Print side | Luk vindue

Hvad har du set?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156472
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 07:00


Emne: Hvad har du set?
Skrevet af: Bjur
Emne: Hvad har du set?
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 11:31
Jeg tænkte på at lave en tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de har set for nylig, som en slags oplysnings/anmeldelsestråd uden at bedømme på billede/lyd/format men mere en "Hvad har du set tråd?". Har ikke umiddelbart kunne finde andre tråde med dette formål.

Benytter en 10 trins karakterskala:

15 film fik jeg set i August måned:
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Equalizer (2014)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Fruitvale Station (2013)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) '71 (2014)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Akira (1988)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Die Falscher (2007)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Fedtmule og Søn (1995)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Kraftidioten (2014)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Peter Kanin (2018)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Insidious The Last Key (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Bridge To Terabithia (2007)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Hotel Transylvania 3 (2018)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Hostiles (2017)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Fight Club (1999)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Blood Diamond (2006)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Mission Impossible Fall Out (2018)

Det blev til 15 film i August måned.

Månedens skuffelse var klart Akira. Ville virkelig gerne synes om den, og den er også fantastisk flot lavet, når man tænker på hvor gammel den er, men fortællingen fangede mig bare ikke.

Den store overraskelse blev Die Fälscher (Forfalskerne). En ret gennemført film om Holocaust, der endnu engang viser hvor grusom verden kan være, men en tid der er vigtig at vise og ser med stor interesse WWII film.

Ellers var Fight Club og Blood Diamond fornøjelige gensyn. Fight Club havde jeg set da den kom ud men ikke siden, da jeg ikke var imponeret over hypen, men kan godt se, den er klasse.

Blood Diamond er også en glimrende film ved andet gensyn. Barsk junglefilm, som jeg godt kan lide dem og Di Caprio viser hvor dygtig en skuespiller han er.


13 film i September måned:
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Olsen-Banden deruda' (1977)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Krokodillebanden (2009)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Nanny McPhee med nye tryllerier (2010)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Tempelriddernes skat (2005)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Mr. Church (2016)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Vildbassen (1994)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Olsen-Banden i Jylland (1971)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Olsen-Bandens store kup (1972)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Woodsman (2004)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Alexander og den frygtelige,skrækkelige,virkelig dårlige dag (2014)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Snatch (2000)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Shooting Dogs (2006)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Tag (2018)

Det blev til 13 film i September måned.

Månedens skuffelse "Tag", som jeg havde forventet mig lidt mere af, selvom præmissen for filmen er ret enkel, så burde den være lidt sjovere. 

Tempelriddernes skat og Vildbassen var som forventet, dårlige.

To film jeg vil fremhæve.

Mr. Church: Wow hvor kom denne lille perle fra? Den havde jeg ikke set komme. Filmen har jeg ikke set nævnt specielt mange steder, og har måske heller ikke fået så stor opmærksomhed som den fortjener. Eddie Murphy spiller eminent som tjener for en døende mor og hendes datter, hvor hans rolle indeholder mange nuancer ift. nutid og fortid. En meget rørende fortælling.

Shooting Dogs: Har man set Hotel Rwanda og fandt den interessant vil det samme også gøre sig gældende for Shooting Dogs. En film omhandlende folkemordet i Rwanda i 1994, der viser menneskets afskyeligheder og rigtig barske scener. Specielt William Hurt, Hugh Darcy og hende den unge afrikanerpige jeg desværre ikke kan huske navnet på spiller fantastisk.
Jeg må snart se Hotel Rwanda igen og bedømme hvilken der er bedst.

Men denne type film finder jeg virkelig interessante og er et emne der ikke kan belyses nok, da det stadig foregår rundt om i verden.

Ellers er Olsen-Banden filmene altid underholdende og går aldrig ude af mode.



