Print side | Luk vindue

Alternativ til Sones beam og 2 play 1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156188
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 21:48

Emne: Alternativ til Sones beam og 2 play 1
Skrevet af: JayJay77
Emne: Alternativ til Sones beam og 2 play 1
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 13:56
Hej,

Vi har lige købt nyt hus hvor der er trukket højttalerkabler fra vores TVs placering op gennem loftet og til bag ved sofaen på modsatte væg. Jeg troede i første omgang at det var el-ledninger der kom ud bag sofaen så tænkte at det var perfekt til et setup med Sonos beam og 2 "Play 1". Men da strømmen er for langt væk og jeg gerne vil have ledninger gemt væk, leder jeg efter noget tilsvarende som ikke kræver strømkabel og jeg i stedet kan bruge de allerede fint trukket højttalerkabler.

Jeg vil også gerne kunne styre vores musik via en app og da vi både har Deezer og Yousee Musik, skal det understøttes. 

Prismæssigt synes jeg 6000 kr. var rimeligt, så i det leje.

Jeg skal kun bruge 2 højttalere og en soundbar.

Nogen anbefalinger?

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 14:17
Hvorfor hiver du ikke ledningen ud af vægen og erstatter den med strøm ?
Det gjorde jeg da jeg satte 2 One op. Der var en 1M indmuringsdåse med højttalerkabel, hvor ledningen blev erstattet med strøm, og fik en 1M stikkontakt.

-------------

Skrevet af: JayJay77
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 15:19
Udemærket bud og det kan også være at det ender sådan, men ville helst undgå at skulle hive kabler ud af vægen og montere indmuringsdåser. 

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 16:26
du kan også bruge en Sonos connect og trække passive højtalere som bagkanaler i et Sonos setup.
Så for du brugt de ledninger der er trukket og ret diskret 

Skrevet af: Hoth
Skrevet den: 04-September-2018 kl. 21:24
Du kan finde en brugt Sonos Connect:Amp på Den Blå Avis (ca. 3000 kroner) og herudover købe en Sonos Beam soundbar.

Connect:Amp kan drive et par passive højtalere med de eksisterende ledninger i et surround setup sammen med Beam.

Se evt her for opsætning: https://support.sonos.com/s/article/2237?language=en_US" rel="nofollow - https://support.sonos.com/s/article/2237?language=en_US

Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 08:15
Køb et rigtigt surround sæt. Lyden er 100 gange bedre. Og hvis du ønsker at kunne streame til receiveren så kan de fleste understøtte fx spotify connect eller Denon HEOS. Der findes også modeller der understøtter Apples nye AirPlay 2. 

VIL du have Sonos så vil jeg stadigvæk anbefale dig et rigtigt surround sæt og så som andre skriver købe en Sonos Connect og tilslutte denne til din receiver også. Derved kan dit surround system indgå i dit sonos setup.

Sonos som surround er nemt og simpelt hvis du har stikkontakt i nærheden. Men det er rasende dyrt i forhold til hvad du får. Og så æder hver højttaler 4W i standby. Så for et komplet sonos surround setup er det altså 25W i standby hvis du også har sub. 

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 05-September-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Køb et rigtigt surround sæt. Lyden er 100 gange bedre. Og hvis du ønsker at kunne streame til receiveren så kan de fleste understøtte fx spotify connect eller Denon HEOS. Der findes også modeller der understøtter Apples nye AirPlay 2. 

VIL du have Sonos så vil jeg stadigvæk anbefale dig et rigtigt surround sæt og så som andre skriver købe en Sonos Connect og tilslutte denne til din receiver også. Derved kan dit surround system indgå i dit sonos setup.

Sonos som surround er nemt og simpelt hvis du har stikkontakt i nærheden. Men det er rasende dyrt i forhold til hvad du får. Og så æder hver højttaler 4W i standby. Så for et komplet sonos surround setup er det altså 25W i standby hvis du også har sub. 

Nu har Beam fået meget ros for den værdi den leverer for pengene. Det er trods alt ikke mere end 3400 kr og smag er forskelligt, men måske en af de mindste og mest elegante soundbars på markedet i dag. Et helt surroundsystem er med receiver osv er naturligvis bedre men fylder også meget mere. virker ikke til det er hvad han leder efter. 

Angående strømforbrug, Sonos oplyser selv 5.5 watt og 3.8 for deres sub,

Så med en Beam, to 1'ere som baghøjtaler og en sub er det 5.5 + 3.8 + 3.2 + 3.2 = 15,7 watt

Beamup to 5.3 Wattsup to 5.5 Watts

-------------
Mvh.

Casper

Print side | Luk vindue