Print side | Luk vindue

NVidia Shield vs Apple TV 4K?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156255
Udskrevet den: 24-Maj-2025 kl. 22:43

Emne: NVidia Shield vs Apple TV 4K?
Skrevet af: bygork
Emne: NVidia Shield vs Apple TV 4K?
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 09:07
Hej. Jeg overvejer at købe en Apple TV 4K. For at have mulighed for kunne streame gennem Yousee app'en, HBO Nordic, Netflix og Viaplay. Men ville NVidia Shield være et bedre valg og hvorfor ? Understøtter den de samme Apps som AppleTV (selvfølgelig i chrome udgave ;-) )

Hvad kan NVidia Shield som Apple TV 4K ikke kan og er NVidia Shield lige så stabil og godt kørende som Apple TV 4K ?

Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 09:39
Modigt spørgsmål. Jeg er selv vild med min shield. Det er pga. understøttelse er af bitstream af alle lydformater helt op til dolby atmos(TrueHD) og dtsX, da jeg har atmos setup her hjemme. For at svare på apps'ne. Så den eneste app af dem du nævner er hbo nordic, som skal streames via den indbygget chromecast funktion i shielden. Og ja shielden er lige så stabilt, og hustruen og ungerne elsker den.

Hvis du på den anden side, ikke har brug for de mere avanceret lydformarter som atmos i trueHD. Så er atv 4k lige så godt bud, da den har alle apps'ne uden at skulle airplay en eneste af dine adspurgte.

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 10:32
Atmos kommer dog til Apple TV4k her om lidt, men har begge afspillere og skifter lidt frem og tilbage. Kodi er til Shield, mens MrMC er til Apple TV & Shield, hvis man selv skal afspille noget lokalt.
Begge er fine afspillere men er man i den ene verden i forvejen er det værd at tage med.

Skrevet den: 12-September-2018 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Atmos kommer dog til Apple TV4k her om lidt, men har begge afspillere og skifter lidt frem og tilbage. Kodi er til Shield, mens MrMC er til Apple TV & Shield, hvis man selv skal afspille noget lokalt.
Begge er fine afspillere men er man i den ene verden i forvejen er det værd at tage med.
igen det er atmos i trueHD kom dolby digital plus. Det udelukker plexiglas og alle andre hvis det er rips man skal se.

Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 11:36
Mit største hage med min Apple TV 4K er at den kun kan smide LPCM ud og ikke bit stream. 

LPCM giver afspilleren mulighed for aktivt at pille ved signalet og den mistanke irriterer mig :) 
Lidt som Sonos har gjort det med FLAC filer som lyder dårligere efter en opdatering. 

Eller slår den IMO alle afspillere. Bruger selv en anden medieafspiller nu men det er fordi min processor ikke oplyser antalet af kanaler ved LPCM. Derfor skal jeg have bitstream for at have fred i sjælen:) 

Skrevet af: flex195
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 12:42
Jeg har selv en Shield og der er efterhånden flere småting der irritere mig :

1. Kan kun se et afsnit/film på HBO (casting) hvor den derefter melder om teknisk fejl og jeg skal så afbryde casting og koble til igen for, at se mere. (den har altid gjort det, uanset version og Tlf jeg bruger) 

2. Jeg har en Seagate 8tb cloud NAS på et CAT5e kabel, tit skal jeg genstarte min Shield for, at den kan se min NAS. 

3. BLU-RAY koncerter der ligger på min NAS kan den ikke afspille uden der kommer udfald i lyden.

4. Efter den har været i dvale kan den finde på, at gøre som pkt 3 og tilmed skifte over til, at dekode lyden selv og så skal jeg genstarte igen igen. 

5. Pkt 2, 3 og 4 fik jeg styr på, da jeg koblede en USB harddisk til og flyttede alle mine medier derover, det forekommer dog stadig at jeg skal genstarte den engang imellem dog ikke så ofte.

