Print side | Luk vindue

LG C8 55"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156307
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 08:17


Emne: LG C8 55"
Skrevet af: Lectron
Emne: LG C8 55"
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 18:33
Hej Alle. 
Håber i kan hjælpe mig. Jeg har købt et LG OLED55C8PLA i Elgiganten til en god pris af 14999,-. Jeg har et Samsung LE40C655L1WXXE i forvejen. ( https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Samsung-40-Fladskaerms-TV-TV-LE40C655-LCD-1080p-FullHD-/2212355" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Samsung-40-Fladskaerms-TV-TV-LE40C655-LCD-1080p-FullHD-/2212355 ). Dette tv er 7-8 gammelt. Men billed kvaliteten er satdig utrolig god. Så bortset fra størrelsen 40" vs 55" er jeg godt tilfreds. 

Men....nu kommer det: 
Alt er bedre på det nye, rent billede mæssigt og også lydmæssigt. Meeeen.....hvorfor er der så meget "stutter" på det nye tv? Dette gælder dog kun på dårligere udsendelser, og specielt når der er "reklamer". På min PS4 (non Pro) kører alting umiddelbart fint. Men via Yousee Boksen er jeg ikke tilfreds. :-( Kan godt se når det er en ny eller nyere udsendelse, men bare "lidt" ældre udsendelser osv kører altså ikke godt rent stutter mæssigt. Eksempelvis så jeg F1, og var ikke imponeret over "reklamepauserne". Selve løbet kørte ret fint og flydende. Jeg har snart leget med alle indstillinger.....reset tv tilbage til std indstillinger......."justeret igen".......reset! Lige meget hvad så kører mit gamle Samsung bare bedre uanset kanaler, hd udsendelser, eller andet rent "stutter mæssigt"! Har leget med "Tru Motion" osv, men synes umiddelbart ikke det bliver bedre. Er jeg bedre tjent med et Samsung QLED, eller blot et "gammelt" 46" tv i samme serie som mit gamle? Har alligevel ikke noget 4K materiale eller en PS4 Pro. Har stadig returret, så gad godt høre gode råd vedrørende "panorering/stutter/lag/hak" osv
Mvh
Brian



Svar:
Skrevet af: DraX
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:12
Måske det har noget med hvilken "Mode" du kører på?



Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af DraX DraX skrev:

Måske det har noget med hvilken "Mode" du kører på?

Mode? Synes jeg har prøvet alt. Er det bare fordi at Yousee sender ud i for dårlig kvalitet på dvs kanaler/tidspunkter? Det er bare mærkeligt at tv'et virker ok hurtigt, men så snart signalet eller udsendelsen er "gammel eller dårlig", så er tv'et intet værd i forhold til det gamle Samsung!


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:16
God pris af 14999,- Hvad er min så? 11999,- i Power.Big smile

Nå men bortset fra det, så har jeg intet på mine kanaler. De kører bare, også under reklamer. Jeg har indstillet mit tv efter Flatpanels anbefalinger, og det kører bare indtil videre. Jeg vil så på et tidspunkt have lavet en prof kalibrering. 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:18
Jeg har prisgaranti på det, så send gerne links :-)



Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

God pris af 14999,- Hvad er min så? 11999,- i Power.Big smile

Nå men bortset fra det, så har jeg intet på mine kanaler. De kører bare, også under reklamer. Jeg har indstillet mit tv efter Flatpanels anbefalinger, og det kører bare indtil videre. Jeg vil så på et tidspunkt have lavet en prof kalibrering. 
Tusind tak for svar. Det er disse svar jeg leder efter, eller gode råd til hvad det kan være. Vil ikke levere tv'et tilbage hvis det er muligt at få det til at køre selv med "miss Marple", eller andre ældre "lorte udsendelser"


Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Lectron Lectron skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

God pris af 14999,- Hvad er min så? 11999,- i Power.Big smile

Nå men bortset fra det, så har jeg intet på mine kanaler. De kører bare, også under reklamer. Jeg har indstillet mit tv efter Flatpanels anbefalinger, og det kører bare indtil videre. Jeg vil så på et tidspunkt have lavet en prof kalibrering. 
Tusind tak for svar. Det er disse svar jeg leder efter, eller gode råd til hvad det kan være. Vil ikke levere tv'et tilbage hvis det er muligt at få det til at køre selv med "miss Marple", eller andre ældre "lorte udsendelser"
Dette?: https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-55-4k-smart-oled-tv-oled55c8plaaen/p-867623/


