Print side | Luk vindue

Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156423
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 19:30


Emne: Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
Skrevet af: Hother
Emne: Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 18:38
Som kom min nye, og længe ventede Panasonic DP-UB9000. Butikschefen fra Panasonic Rødovre var så venlig at komme med den til mig. For i bussen kunne jeg nok ikke bugsere rundt med den, den vejer ca 10 kg. Og selv at køre bil har jeg det ikke så godt med pt.

Jeg kommer lige med et enkelt billede, for jeg får nok ikke opsat afspilleren i dag.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 19:42
Tillykke med dyret.

Jeg undrer mig over at du kan vente med at få den tilsluttet..
Jeg ville sidde oppe hele natten og tweake.

Smile


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Tillykke med dyret.

Jeg undrer mig over at du kan vente med at få den tilsluttet..
Jeg ville sidde oppe hele natten og tweake.

Smile


Mange tak. Jamen det undre også mig, men sådan er det. TV´et er optaget af andre familie medlemmer. Men nu er den ude af boksen. Jeg har kun en kommentar - for pokker den er urimelig lækker!




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-September-2018 kl. 23:14
Lidt flere billeder. Det der slår mig er afspillerens utrolige neutrale fremtoning. Jeg her endnu ikke haft power på afspilleren.












-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 07:17
Den kunne da godt minde noget om Oppo's afspillere i designet... Men når nu det er Panasomic, kan det så stadig kun købes med elektronikforsikring, som IKKE kan fravælges?


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 09:44
Super cool! God fornøjelse!
Er "lidt" misundelig. Wink


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Den kunne da godt minde noget om Oppo's afspillere i designet... Men når nu det er Panasomic, kan det så stadig kun købes med elektronikforsikring, som IKKE kan fravælges?
Min afspiller er købt hos et Panasonic Center, og her bliver jeg ikke påduttet en forsikring, men får 30 måneders fuld garanti.

Den ligner meget en Oppo. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Super cool! God fornøjelse!
Er "lidt" misundelig. Wink

Og  - ja du fik næsten ret. Afspilleren blev opsat fra kl. 00.30 og frem. Så nu er den fuldt installeret og afprøvet. Den funker sørmeBig smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 10:20
Fedt mand! 

Så mangler du bare at opdatere din signatur, igen, igen!! LOL


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Fedt mand! 

Så mangler du bare at opdatere din signatur, igen, igen!! LOL
Done!


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 13:38
Og specielt til Medlemmet "Stridsvognen". Croma multiburst fra Spears and Munsil. Jeg ved ikke hvad du får ud af billedet, for det ser ikke så klart ud som i virkeligheden.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 14:43
Et closeup billede af nogle af de verticale felter, den øverste ende vil være brugbar.
Da UB9000 har samme processor osv forventer jeg ikke der er nogen forskel, men kunne da være sjovt at se hvordan det går sammen med dit tv.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Et closeup billede af nogle af de verticale felter, den øverste ende vil være brugbar.
Da UB9000 har samme processor osv forventer jeg ikke der er nogen forskel, men kunne da være sjovt at se hvordan det går sammen med dit tv.

Det må du så vente lidt med. For dels har jeg ting jeg hellere vil se, og dels kniber det lidt med tiden, så jeg må prioritere.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 14:55
Helt uproblematisk, nu købte jeg jo en UB424 bare for selv at kunne teste den nye processor, og har allerede konkluderet at den performer magen til UB900, og har fået det bekræftet fra anden side, så pt har jeg kontakt til Panasonic og venter på de svare tilbage.

Mest spændene blir det at sammenligne med OPPO 203 og se om den rent faktisk performer bedre, for jeg tvivler på den har så meget støj/ ringning på chroma signalet. Pt er Xbox chroma referencen her, den gør det extremt meget bedre end panasonic på det felt.

Har set en youtube video hvor en Panasonic mand ilustere den chroma performance ved at bruge en chroma zone plate, den test hvor det ikke er muligt at se den type støj/ forvrængning da der ikke er nogle hårde kanter, og hvis han justerede chroma sharpness til -6 hvor der stadig er en lille smule ringning tilbage vil jeg garentere at den test Panasonic ilustrere vil fejle fuldstændig og få konkurenten til at virke voldsom overlegen.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Helt uproblematisk, nu købte jeg jo en UB424 bare for selv at kunne teste den nye processor, og har allerede konkluderet at den performer magen til UB900, og har fået det bekræftet fra anden side, så pt har jeg kontakt til Panasonic og venter på de svare tilbage.

Mest spændene blir det at sammenligne med OPPO 203 og se om den rent faktisk performer bedre, for jeg tvivler på den har så meget støj/ ringning på chroma signalet. Pt er Xbox chroma referencen her, den gør det extremt meget bedre end panasonic på det felt.

Har set en youtube video hvor en Panasonic mand ilustere den chroma performance ved at bruge en chroma zone plate, den test hvor det ikke er muligt at se den type støj/ forvrængning da der ikke er nogle hårde kanter, og hvis han justerede chroma sharpness til -6 hvor der stadig er en lille smule ringning tilbage vil jeg garentere at den test Panasonic ilustrere vil fejle fuldstændig og få konkurenten til at virke voldsom overlegen.

Kunne være spændende at sammenligne med en Sony X700, der er i den anden ende af prisskalaen.

Er det muligt? Smile


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Helt uproblematisk, nu købte jeg jo en UB424 bare for selv at kunne teste den nye processor, og har allerede konkluderet at den performer magen til UB900, og har fået det bekræftet fra anden side, så pt har jeg kontakt til Panasonic og venter på de svare tilbage.

Mest spændene blir det at sammenligne med OPPO 203 og se om den rent faktisk performer bedre, for jeg tvivler på den har så meget støj/ ringning på chroma signalet. Pt er Xbox chroma referencen her, den gør det extremt meget bedre end panasonic på det felt.

Har set en youtube video hvor en Panasonic mand ilustere den chroma performance ved at bruge en chroma zone plate, den test hvor det ikke er muligt at se den type støj/ forvrængning da der ikke er nogle hårde kanter, og hvis han justerede chroma sharpness til -6 hvor der stadig er en lille smule ringning tilbage vil jeg garentere at den test Panasonic ilustrere vil fejle fuldstændig og få konkurenten til at virke voldsom overlegen.

Kunne være spændende at sammenligne med en Sony X700, der er i den anden ende af prisskalaen.

Er det muligt? Smile

Ja, hvor i landet befinder du dig.?


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 29-September-2018 kl. 18:55
PB sendt! 

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 14:28

Fejl - se nedenforEmbarrassed



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 15:43


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dette er ikke en bruger anmeldelse, blot mine første observationer.

Så har jeg fået kigget lidt på min nye Panasonic DP-UB9000. Og her vil jeg skrive lidt om mine indtryk og observationer.

Byggekvalitet

Byggekvaliteten er i mine øjne nærmest helt ekstravagant lækker. Jeg har aldrig haft en Blu-Ray afspiller i mine hænder som på intet punkt afspejler, at her er man hoppet over hvor gærdet er lavest. Der er ikke et stykke plastic synligt overhovedet (udvendigt). Løfter man på afspillerne, så har man på fornemmelsen, at afspillerens størrelse passer ret godt med at gå rundt med et stykke massivt metal med samme vægt. Afspilleren vejer lige under 8 kg.

Lidt om det tekniske



Afspilleren adskiller sig fra sin lillesøster (UB820) ilfg. Panasonic, med en bedre byggekvalitet, et ”Advanced” mediedrev, bedre komponenter på en række områder, to strømforsyninger hvor af en er til analog lyd, og den anden er til video og processor, og naturligvis et mere avanceret analogt lydsystem.

Det undrede mig en smule, at afspilleren ikke loadede HDR film en kende hurtigere end den gør. Load time er – uden at jeg har målt, den samme som for UB900 og UB820.  Prisen taget i betragtning havde jeg nok forventet lidt forbedringer. Det er for mig et peanut problem.

