Print side | Luk vindue

Vis mig din, så viser jeg dig min ... :)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156422
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 11:36


Emne: Vis mig din, så viser jeg dig min ... :)
Skrevet af: jacobe
Emne: Vis mig din, så viser jeg dig min ... :)
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 13:57
Ved ikke om denne idé har været oppe at vende før ... men ind imellem ser man i div. tråde, at folk inviterer andre til at komme og kigge på deres hjemmebio. Det er jo drønhyggeligt, men ville det ikke være mere hyggeligt, hvis vi kunne mødes nogle stykker hos hinanden og se giraffen, sammen? Eller er den slags lidt for grænseoverskridende? LOLEmbarrassed

Nu bor jeg jo i Sverige, og skulle nogen have lyst til at kombinere en tur til The Rock i Lund med et besøg i "Purple Cinema", så skal man da være velkommen, men ellers tænker jeg mere at folk i København kunne mødes, folk på Fyn, Nord/Syd/Øst/VestJylland kunne mødes osv ... og så kunne man give hinanden gode råd, eller bare masser af komplimenter. Med tanke på hvor mange timer og penge vi har lagt i vores respektive bio-projekter, ville det så ikke være rart at vise det frem for nogle som selv går op i det??

Hvad synes folk?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)



Svar:
Skrevet af: scantek
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Ved ikke om denne idé har været oppe at vende før ... men ind imellem ser man i div. tråde, at folk inviterer andre til at komme og kigge på deres hjemmebio. Det er jo drønhyggeligt, men ville det ikke være mere hyggeligt, hvis vi kunne mødes nogle stykker hos hinanden og se giraffen, sammen? Eller er den slags lidt for grænseoverskridende? LOLEmbarrassed

Nu bor jeg jo i Sverige, og skulle nogen have lyst til at kombinere en tur til The Rock i Lund med et besøg i "Purple Cinema", så skal man da være velkommen, men ellers tænker jeg mere at folk i København kunne mødes, folk på Fyn, Nord/Syd/Øst/VestJylland kunne mødes osv ... og så kunne man give hinanden gode råd, eller bare masser af komplimenter. Med tanke på hvor mange timer og penge vi har lagt i vores respektive bio-projekter, ville det så ikke være rart at vise det frem for nogle som selv går op i det??

Hvad synes folk?


Vi er en 5 - 6 stykker herindefra, der regelmæssigt tager rundt hos hinanden og "nørder" Jeg kan kun anbefale det, både for inspiration og så er det også rart få friske øre og øjne på de ting man går og roder med.

Hvis der er nogen der har lyst til at lave en "Bio Crawl" er jeg altid frisk, og folk er også velkommen hos mig.

/michael


-------------
https://forum.recordere.dk/wall-of-sound-and-picture-atmos-bio_topic103912_page39.html" rel="nofollow - Wall of Sound Atmos Bio


Skrevet af: Sven Palvig
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 19:50
Rigtig god idé. Smile 
 
Den er jeg med på. Jeg bor i Nordsjælland. Min biograf er dog ikke færdig endnu.
 
Jeg har vægtet lyden højt, og jeg har fået bygget højttalerne efter rummet med.
Jeg har lige bestilt et lærred med lydgennemgang men venter på en projekter. Det bliver sidste i oktober.


Skrevet af: jcool
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 21:58
Samme her ! Clap
Midtjylland
Randers
Stuebio 120 # AT lærred


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 01-Oktober-2018 kl. 19:39
Jeg er en del af nørde-banden Scantek nævner, og har haft meget glæde af, at komme rundt og opleve forskellige setups og få kritik af min egen bio. Derudover har det givet nogle gode bekendtskaber.