Svar:
Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 15:49
Fint initiativ ... desværre virker det ikke som om, at der er den store interesse for filmanmeldelser her på forummet - den eksisterende tråd "Blu-ray filmanmeldelser - nu også med 3D film" er i hvert fald ret så død Dead
Men jeg deltager gerne. Jeg har som oftest ikke så meget at sige om de tekniske aspekter alligevel Smile

Jeg kan da starte med en film jeg genså så sent som i går: Deep Impact.
Jeg har altid, og vil altid, foretrække denne fremfor "Armageddon". Uanfægtet, at plottet er lidt langt ude i dem begge, så køber jeg langt nemmere historien i "Deep Impact". Det eneste jeg hader er sub-historien om Leo og Sarah og deres familier, som er lidt klodset skrevet. Dog stadig bedre end den kvalmende lovestory i Armageddon.
Den var visuelt imponerende i 1998 og holder stadig 20 år efter, selvom man da godt kan se, at teknikken er blevet langt bedre i dag. Vi så den nede i biffen, men på Netflix og ikke BD, så billed- og lydkvaliteten var ikke superfed, men det var stadig første gang jeg så den i "biografen". 7/10.

Ellers har den største filmoplevelse den seneste tid uden tvivl været A Quiet Place (10/10) som jeg glæder mig fuldstændigt latterligt meget til at gense, når vi engang får installeret Atmos, og den værste har uden tvivl været The 15:17 to Paris (2/10) som ganske enkelt er en af de mest ligegyldige film jeg har set. Ufatteligt at nogen har betalt for, at Clint Eastwood fik lov at koge halvanden times suppe på 8 sekunders handling Dead.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 15:58
Super, tak for anmeldelserne. Det lyder som om jeg skal kigge nærmere på Deep Impact. Har Armageddon stående som en af dem jeg skal have genset, men må hellere kigge på Deep Impact så. 

A Quiet Place glæder jeg mig også til at se. Var også igang med Atmos men konen vil ikke have højtalere siddende i loftet over sofaen desværre:(


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Fint initiativ ... desværre virker det ikke som om, at der er den store interesse for filmanmeldelser her på forummet

Nej, der skal man nok over på  http://www.dahf.dk" rel="nofollow - http://www.dahf.dk  for at få de lyster styret Wink


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 16:36
Ja eller movyy der findes mange lignede sider med samme emner og hr også fundet inspiration derfra men recordere.dk har mange flere brugere så derfor kunne det være man kunne finde noget inspiration der også. 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 17:06
Så længe det er indenfor reglerne kan vi jo heldigvis diskutere hvad vi vil, og jeg kan godt li' at diskutere film Thumbs Up


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 18:06
Jeg så for første gang i mit liv “danser med ulve” mener den varede ca 4 timer, men godt nok også en grundig fortælling.
Nu jeg sidder og tænker over den, tænker jeg at den burde være kedelig, men jeg var rigtig godt underholdt.
Har nu altid hondt af Costner i de roller her.
Ligger nok på 8/9 ud af 10.

Næste på listen af klassikere jeg burde have set er “den sidste mohikaner”.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 18:30
Puhha, du hoppede da også lige ud i det, er sgu ikke sikker på jeg ville kunne klare en 4 timer lang "Special Edition" af Danser med Ulve Confused Det er en FREMRAGENDE film, og den kunne i hvert fald ikke være kortere, men jeg har aldrig siddet og følt at jeg savnede mere.

Kan huske da jeg for et års tid siden genså Apocalypse Now og valgte "Redux" versionen. Biiiiig mistake. Nogle film bliver bare ikke bedre af at blive længere!


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Puhha, du hoppede da også lige ud i det, er sgu ikke sikker på jeg ville kunne klare en 4 timer lang "Special Edition" af Danser med Ulve Confused Det er en FREMRAGENDE film, og den kunne i hvert fald ikke være kortere, men jeg har aldrig siddet og følt at jeg savnede mere.
Kan huske da jeg for et års tid siden genså Apocalypse Now og valgte "Redux" versionen. Biiiiig mistake. Nogle film bliver bare ikke bedre af at blive længere!

Ja danser med ulve er en mærkelig størrelse. For det er helt rigtig, der er ikke noget der kan undværes og man sidder aldrig og keder sig trods 4 timer (så den dog over 2 aftner).