Den meget væsentlige billede processor, nemlig HCX er den samme på begge afspillere. 

At afspilleren så også, som den eneste pt., kan vise både Dolby Vision og HDR10+, må være et ekstra plus. Uanset hvad jeg måtte vælge som mit måske næste TV, jamen så kan min UB9000 følge med. 

Fjernbetjeningen

Minder meget om fjernbetjeningen til UB900 – og dog. Det virker som om, at der er påsat et stykke helt klar plastic over den ellers sorte og spejlblanke overflade. Der er kommet en del betjenings knapper som relatere sig til de forskellige HDR billede funktioner samt et antal betjenings knapper med direkte adgang til f.eks. internet, settings m.v.

Panasonic DP-UB9000 er absolut den mest avancerede Blu-Ray afspiller jeg har haft, og man skal nok vide noget om de ændringer som man kan lave, og her specielt på HDR billede siden. De eneste ændringer som jeg har lavet er, at valget af TV er sat til OLED (der er flere TV valg muligheder), desuden har jeg indtil videre sat HDR Optimizer til ”Standard”. Da mit TV er kalibreret på alle billede profiler, tror jeg ikke at jeg ændrer på noget som helst i øvrigt.

Heldigvis har selve afspilleren et antal betjenings knapper på front panelet således, at man ikke er overgivet alene til fjernbetjeningen ved de normale betjenings situationer. En ting som jeg er glad for.

Billede kvalitet

Jeg kan ikke med rimelighed sige at DP-UB9000 kommer med en bedre billede kvalitet end den de 2 tidligere nævnte søstre, udover af såvel DVD, BD og BD HDR står bare rigtigt fint. Jeg vil vurdere, at kvaliteten er helt på højde med OPPO 203, som jeg har haft på besøg til låns inden mit køb af min nuværende afspiller. Men svært spørgsmål at svare på, når man ikke direkte kan sammenligne med andre afspillere.

Der hvor jeg til gengæld til mit brug kan se forskel i forhold til UB900 (og tildels OPPO), er på BD HDR. Det har flere årsager. Dels har mit TV en kalibreret HDR Night profil, og dels er afspilleren som nævnt indstillet til OLED TV og HDR Optimizeren indstillet – altså Optimizeren er sat til en minimal funktion. De ting har for mig en væsentlig indflydelse.

Omring støj. Afspilleren er forsynet med en blæser, som jeg ikke har hørt i funktion. Heller ved afspilning af HDR. Derud over har afspilleren de sædvanlige "Nit nit"lyde, når afspilleren loader en disc. Selve drevet er helt lydløst.

Lyd

Her er ikke så meget at berette. Lyden er uanset hvad jeg vælger omkring film glimrende. Jeg havde dog en lille pudsig oplevelse. Jeg har bl.a. set på filmen (BD) ”Fighter pilot”, som er en Boeing produktion. Her oplevede jeg for første gang, at jeg tydeligt kunne høre korrespondancen mellem flyet og flyvekontrollen Tårnet), helt tydeligt selv på mit TV´s soundbar.

Menuer

Menuerne er de kendt fra tidligere af Panasonic BD afspillere, men med tilføjelse af menupunkter som angår de tilføjede funktioner.








Afslutning (Sådan da)

Min nye afspiller er – håber jeg, en afspiller som jeg kan have stor glæde af i årerne fremover. Til det som jeg bruger afspilleren til, har jeg ikke fundet irriterende ting.

Jeg kommer med lidt billeder senere, ligesom mine skriblerier kan blive op dateret i takt med, at jeg lærer afspilleren lidt bedre at kende.

Anvendt udstyr: Panasonic 65EZ1000E og Sony HT-ST5000. 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 18:13
Den er da vist vildt lækker!!!

Men.. Jeg håber, du har fundet billedet af det indvendige på nettet, og ikke selv har hevet låget af den. Du ved, så ryger garantien, for hvis nu der bliver noget. Man kan høre et smæld, når man skruer skruerne af for første gang. Dette smæld er der så ikke mere næste gang, når/hvis den senere skal sendes til reparation på garantien, og så ved de på værkstedet, at man har haft den åbnet.


Skrevet af: eyvind
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 18:17
Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Den er da vist vildt lækker!!!

Men.. Jeg håber, du har fundet billedet af det indvendige på nettet, og ikke selv har hevet låget af den. Du ved, så ryger garantien, for hvis nu der bliver noget. Man kan høre et smæld, når man skruer skruerne af for første gang. Dette smæld er der så ikke mere næste gang, når/hvis den senere skal sendes til reparation på garantien, og så ved de på værkstedet, at man har haft den åbnet.
Det indvendiger er et billede lånt fra nettet. Øvrige billeder er mine egne.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af eyvind eyvind skrev:

Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.

Det kan jeg desværre ikke svare på, har aldrig haft en Xboks.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Den er da vist vildt lækker!!!

Men.. Jeg håber, du har fundet billedet af det indvendige på nettet, og ikke selv har hevet låget af den. Du ved, så ryger garantien, for hvis nu der bliver noget. Man kan høre et smæld, når man skruer skruerne af for første gang. Dette smæld er der så ikke mere næste gang, når/hvis den senere skal sendes til reparation på garantien, og så ved de på værkstedet, at man har haft den åbnet.
Det indvendiger er et billede lånt fra nettet. Øvrige billeder er mine egne.

Det var godt! Fordi, når jeg førhen købte elektronik - såsom til musikanlæg, så ventede jeg ALTID til garantiperioden var ovre, før jeg fik stillet MIN nysgerrighed!!Big smile


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 19:02
Den er sgu da bygget som en kampvogn. Det er jo super, hvis vi bliver jordskælvsramte!Smile

Den er bare lækker! Ville ønske jeg havde 10k (?) der stod av-udstyr på.

Tror dog det bliver et Sony 65" OLED næste gang (2019), så har jeg haft mit nuværende 55" Philips i et år.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Den er sgu da bygget som en kampvogn. Det er jo super, hvis vi bliver jordskælvsramte!Smile

Den er bare lækker! Ville ønske jeg havde 10k (?) der stod av-udstyr på.

Tror dog det bliver et Sony 65" OLED næste gang (2019), så har jeg haft mit nuværende 55" Philips i et år.
Der var en tester på nettet der beskrev afspilleren som bombesikker. Jo man har på fornemmelsen, at man uden problemer kan tabe den på gulvet. Meeeen...... den test vil jeg nu ikke udsætte den for.

Ja man må grovsortere.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af eyvind eyvind skrev:

Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.

Xbox har ikke alle de smarte features hvor du kan stille sharpness osv, og der er heller ingen tonemapping til at adaptere HDR til feks en projektor.

Personligt syntes jeg Xbox gør det bedre end panasonic på ren billedkvalitet, altså at gengive kildematerialet mest muligt korekt, den er en bedre streamer og en bedre scaler fra HD til UHD.

Det voldsomme regnekraft en Xbox har gør også den går tomgang ved alm film fremvisning, så på processor power er en Xbox nok at sammenligne med en Bentley Continental, og panasonic UB9000 en Golf 7 1,5 TSI.

Xbox larmer lidt og controleren er ikke optimal som fjernbetjening og filafspilning fra HDD er helt fjollet, men det er det i en eller anden udstrækning også på panasonic maskinerne.

Så umidelbart vil jeg mene Xbox er svær at komme uden om hvis man både er pris og bevidst om billed kvalitet, vær dog opmærksom på de sikkert alle har en eller anden software bug som gør et eller andet forkert, umidelbart kender jeg ikke til nogle på Xbox pt, men de har også været der.

Hvis du som Hother gerne vil have noget der ser lidt mere lækkert ud på hylden og vejer lidt, og kan bruge de analoge udgange så er det ikke en Xbox man skal kige efter.

Nu er Pioneer LX500 lige kommet på gaden, vil tro den er kampdygtig i Panasonic UB9000 ligaen, vejer 10kg. til 8000kr


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-September-2018 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af eyvind eyvind skrev:

Så hvis du har en kalibreret tv/projektor hva gør den bedre i forhold til en xbox ? Har kikket lidt på en Pana 9000/Oppo 203, men en xbox koster jo en brøkdel.