6. På hovedsiden kan jeg ikke forsætte visning af hvad jeg var igang med på Plex, jeg blir nødt til, at åbne Plex og gå ind i f.eks movies og finde filmen igen. 

Kan godt være jeg bare har fået en mandagsmodel, men jeg vil anbefale, at låne en først eller sørge for du kan komme retur med den. 

Mvh Brian Høgh 

-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design

Skrevet af: wads
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 15:45
Hvordan har du sat forbindelsen op - har en Synology og har aldrig problem - ikke engang med nye UHD film med Atmos

Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 16:02
Har både en Shield og Apple TV4k. Til Youtube og Kodi (TV optagelser) bruger vi Shield, men til Netflix, leje af film, Prime bruger vi AppleTV4k.

Shield'en er super HW, med responsiv brugerflade og såvidt jeg ved supporteres Youtube 4k ikke i Apple boksen. MrMC har jeg aldrig fået til at virke i apple boksen.

Men til Netflix etc. synes jeg appleboksen virker bedst, bortset fra den er LANGSOM til at checke om bruger fladen skal løre HDR eller ej.

Skrevet den: 12-September-2018 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Har både en Shield og Apple TV4k. Til Youtube og Kodi (TV optagelser) bruger vi Shield, men til Netflix, leje af film, Prime bruger vi AppleTV4k.

Shield'en er super HW, med responsiv brugerflade og såvidt jeg ved supporteres Youtube 4k ikke i Apple boksen. MrMC har jeg aldrig fået til at virke i apple boksen.

Men til Netflix etc. synes jeg appleboksen virker bedst, bortset fra den er LANGSOM til at checke om bruger fladen skal løre HDR eller ej.
Hvorfor har du ikke fået mrmc til at virke?

Skrevet den: 12-September-2018 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Hvordan har du sat forbindelsen op - har en Synology og har aldrig problem - ikke engang med nye UHD film med Atmos

Shield'en kører Plex server og Nas er mounted til den. Mener NAS kører upnp. Alt er kablet dog kun til 100 m/bit router. 

-------------
Mvh Brian

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 18:42
Jeg er mega glad for jeg valgte Shield istedet for Apple tv.

1: Mulighed for DTS-HD/TrueHD/DTS-X osv
2: Mere fleksibilitet (sådan er det jo med android)
3: Den er dejlig hurtigt
4: Erstattede min chromecast 2 da den har indbygget chromecast

Streamer 70gb 4K HDR film til min Shield via Plex og det klare den via direct play det godt nok lækkert!

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 19:06
Som alle siger kommer det lidt an på behov.
Der er ingen tvivl om at atv har langt det største app katalog.
4k/hdr/Dolby vision film katalog er størst og billigst også.

Et stort minus er (som også påpeget) manglen på hd lydformater.

Jeg har selv idag Apple tv og er rigtig glad for det. Hvis jeg stadig havde et solidt surround setup (har Sonos nu, hvor atv matcher mine behov perfekt) havde jeg helt sikkert valgt shield.

Hvor meget forventer du at leje og købe online film? 

Ift behov fo streaming tjenester er Apple langt foran.
Du kan vidst tilgå hbo via yousee appen, men det vil så kun virke på den måde sålænge yousee og hbo er venner:).

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Den mangler dog kun Atmos, som er lige på trapperne (virker i beta).

Skrevet den: 12-September-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ja men ikke proper atmos:).

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

?!? ...Atmos er IKKE det samme som HD Lyd.

Lyden kan sagtens være ganske elendig med Atomos. Atmos hander om selve surroundformatet, ikke om hvor vidt lyden er [endog ekstremt] hårdt komprimeret som tilfældet er det på streamingtjenester eller om det er lossless og HD som på Blu-ray.

Og hvad HD musik angår, så kan du heller ille spille 24/96 og 24/192 selv som PCM. PCM ville ellers fungere fint med musik i forhold til med film, da musik almindeligvis ikke som film indeholder dialnorms og andre dynamiske metadata til at skrue på lydstyrkerne/ændre dynamikken afhængigt af om der tales eller der er eksplosioner og lign.