Har gettysburg liggende som jeg heller aldrig har set, den varer 4 timer og ca 30 min:).


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Oktober-2018 kl. 18:50
Okay, Danser med ulve, bliver aldrig rigtigt mig. Har ellers forsøgt flere gange.

Stik mig hellere Inglorius basterds, Pulp fiction, Indiana Jones serien, the matrix (den første) eller tidligere nævnte fight club.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 05-Oktober-2018 kl. 10:41
Danser med Ulve husker jeg som en udmærket film, men det er længe siden jeg har set den. Af rigtig lange film jeg ved jeg får genset er specielt LOTR extended udgaverne, de er fantastiske. Jeg har det mere svært ved mange af de helt gamle film, som jeg sjældent bliver imponeret over.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-Oktober-2018 kl. 13:28
Jeg er begyndt Babylon Berlin på ARD.

Virkelig flot optaget og fede kulisser. Må desværre nøjes med Dolby Prologic lyd.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 05-Oktober-2018 kl. 22:18
Så den danske film Krigen på DVD her til aften. Jeg fandt den i 10-kroners bunken i vores lokale videobiks. Hvis jeg har hørt om den har jeg glemt alt om den, for jeg genkendte den ikke umiddelbart og blev lidt overrasket over at læse på coveret, at den i 2016 var Oscar-nomineret, og at Boston Globe har kaldt den for "En af de bedste krigsfilm nogensinde" ... yeah, right, tænkte jeg, men købte den alligevel, for hva' fa'en ... 10 svenske kroner.

Og der er fandme ikke noget bedre end film, som langt overgår forventningerne. Jeg har da set en del spillefilm som omhandler krigene i Irak og Afghanistan, men denne er sgu nok den mest realistiske, jeg nogensinde har set. Fuldstændigt rippet for alt hvad der ligner dramatisering. Det er ikke en sand historie ... men det kunne det godt have været. Det er en film, som gør sit bedste for at tvinge dig til vælge imellem rigtigt og forkert, og så er det jo aldrig et dårligt tegn, når man sidder og snakker om filmen bagefter, hvilket desværre er mere og mere sjældent. Jeg synes måske godt, at man kunne ha' kradset endnu mere i overfladen og brugt lidt mere tid på selve filmens hovedtema end man har gjort, men det er måske et bevidst valg for at holde tempoet oppe, hvad ved jeg.

Sublime skuespilspræstationer (og imponerende at høre svenske Tuva Novotny tale 99,2% perfekt dansk!) og fremragende filmet. Lyden derimod var jeg ikke så pjattet med; dialogen er ekstremt fremhævet i mixet og gør, at man desværre er nødt til at se den på forholdsvis lav volume. Der er også flere steder hvor dialogen flytter sig imellem center og fronter, hvorved evt. tonale forskelle i klangen mellem disse udstilles tydeligt.

Selv uden at være farvet af det faktum, at det er en dansk film, så er jeg oppe på en 7-8 Star ud af 10, men det kunne have været højere med få midler.  Virkelig en film jeg kan anbefale på det kraftigste.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 06-Oktober-2018 kl. 07:59
Virkelig fin anmeldelse. Jeg tror jeg landede på 7 stjerner da jeg så den. Den skildrer krigen fra en anden side end man er vant til og gør det godt men følte også der manglede det sidste.
Hvis du ikke har set serien Nobel kan jeg slå et slag for den, mener også den ligger på Netflix, som omhandler samme emne. 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 06-Oktober-2018 kl. 17:32
Tak for tippet, og ja den ligger på Netflix. Kan se at Tuva også er med i denne - betyder det, at hun også taler flydende Norsk?? Smile

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 07-Oktober-2018 kl. 18:47
Jeg så SOLO igår og blev meget positiv overrasket.

Hidtil har jeg ikke synes så meget om de nye Star Wars film. Men Solo giver virklig god forståelse for, hvad der gik forud. Der er fede action sener. Billedet står rigtig flot og lyden er også flot.
Og så er slutningen ikke lige så forudsigeligt.