Her en sammenlignings test fra wirecutter (New York Times), der kommer lidt ind på Xbox One vs "Rigtige" afspillere. Personligt er jeg lidt glad for deres anbefaling af pris/ kvalitet produkt, nemlig Sony X700, som jeg selv har og er mega tilfreds med!!

Nå, det var det link:

http://thewirecutter.com/reviews/best-4k-blu-ray-player/" rel="nofollow - https://thewirecutter.com/reviews/best-4k-blu-ray-player/

Lang artikel, men den er grundig og god læsning!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Oktober-2018 kl. 21:18
Kom jo i tanke om, at jeg harglemt et billede om tilslutningerne. I øvrigt er der også er en USB tilslutning på afspillerens forside.






-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 13:43
Rart at se en Coax SPDIF udgang.
Den ser ud som om at kabinettet lige er en smule mere lækkert end OPPO.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Rart at se en Coax SPDIF udgang.
Den ser ud som om at kabinettet lige er en smule mere lækkert end OPPO.

Jamen i mine øjne er Pana´en mere lækker på adskillige felter. Jeg er i det mindste meget tilfreds med helheden.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 21:13
Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Oktober-2018 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?

Nej, jeg har ikke ville ændre på nogen indstillinger, udover vad jeg allerede har nævnt. Mit udgangspunkt er, at afvente Vincents ud meldinger fra hans kommende review af afspilleren. Han går meget op i Croma m.v.

Men jeg vil sige, at min BD afspiller. mit TV og BBC Planet 2 på HDR går op i en større helhed - imponerende.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?

Nej, jeg har ikke ville ændre på nogen indstillinger, udover vad jeg allerede har nævnt. Mit udgangspunkt er, at afvente Vincents ud meldinger fra hans kommende review af afspilleren. Han går meget op i Croma m.v.

Men jeg vil sige, at min BD afspiller. mit TV og BBC Planet 2 på HDR går op i en større helhed - imponerende.

Nok ikke helt enig med dig i at Vincent går meget op i chroma, gætter på han har slugt Panasonics salgstale, og gentaget den, den nye Panasonic afspiller serie har samme chroma ringning/ forvrængning som de tidligere, dog ser det ud til de håndtere upsamplingen til 4:4:4 lidt bedre, hvilket du kan teste med det testbillede jeg uploadede her i tråden.

Jeg har nogle 4K test here som jeg skal førsøge at ilustrere hvor ringe Panasonic styr på deres chroma processing.
Jeg er lidt måløs over at de kan komme afsted med sådan noget makværk, og samtidig blive udråbt som de bedste. Syntes det meget godt ilustrere at der er ugler i mosen hos de forskellige anmeldere.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother har du prøver -4 indstillingen på chroma sharpness, og evt. En holdning til det.?

Nej, jeg har ikke ville ændre på nogen indstillinger, udover vad jeg allerede har nævnt. Mit udgangspunkt er, at afvente Vincents ud meldinger fra hans kommende review af afspilleren. Han går meget op i Croma m.v.

Men jeg vil sige, at min BD afspiller. mit TV og BBC Planet 2 på HDR går op i en større helhed - imponerende.

Nok ikke helt enig med dig i at Vincent går meget op i chroma, gætter på han har slugt Panasonics salgstale, og gentaget den, den nye Panasonic afspiller serie har samme chroma ringning/ forvrængning som de tidligere, dog ser det ud til de håndtere upsamplingen til 4:4:4 lidt bedre, hvilket du kan teste med det testbillede jeg uploadede her i tråden.

Jeg har nogle 4K test here som jeg skal førsøge at ilustrere hvor ringe Panasonic styr på deres chroma processing.
Jeg er lidt måløs over at de kan komme afsted med sådan noget makværk, og samtidig blive udråbt som de bedste. Syntes det meget godt ilustrere at der er ugler i mosen hos de forskellige anmeldere.

Du må tænke på de videoer som Vincent lavede efter lanceringen af UB9000, hvor han benytter Panasonic´s materiale til at illustrere f.eks. Croma og HDR Optimizer - Der var jo ligesom ikke så meget andet at synliggøre nyheden med på det tidspunkt. Hvis du kigger på hans tests, så er det en anden sag.

Jeg har det sådan, at når jeg har et helt pragtfuldt billede (efter min ringe mening), så går jeg med mit ikke fuldendte kendskab til billedeteknologi, og på et kalibreret TV, ikke ind og ændre på noget før jeg kender omfanget af en ændring. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 11:04
Her er en god ilustration af hvad Panasonic gør, og hvor meget forvrængning de tilføjer.

https://postimg.cc/mPfvkddh" rel="nofollow - https://postimg.cc/mPfvkddh

Til venstre er standard indstilling, højre er -4 på chroma sharpness.

Jeg tvivler på Vincent eller nogle anmeldere vil kommentere på det, da det samme gælder for UB900, hvorved de så samtidig skal indrømme at de er inkompetente til at vurdere chroma performance.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Her er en god ilustration af hvad Panasonic gør, og hvor meget forvrængning de tilføjer.

https://postimg.cc/mPfvkddh" rel="nofollow - https://postimg.cc/mPfvkddh

Til venstre er standard indstilling, højre er -4 på chroma sharpness.

Jeg tvivler på Vincent eller nogle anmeldere vil kommentere på det, da det samme gælder for UB900, hvorved de så samtidig skal indrømme at de er inkompetente til at vurdere chroma performance.
Jeg kan godt se hvad du mener. Omvendt så må Oppo´s Croma Performance så være ringere end Panasonic´s for det påviste Vincent i sin sammenligninger mellem UB900 og 203.

Jeg tror at vi skal lade den ligge her, for der sker ikke mere fra min side i øjeblikket. Måske kunne jeg lade TV kalibrering.dk kigge på sagen. Jeg synes dog, at det er en lidt heftig sag at bevæge sig ind på, når jeg er meget tilfreds med billedet som det er.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 11:41
Det er skam helt fint du er tilfreds med den tilføjede forvrængning, og der er selvfølgelig op til den enkelte bruger hvad man er til.

Jeg får en OPPO 203 om 14 dage, mit gæt er at de udelukkende har vurderet chroma på en chrom zone plate som panasonic bruger til at demo deres performance, som er en svag chroma zone plate der selvfølgelig ser mere velopløst ud på deres demo på grund af det kraftige sharpness boost fra Panasonic processoren.
Jeg gætter på OPPO ruller lidt af på chroma båndbreden, men forhåbentlig ikke så meget som panasonic maskinerne gør når man skruer ned for chroma sharpness.

Det jeg syntes er vigtigt er at folk er bevidste om hvad der foregår, nu når de etablerede anmeldere ikke ønsker at bidrage med et helhedsbillede der kan bruges til noget.

Jeg vil langt hellere miste en smule information fra kilden, end at tilføje noget som slet ikke skal være der, det er i min verden forvrængning/ støj i billedet, om man kan se det eller ej, det sjov er at mange har udtalt de kan se en forskel, som jeg er ret sikker tilfalder det sharpness boost/ forvrængning Panasonic tilføre billedet.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 13:23
stridsvognen, er der ikke en lille mulighed for at du ser dig blind på testbilleder i stedet for at se rigtigt indhold
Har selv en UB900

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

stridsvognen, er der ikke en lille mulighed for at du ser dig blind på testbilleder i stedet for at se rigtigt indhold
Har selv en UB900

Generelt starter jeg med at sammenligne afspillere med film materiale, når der så er noget der trigger mig undersøger jeg det nærmere, og for at være objektiv og konstruktiv på et forum, så er det altså ikke noget der slår testbilleder, da man der nemmere kan ilustrere hvad der foregår, da de er designede til formålet.