Skrevet af: miri
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

.... Så den eneste app af dem du nævner er hbo nordic, som skal streames via den indbygget chromecast funktion i shielden.
HBO Nordic fås direkte på Shield via Yousees egen app til Android TV.....

-------------
miri

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 21:49
Jeg har en Apple TV 4K og efter de seneste forbedringer til Infuse Pro er jeg praktisk taget stoppet med at bruge min RPi3 til afspilning af filer fra mit netværksdrev.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 22:28
Spøjst som I alle overvejende taler om at streame fra lokal NAS, hvilket OP slet ikke nævner.

Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 22:31

Husker det ikke helt. Det var optagelse og afspilning via TVHeadend på min Synology NAS jeg ikke umiddelbart fik til at spille og så brugte jeg bare Shielden med Kodi. Købte også et Sony TV med Kodi så det var lettere blot at bruge.

Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 12-September-2018 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Jeg er mega glad for jeg valgte Shield istedet for Apple tv.

1: Mulighed for DTS-HD/TrueHD/DTS-X osv
2: Mere fleksibilitet (sådan er det jo med android)
3: Den er dejlig hurtigt
4: Erstattede min chromecast 2 da den har indbygget chromecast

Streamer 70gb 4K HDR film til min Shield via Plex og det klare den via direct play det godt nok lækkert!

Punkt 2, kan du ikke lige uddybe den?

Skrevet af: Stroyer
Skrevet den: 13-September-2018 kl. 07:33
Om ikke andet, så kan jeg da :-)

Kodi kan blot installeres Native fra Play butikken og er gratis og herved kan du uden problemer afspille alle de formater du måtte have lyst til om det er *.mkv eller *.iso eller endda *.rar eller *.zip pakkede medier - Kodi pakker selv ud.

Hvis der er en App som du ikke lige kan finde i Play Store jamen så downloader du blot *.apk filen (App filen) fra et mirror smider den på en USB Stik og installere den via en filbrowser som i øvrigt også kan installeres native.

Vi har 2x Shield 4k her hjemme og til ungernes værelse har jeg købt Xiaomi Mi Box - Denne kan det samme som en Shield - samme interface og Google Certified.
Knapt så vildt hardware men til 430kr inkl. fragt...... og fjernbetjening medfølger selvfølgelig.
Dem har vi 3 af og det spiller altså bare MAX.
De har også indbygget Chromecast hvis man skulle bruge det.

Gad godt se en prøve at sideloade noget på en ATV uden først at skulle jailbreake eller sådan noget - kan man det på en ATV i øvrigt?

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Spøjst som I alle overvejende taler om at streame fra lokal NAS, hvilket OP slet ikke nævner.

OP afsluttede med at spørge:

"Hvad kan NVidia Shield som Apple TV 4K ikke kan og er NVidia Shield lige så stabil og godt kørende som Apple TV 4K?"

Jeg går ud fra, at det er almindeligt kendt, at ATV4K har den bedste app-understøttelse hvad streamingtjenester angår.

Jeg har selv altid haft en medieafspiller (NeoTV550, RPi2, RPi3) som supplement til min ATV (2 og 4) fordi ATV var for begrænset eller nærmest ubrugelig til dette formål, men ATV 4K og de seneste tvOS-opdateringer har vi endelig fået Gigabit Ethernet, hardware-understøttelse af HEVC, framerate matching og en kolossal processorkraft, der giver bedre muligheder for opskalering i højere kvalitet end hidtil. Med Infuse Pro (ej gratis, men jeg betaler gerne) på ATV 4K har jeg langt om længe en boks der gør øvrige medieafspillere overflødige. Jeg ved godt, at Shield kan bruges som sin egen Plex server, men jeg kan ikke rigtig se formålet ved det når man har en app der kan afspille samtlige formater som de er.

Hvad spil angår synes jeg heller ikke der mangler noget på ATV 4K i forhold til Shield.