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Lectron Lectron skrev:

Oprindeligt skrevet af Lectron Lectron skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

God pris af 14999,- Hvad er min så? 11999,- i Power.Big smile

Nå men bortset fra det, så har jeg intet på mine kanaler. De kører bare, også under reklamer. Jeg har indstillet mit tv efter Flatpanels anbefalinger, og det kører bare indtil videre. Jeg vil så på et tidspunkt have lavet en prof kalibrering. 
Tusind tak for svar. Det er disse svar jeg leder efter, eller gode råd til hvad det kan være. Vil ikke levere tv'et tilbage hvis det er muligt at få det til at køre selv med "miss Marple", eller andre ældre "lorte udsendelser"
Dette?: https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-55-4k-smart-oled-tv-oled55c8plaaen/p-867623/
Ja, det er det. Men i sidste uge, kostede det 1000kr mindre.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Lectron Lectron skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

God pris af 14999,- Hvad er min så? 11999,- i Power.Big smile

Nå men bortset fra det, så har jeg intet på mine kanaler. De kører bare, også under reklamer. Jeg har indstillet mit tv efter Flatpanels anbefalinger, og det kører bare indtil videre. Jeg vil så på et tidspunkt have lavet en prof kalibrering. 
Tusind tak for svar. Det er disse svar jeg leder efter, eller gode råd til hvad det kan være. Vil ikke levere tv'et tilbage hvis det er muligt at få det til at køre selv med "miss Marple", eller andre ældre "lorte udsendelser"
Længere nede i denne anmeldelse ligger der nogle forslag. Det gjorde godt for mig.

https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1525418321


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:51
man kan nemt få høvl for følgende udsagn - men jeg kører nu på 3 oled og vil fortsat påstå at oled virkelig afslører et dårligt signal/kilde. Var selv skuffet over mange kanaler.

Men jeg ville dog ALDRIG fravælge oled af den grund, så hellere lade en lort være en lort og istedet nyde billedet når kilden er til det


Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

man kan nemt få høvl for følgende udsagn - men jeg kører nu på 3 oled og vil fortsat påstå at oled virkelig afslører et dårligt signal/kilde. Var selv skuffet over mange kanaler.

Men jeg ville dog ALDRIG fravælge oled af den grund, så hellere lade en lort være en lort og istedet nyde billedet når kilden er til det
Tusind tak. Se der er jeg ikke enig. Gider ikke ofre 15000,- på et nyt tv, når 60% (cirka) af kanelerne enten hakker eller er fuld af "sne". Så hellere beholde mit gamle LCD til de sender ud i ordentlig kvalitet. Ser stort set aldrig film og bruger kun PS4 til Fifa. Det handler om Yousee som er i brug 99% af tiden her!


Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

man kan nemt få høvl for følgende udsagn - men jeg kører nu på 3 oled og vil fortsat påstå at oled virkelig afslører et dårligt signal/kilde. Var selv skuffet over mange kanaler.

Men jeg ville dog ALDRIG fravælge oled af den grund, så hellere lade en lort være en lort og istedet nyde billedet når kilden er til det
Mente selvfølgelig at jeg ikke var enig i det med "en lort være en lort". Det første du skrev er jeg faktisk enig i


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 20:47
har tv’et ikke en Technicolor profil? Prøv den. Derudover er det nemmere at se den dårlige kvalitet på 55” fremfor 40. 

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 20:47
Lort være lort, mener jeg også DR2 som jeg får sd og eks regional kanaler og TV3 puls.
Hd kanalerne står nu ret fint:). Mindes mit yousee kabel tv var ganske tilfredsstillende på langt de fleste kanaler. Men jo der var noget skidt imellem


Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 21:31
[QUOTE=OleA]har tv’et ikke en Technicolor profil? Prøv den. Derudover er det nemmere at se den dårlige kvalitet på 55” fremfor 40. [/QUOTE'Ja det er jeg også indstillet på. Altså det med 40" vs 55". Men det er slet ikke billede kvaliteten der er mit problem. Det står faktisk ret flot, og farverne er gode. Er bare træt af at det "hakker" når udseendelsen eller reklamerne er for dårlig kvalitet. En ting jeg aldrig oplevede på mit gamle LCD tv. 



Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 21:36
Kender i den fornemmelse hvor ens computer skærm går under 60 Hz? Min Pc skærm er en 120Hz skærm, og jeg gamer en del på den. Men kommer "frames" for langt ned (under 60hz) begynder den "stuttering" jeg taler om. Det samme gælder mit nye LG 55" tv. Har dog ikke brugt det på min pc grafikkort eller andet. Det er som sagt nyt....købt for få dage siden, men føler jeg har lyst til at spare pengene og vælge et "ældre" LCD tv. Udelukkende pga hastigheden,  


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 22:41
har du tjekket om der er en software opdatering til dit tv, kan nemt tænkes at evt kan være et software problem

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

har du tjekket om der er en software opdatering til dit tv, kan nemt tænkes at evt kan være et software problem

Ja det er fuldt ud opdateret. Synes umiddelbart jeg er ret skarp i det tekniske, er blot skuffet over sekvenser i diverse film og tv udsendelser, jeg aldrig har observeret før på det gamle Samsung. Her snakker vi om "motion" som i mine øjne er langt bedre end det nye LG. Inden nogle begynder at foreslå settings omkring "motion" på mit nye tv..... så glem det. Det kommer ikke i nærheden af mit gamle LCD Samsung! 


Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 23:03
Bare for at være sikker. Vil jeg være bedre stillet med Samsungs QLED, når nu jeg går så meget op i FPS/hakkeri? Kan jo ikke ændre på Yousee's udsendelser/BOX? Det med farver og sort niveau er mindre betydning for mig, selvom jeg er gammel Plasma tv seer...(Pioneer Kuro). Men Stutter har altså størst betydning!



Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 23:06
Med andre ord, så er Pioneer's og for den sags skyld OLED ikke vigtigt for mig. Men "panorering stutter/hakkeri/" you know.......alt afgørende!



Skrevet af: Lectron
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 23:08
Nogen med Yousse topboks der kan nævne et godt tv (Samsung, Sony; LG...osv) der ikke har problemer i den retning?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-September-2018 kl. 23:19
har du samme problem uden yousee boksen ?


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 06:33
Hvis du ikke har samme problem med andre kilder såsom PS4, Netflix, YouTube og lignende, så er det YouSee og ikke din LG C8. Det siger jo lidt sig selv. 

Til gengæld er det ren overkill, efter min mening, at bruge sådan en fin skærm udelukkende til flow-TV. YouSees kvalitet er simpelthen for ringe her i 2018.

Du kan jo gøre brug af din returret. Så må du se om Samsung eller andet gør det bedre til dit behov. 


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 08:52
Returnér dit tv, hæng dit medium dårlige 40" LCD op igen og gå mere i skoven. Du fortjener jo ikke sådan et godt tv når du kan brokker dig over hakken på visse (dårlige) programmer. Tror vi andre glædes over vores OLED 99% af tiden - specielt på gode film og fodbold :-) 
Ps. Det kan jo snildt være din gamle Yousee boks som ødelægger det. Du bruger jo ikke tuneren i tv´et.. Få den dog opgraderet til nyeste model med 4K mulighed.



Skrevet af: JanV.
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 08:57
Hver gang jeg har skiftet teknologi (plasma til lcd og lcd til OLED) har jeg aldrig været tilfreds i starten. Jeg har skulle vænne mig til det nye billede. Der er bare stor forskel på hvordan de ser ud.
Men jeg giver dig ret i at OLED er slemt at se på når input er dårligt/forældet. F.eks 24p film.
Jeg kører med Custom trumotion settings på 4/4 og det hjælper rigtig meget. Det er så på et C7, men tænker at problemet er det samme. 



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 17-September-2018 kl. 16:45
- jeg har nyeste YouSee box og Sony A1 OLED i 65" .Og jeg genkender ikke problemet . Mig bekendt sender Yousee faktisk med en temmelig høj bitrate, så jeg tvivler på at det er signalet. Nu skal det retfærdigvis siges, at vore øjne reagerer forskelligt på diverse problematikker, og måske jeg bare ikke er disponeret for at spotte bla stutter, og tak for det . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm



Print side | Luk vindue