Derudover er det jo super nemt at ignorere de tekniske og mere puristiske indlæg hvis man ikke er til det, dog syntes jeg ikke at den gennemsnitlige eller godt nok holdning skal være målet med et forum, og en forum debat.

OPPO vandt frem på at håndtere formaterne korekt, OPPO 83 er stadig en reference BD afspiller som ikke engang alle OPPOs egne senere modeller altid kunne leve op til, OPPO er ikke mere, og Panasonic markedsføre sig selv som referencen, hvilket jeg syntes er lidt uheldigt når man ser på resultatet, og syntes det bør være op til forbrugerne at tilvælge forvrængning, men som udgangspunkt holde sig til at representere kildematerialet mest muligt korrekt, og alt skal igennem er chroma upsampling, hvilket også er der de største forskelle er, lige fra næsten optimalt til Panasonics helt fjollede håndtering.

Butikker andmeldere og kalibratoere har oftest en økonomisk tilknytning af en eller anden art der gør at de har en bias for ikke at gå for hårdt til værks. Noget skal man jo leve af.

Jeg presentere nogle resultater her, og nogle options så det er muligt for alle der har en Panasonic UHD afspiller at prøve, resultaterne fra den nye serie gælder også UB900, det er alle frit for om man har lyst eller ej.

Hvis nogen syntes vi skal lave en Panasonic UHD afspiller performance tråd er jeg villig til at flytte debatten dertil.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

stridsvognen, er der ikke en lille mulighed for at du ser dig blind på testbilleder i stedet for at se rigtigt indhold
Har selv en UB900

Generelt starter jeg med at sammenligne afspillere med film materiale, når der så er noget der trigger mig undersøger jeg det nærmere, og for at være objektiv og konstruktiv på et forum, så er det altså ikke noget der slår testbilleder, da man der nemmere kan ilustrere hvad der foregår, da de er designede til formålet.

Derudover er det jo super nemt at ignorere de tekniske og mere puristiske indlæg hvis man ikke er til det, dog syntes jeg ikke at den gennemsnitlige eller godt nok holdning skal være målet med et forum, og en forum debat.

OPPO vandt frem på at håndtere formaterne korekt, OPPO 83 er stadig en reference BD afspiller som ikke engang alle OPPOs egne senere modeller altid kunne leve op til, OPPO er ikke mere, og Panasonic markedsføre sig selv som referencen, hvilket jeg syntes er lidt uheldigt når man ser på resultatet, og syntes det bør være op til forbrugerne at tilvælge forvrængning, men som udgangspunkt holde sig til at representere kildematerialet mest muligt korrekt, og alt skal igennem er chroma upsampling, hvilket også er der de største forskelle er, lige fra næsten optimalt til Panasonics helt fjollede håndtering.

Butikker andmeldere og kalibratoere har oftest en økonomisk tilknytning af en eller anden art der gør at de har en bias for ikke at gå for hårdt til værks. Noget skal man jo leve af.

Jeg presentere nogle resultater her, og nogle options så det er muligt for alle der har en Panasonic UHD afspiller at prøve, resultaterne fra den nye serie gælder også UB900, det er alle frit for om man har lyst eller ej.

Hvis nogen syntes vi skal lave en Panasonic UHD afspiller performance tråd er jeg villig til at flytte debatten dertil.
Jeg synes bestemt at det er en god idé at flytter dine indlæg over i en anden tråd. Og for en fairness skyld, så tag alle de BD afspillere med i den tråd, som du har kendskab til har fejlWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 16:54
Fatter ikke du gider Stridsvogn. De er ligeglade. Flyt dine indlæg over i en anden tråd og det eneste du vil høre er tavshed. Det kan umuligt komme bag på dig, at dyre afspillere der har fejl der nemt kan afsløres udstyres med prædikater som reference, High End mm. Det gælder også for nogle af Oppo afspillerne.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 17:31
Gad nu godt have et par timer hvor Stridsvognen ville vise fejl og andre defekter i billedet ved 4k

Kunne være rigtig lærerigt


Skrevet af: eyvind
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 00:46
Har ingen problemer med at noen gidder å ta seg tiden til å underøke div avspillere. Det er nok noe nørdet, men det er vel derfor vi er her. Om du vil la deg irritere over mindre detaljer over hver enkelt avspiller er vel helt op til deg selv.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 01:41
Jeg har brugt mange timer i aften på at se, om der er nogen slingre i valsen på min UB9000. Jeg har bl.a. set afsnit af The Pacific (BD og efterfølgeren til Band of Brothers), BBC Planet Earth (BD), BBC Planet Earth 2 i HDR, og Caribbean Partrol (Royal Navy UK) DVD. Alle optagelser (discs) og blandt de fornemmeste og bedste optagelser som jeg har.

Og Jeg fandt ikke et eneste sted, hvor der var slingre i valsen, ikke et eneste sted, hvor jeg tænkte hmmmm..... her noget der ikke bør være i billedet. Jeg har aldrig set set det bedre - heller ikke med Oppo 203. Jeg brugte nemlig de samme disc til at checke på.

Hvis jeg ikke kan se en  fejl, uanset hvor meget jeg jeg prøver, så gør en eventuel fejl mig ikke noget.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 06:23
Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus

Tja, sådan kan man jo altid sige - og om alt.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 11:17
der kommer altid bedre grej

Personligt kan jeg nok ikke se forskel på 4k maskiner


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus

Tja, sådan kan man jo altid sige - og om alt.
Ja - er det ikke derfor vi har en hel hjemmeside om lækkert grej? Hvis man ikke må sige "det kunne gøres bedre", så lad os da holde op med at købe nyt udstyr ;-)

De her tråde, hvor folk har købt noget nyt som alle gerne vil se, ender tit i at OP forsvarer sit indkøb og ikke kan se fejl som objektivt forsøges påpeget.

Og hey, jeg bruger stadig et gammelt LG plasma som har masser af billedfejl, men derfor kan man jo godt interessere sig for hvad der er det bedste lige nu :)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad så, hvis det kunne være endnu bedre?

At du ikke kan se noget betyder enten at du aldrig har set noget bedre, eller at der ikke findes noget bedre. Hvad nu, hvis det ikke er nummer to der er aktuelt, ville det ikke være rart at vide at man kunne få noget lidt bedre?

Klaus

Tja, sådan kan man jo altid sige - og om alt.
Ja - er det ikke derfor vi har en hel hjemmeside om lækkert grej? Hvis man ikke må sige "det kunne gøres bedre", så lad os da holde op med at købe nyt udstyr ;-)

De her tråde, hvor folk har købt noget nyt som alle gerne vil se, ender tit i at OP forsvarer sit indkøb og ikke kan se fejl som objektivt forsøges påpeget.

Og hey, jeg bruger stadig et gammelt LG plasma som har masser af billedfejl, men derfor kan man jo godt interessere sig for hvad der er det bedste lige nu :)
Jeg forsvare ikke mit indkøb, det har jeg ingen grund til. Men jeg ved at der er nogen der gerne vil høre om grej. Og kunne kunne jeg se en given fejl, så ville jeg skrive om den(m). Og hvis nogen mener som f.eks. Klaus DM, at det kan gøres bedre, jamen så vil jeg da gerne vide hvad der kan gøres bedre. Alt kan gøres bedre - men hvordan.

 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Og hvis nogen mener som f.eks. Klaus DM, at det kan gøres bedre, jamen så vil jeg da gerne vide hvad der kan gøres bedre. Alt kan gøres bedre - men hvordan.

 

Det er jo lige netop det “stridsvognen” kigger på.... tænk om en softwareopdatering til din afspiller kunne ændre den måde der upsamples på og vbilledet kunne blive endnu bedre?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 16:02
Altså, fejl, der ikke kan ses med det menneskelige øje, eller kun kan ses ved brug af projektor er i min optik ikke relevante. (med mindre man benytter projektor, og der er DP-UB9000, helt sikkert også i toppen af poppen). Vi ved jo slet ikke om der ER noget galt. Hother oplever ikke noget ved almindeligt brug.