Eneste minus ved ATV 4K er, at YouTube-app'en ikke understøtter 4K, men har man et 4K TV af nyere dato har man forhåbentligt også 4K YouTube direkte via TV'ets Smart-funktion.

Der skal nok være nogle ting, hvor Shield giver nogle flere muligheder end ATV 4K fordi platformen er en smule mere åben, men for mit eget vedkommende er jeg stoppet med at kigge efter en supplerende boks.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vel ikke så spøjst, hvis man rent faktisk læser alt hvad OP skriver.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 07:59

Husker det ikke helt. Det var optagelse og afspilning via TVHeadend på min Synology NAS jeg ikke umiddelbart fik til at spille og så brugte jeg bare Shielden med Kodi. Købte også et Sony TV med Kodi så det var lettere blot at bruge.
Okay. Jeg kører med TVHeadend via. MrMc. Kan ikke lige huske hvor meget jeg egentligt har optaget.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 10:08
Jeg skal prøve. Nu er apple folk svære at diskutere med.

Du kan sideloade APKer fra andre sider det skal ikke stamme fra Google play.
Du kan smide anden ROM på ligsom android telefoner.
Og sikkert en masse andet som apple lukker for :D

-------------

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 13-September-2018 kl. 10:40
Kan AppleTV noget om Shield ikke kan? Når jeg læser om begge synes jeg ofte at man løber ind i begrænsninger med AppleTV men Shield er jeg endnu ikke stødt på nogle.

At Shield har indbygget Chromecast synes jeg specielt er en enorm trumf over AppleTV.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 10:45
Med Shield får du ikke et korrekt auto color space og flere apps bl.a. Netflix kan ikke lave auto refresh rate som Apple kan. Den kan desuden heller ikke klare Dolby Vision og scaleren i Shield er dårlig ift. Apple TV 4k. Men den har andre fordele som andre har nævnt.
Og er bestemt ikke tilhænger af Apple og kommer heller ikke til at blive det.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kan AppleTV noget om Shield ikke kan? Når jeg læser om begge synes jeg ofte at man løber ind i begrænsninger med AppleTV men Shield er jeg endnu ikke stødt på nogle.

At Shield har indbygget Chromecast synes jeg specielt er en enorm trumf over AppleTV.

Det har historisk været korrekt, at Apple TV (alle versioner) havde mange begrænsninger, men du skal fokusere på, hvilke muligheder du har med Apple TV 4K + den seneste version af tvOS og de seneste versioner af diverse apps.

Når jeg har læst om Shield er jeg også gennem tiden stødt på alskens omtale af diverse hard- og softwareproblemer, men de er mig bekendt blevet løst med tiden, så jeg vil ikke lægge den fortiden til last.

Indbygget Chromecast? Tjo, jeg foretrækker nu native app support i stedet for at skulle caste, men så har man jo AirPlay på Apple TV 4K. Dog ikke noget jeg bruger særligt ofte i og med at app support er så omfattende på tvOS.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 11:13

Apple stiller de hardwarefunktioner, der er brug for, til rådighed for app-udviklerne, så der ikke længere er behov for alle disse krumspring.

Det har bestemt ikke været tilfældet indtil for kort tid siden. Jeg vil nødig lyde som en Apple fanboy og jeg ville ikke have givet nogen entydig anbefaling af Apple TV 4K for blot et halvt år siden, men i dag er situationen en anden.

Shield var langt foran alle andre da den blev lanceret i 2015 og holder sig stadig godt, omend den begynder at halte lidt på hardwaresiden i forhold til Apple TV 4K. Mit største problem med den er, at tvOS er en langt bedre supporteret platform og alt andet lige så er det afgørende for mit valg af boks.

At jeg ikke kan sideloade en fuld udgave af Kodi uden en forfærdelig masse besvær er så hvad det er. Det gør mig nu ikke noget da jeg ikke har behov for at køre skumle add-ons. Infuse Pro klarer alle mine lokale medier.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 11:41
Infuse på Atv, vil den vise ens komplette filmsamling - altså ens blu-ray samling og de nye 4k titler man har købt i ITunes i samme mappe?

