Print side | Luk vindue

Fiber og fordeling af signal

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156391
Udskrevet den: 01-Juni-2024 kl. 05:55


Emne: Fiber og fordeling af signal
Skrevet af: Brian E
Emne: Fiber og fordeling af signal
Skrevet den: 24-September-2018 kl. 14:31
Hejsa,
 
Vi har i dag Yousee bredbånd (40/10), der kommer ind i et rum midt i huset. Herfra er der via en switch kablede forbindelser til 4 andre rum i huset (hver især med yderligere en switch), og i et af rummene yderligere en router, der fungerer som access point.
 
Denne løsning fungerer fint og giver tilfredsstillende kablede og trådløse forbindelser.

Jeg vil imidlertid gerne have en fiberforbindelse etableret, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.
 
Forbindelse vil komme ind i den ene ende af huset, og så vidt jeg har forstået vil der være et fibermodem, der skal tilsluttes til en router.
 
Kan denne router forbindes til en switch i det første rum og via denne switchs forbindelse til det rum i huset, hvor den nuværende forbindelse kommer ind i huset og fodre resten af huset med kablede forbindelser herfra? Dvs. forbindelse bliver: fibermodem - router - switch - netværksstik - switch - resten af huset.
 
Og når jeg så har fået fiberforbindelsen ind i huset og op at køre, kan jeg vel bare vælge fx Yousee fiber TV og tilslutte deres bokse til det antal TV, jeg har lyst til?



Print side | Luk vindue