Her er tale om en afspiller som Hother bruger til sit tv på 65" (tror jeg), og der er det uomtvisteligt en af de bedste afspillere på markedet. Den er en direkte udfordre til OPPO 203, så vidt jeg kan læse mig til.

At jeg så ikke disponerer mine begrænsede midler, i retning af 10k afspillere er en anden snak.

Ejerglæden kan man ikke tage fra os. 

Glæder mig til at læse Vincents (HDTVtest) anmeldelse. Jeg er helt sikker på den bliver blændende!

Han er absolut ikke i lommen på Panasonic, eller andre. Jeg ser sjældent nogen skrive så tydeligt at der er tale om promoveret indhold som han gør, i givet fald.

Havde jeg haft 10.000 bananer, der stod afspiller på, var den under mit TV hurtigere en I kan sige Chroma upsampling.




-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

der kommer altid bedre grej

Personligt kan jeg nok ikke se forskel på 4k maskiner

Det burde man ikke kunne hvis alt ellers fungerer fejlfrit.
Den største fejlkilde er chroma upsampling ved afspilning af især legacy materiale.

Det er observeret på forskellige maskiner, men er siden blvet udbedret via firmware opdateringer

Jeg kan ikke forestille mig at Panasonic sender en maskine på markedet der er fejlbehæftet.
Jeg ved ikke hvordan billedeforbedrings -chippen påvirker billedet i forbindelse med ovennævnte.

Det er altid en spændende debat, omkring billedekvalitet fra afspillere, men der burde altså ikke være forskel, med mindre der er en fejl.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

der kommer altid bedre grej

Personligt kan jeg nok ikke se forskel på 4k maskiner

Det burde man ikke kunne hvis alt ellers fungerer fejlfrit.
Den største fejlkilde er chroma upsampling ved afspilning af især legacy materiale.

Det er observeret på forskellige maskiner, men er siden blvet udbedret via firmware opdateringer

Jeg kan ikke forestille mig at Panasonic sender en maskine på markedet der er fejlbehæftet.
Jeg ved ikke hvordan billedeforbedrings -chippen påvirker billedet i forbindelse med ovennævnte.

Det er altid en spændende debat, omkring billedekvalitet fra afspillere, men der burde altså ikke være forskel, med mindre der er en fejl.

Panasonic har umidelbart et chroma båndbrede problem i deres chipset, som man så har boostet kunstigt, biproduktet er ringning/ støj, som med alle enhancements sharpness ting, det er ikke unormalt at tabe noget chroma båndbrede, for panasonic gør det sig gælden med både HD og UHD materiale.

Kompromiet er at justere chroma sharpness til -4 hvor man voldsomt reducere ringningen, og ikke mister al hojfrekvens chroma, mit indtryk er det giver et mere naturligt billede i stil med feks Xbox.
Ydermere har Panasonic også noget ringning på Luma signalet ved opscalering fra HD til UHD som kan afhjælpes lidt ved at justere begge luma sharpness indstillinger til -1
http://postimg.cc/mPfvkddh" rel="nofollow - http://postimg.cc/mPfvkddh


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Og hvis nogen mener som f.eks. Klaus DM, at det kan gøres bedre, jamen så vil jeg da gerne vide hvad der kan gøres bedre. Alt kan gøres bedre - men hvordan.

 

Det er jo lige netop det “stridsvognen” kigger på.... tænk om en softwareopdatering til din afspiller kunne ændre den måde der upsamples på og vbilledet kunne blive endnu bedre?


Klaus

Det er det der er ved at studere fejl og experimenter med indstillinger og se hvad effekt de har, i nogle tilfælde kan man undgå eller delvis afhjælpe problemet ved at have kendskab til det.
Producenter fokusere på blikfang og pang, da det sælger, og har minimal interesse i korrekt gengivelse.

Så er man åben for foreslag og at eksperimentere har jeg ilustreret forskellen på en enkelt indstilling på et specifik testbillede, det er selvfølgelig mere komplext en blot den ene test, men min umidelbare vurdering er at -4 på chroma sharpness med alt indhold er et meget mere korekt alternativ end Panasonics standard indstilling.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 21:16
@Stridsvognen,

Jeg er ikke så god til at eksperimentere med billede indstillinger. Det skyldes at jeg bestemt ikke er ekspert i indstillingere af billedet. Jeg ved dog, at meget ofte, så har ændringer konsekvenser andre steder i billede kvaliteten. Man kan naturligvis altid nul-stille det hele igen. Samtidig har vel de sidste 8-9 af mine TV altid været kalibrerede, så jeg går altså ikke ind for pang farver. Jeg vil have et naturligt og korrekt billede.   

Al den stund, at jeg ikke kan finde fejl i billedet fra min BD afspiller, så gør jeg, i det mindste indtil videre, ikke mere ved sagen.

Men al ære og respekt for din indsats og interesse, for ellers kommer vi aldrig videre i en søgen efter det der er bedre.'Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 22:09
Umiddelbart har det ingen inflydelse på kalibrering, og hvis det havde skulle du kalibrere til hver afspiller, og det skulle så være en specifik kalibrering hvor du gennemtrevler alle mulige og umulige testpatterns for at matche panel og afspiller med de indstillinger hvor de komplimentere hinanden bedst.

Hvis du er bange for at røre ved indstillingerne vil jeg anbefale dig at låne en Xbox ONE S hvis du får muligheden og sammenligne billedet på den kontra UB9000, den koster ikke meget mere end en ny fjernbetjening til din UB9000 og er på nogle parametre håndtere den billedet noget mere korekt, hvilket jeg mener kan ses, tror også du kan det, da jeg husker du tidligere har komenteret på forskel mellem afspillere, hvor mange har hånet dig en del da det jo er umuligt.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Umiddelbart har det ingen inflydelse på kalibrering, og hvis det havde skulle du kalibrere til hver afspiller, og det skulle så være en specifik kalibrering hvor du gennemtrevler alle mulige og umulige testpatterns for at matche panel og afspiller med de indstillinger hvor de komplimentere hinanden bedst.

Hvis du er bange for at røre ved indstillingerne vil jeg anbefale dig at låne en Xbox ONE S hvis du får muligheden og sammenligne billedet på den kontra UB9000, den koster ikke meget mere end en ny fjernbetjening til din UB9000 og er på nogle parametre håndtere den billedet noget mere korekt, hvilket jeg mener kan ses, tror også du kan det, da jeg husker du tidligere har komenteret på forskel mellem afspillere, hvor mange har hånet dig en del da det jo er umuligt.
Jeg skal nok prøve din "Sharpness -4" og melde tilbage. Men prøven bliver på en BBC HDR film, og ikke et test patteren, det billedet på mit TV, som betyder noget for mig. Derefter vil jeg gerne have lov til at være glad for min nye afspiller.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 05-Oktober-2018 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Umiddelbart har det ingen inflydelse på kalibrering, og hvis det havde skulle du kalibrere til hver afspiller, og det skulle så være en specifik kalibrering hvor du gennemtrevler alle mulige og umulige testpatterns for at matche panel og afspiller med de indstillinger hvor de komplimentere hinanden bedst.

Hvis du er bange for at røre ved indstillingerne vil jeg anbefale dig at låne en Xbox ONE S hvis du får muligheden og sammenligne billedet på den kontra UB9000, den koster ikke meget mere end en ny fjernbetjening til din UB9000 og er på nogle parametre håndtere den billedet noget mere korekt, hvilket jeg mener kan ses, tror også du kan det, da jeg husker du tidligere har komenteret på forskel mellem afspillere, hvor mange har hånet dig en del da det jo er umuligt.
Jeg skal nok prøve din "Sharpness -4" og melde tilbage. Men prøven bliver på en BBC HDR film, og ikke et test patteren, det billedet på mit TV, som betyder noget for mig. Derefter vil jeg gerne have lov til at være glad for min nye afspiller.