-------------
Mvh Brian

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-September-2018 kl. 11:45
Som en anden nævnte, så er 4k HDR på Itunes et kæmpeplus for ATV , hvorimod Shield er mere komfortabel hvis man ripper egne film, eller stjæler . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 11:56
mærkeligt sådan en debat her ikke kan spores hen på behovet fremfor hvilken der er bedst.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Så må du lige læse op på din viden igen;)

Iøvrigt kan man godt sideloade apps på atv, syntes bare det lyder kringlet og atv har de apps jeg har brug for.

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 13:22

Med Shield får du ikke et korrekt auto color space og flere apps bl.a. Netflix kan ikke lave auto refresh rate som Apple kan. Den kan desuden heller ikke klare Dolby Vision og scaleren i Shield er dårlig ift. Apple TV 4k. Men den har andre fordele som andre har nævnt.
nu er du inde på noget du ikke aner om. Først giver jeg dig ret med colorspace på hdr på Netflix. Det må være deres fejl. Ligesom det er Netflix der ikke er auto refresh på Netflix. Når kodi og plexiglas kan finde ud af at lave det til shield

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 14:45

nu er du inde på noget du ikke aner om. Først giver jeg dig ret med colorspace på hdr på Netflix. Det må være deres fejl. Ligesom det er Netflix der ikke er auto refresh på Netflix. Når kodi og plexiglas kan finde ud af at lave det til shield

Du må lige prøve igen at læse hvad jeg svarer på. Det jeg svarer på er, hvad der virker på Apple TV som ikke gør på Shield. Så det handler på ingen måde om at vide noget om. Det er fakta. Der er flere der har nævnt color space stadig ikke virker ordentligt efter sidste opdatering, hvilket det heller ikke gør hos mig.

Apple TV viser correct color space, ligesom autorefresh rate virker på Netflix. At det så ikke er Shields skyld med Netflix, gør da stadig at det virker på Apple TV, men ikke på Shield.

Skrevet af: nifo
Skrevet den: 13-September-2018 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Mit største hage med min Apple TV 4K er at den kun kan smide LPCM ud og ikke bit stream. 

LPCM giver afspilleren mulighed for aktivt at pille ved signalet og den mistanke irriterer mig :) 
Lidt som Sonos har gjort det med FLAC filer som lyder dårligere efter en opdatering. 

Eller slår den IMO alle afspillere. Bruger selv en anden medieafspiller nu men det er fordi min processor ikke oplyser antalet af kanaler ved LPCM. Derfor skal jeg have bitstream for at have fred i sjælen:) 

Bit stream skulle være på trapperne :)

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Jeg har en Apple TV 4K og efter de seneste forbedringer til Infuse Pro er jeg praktisk taget stoppet med at bruge min RPi3 til afspilning af filer fra mit netværksdrev.

Hørt - ATV4 + Infuse = konge kombi :)

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 18:19

Ordet generalisering dækker slet ikke sådan en udtalelse - der fortælle en masse mere om afsender end om modtager.....

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 13-September-2018 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Ordet generalisering dækker slet ikke sådan en udtalelse - der fortælle en masse mere om afsender end om modtager.....

Thumbs Up

Det er mest Apple haters der overhovedet gider tage den slags udtalelser med i en seriøs tråd.

Jeg fatter ikke at man er så gift med et styresytem, at man man dømmer nogen brugere "uden for pædagogisk rækkevidde... Utroligt.

Jeg benytter begge dele (dog android-tv/ tvOS ) med de fordele og ulemper de har. Apple er dog klart bedre når det kommer til brugervenlighed. Noget andet er måske hvis man har lyst til at nørde med sideloading osv. 

Jeg vil bare se nogen film i 4K HDR (billigt).