Når der er kommet ro på mit baby-liv vil jeg også meget gerne deltage. Kan byde ind med dedikeret Atmos-bio med JBL Master Reference lydsystem kalibreret efter alle kunstens regler og 3.5m bredt AT-lærred. (EDIT: Også København)




Skrevet af: JohnConnor
Skrevet den: 01-Oktober-2018 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg er en del af nørde-banden Scantek nævner, og har haft meget glæde af, at komme rundt og opleve forskellige setups og få kritik af min egen bio. Derudover har det givet nogle gode bekendtskaber.

Når der er kommet ro på mit baby-liv vil jeg også meget gerne deltage. Kan byde ind med dedikeret Atmos-bio med JBL Master Reference lydsystem kalibreret efter alle kunstens regler og 3.5m bredt AT-lærred.



+1 til det Jonas siger. Er en del af samme slæng!

Når baby er klar åbner jeg gerne dørene.
Kan godt beskrive systemet men der sker lidt hele tiden:)
Lidt B&w og classe 


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 01-Oktober-2018 kl. 20:33
Jeg deltager også gerne. Bio på Amager, Procella og MKsound. 4K Acer m550 projektor. Marantz


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 01-Oktober-2018 kl. 20:42
Fedt at høre at der er interessere for "bio-crawl". Jeg tager gerne turen over broen en weekend, hvis vi kan arrangere et besøg i København.

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 01-Oktober-2018 kl. 20:46
Jeg er også gerne med, selvom mit setup nok er i den billige ende, ift hvad jeg ser.

Bor i Brøndby Strand.


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 09:57
Kan man komme med som lurer? Big smile grundet flytning og renovering er bioen ikke oppe pt...

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 10:05
Tror denne tråd må være forummet mest lumre, eller hva! LOL

Selvfølgelig kan man komme med som lurer. Det var netop også tænkt som en måde at få gode råd og inspiration til sit eget projekt, også selvom det er i opstartsfasen. Uanset hvad skal det være en hyggelig måde at ses, ikke en konkurrence om "hvem der har den største" Embarrassed


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 10:30
Billigt udstyr i et tilpasset og kalibreret rum lyder ofte bedre end dyrt udstyr i et ikke-optimeret rum. Så pris er ikke altid den væsentlige faktor .


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 11:27
+1 til det Jonas siger. Det er altid hyggeligt at komme ud og se hvad andre har

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 16:09
Lyder som et rigtig god idé. Jeg er på mange områder stadig rookie og hvem bedre at lære fra en andre herinde. 

Har det nogen ville kalde for en Entry Bio, Dvs Onkyo forstærker, Epson projektor, 120" lærred, 5,1 surround via Audio Pro, Synology Nas, Dlink Bovee Box, Ps4 Pro osv osv. En god stuebio, men i mit nye hus som jeg overtager til december bliver der en dedikeret biograf, så skal der leges. Tager meget gerne med rundt og kigger på jeres setups og lærer noget og Da jeg bor i Malmø tager jeg gerne til Lund og lumrer :-) 


-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 09-Oktober-2018 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg er også gerne med, selvom mit setup nok er i den billige ende, ift hvad jeg ser.

Bor i Brøndby Strand.
Det er ikke størrelsen men gørelsen, alle må vel være vedkommende hvis man opføre sig ordentlig , kritik kan også fremføres uden at såre, hvis nogle kom til mig og sagde jeg kan kalibrere dit anlæg så det spille bedre, vil jeg slet ikke være afvisende, Stefan Moreell startede vestjysk musik og hi-fi klub, som han skrev dengang vi vil have Danmarks mest aktive klub for nørder, men han kunne jo slet ikke leve op til det, så idag er jeg skuffet men ikke vred, men give den som meget aktiv, og så trække man sig tilbage efter et år det er utrolig ,Steen Jensen var også skuffet han kontaktede flere gange vestjysk hi-fi klub, men uden resultat, gid man bare ville være ærlig
 



-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 10-Oktober-2018 kl. 14:16
En online-version af at mødes kunne være en tråd med en "one-thread" om sin bio (et par billeder + udstyrsliste). Så kan man hente inspiration hvis man går i byggetanker.