Håber da du er glad for den allerede, nogle tilføjer sharpness da de foretrækker det look, og i det tilfælde er man allerede kommet nemmere igang med en Panasonic, vi har ikke alle samme smag.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Oktober-2018 kl. 13:38
Nu har jeg testet på BBC Planet Earth 2, HDR. Der er forskel mellem Sharpness -4 og Sharpness 0.

Jeg holder meget af at se naturfilm over et bredt spektrum. Det som jeg specielt holder af er naturlige farver og detaljer. Jeg testede på samme scene flere gange, nemlig et clip med et tigerhoved. På Sharpness 0 var billedet  meget detaljeret, og man kan se alle hår og øjnefarver meget tydeligt, og specielt tigerens hår som oftest adskilt, så man kan næsten se hvert enkelt hår i visse dele af tigerens hoved.

Ved Sharpness -4 havde jeg stadig et flot billede, men netop tigerens hår blev en anelse udvisket, ikke voldsomt, men nok til at se en lille forskel. Jeg har prøvet at tage "Før/efter" billede, men jeg kan nok ikke holde mit Canon EOS550D roligt nok til at forskellen i billederne bliver synlige. Jeg bilder mig selv ind, at indstillingen Sharpess -4 også påvirker kontrasten en smule generelt.

Jeg ved ikke om Sharpness indstillingerne og resultatet heraf afhænger af hvad man bruger til fremvisningen (OLED/LCD/Projektor). Måske er resultatet af min test også påvirket af, at min afspiller er indstillet til OLED - blot en tanke.

Så alt taget i betragtning, så er afspilleren tilbage i Sharpness "0".


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 05-Oktober-2018 kl. 14:34
Det er et sharpness/ detalje boost, som gør du ser tingene en smule mere fremhæved end de er på kildematerialet, hvis du foretrækker det kan du evt prøve at still dine luma sharpness til +1- +2 og du vil få endnu mere af det samme.

En ting jeg har bemærket er også en smule mere fremhævet film grain med standard indstilling, hvilket også er naturligt med enhancement, medmindre man samtidig tweaker på støj reduktion, og så er man igen ude i den store smags konkurence.

Personligt foretrækker jeg det mere naturligt tilbagelænede look som oftest er det der er i materialet, et eksempel kan være at se The Fifth element, den gamle og den nye remastered in 4K.

Sony har givet remasteren fuld gas på sharpness og detail enhancement i remasteren og boostet farverne.

Der får man en god ide om hvad man er til.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Oktober-2018 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Det er et sharpness/ detalje boost, som gør du ser tingene en smule mere fremhæved end de er på kildematerialet, hvis du foretrækker det kan du evt prøve at still dine luma sharpness til +1- +2 og du vil få endnu mere af det samme.

En ting jeg har bemærket er også en smule mere fremhævet film grain med standard indstilling, hvilket også er naturligt med enhancement, medmindre man samtidig tweaker på støj reduktion, og så er man igen ude i den store smags konkurence.

Personligt foretrækker jeg det mere naturligt tilbagelænede look som oftest er det der er i materialet, et eksempel kan være at se The Fifth element, den gamle og den nye remastered in 4K.

Sony har givet remasteren fuld gas på sharpness og detail enhancement i remasteren og boostet farverne.

Der får man en god ide om hvad man er til.

Næh tak, jeg skal ikke ændre på min afspillers standard indstillinger. Til mit brug er disse aldeles fortræffelige.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 07:29
Så fik jeg da min UB9000
Det er en lækkermås
En (meget) lille ting: På min UB900 kunne jeg vælge blåt wallpaper, på UB9000 er det kun sort eller et af brugerens egne fotos
Hvorfor er det så lidt dumt? Fordi i min permanent mørke projektorbio har jeg brug for den blå skærm for at kunne se bare lidt
Underligt, at de har lavet om på netop det


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Så fik jeg da min UB9000
Det er en lækkermås
En (meget) lille ting: På min UB900 kunne jeg vælge blåt wallpaper, på UB9000 er det kun sort eller et af brugerens egne fotos
Hvorfor er det så lidt dumt? Fordi i min permanent mørke projektorbio har jeg brug for den blå skærm for at kunne se bare lidt
Underligt, at de har lavet om på netop det

På trods af dine problemer - tilløk med den, ja den er en lækker sagSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Marts-2019 kl. 19:38
En helt sprit ny video fra Vincent Theoh (HDTVTEST) er kommet op på hans hjemmeside.

Her fortæller han om funktionen "HDR Optimizer",herunder funktionens vigtighed for billede kvaliteten ved afspilning af HDR. Funktionen findes bl.a. på Panasonic UB820, og på min egen min Panasonic UB9000.

Spændende video og gennemgang af Vincent. Du kan finde videoen her under "Latest videos":

https://www.hdtvtest.co.uk/" rel="nofollow - https://www.hdtvtest.co.uk/


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 29-Marts-2019 kl. 18:32
Endelig kom der en lidt mere retvisende anmeldelse af Panasonics afspiller.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=yvWEK0novkY" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=yvWEK0novkY


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Marts-2019 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Endelig kom der en lidt mere retvisende anmeldelse af Panasonics afspiller.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=yvWEK0novkY" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=yvWEK0novkY

Jeg har forlængst lavet et opslag om denne review, under anmeldelser.

Når det så er skrevet, (Croma), så siger Vincent også noget i retning af "Hvis du ikke kan se det/ikke genere dig, så skal man intet foretage sig". Og den gruppe hører jeg jo til.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 29-Marts-2019 kl. 18:58
Du postede sidste link 6 Marts, og har ikke kommenteret på den sidste 20 marts video, så tænkte et direkte link vil være passende.

Der er jo trods alt andre interesserede i 4K spillere som måske er mere kritiske med hensyn til billedkvalitet, eller som du foretrækker sharpness forvrængning.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Marts-2019 kl. 19:03
Den 21 marts:

https://forum.recordere.dk/hdtvtest-anmelder-panasonic-dpub9000_topic157898.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/hdtvtest-anmelder-panasonic-dpub9000_topic157898.html

Jeg beklager, jeg vil ikke bruge mere krudt på noget som de færreste kan se - anset deres evner udi billede kvalitet.

God weekend.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 29-Marts-2019 kl. 19:14
Der har vi vist været før, det er jo derfor du bruger en Panasonic, andre der heller ikke kan se forskel vil måske foretrække en OPPO da det er en lidt mere alsidig afspiller, bortset fra tonemapping, som efterhånden kommer i div displays, når ordentlig tonemapping bliver normal kan jeg ikke se nogen god grund til at eje en Panasonic spille.
Selv på min Sony 4K projektor foretrækker jeg ingen tonemapping op imod Panasonic backdoor processing.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den 21 marts:

https://forum.recordere.dk/hdtvtest-anmelder-panasonic-dpub9000_topic157898.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/hdtvtest-anmelder-panasonic-dpub9000_topic157898.html

Jeg beklager, jeg vil ikke bruge mere krudt på noget som de færreste kan se - anset deres evner udi billede kvalitet.

God weekend.

Kunne ikke være mere enig. 
Man får det helt dårligt! Det er som en besættelse for stridsvogn.
Lad os dog få fred og nyde vores afspillere med reelt indhold og ikke testbilleder, og mikroskop.



TAK!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den 21 marts:

https://forum.recordere.dk/hdtvtest-anmelder-panasonic-dpub9000_topic157898.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/hdtvtest-anmelder-panasonic-dpub9000_topic157898.html

Jeg beklager, jeg vil ikke bruge mere krudt på noget som de færreste kan se - anset deres evner udi billede kvalitet.

God weekend.

Kunne ikke være mere enig. 
Man får det helt dårligt! Det er som en besættelse for stridsvogn.
Lad os dog få fred og nyde vores afspillere med reelt indhold og ikke testbilleder, og mikroskop.



TAK!

Mere en hobby, ellers havde jeg nok ikke 2 Panasonic en, oppo og en Xbox, samt Pioneer på prøve.