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 19:07

det er sjovt. Bitstream er aldrig blevet nævnt nogle steder. Kun dolby atmos via dolby digital plus

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 19:28
https://www.youtube.com/watch?v=nKRGDqMi3Ss%20" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=nKRGDqMi3Ss

-------------

Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 13-September-2018 kl. 20:07

Hvor har du læst/hørt det?Big smile

Skrevet den: 13-September-2018 kl. 21:10
Med Shield har jeg en fantastisk god integration med min VU+. Jeg kan streame fra VU+boxen, både live og optagelser - jeg har fuld EPG, styring af timere mm. Med Oreo kan kanalerne vælges direkte fra hovedmenuen på Shield med picons trukket fra VU+ boksen - alt sammen næsten automatisk sat op! Derved får jeg samlet alle mine yndlings mediaværktøjer - Kodi, E2, Android og Chromecast i en box.

-------------
miri

Skrevet af: bingoking
Skrevet den: 14-September-2018 kl. 12:04

https://www.youtube.com/watch?v=nKRGDqMi3Ss%20" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=nKRGDqMi3Ss

Det stopper sådan ca. diskussionen. Shield ligger jo i top på det hele.

Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 14-September-2018 kl. 14:17
Jeg har også prøvet XBMC/Kodi/plex/Zappiti på forskellige players og pc men jeg har ikke oplevet noget der kan hamle op med Apple TV + Infuse. Det spiller bare

@bingoking Så diskussionen stopper fordi at Shield er en bedre plex client? LOL 

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 05:32
Jeg bruger i dag CromeCast til 50 fps materiale og PC til 24 fps fra Netflix og andet 24 fps materiale.

Men jeg fik den tanke at Shield jo kan sættes til at outputte 24 fps og vel kunne bruges som en ekstra 24 fps ChromeCast så at sige. Så jeg har lige et par spørgsmål:

- Der skulle være indbygget ChromeCast funktion i Shield, så vil det ikke blive sådan at når jeg trykker cast ikonet på telefon/pad, så ville jeg få mulighed for at vælge om jeg ville caste fra min 50 fps indstillede ChromeCast eller en 24 fps indstillet Shield?

- Vil Shield automatisk aktivere til skift til dens egen HDMI-indgang via HDMI-CEC ligesom ChromeCast gør det, når man starter en stream via den indbyggede ChromeCast funktion?

- Jeg formoder ikke at Shield registreres som en enhed hos de udbydere der registrerer og tæller enheder når man blot benytter den indbyggede ChromeCast funktion - Lige som udbyderne ikke tæller ChromeCasts, men kun selve telefonen når man benytter alm. ChromeCast. (Det ville nemlig blive et problem for mig ifht nogle tjenester, hvis den talte som en registreret enhed på tjenesten)

- Virker et manuelt sat 24 fps output på shield bare perfekt til Netflix og andre udbydere/andet materiale med 24 fps eller er der udfordringer?

- Forbliver shield på et manuelt sat 24 fps output ved brug af den indbyggede ChromeCast funktion?

- Kan den egentligt afspille BD-Iso filer eller kun rip/remux som m2ts eller matroska. Jeg mener at have forstået at den fint skulle kunne sættes til 24 bit/192 kHz output og afspille flac i op til dette format uden downsampling - korrekt?

- Beholder den sine indstillinger (inkl. 24 fps) hvis den har en periode uden strøm (Der vil automatisk blive tændt og slukket for strømmen sammen med forstærkerens on/off)

For så kunne det jo måske være at jeg skulle se mig om efter en billig brugt Shield.

Skrevet den: 16-September-2018 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Det stopper sådan ca. diskussionen. Shield ligger jo i top på det hele.

Hvis jeg havde brug for en Plex server så afgjort ja.
Det må være en smagssag, men jeg er glad for mit Infuse så jeg kan tilgå mine ting direkte og ikke igennem en server der i mit tilfælde ville kræve en tændt computer altid

Skrevet den: 16-September-2018 kl. 07:03
Her er der igen et eksempel på en (4 sider lang) tråd, hvor brugere kommer med gode råd, Apple-hating, fakta, erfaringer osv osv. vedr. et specifikt spørgsmål

Alt er som det plejer at være, men trådstarter er pist væk. 

Det er ved at blive ret udbredt i de her "Hvilket produkt kan I anbefale-tråde".
Træls ikk? 

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 16-September-2018 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Her er der igen et eksempel på en (4 sider lang) tråd, hvor brugere kommer med gode råd, Apple-hating, fakta, erfaringer osv osv. vedr. et specifikt spørgsmål

Det er ved at blive ret udbredt i de her "Hvilket produkt kan I anbefale-tråde".
Træls ikk?
Næsten ligeså træls, som de, der kun kommenterer andres indlæg uden at komme med reelt input til trådenWink

-------------
miri

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 09:17

Træls ikk? 

Mange af trådene herinde, kan skræmme selv den mest hårdhudede væk. LOL

Skrevet den: 16-September-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Træls ikk?
Næsten ligeså træls, som de, der kun kommenterer andres indlæg uden at komme med reelt input til trådenWink

Hvad taler du om? Jeg har indlæg i en masse tråde, også denne, hvor jeg deler erfaringer og kommer med råd. 

-------------

Skrevet af: dynrambo
Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 08:42
Enig i at det er underligt at trådstartere ofte forsvinder - men for mig, som har samme overvejelser som trådstarter, er det meget værdifuldt at kunne følge med i jeres overvejelser og plusse og minusser. 

Så tak for input!

Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 21-Oktober-2018 kl. 09:12
Hbo nordic fungerer ikke længere med shield-tv og indbygget chromecast. Det var ringe før og nu dur det slet ikke. Har I ikke samme oplevelse? 

Skrevet den: 21-Oktober-2018 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Hbo nordic fungerer ikke længere med shield-tv og indbygget chromecast. Det var ringe før og nu dur det slet ikke. Har I ikke samme oplevelse? 
jo det er HBO Nordic der har klokket i det.

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 21-Oktober-2018 kl. 11:00

Træls ikk? 

Jo, det er meget træls, da det første svar kunne have været
Brug AppleTV, Shield har ikke HBO

Men istedet glemmer folk spørgsmålet, og fortæller begynder at diskuterer hvilken der er bedst til at streame fra en NAS :(

Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 21-Oktober-2018 kl. 12:13

Bruger MrMC på mit Apple TV4K til streaming af gamle videoer, som ligger på min QNAP NAS. Ingen problemer overhovedet. Er "cable-cutter" og streamer DR og TV2 via apps - og har i stedet abb på netflix, hbo, cmore. Lækkert at den lille apple remote - kan tænde og slukke tv'et og samtidig kan styre lydstyrke på anlægget. Har kun apple-remoten liggende fremme i hverdagen.

Videre perfekt, at man kan tvinge apple tv4k til 4K/SDR, som er det eneste rimelige på mit kant-belyste LED tv.

Shield er dog noget mere fleksibel - f.eks. til retrogaming o.lign. Anvender selv en retropie - men ville meget gerne erstatte denne med en Shield...

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 22-Oktober-2018 kl. 09:15

jo det er HBO Nordic der har klokket i det.

Det virker da fint hos mig. Altså udover den lidt sløje billedkvalitet. 

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 22-Oktober-2018 kl. 09:20
Det er da interessant. Er det den nye eller gamle shield? Og er det hbo nordic du tester med via indbygget chromecast? Kører du med nyeste software på shield? 

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 22-Oktober-2018 kl. 10:03

Det er da interessant. Er det den nye eller gamle shield? Og er det hbo nordic du tester med via indbygget chromecast? Kører du med nyeste software på shield? 

Jeg testede igår aftes hvor jeg så 20 minutter uden problemer, men nu virker det ikke. Det er meget svingende. Kan køre stabilt i en halv time og derefter stoppe. 

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Print side | Luk vindue