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 13:47
Blev det nogensinde til noget med BioCrawl? 

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 19-December-2019 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af jcool jcool skrev:

Samme her ! Clap
Midtjylland
Randers
Stuebio 120 # AT lærred

Samme her
Men præcis samme område som dig jcool, dog kun med 95” billede i stuen. Men tjek min bio ud


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 14:13
Jeg er klar på, at nørde og fremvise i nord og midt Jylland.
Jeg har selv dedikeret bio i Støvring på små 15 m2, Klipsch 10.1 setup (yamaha presence konfiguration) 75" Panasonic skærm... Jeg er desværre den eneste i min omgangskreds der nørder med Audio/video, så kunne være sjovt at dele det med andre. 

Mvh Brian 


-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: jcool
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 16:45
Hej Vilstrup.

Jeg har skam luret din bio, flere gange faktisk Wink
Jeg har såmænd også lånt end del inspiration fra din fine bio, i form af de rene linier du har i dit design/indretning af din fornemme bioClap

Med samme område ! mener du så geografisk her i Jylland ???. Eller er mener du som en stue bio ? frem for et dedikeret bio rum ?

Vh
jcool


Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 20-December-2019 kl. 19:19
sjælland kan også være lidt med. Hvis det skulle komme på tale....stue setuppet er ved at blive opgraderet med en Yamaha rx-3080 kommende fra en Sony str-dn1080🙈

Stue:
Reciever: Yamaha rx-a3080
Fronter: JBL SVA2100
Center: JBL SVA center
Bag: JBL SVA1500
Atmos: audio pro cube
SUB: Klipsch Sw115 tror jeg nok den hedder.
TV: Panasonic 75fx780

Kælder:
Lige nu Pioneer LX52 bliver måske byttet ud med den Sony.

Fronter: monitor audio 250
Center: JBL SVA Center
Bag: monitor audio 225
Loft: Dali indbygget et eller andet
Projektor: BenQ 1100
Sub: audio pro Ace bass




Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af jcool jcool skrev:

Hej Vilstrup.

Jeg har skam luret din bio, flere gange faktisk Wink
Jeg har såmænd også lånt end del inspiration fra din fine bio, i form af de rene linier du har i dit design/indretning af din fornemme bioClap

Med samme område ! mener du så geografisk her i Jylland ???. Eller er mener du som en stue bio ? frem for et dedikeret bio rum ?

Vh
jcool

Fedt mand, syns det er mega fedt at jeg har lavet noget som du har kunne bruge i din egen bio:-)

Med hensyn til område, mener jeg både at min bio er i stuen, men at jeg også bor i Midtjylland og Randers faktisk også:-)
Ville gerne have mit helt eget bio rum, men da vi skulle købe hus, måtte vi selvfølgelig kigge på hvad der var råd til og denne gang måtte bioen undvære sit eget rum, men sådan er det og det er også helt ok med mig:-)


-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: jcool
Skrevet den: 21-December-2019 kl. 11:39
Jep. Det var især den rene stil du kører !
Ingen synlige ledninger, skjulte højtalere osv. Plus det faktum at det på samme tid en " delt " dagligstue !
Det var netop det samme jeg ønskede hos mig ! Altså ikke et dedikeret rum, men noget kombi med så lidt synlig bio som det nu er mulig...


Skrevet af: Acurus
Skrevet den: 24-December-2019 kl. 16:30
Hej. Jeg kan også vise min hjemmebiografen (stue) frem JBL synthesis. København


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 25-December-2019 kl. 11:21
Kunne også være rart med nogle flere bio-tråde Big smile
Min kommer, når jeg får lyden på plads, skal have drejet højtaler mod sweet-spot, optimeret de 2 subs med nyindkøbt miniDSP 2x4 HD og måske akustik forbedringer.


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music



Print side | Luk vindue