Klart anbefaling herfra.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 10:58
I weekenden fik jeg set fire film:

Invictus - endnu en "I am Clint fucking Eastwood and I make movies about whatever the fuck I want" type film, som handler om Nelson Mandela's drøm at få Sydafrika's rugbyhold til at vinde VM i 1995 ... jep. Kostede SEK 29,- på BD i Elgiganten og dem betalte jeg gerne tilbage for at få de 133 minutter af mit liv retur. 2/10 Dead

The Adjustment Bureau - Matt Damon igen, endnu engang på flugt ligesom i Bourne, men ellers har filmen mere tilfælles med film som Inception, The Matrix og Serendipity. Besynderlig film, men rimelig underholdende og Emily Blunt er ... Emily Blunt. 5/10

Sunshine
- instruktøren Danny Boyle har selv udtalt, at han var inspireret af bl.a. Alien og 2001, og det kan man sagtens se. En visuelt meget imponerende scifi-thriller, som dog bliver liiiiiige lovligt syret og abstrakt for min smag, hvilket også Underworld's medvirken på soundtracket er med til - ved fanme ikke hvorfor han syntes de passede lige så godt til denne som til Trainspotting, som han jo også lavede. Men bortset fra det, kanon fed lyd i denne, selv med Netflix's DD+ lyd. 6/10

Schindler's List
- vi har været inde på både lange film og holocaust; det slog mig at jeg faktisk aldrig i mit voksne liv har set denne, jeg har blot set den et par gange på TV for maaaaange år siden. Og tja ... hvad kan man sige? Den er jo intet mindre end fantastisk, men et kvarter for lang imho, og derfor bliver det kun til 9/10 Star


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-Oktober-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak for tippet, og ja den ligger på Netflix. Kan se at Tuva også er med i denne - betyder det, at hun også taler flydende Norsk?? Smile

Der må jeg være svar skyldig, da det er længe siden jeg har set den, men var rigtig godt underholdt.

Mht. Adjustment Bureau, synes jeg personligt den var bedre. Var jeg vidst oppe på en god 7'er. Synes plottet og skuespillet var godt.

Schindler's liste er klasse. Hvis du ligesom mig er til den type film kan jeg anbefale The Pianist som er en af mine yndlingsfilm. Også for nylig fik jeg set Forfalskerne som også er holocaust og virkelig rørende.

Solo må jeg også få set.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 21:50
Genså lige World War Z på Netflix. Igen en film jeg havde set før, men aldrig i biografen, og man må sige den vinder en del ved at blive set med stort billede og lyd! Så kan man mene, hvad man vil om zombie-film, og det er heller ikke noget jeg ser så meget af, men jeg synes denne er rimelig vellavet. Var dog lidt irriteret over et par åndssvage faktuelle fejl, såsom en satellittelefon som virker helt fint flere dæk nede på et hangarskib og et 4-motoret Antonov turboprop fragtfly som letter fra dækket af samme hangarskib ... og flere andre. Men udover det, så var filmen sgu meget underholdende, og rigtig fed lyd Thumbs Up 6/10


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-November-2018 kl. 09:25
Fik lige set 2 film i Weekenden:

Den skyldige: Simpel film, der er optaget på en lokation. Spændende lige til det sidste, med en uventet drejning. 8/10. Måske en film man nok kun bør leje, for når man først har set det og kan huske slutningen, så er den nok ikke så interessant igen.

Den 12. mand: Fortælling om en norsk modstandsmand der under den tyske bestættelse af Norge flygter fra tyskerne. Barsk film, men itrolig flot filmet. Lyden var også fin. 8/10.



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 10-November-2018 kl. 23:55
Siberia: Værste crap. Spild af tid og strøm!


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 15-November-2018 kl. 16:01
Den skyldige glæder jeg mig til at se. Den 12. mand var jeg ret overrasket over og godt underholdt.

StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) A Goofy Movie (1995)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Boyz n the Hood (1991)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Hotel Rwanda (2004)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Run Lola Run (1998)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Olsen Banden Over Alle Bjerge (1981)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Monster House (2006)
StarStarStarStarStarStarStarStarDeadDead (8/10) Captain Fantastic (2016)

Jeg fik set 7 film i oktober måned.

