100%


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 11:53
Lad mig være den der anbefaler dig at kigge på Ubiquiti Smile

Afhængig af din bolig og din internetleverandør, kan du måske nøjes med en enkelt Unifi UAP-AC-Lite til at dække dit behov: https://www.bedresignal.dk/netvaerk/wifi/access-point/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html" rel="nofollow - https://www.bedresignal.dk/netvaerk/wifi/access-point/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html

Du beholder din Apple Extreme som router, men slår wifi fra i den og bruger Unifi access pointet til at levere dit wifi i stedet for.

Det kræver dog at du kan forbinde den med kabel til din router.



-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Lad mig være den der anbefaler dig at kigge på Ubiquiti Smile

Afhængig af din bolig og din internetleverandør, kan du måske nøjes med en enkelt Unifi UAP-AC-Lite til at dække dit behov: https://www.bedresignal.dk/netvaerk/wifi/access-point/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html" rel="nofollow - https://www.bedresignal.dk/netvaerk/wifi/access-point/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html

Du beholder din Apple Extreme som router, men slår wifi fra i den og bruger Unifi access pointet til at levere dit wifi i stedet for.

Det kræver dog at du kan forbinde den med kabel til din router.


I det scenarie kan jeg vel godt fjerne Apple Extreme i kæden og bruge min fiberboks som router?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 05:45
Ubiquiti er noget mere nørdet at arbejde med.

Jeg lånte en Ubiquiti. Kan ikke huske hvad den hed præcis. Den performere fint. Dog var hastigheden ude i krogene af huset ikke så god som google. Samligningen er ikke helt fair da google har 3 enheder mod Ubiquitis ene. Men kan man jo vælge flere ap.

I forhold til google var opsætning noget sværere. Jeg ved heller ikke hvordan det er med opdateringer. Det klarer google wifi selv.

Hvis du ved noget om netværk kan du sikkert få en bedre performance med Ubiquiti. Er du som jeg
der har begrænset viden om wifi er google oplagt.

Vær opmærksom på at Ubiquiti også har en mesh løsning.




Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 06:47
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

jeg har tidligere forsøgt at skifte min efterhånden aldrende Apple airport Extreme ud (dog nyeste generation).


Hvad er problemet med din nuværende løsning? 
Hvis du har den nyeste Airport Extreme, så understøtter den jo AC netværk og, hvis den godt kan dække boligen, så opnår du jo ikke rigtigt noget.




Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 06:50
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

jeg har tidligere forsøgt at skifte min efterhånden aldrende Apple airport Extreme ud (dog nyeste generation).


Hvad er problemet med din nuværende løsning? 
Hvis du har den nyeste Airport Extreme, så understøtter den jo AC netværk og, hvis den godt kan dække boligen, så opnår du jo ikke rigtigt noget.



Det er nyeste jeg har, den kan dog ikke levere fuld signal i yder positioner.
Dernæst oplever jeg også perioder hvor mit net bare falder i ydelse.



Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Lad mig være den der anbefaler dig at kigge på Ubiquiti Smile

Afhængig af din bolig og din internetleverandør, kan du måske nøjes med en enkelt Unifi UAP-AC-Lite til at dække dit behov: https://www.bedresignal.dk/netvaerk/wifi/access-point/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html" rel="nofollow - https://www.bedresignal.dk/netvaerk/wifi/access-point/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html

Du beholder din Apple Extreme som router, men slår wifi fra i den og bruger Unifi access pointet til at levere dit wifi i stedet for.

Det kræver dog at du kan forbinde den med kabel til din router.


I det scenarie kan jeg vel godt fjerne Apple Extreme i kæden og bruge min fiberboks som router?
Jeps, dog bør du slå wifi fra i fiberboksen, uanset hvad du vælger at bruge til at levere dit wifi signal.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ubiquiti er noget mere nørdet at arbejde med.
Enig, men at sætte et enkelt eller to Unifi access points (AP) op med deres app, kræver ikke meget mere end at taste navnet på wifi nettet ind, så kører det.
Jeg har dog aldrig selv været i nærheden af en Google wifi løsning, så den ved jeg ikke noget om.
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg lånte en Ubiquiti. Kan ikke huske hvad den hed præcis. Den performere fint. Dog var hastigheden ude i krogene af huset ikke så god som google. Samligningen er ikke helt fair da google har 3 enheder mod Ubiquitis ene. Men kan man jo vælge flere ap.
Der er også en solid prisforskel på to Unifi AP (ca. 1100) og en Google wifi med 2 AP (ca. 2100).
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

I forhold til google var opsætning noget sværere. Jeg ved heller ikke hvordan det er med opdateringer. Det klarer google wifi selv.