Hvis i har et problem med at nyde jeres afspillere på grund af de iagtagelser jeg har gjort vil jeg mene der er noget galt.
Din afspiller bliver ikke spor anderledes af at jeg kommentere på dens egenskaber, så det må være et andet sted det trykker.

Jeg mener absolut det er en fordel ved at kende sit grejs svagheder, da det giver mulighed for at korigere eller undgå nogle af de ting som afspilleren ikke er for god til, og måske varetages bedre af dit display.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 21:10
Vincents konklusion er at Panasonics afspillere er fremragende. Hvis du opfatter anmeldelsen anderledes, ser du den, som fanden læser biblen.

Jeg nyder sandelig min afspiller, men gider ikke læse dine underlige, pixel peeping kommentarer i tråde, her og i udlandet.

Beklager gider ikke bruge mere tid på det.

Thumbs Up  



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Vincents konklusion er at Panasonics afspillere er fremragende. Hvis du opfatter anmeldelsen anderledes, ser du den, som fanden læser biblen.

Jeg nyder sandelig min afspiller, men gider ikke læse dine underlige, pixel peeping kommentarer i tråde, her og i udlandet.

Beklager gider ikke bruge mere tid på det.

Thumbs Up  


Der er ikke nogle perfekte UHD afspillere på markedet som det ser ud idag, problemet er lidt at Panasonic er bleved markedsført som ultimativ croma reference, på trods af det nok er den ringeste i nyere tid, deres tonemapping er førende, og deres scalering er middelmådig, medieafspilning ringe og streaming midelmådig, uanset pris og kabinet type.
Dem der fokusere meget på tonemapping har reelt kun en mulighed det er Panasonic.
Personligt ville jeg købe en Xbox til 2000kr og bruge de overskydende 8000kr på et bedre display, som nyder godt at Xboxens mere rigtige gengivelse af kildematerialet.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 21:26
Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 22:00
[QUOTE=Lennon]Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . [/QUOT

Slet ikke enig! 

Har brugt for meget tid på at diskutere med ham. Har lidt på fornemmelsen at han bare gerne vil diskutere?! 

ALLE anmeldere i HELE verden er enige om at Panasonic´s UHD afspillere er fremragende. Der er dog et lille problem med noget ringing... Det er der ingen der bestrider. Problemet er dog så småt, at det dårligt er synligt på et testbillede og slet ikke i reelt indhold. Alle anmeldere kalder det en ubetydelig detalje.

Kun stridsvognen har set lyset, alle anmeldere er i følge stridsvognen i lommen på industrien.

Jeg mener at Stridsvognens konstante indlæg i alle tråde om UB820/UB9000 fjerne fokus fra alle de fine ting der er ved Panasonic afspillerne.

Senest har HDTVtest givet et " highly recommended " til UB9000.

Hvis det ikke var så kedeligt, var det faktisk lidt morsomt, med denne underlige besættelse.

Over and out! 

PS: Hvis I kan finde en dårlig anmeldelse noget sted på hele internettet af UB820/UB9000 æder jeg alle mine ord i mig!!!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

[QUOTE=Lennon]Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . [/QUOT

Slet ikke enig! 

Har brugt for meget tid på at diskutere med ham. Har lidt på fornemmelsen at han bare gerne vil diskutere?! 

ALLE anmeldere i HELE verden er enige om at Panasonic´s UHD afspillere er fremragende. Der er dog et lille problem med noget ringing... Det er der ingen der bestrider. Problemet er dog så småt, at det dårligt er synligt på et testbillede og slet ikke i reelt indhold. Alle anmeldere kalder det en ubetydelig detalje.

Kun stridsvognen har set lyset, alle anmeldere er i følge stridsvognen i lommen på industrien.

Jeg mener at Stridsvognens konstante indlæg i alle tråde om UB820/UB9000 fjerne fokus fra alle de fine ting der er ved Panasonic afspillerne.

Senest har HDTVtest givet et " highly recommended " til UB9000.

Hvis det ikke var så kedeligt, var det faktisk lidt morsomt, med denne underlige besættelse.

Over and out! 

PS: Hvis I kan finde en dårlig anmeldelse noget sted på hele internettet af UB820/UB9000 æder jeg alle mine ord i mig!!!

Velkommen tilbage til debatten, blev helt trist da du meldte at du ikke ville deltage mere, så rart at se du har ombestemt dig.

Der er jo forskellige øjne og forskellige referencer og preferencer, du skal dog ikke tro jeg holder mig tilbage fra at lange ud eftet Oppo og andre fabrikanter, problemet er nok at jeg ikke har behovet for at beskytte mine investeringer som så mange andre, og beklager at du og visse andre har følelser i klemme når vi diskutere hardware.
Hvis du holder dig til objektiv kritik, som UB9000 fik pænt meget af i den sidste anmeldelse på mange punkter og glemmer lidt at han er sponsoreret anmelder så syntes jeg det var ret godt våget at give den så meget kritik, og mener det burde havde været gjort allerede på UB900.
Det positive er at når der kommer offentlig fokus på disse issues er der en mulighed for at Panasonic strammer selen lidt til næste generation, og måske vælger en chipset der ikke har de samme begrænsninger.

Hvis ingen påtaler og forholder sig objektivt til disse produkter vil producenterne hellere end gerne spare hvor der spares kan, de har absolut ingen formål med at lave den perfekte afspiller da det fjerner grundlaget for en ny generation, selvom det tekniskt idag er fuldt ud muligt at lave en afspiller der er pænt fremtidssikret og opgraderbar med firmware, jeg vil faktisk gætte på de kunne implementere ub9000 firmware i samtlige deres UHD afspillere, men hvem vil så betale en premium pris for en UB9000.
Det hele er styret af markedsføring og profit, og eneste måde man kan tvinge producenterne til at levere bedre kvalitet er ved ikke at købe eller skabe tilpads meget opmærksomhed omkring deres problemstillinger.

Hvis vi alle er rygklappere er der kun en vej, og det er en endnu stejlere vinkel nedad på kvaliteten.

Oppo kørte lige ned i afgrunden med deres 4K afspillere, de havde slet ikke samme kvalitet som deres sidste Blu Ray afspillere, eneste jeg syntes de er unikke til er filafspilning, hvilket man syntes burde være en smal sag idag, men ingen afspillere håndtere særligt heldigt.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . 
Vist er det spændende - og relevant, hvis bare stridsvognens indlæg kunne bringens i en særskilt tråd.

Jeg er ret sikker på at Panasonic UB820/UB9000 er blandt de aller bedste BD afspillere pt. (kender ikke Pioneer LX500 og LX800). Up scaler bedre end Oppo BDP203, har en for Panasonic pt. ret enestående funktion, nemlig HDR Uptimizer som roses af Vincent Theo, og er på alle måder en fremragende afspiller. Stridsvognens indlæg fjerner fokus fra det væsentlige, nemlig nogle fremragende afspillere. 

At han så også fjerner fokus fra "Mine observationer" er en anden ting. Jeg har testet for den nævnte Croma ting, fulgt stridsvogens anbefalinger om en lille justering, som jeg ikke kunne anbefale al den stund, at den ændrede en smule på detaljerne i den BD som jeg testede på. Havde jeg fundet fejl, så havde jeg skrevet om det i mine observationer - jeg har intet fundet trods tests også med Spears og Munsil test BD.

Jeg vil bare ikke nærmest tvinges til at skulle deltage gentagne gange i den samme nærmest ligegyldige diskussion. Heller ikke testgutterne på AV-Forum ville deltage mere. Jeg har det på samme måde.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 30-Marts-2019 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg synes så,at Stridsvognens indlæg er særdeles velkomne og relevante .Det gør ikke produktet hverken værre eller bedre,men giver nogle andre vinklinger . . 
Vist er det spændende - og relevant, hvis bare stridsvognens indlæg kunne bringens i en særskilt tråd.