To film jeg vil fremhæve. 

Hotel Rwada som er blevet set igen og er ikke blevet dårligere. Har svært ved at vælge mellem den og Shooting Dogs, men Hotel Rwanda ligger nok lidt foran specielt pga. Don Cheadle's fantastiske præstation og hans kone spiller også virkelig godt og har en ansigtsmimik, der også er meget fascinerende.

Captain Fantastic var den store overraskelse. Troede det ville være en slowburner film som jeg ikke er så stor fan af, men den overraskede virkelig og var underholdende. Godt skuespil hele vejen igennem og god humor.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

 og den værste har uden tvivl været The 15:17 to Paris (2/10) som ganske enkelt er en af de mest ligegyldige film jeg har set. Ufatteligt at nogen har betalt for, at Clint Eastwood fik lov at koge halvanden times suppe på 8 sekunders handling Dead.


Jeg så den igår og jeg havde udskudt det en del gange, efter din anmeldelse.

Men jeg synes det er god fortælling. Den er flot filmet og lyden er også god, de steder, hvor der sker noget. Den eneste anke jeg havde, var at der var lidt for meget gud ind over, men sådanne er de jo overthere. Så for mig får den 6 ud af 10.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

 og den værste har uden tvivl været The 15:17 to Paris (2/10) som ganske enkelt er en af de mest ligegyldige film jeg har set. Ufatteligt at nogen har betalt for, at Clint Eastwood fik lov at koge halvanden times suppe på 8 sekunders handling Dead.


Jeg så den igår og jeg havde udskudt det en del gange, efter din anmeldelse.

Men jeg synes det er god fortælling. Den er flot filmet og lyden er også god, de steder, hvor der sker noget. Den eneste anke jeg havde, var at der var lidt for meget gud ind over, men sådanne er de jo overthere. Så for mig får den 6 ud af 10.

Dernæst er det ganske forfærdeligt skuespil - men nu er det så også de virkelige personer der spiller.
Så jeg ser det mest som hyldest til dem, mere end et forsøg på en god film.


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 19:49
I weekenden trængte jeg til at slå hjernen fra og se en actionfilm med god lyd til at overbevise mig om, at min biograf var god nok og jeg ikke behøvede have nye forstærkere :)

"Ninja Turtles - Out of the Shadows". Handlingen var lidt tynd, skuespillet får ingen Oscar's men må indrømme at jeg var godt underholdt. Det var nostalgisk med de gode gamle karakterer og action scenerne var gode. (Lyd og billede var også høj kvalitet).


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 22-November-2018 kl. 21:05
Jeg så noget så nostalgisk som Zappa forleden, mest fordi jeg gerne ville vise min svenske forlovede en af de mest berømte danske film. Hun var mildt sagt ikke imponeret ... LOL


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-December-2018 kl. 15:01
11 film i November måned:
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Walk (2015)
StarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDeadDead (4/10) Mirror Mirror (2012)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Mission Impossible - Fallout (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Peter Kanin (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Black Book (2006)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) Jingle All the Way (1996)
StarStarStarStarStarStarDeadDeadDeadDead (6/10) The Christmas Chronicles (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) The Adventures of Tintin (2011)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) Utøya: July 22 (2018)
StarStarStarStarStarStarStarDeadDeadDead (7/10) End of Watch (2012)
StarStarStarStarStarDeadDeadDeadDeadDead (5/10) Mariah Carey's All I Want for Christmas Is You (2017)

Det blev til 11 film i November måned.

Mirror Mirror var dårlig dårlig.

Det var god gensynsglæde med Arnold.

Ellers var det på det jævne med filmene. Dem der skal fremhæves mest er The Walk, Utøya, Black Book, MI Fallout og End of Watch som alle ikke var set før og havde god underholdsningsværdi. Af dem gjorde End of Watch og Utøya specielt indtryk og kunne måske have fået en ekstra halv karakter. Og 

I Black Book var der også godt skuespil og WWII krigsfilm/holocaust genren er nok min favoritgenre.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 18-Marts-2019 kl. 14:25
Her er mine film jeg har set de sidste 3 måneder. Har taget min liste fra DAHF, men håber det kan bruges til inspiration.