Hvis du ved noget om netværk kan du sikkert få en bedre performance med Ubiquiti. Er du som jeg
der har begrænset viden om wifi er google oplagt.
Vær opmærksom på at Ubiquiti også har en mesh løsning.
Husk også på at mesh i sig selv, ikke er noget der er godt. Det er bare beskrivelsen af at der er flere AP'er, som er forbundet trådløst isf med kabel.

Når du skriver at din nuværende Airport Extreme ikke når langt nok, skal du nok have mindst to AP, uanset hvilken løsning du vælger.
Med Unifi kræver det at der er kabelforbindelse fra din fiberrouter til AP'erne, til gengæld kan de så placeres som du ønsker.
Google wifi kan du bare sætte i nærmeste stikkontakt, den ene skal dog kables til din fiberrouter, til gengæld skal de andre have tilstrækkeligt wifi signal til at nå den første, for at det virker.



-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der er også en solid prisforskel på to Unifi AP (ca. 1100) og en Google wifi med 2 AP (ca. 2100).

Et sæt Google WiFi med 3 AP, kan fåes for ca. 1900,-


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der er også en solid prisforskel på to Unifi AP (ca. 1100) og en Google wifi med 2 AP (ca. 2100).

Et sæt Google WiFi med 3 AP, kan fåes for ca. 1900,-
Ok, jeg tjekkede bare med pricerunner.
Nogen grund til at du ikke skriver hvor?


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Der er også en solid prisforskel på to Unifi AP (ca. 1100) og en Google wifi med 2 AP (ca. 2100).

Et sæt Google WiFi med 3 AP, kan fåes for ca. 1900,-
Ok, jeg tjekkede bare med pricerunner.
Nogen grund til at du ikke skriver hvor?

Næh, jeg har købt dem her:  https://www.eglobalcentral.eu/google-wifi-system-3-pack-router-replacement-for-whole-home-coverage.html" rel="nofollow - https://www.eglobalcentral.eu/google-wifi-system-3-pack-router-replacement-for-whole-home-coverage.html


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 10:27
Jeg kender heller ikke Google wifi men Ubiquity har en direkte konkurrerende plug 'n play mesh løsning som minder meget om google wifi.
http://www.amplifi.com/" rel="nofollow - https://www.amplifi.com/

Det er blot til info, hvis man nu er bange for at google's system sladrer. Jeg kender dog intet til nogen af dem. Smile



Skrevet af: Tietje12
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 15:40
Købte Google Wifi for 6 måneder siden og kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Jeg bor i et hus på 175 kvm i to plan med mange murevægge. Jeg får fiber gennem EWII og det kommer ind på et hjørne af huset(rektangel). 

Inden jeg fik Google Wifi havde jeg blot en wifi router som hverken kunne sende signal ud til alle kroge eller levere god nok hastighed. Endvidere har vi nok 10+ wifi enheder i huset - den mængde kunne slet ikke håndteres.

Jeg anskaffede mig 3 enheder og har nu fuld dækning og tophastighed i hele huset plus store dele af terrassen. Opsætning var hurtig og simpel, den tilhørende app har nogle gode features og guide brugeren godt. Alle enheder kører fint nu med fuld hastighed!

Kan klart anbefales!


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 06-September-2018 kl. 21:33
bare lige så jeg har været det meste af vejen rundt:).

Jeg kan med fordel smide kabel i min fiberboks og til første google wifi enhed.
Herfra den enhed kan jeg vel trække et kabel til næste enhed (nr2)? Jeg har et nedgravet kabel jeg har trukket rundt om huset der giver signal til en switch, men jeg har dårlig wifi her.
Så vil de 2 enheder være kablet.
Den sidste enhed kanjeg så trække et kabel ud fra og direkte i en switch som så giver signal til flere enheder.

Nr3 vil jeg blot tilslutte strøm i den anden ende af huset.

Burde jeg på den måde inke sikre mig at jeg for det første får god wifi dækning, men samtidig optimal kablet forbindelse frem til min switch?


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

bare lige så jeg har været det meste af vejen rundt:).