Jeg er ret sikker på at Panasonic UB820/UB9000 er blandt de aller bedste BD afspillere pt. (kender ikke Pioneer LX500 og LX800). Up scaler bedre end Oppo BDP203, har en for Panasonic pt. ret enestående funktion, nemlig HDR Uptimizer som roses af Vincent Theo, og er på alle måder en fremragende afspiller. Stridsvognens indlæg fjerner fokus fra det væsentlige, nemlig nogle fremragende afspillere. 

At han så også fjerner fokus fra "Mine observationer" er en anden ting. Jeg har testet for den nævnte Croma ting, fulgt stridsvogens anbefalinger om en lille justering, som jeg ikke kunne anbefale al den stund, at den ændrede en smule på detaljerne i den BD som jeg testede på. Havde jeg fundet fejl, så havde jeg skrevet om det i mine observationer - jeg har intet fundet trods tests også med Spears og Munsil test BD.

Jeg vil bare ikke nærmest tvinges til at skulle deltage gentagne gange i den samme nærmest ligegyldige diskussion. Heller ikke testgutterne på AV-Forum ville deltage mere. Jeg har det på samme måde.

Så er det da heldigt at andre har en mere afslappet holdning til at lege med.

Syntes der er rigtigt sjovt at have alle afspillerne stående i samme rum og kunne teste div parametre op mod hinanden, og er meget nysgerrig på hvilke parametre opscaleringen er bedre på Panasonic VS OPPO, jeg syntes det var lidt øv på begge afspillere, skal dog gerne teste igen hvis du har en speciel film og scene og snappe et par billeder.

Det er særdeles tydeligt på en 4K projektor på et 110" lærred når man sidder ca 2,8 m fra lærredet.
Og på min LG oled er det ligemeget med opscalering der sønderbanker LG samtlige afspillere, der er problemet så at Panasonic ikke har en source direct funktion som Oppo så man skal konstant ændre opløsning manuelt.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-April-2019 kl. 11:05
Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-April-2019 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861
Ork Flemming, du er bagud. Der er et par venlige medlemmer der via PM allerede har gjort opmærksom på den sag.

Nej ellers tak. Jeg har så rigeligt af den slag. Men tak alligevel Flemming.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-April-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861
Ork Flemming, du er bagud. Der er et par venlige medlemmer der via PM allerede har gjort opmærksom på den sag.

Nej ellers tak. Jeg har så rigeligt af den slag. Men tak alligevel Flemming.Smile
Ah ok, så er det jo ikke nemt at vide, når de gør det over PM. Jeg troede bare, at du slugte alt af denne slags. Kunne jo være, at du ville prøve. Første måned er jo gratis. Det er for mig, alt for kedeligt. Embarrassed


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-April-2019 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861
Ork Flemming, du er bagud. Der er et par venlige medlemmer der via PM allerede har gjort opmærksom på den sag.

Nej ellers tak. Jeg har så rigeligt af den slag. Men tak alligevel Flemming.Smile
Ah ok, så er det jo ikke nemt at vide, når de gør det over PM. Jeg troede bare, at du slugte alt af denne slags. Kunne jo være, at du ville prøve. Første måned er jo gratis. Det er for mig, alt for kedeligt. Embarrassed

Jeg er skam glad for din udmelding Flemming. Jeg sluger skam den slags. Men når jeg kan få det på BD, så foretrækker jeg det - eller youtube.

Så har jeg det efterhånden sådan, at jo flere steder mine personlige oplysninger er tilgængelige, jo større er chancen for misbrug. Fik på et tidspunkt lænset en bankkonto for 37000 kr. Bevares man får pengene tilbage - sådan da. Den øvelse kostede mig alligevel et par tusinde kroner med kurstab og alskens andet. Det lærte jeg en masse af.

Joh Flemming, men jeg synes jo at de fleste action  - og horror film er for kedelige - jeg behøver jo bare at tænde for TV-avisen for at se noget tilsvarende. Sådan er vi så forskelligeSmile  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-April-2019 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad så John.
Du siger, at du ikke bruger streaming, men kunne denne ikke friste?Wink


https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1552999861
Ork Flemming, du er bagud. Der er et par venlige medlemmer der via PM allerede har gjort opmærksom på den sag.

Nej ellers tak. Jeg har så rigeligt af den slag. Men tak alligevel Flemming.Smile
Ah ok, så er det jo ikke nemt at vide, når de gør det over PM. Jeg troede bare, at du slugte alt af denne slags. Kunne jo være, at du ville prøve. Første måned er jo gratis. Det er for mig, alt for kedeligt. Embarrassed

Jeg er skam glad for din udmelding Flemming. Jeg sluger skam den slags. Men når jeg kan få det på BD, så foretrækker jeg det - eller youtube.

Så har jeg det efterhånden sådan, at jo flere steder mine personlige oplysninger er tilgængelige, jo større er chancen for misbrug. Fik på et tidspunkt lænset en bankkonto for 37000 kr. Bevares man får pengene tilbage - sådan da. Den øvelse kostede mig alligevel et par tusinde kroner med kurstab og alskens andet. Det lærte jeg en masse af.

Joh Flemming, men jeg synes jo at de fleste action  - og horror film er for kedelige - jeg behøver jo bare at tænde for TV-avisen for at se noget tilsvarende. Sådan er vi så forskelligeSmile  
Det er da trist, at der er dem, som ikke kender forskel på dit og mit. De er jo åbenbart rigtig dygtige, så hvorfor ikke bruge det til, at få et arbejde?

Jeg har lige været inde og tjekke det, og og hold da op, det er bare et super billede, og lyden er i Dolby Atmos, så det lyder også godt. De har gjort det godt.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 08-April-2019 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

og lyden er i Dolby Atmos, så det lyder også godt. De har gjort det godt


Den misforståelse møder man alt for ofte. Men at noget er Dolby Atmos betyder ikke at det lyder bedre end noget der ikke er Dolby Atmos - Det betyder udelukkende at der er inkluderet metadata til objekt baseret lokation og paning i de ekstra højttalerkanaler. Det er selve bitraten på den 5.1 stream (på BluRay til tider 7.1 stream) som Dolby Atmos metadataene til brug for lydplaceringen i de ekstra kanaler lægges oven i) der er afgørende for selve lydkvaliteten. Dolby Atmos lyder således markant bedre fra en BluRay når Atmos metadata er tilknyttet et Dolby True HD lydspor, end Dolby Atmos gør fra et hårdt komprimmeret Dolby Digital+ lydspor hos en streamingudbyder. Dolby Atmos forbedrer i sig selv ikke lydkvaliteten, det har det overhovedet ingen indflydelse på i sig selv. 

Netflix gør det godt ...af streaming at være.
Og jeg skal helt sikkert også have set Our Planet, men jeg venter lige og ser om man ikke er så heldig at der kommer en Blu-ray udgivelse før jeg med sikkerhed rykker på den.

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K


Skrevet af: Thomas2610
Skrevet den: 13-April-2019 kl. 00:57
Hej har selv købt denne fantastiske maskine, men en ting driller mig.
Når den tændes, tænder mit Sony AF8 også. Ligeledes når slukker tv'et så slukker afspilleren. Smart når skal ses film, men irriterende og unødvendigt når afspiller en CD. Nogen ved hvordan kan ændre det?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2019 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Hej har selv købt denne fantastiske maskine, men en ting driller mig.
Når den tændes, tænder mit Sony AF8 også. Ligeledes når slukker tv'et så slukker afspilleren. Smart når skal ses film, men irriterende og unødvendigt når afspiller en CD. Nogen ved hvordan kan ændre det?
Hvis det er som jeg mener, er det nu ikke afspillerens skyld. HDMI kablet fra afspilleren har du indsat i dit TV´s ARC indgang (formentlig HDMI 2 på dit TV). Det du beskriver er faktisk formålet med ARC.

Vælger du en anden HDMI indgang til din BD afspiller på TV´et, så bør problemet være løst.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomas2610
Skrevet den: 13-April-2019 kl. 16:36
Og det løste problemet Smile
Så simpelt, Tak


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2019 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Og det løste problemet Smile
Så simpelt, Tak
Du er velkommenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue