Print side | Luk vindue

Købt nyt TV i dag.. med pixel-fejl :(

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156279
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 22:34


Emne: Købt nyt TV i dag.. med pixel-fejl :(
Skrevet af: DLG
Emne: Købt nyt TV i dag.. med pixel-fejl :(
Skrevet den: 14-September-2018 kl. 16:29
Købte et Phillips PS9002 i dag i Bilka, kommer hjem og får pakket det ud og alt er godt... lige indtil vi opdager en hvid lysende plet lige midt i skærmen. Det er næsten ikke til at bære, det får de retur på mandag, og vi skal vel ikke finde os i at de vil sende det til reparation, det må være pengene tilbage.

På pap-æsken kan vi se, at det for ca. en måned siden har været ude hos en anden kunde som åbenbart har returneret det, måske pga den pixelfejl...i så fald er det noget svineri. Jeg får lyst til at spørge ham, har jo hans navn og adresse på en label som de vel nok burde have fjernet.

Har googlet om det er et generelt problem på denne model, man kan ikke finde noget umiddelbart.
Men tør man købe samme model igen... har i nogle råd til denne sag?

På forhånd tak.

/DLG





Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-September-2018 kl. 17:33
At et tv er sendt retur, kan let være på grund af pixelfejl, men uden at køber harnfirtalt om det.

En enkelt pixel er heller ikke nok til at får skiftet panelet, så hvis du klager din nød, er det ikke sikkert at du får pengene retur, eller om det bliver repareret.

Hvis den tidligere køber var klar over dette, kan det være derfor at det er røget retur uden at fortælle om det.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 14-September-2018 kl. 17:44
Øv hvor surt. Håber du får et nyt , eller pengene tilbage.
Men må man egentlig sælge noget som nyt , når det har været solgt før?.
Jeg ville ringe til den person der står på kassen , og spørge ham hvorfor han har returneret det.
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 15-September-2018 kl. 02:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

At et tv er sendt retur, kan let være på grund af pixelfejl, men uden at køber harnfirtalt om det.

En enkelt pixel er heller ikke nok til at får skiftet panelet, så hvis du klager din nød, er det ikke sikkert at du får pengene retur, eller om det bliver repareret.

Hvis den tidligere køber var klar over dette, kan det være derfor at det er røget retur uden at fortælle om det.


Klaus

Det lyder da helt sort... ingen penge retur og ingen reparation... tv'et er jo tydeligvis ikke i orden.

hvis den forrige "ejer" kan sende det retur kan jeg vel også ? 

tror du har ret.. tidligere ejer har bare returneret det uden at fortælle om fejlen og så er det gået videre til næste kunde (mig)


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 15-September-2018 kl. 07:06
Alle skærme kan have pixelfejl. Det er ikke noget som kun er gældende for din specifikke model.

Hvis du har mulighed for at gøre brug af din returret, skal du straks gøre det. Derefter giver du Bilka besked på, at der er pixel-fejl på panelet.

Er der "kun" tale om en enkelt hvid pixel? 


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 15-September-2018 kl. 11:16
ja der er kun en, men den er nu blevet grøn


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 15-September-2018 kl. 22:09
Har du prøvet at tappe på den med en finger. Svjh har jeg selv fået et par stykker til at virke på den måde. 


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Har du prøvet at tappe på den med en finger. Svjh har jeg selv fået et par stykker til at virke på den måde. 

Ja har prøvet stille og roligt uden held


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 11:21
Læs bilkas returregler. Har ofte hørt, at Bilka er noget bøvlet at have med at gøre, når der opstår problemer eller ønske om retur af åbnede vare. Jeg vil derfor aldrig købe elektronik der. Så er Power eller el-giganten bedre.


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Læs bilkas returregler. Har ofte hørt, at Bilka er noget bøvlet at have med at gøre, når der opstår problemer eller ønske om retur af åbnede vare. Jeg vil derfor aldrig købe elektronik der. Så er Power eller el-giganten bedre.

Bilka praler med deres nye "bytte-service" og skriver :

Du kan altid inden for 30 dage efter købet få pengene tilbage eller bytte til en anden vare. Eneste betingelse er, at du medbringer varen i original og intakt emballage, samt medbringer kassebonnen.

Så forventer ingen vrøvl


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 12:14
Returnerede et LG E7 til Bilka helt uden problemer ( yellow tint) .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Returnerede et LG E7 til Bilka helt uden problemer ( yellow tint) .

Sagde du at der var problemer med dit LG eller afleverede du det bare?