Jeg kan med fordel smide kabel i min fiberboks og til første google wifi enhed.
Herfra den enhed kan jeg vel trække et kabel til næste enhed (nr2)? Jeg har et nedgravet kabel jeg har trukket rundt om huset der giver signal til en switch, men jeg har dårlig wifi her.
Så vil de 2 enheder være kablet.
Den sidste enhed kanjeg så trække et kabel ud fra og direkte i en switch som så giver signal til flere enheder.

Nr3 vil jeg blot tilslutte strøm i den anden ende af huset.

Burde jeg på den måde inke sikre mig at jeg for det første får god wifi dækning, men samtidig optimal kablet forbindelse frem til min switch?

WiFi dækningen bliver ikke bedre af at kable Google enhederne, men hastigheden kan blive bedre. Hvis du alligevel har muligheden for at kable dine enheder, så bør du selvfølgelig gøre det.

Når du sætter Google WiFi op, så vær opmærksom på at du starter med at sætte det op uden kabler (på nær selvfølgelig til hovedenheden). Når alt er på plads, kan du så kable de ekstra enheder.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

bare lige så jeg har været det meste af vejen rundt:).

Jeg kan med fordel smide kabel i min fiberboks og til første google wifi enhed.
Herfra den enhed kan jeg vel trække et kabel til næste enhed (nr2)? Jeg har et nedgravet kabel jeg har trukket rundt om huset der giver signal til en switch, men jeg har dårlig wifi her.
Så vil de 2 enheder være kablet.
Den sidste enhed kanjeg så trække et kabel ud fra og direkte i en switch som så giver signal til flere enheder.

Nr3 vil jeg blot tilslutte strøm i den anden ende af huset.

Burde jeg på den måde inke sikre mig at jeg for det første får god wifi dækning, men samtidig optimal kablet forbindelse frem til min switch?
Det er klart bedst at kable dem, men spm er om du ikke har nok i de to enheder, er den tredje nødvendig?
Du skal huske på at flere AP'er ikke nødvendigvis er bedre, da de kan ende med at "råbe i munden" på hinanden. Jeg ved dog ikke om Google wifi selv skruer ned for sendestyrken, hvis de står for tæt.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 16:07
Hmmm når jeg kabler imellem hoved enheden og næste wifi enhed kommer der ikke signal på min switch.

Jeg skal sætte det kabel imellem på boks 1 i det grå stik og hvad så på nr 2 er det grå eller grøn?


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hmmm når jeg kabler imellem hoved enheden og næste wifi enhed kommer der ikke signal på min switch.

Jeg skal sætte det kabel imellem på boks 1 i det grå stik og hvad så på nr 2 er det grå eller grøn?
Du skal forbinde switchen til din router og så Google dimsen til din switch.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 16:36
routeren antager jeg er første google wifi enheder. Jeg har imellem den og wifi enhed nr2 kablet i den grå port på begge. Min switch virker nu og tænker jeg sgu nok har fået sat et kabel i den grønne på enhed 2.

Er der en måde jeg kan tjekke om enhed 2 får en kablet forbindelse?


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 18:50
Har du først sat dem op med hjælp af App'en og kun på WiFi, som skrevet tidligere?

App'en guider igennem på en nærmest idiotsikker måde, så du burde nemt få det hele til at spille på WiFi, hvorefter du kan fobinde kabler.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Har du først sat dem op med hjælp af App'en og kun på WiFi, som skrevet tidligere?

App'en guider igennem på en nærmest idiotsikker måde, så du burde nemt få det hele til at spille på WiFi, hvorefter du kan fobinde kabler.

Ja det gik meget nemt efter et opkald til waoo, da min oprindelige router var låst 3 timer. Det er norm procedure åbenbart - det var jeg ikke klar over. Jeg satte dem op med wifi og har så sat kabel i efterfølgende


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 07-September-2018 kl. 22:48
Måske OT, da jeg ikke har erfaring med Google Wifi, men brug det eller lad være. 

Grundet Googles overordnede forretningsmodel (Vi indsamler al data om dig og sælger den til alt og alle) ville jeg personligt holde mig langt væk fra Google WiFi. 
Ja, jeg har en Chromecast hjemme og jeg bruger Chrome browser på min pc, så de ved allerede rigeligt om mig, men tanken om at de kan indsamle ALT hvad jeg foretager mig online gennem min router er bare for langt for mig. Ved ikke om det sker i praksis, men da al Google HW og SW er bygget med dataindsamling for øje, vil jeg ikke løbe chancen. 
Jeg ville se på Asus som også har Mesh netværk eller Ubiquti. 



Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 08-September-2018 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Grundet Googles overordnede forretningsmodel (Vi indsamler al data om dig og sælger den til alt og alle)

Kan du ikke komme med et (troværdigt) link der underbygger dette?

Selvfølgelig indsamler Google data (ligesom f.eks. Apple, Facebook, Twitter, etc..), men synes det er ved at være lidt trættende altid at høre på disse Big Brother dommedagsudsagn, som kun bygger på internetsladder! Prøv at være lidt selvstændige, istedet for blindt at følge flokmentaliteten.

Og så ikke mere om det. Sorry for off-topic Wink


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 08-September-2018 kl. 11:38
Det vil ihvertfald heller ikke være derfor jeg sku fravælge google.
Den snak kan til tider være loge sølvpapirhat nok, men samtidigt vigtigt der blir debatteret herom.

Nå - men jeg har fået installeret og mine 3 enheder får alle stemplet “god” forbindelse og min hastig kategoriseret som intet mindre end fantastisk.
Den måler da også 308/298 på en 300/300 linje så det er vel optimalt.
Men jeg må indrømme det alligevel skuffer mig. 
Som nævnt tidligere har jeg kablet forbindelse imellem punkt 1 og 2. Ved punkt 2 er der kablet til min switch, så på mange måder samme setup som min gamle Apple Extreme.
Jeg kan mærke en hvis bedring på mine trådløse enheder, men eks mit Apple tv som er kablet er nu begyndt at “buffe” ved 4k streaming hvis får mange enheder bruges. Det var ALDRIG et problem med Apple.
Til gengæld - som sagt er mit wifi blevet hurtigere. Måske noget prioritet i wifi punkterne .

Jeg har købt dem i Elgiganten og er endnu ikke heeeelt overbevist.
Jeg kan dog læse at flere faktisk oplever bedre netværk efter nogle dage med google wifi


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 08-September-2018 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Grundet Googles overordnede forretningsmodel (Vi indsamler al data om dig og sælger den til alt og alle)

Kan du ikke komme med et (troværdigt) link der underbygger dette?

Et link der dokumenterer at Googles forretningsmodel er opbygget på at indsamle data og sælge det?
Undskyld, men hvilken sten har du ligget under de sidste 20 år?

Jeg siger ikke at google er onde (selvom de har slettet “don’t be evil”) - jeg nævner bare en bekymring baseret på deres forretningsmodel og tidligere ageren (fortilfælde i Chrome, Maps mv). 
Det er ikke “flokmentalitet” Det er en naturlig bekymring enhver med nogenlunde indsigt i emnet burde have. 

Sorry OP - vil ikke ødelægge din tråd.



Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 08-September-2018 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det vil ihvertfald heller ikke være derfor jeg sku fravælge google.
Den snak kan til tider være loge sølvpapirhat nok, men samtidigt vigtigt der blir debatteret herom.

Nå - men jeg har fået installeret og mine 3 enheder får alle stemplet “god” forbindelse og min hastig kategoriseret som intet mindre end fantastisk.
Den måler da også 308/298 på en 300/300 linje så det er vel optimalt.
Men jeg må indrømme det alligevel skuffer mig. 
Som nævnt tidligere har jeg kablet forbindelse imellem punkt 1 og 2. Ved punkt 2 er der kablet til min switch, så på mange måder samme setup som min gamle Apple Extreme.
Jeg kan mærke en hvis bedring på mine trådløse enheder, men eks mit Apple tv som er kablet er nu begyndt at “buffe” ved 4k streaming hvis får mange enheder bruges. Det var ALDRIG et problem med Apple.
Til gengæld - som sagt er mit wifi blevet hurtigere. Måske noget prioritet i wifi punkterne .

Jeg har købt dem i Elgiganten og er endnu ikke heeeelt overbevist.
Jeg kan dog læse at flere faktisk oplever bedre netværk efter nogle dage med google wifi

Du kan give specifikke enheder prioritet over båndbredden.

Når det er sagt, så er der nok ingen tvivl om at Google WiFi er optimeret mht netop WiFi (deraf navnet Wink)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 08-September-2018 kl. 16:00
helt sikkert, men ville forvente det mere eller mindre var uændret når samme ting fortsat er portet og samme ting der kræver wifi.

Ja jeg kan godt se man kan prioriterer, men kun for en timeperiode, mm jeg overser noget.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 08-September-2018 kl. 16:02
Kan du ikke lave en samlet beskrivelse af hvordan dit netværk er skruet sammen, både før og nu?
Det vil gøre det lettere at komme med bud.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams



Print side | Luk vindue