Man skal åbenbart passe på med at sige at det fejler noget.. siger nogen.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 18:09
Hvis man bare returer det og siger man har fortrudt, så får man jo bare pengene retur.
Kommer man og siger ens TV har en fejl, så er det jo en RMA sag og så har de jo ret til at prøve at udbedre fejlen og man kan ikke bare forvente at få pengene retur.


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Hvis man bare returer det og siger man har fortrudt, så får man jo bare pengene retur.
Kommer man og siger ens TV har en fejl, så er det jo en RMA sag og så har de jo ret til at prøve at udbedre fejlen og man kan ikke bare forvente at få pengene retur.

Ja det er vel sådan det er, så er sagen jo klar - så kan tv'et bare gå på omgang indtil nogle rent faktisk siger at det er fejlbehæftet. 

tak for svaret.


Skrevet af: Nickamburi
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:10
Det er altså ikke helt rigtigt. Elektronik har som regel en DOA periode (TV typisk 5-14 dage alt efter producent) hvor man bare bytter produktet.


Skrevet af: Nickamburi
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:11
Og hvis produktet er under de 14-dages retur ret, kan de vel ikke tvinge dig til at beholde det og sende det til reperation. 


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:21
Jeg har læst flere, der oplever problemer med at returnere varer i Bilka, når emballagen er brudt og derfor ikke intakt. Så hellere fare frem med lempe :-)

Håber det går smertefrit for dig - uanset hvad.



Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 09:06
Bare returner på den bekostning at det har været ude ved anden kunde, og du købte et nyt tv.
Så tager de det retur uden problemer.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Returnerede et LG E7 til Bilka helt uden problemer ( yellow tint) .

Sagde du at der var problemer med dit LG eller afleverede du det bare?

Man skal åbenbart passe på med at sige at det fejler noget.. siger nogen.
Jeg meldte klart ud, hvad der var problemet. Og jeg afventede i en periode en ombytter, - men den gik så i restordre på ubestemt tid. Bilka overførte alle pengene, - og jeg gik i Power hvor jeg lige nøjagtigt nåede, at få en SonyA1 inden VM i bold . Hos Power tilkøbte jeg en kallibrering , udelukkende fordi de så bedyrede at produktet var checket for bla pixelfejl og tint issues . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 21:21
TV'et er nu returneret, dog ikke uden vrøvl idet emballagen var brudt. Men det lykkedes
tak for de mange råd : )


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 18-September-2018 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

TV'et er nu returneret, dog ikke uden vrøvl idet emballagen var brudt. Men det lykkedes
tak for de mange råd : )



Netop derfor købte jeg mit Philips i ELgiganten.

Jeg spurgte Bilka om deres returpolitik, de forklarede at havde man åbnet pakken så kunne man ikke forvente man kunne returnere.
De havde et LG oled demo pakket ned, og nej der var ingen returret hvis det havde fejl/mangler når man pakkede det ud hjemme.
Jeg spurgte dem så hvad med et nyt Philips, samme svar.

Kørte i ELgiganten og fik Philips til samme pris som i Bilka.

Jeg må tilstå, det er et fantastisk TV og JA jeg bruger ambilight - deal with it.



Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 18-September-2018 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Nickamburi Nickamburi skrev:

Og hvis produktet er under de 14-dages retur ret, kan de vel ikke tvinge dig til at beholde det og sende det til reperation. 
 
Det er købt i en fysisk butik.


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 18-September-2018 kl. 22:42
Der er simpelthen ingen grund til at handle elektronik i Bilka. Pris og service er dårligere end stort set alle andre. Men det ved du så nu ;-)


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 18-September-2018 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Der er simpelthen ingen grund til at handle elektronik i Bilka. Pris og service er dårligere end stort set alle andre. Men det ved du så nu ;-)

Den egentlige grund var prisen - 500 billigere end andre steder.
Men ja... det ved jeg nu LOL


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Der er simpelthen ingen grund til at handle elektronik i Bilka. Pris og service er dårligere end stort set alle andre. Men det ved du så nu ;-)


Den egentlige grund var prisen - 500 billigere end andre steder.
Men ja... det ved jeg nu LOL


Hvis det er et normalt tilbud, så matcher Elgiganten deres pris, hvad var prisen egentlig?


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 10:14
[
Hvis det er et normalt tilbud, så matcher Elgiganten deres pris, hvad var prisen egentlig?[/QUOTE]

Prisen var 9.499 - hos elefanten står det til 10.599, troede ikke de matchede priser længere.. men det gør de så stadig.. tak for info.




Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

TV'et er nu returneret, dog ikke uden vrøvl idet emballagen var brudt. Men det lykkedes
tak for de mange råd : )
Fortalte du dem egentlig, at der var fejl på?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

TV'et er nu returneret, dog ikke uden vrøvl idet emballagen var brudt. Men det lykkedes
tak for de mange råd : )
Fortalte du dem egentlig, at der var fejl på?

Blev rådet til at ikke at sige noget bl.a her i forummet (inkl private beskeder). Så nej.. jeg turde ikke.
Det har jeg det egentlig ikke godt med, nu ender det højst sandsynlig bare hos en ny kunde.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

TV'et er nu returneret, dog ikke uden vrøvl idet emballagen var brudt. Men det lykkedes
tak for de mange råd : )
Fortalte du dem egentlig, at der var fejl på?

Blev rådet til at ikke at sige noget bl.a her i forummet (inkl private beskeder). Så nej.. jeg turde ikke.
Det har jeg det egentlig ikke godt med, nu ender det højst sandsynlig bare hos en ny kunde.


Jeg havde nok/måske gjort det samme. Men ville nok have sagt det efterfølgende, eventuelt i radio/tv afdelingen. Det er lidt synd for næste kunde. Han bliver jo dig 2. 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

[
Hvis det er et normalt tilbud, så matcher Elgiganten deres pris, hvad var prisen egentlig?


Prisen var 9.499 - hos elefanten står det til 10.599, troede ikke de matchede priser længere.. men det gør de så stadig.. tak for info.


[/QUOTE]
Mener du kan få prismatch op til 30 dage efter køb (men er ikke 100% sikker).


Skrevet af: DLG
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

TV'et er nu returneret, dog ikke uden vrøvl idet emballagen var brudt. Men det lykkedes
tak for de mange råd : )
Fortalte du dem egentlig, at der var fejl på?

Blev rådet til at ikke at sige noget bl.a her i forummet (inkl private beskeder). Så nej.. jeg turde ikke.
Det har jeg det egentlig ikke godt med, nu ender det højst sandsynlig bare hos en ny kunde.


Jeg havde nok/måske gjort det samme. Men ville nok have sagt det efterfølgende, eventuelt i radio/tv afdelingen. Det er lidt synd for næste kunde. Han bliver jo dig 2. 

Ja kan du have ret i, men jeg turde ikke gøre mere ved sagen. Synes det er skræmmende at folk har oplevet det samme og hverken har fået penge retur eller har fået det repareret uden beregning.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af DLG DLG skrev:

TV'et er nu returneret, dog ikke uden vrøvl idet emballagen var brudt. Men det lykkedes
tak for de mange råd : )
Fortalte du dem egentlig, at der var fejl på?

Blev rådet til at ikke at sige noget bl.a her i forummet (inkl private beskeder). Så nej.. jeg turde ikke.
Det har jeg det egentlig ikke godt med, nu ender det højst sandsynlig bare hos en ny kunde.


Jeg havde nok/måske gjort det samme. Men ville nok have sagt det efterfølgende, eventuelt i radio/tv afdelingen. Det er lidt synd for næste kunde. Han bliver jo dig 2. 

Ja kan du have ret i, men jeg turde ikke gøre mere ved sagen. Synes det er skræmmende at folk har oplevet det samme og hverken har fået penge retur eller har fået det repareret uden beregning.
Ja, det er sølle, at Bilka har så dårlig returret, så det kommer til at gå ud over andre.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 13:56
Jeg vil lige fortælle, at jeg ALDRIG har haft problemer med returnering i Bilka. Jeg har returneret/forsøgt at returnere flere ting begge steder og har kun prøvet at blive afvist i Elgiganten.

Bilkas service (Viborg) har altid være upåklagelig, og derfor vælger vi i familien altid Elgiganten fra. Også selvom Bilka f.eks. er dyrere. 

For nogle år siden købte jeg en mobil i Bilka. Og selvom politikken på daværende tidspunkt sagde, at de under ingen omstændigheder tog telefoner tilbage i ubrudt emballage, gjorde de det ikke bare én gang, men to. 

En anden solstrålehistorie er, at vi for snart 15 år siden købte en terrassepavillion i Bilka. Taget til pavillionen er lavet af en type stof, som ikke tåler den danske sommersol, og hen i august/september er det blevet så mørt, at det flænser omkring syningerne. Derfor har vi hvert år siden, indleveret taget under reklamationsretten og fået et nyt. 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-September-2018 kl. 17:03
Jeg havde - som nævt længere oppe i tråden - også en særdeles positiv oplevelse med returnering hos Bilka ( Holstebro ) . Skal dog lige pointeres,at jeg købte på nettet - og returnerede i butik . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm



Print side | Luk vindue