19 Film i December måned:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Bohemian Rhapsody (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hereditary (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Shape of Water (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mowgli (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Ant-Man and the Wasp (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Solo: A Star Wars Story (2018)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Mile 22 (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stand By Me (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The House That Jack Built (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Bad Santa (2003)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: BlacKkKlansman (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring Extended (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ready Playe One (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Snowman (1982)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Equalizer 2 (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Santa Clause (1994)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Captain (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Predestination (2014)

Fik set 19 film i en hektisk December måned.

Hvis jeg starter med skuffelserne.
Mile 22 var en dårlig film hele vejen igennem. Når man kigger på film, hvor Peter Berg har været involveret (Lone Survivor, Hell or High Water, Collateral, Patriot's Day, Deepwater Horizon) som jeg har set, forstår jeg slet ikke han er med til at lave sådan en skuffende omgang.

Ellers var jeg skuffet over The Shape of Water, selvom jeg ikke havde så høje forventninger.
Hereditary havde jeg høje forventninger til, men blev desværre ikke helt indfriet, selvom den havde enkelte gode scener.

Den absolut største oplevelse var Bohemian Rhapsody. Elsker Queen og hold nu k.ft Mr. Robot leverer fantastisk i denne film. Mimikken, musikken, bare det hele gør det til årets bedste filmoplevelse og det er flere år siden jeg har set en så god ny film. Bare en fantastisk film.

Den absolut bedste var dog alligevel LOTR: FOTR, som bare er fænomenal og nok den i trilogien jeg elsker mest. Det er dog længe siden jeg har set de andre, men bare en fænomenal trillogi.

Her er mine lister for januar & februar:

16 film i januar måned: 
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Klatretøsen (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events (2004)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Santa Clause 2 (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Reader (2008)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Green Zone (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Snøvsen (1992)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Den Skyldige (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: American Psycho (2000)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Halloween (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Sicario 2 - Day of the Soldado (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Upgrade (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Simple Favor (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ditte & Louise (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Nordvest (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Casper (1995)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hannibal & Jerry (1997) Ved du hvem, der er så rar?

Det blev til 16 film i Januar måned. 

Der var ikke nogen af filmene der virkelig gjorde indtryk, selvom jeg synes der var nogle overraskelsesmomenteri Den Skyldige og A Simple Favor, og Nordvest en type film der fanger mig og er rå og brutal.

11 film i Februar:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Queen Rock Montreal & Live Aid (2007)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Venom (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rabbit-Proof Fence (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: An American Tail (1986)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Bohemian Rhapsody (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsen Banden Ser Rødt (1976)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Stronger (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Searching (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Star Is Born (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Peddersen og Findus - Findus Flytter Hjemmefra (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Neverending Story (1984)

Det blev til 11 film i Februar.
Kvaliteten var højere end forrige måned. Bohemian Rhapsody blev set for anden gang, og var lige så god som første. Fantastisk musik og ikke mindst fantastisk præstation af Rami Malek.
Ellers var A Star is Born også et positivt bekendskab. Bradley Cooper skal virkelig have ros for denne film. Imponerende at være så dygtig skuespiller og instruere og synge oveni. Så har man mange talenter. Lady Gaga er bare suveræn sanger og kemien mellem de to :naughty: :lightsabre: 
Ellers blev det til et yderst glædeligt gensyn med The Neverending Story. En film jeg var bange for at se igen, men den er godt lavet selvom den er gammel og selv min 6 årige søn blev fanget af historien, selvom den skulle oversættes.

Derudover var Stronger en rørende film, hvor Gyllenhalls præstation er imponerende. Han formår virkelig at spille rollen overbevisende.



Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 18-Marts-2019 kl. 14:37
Hm, var ikke klar over at Bohemian Rhapsody allerede var kommet. Nåh Ja men så ved jeg da hvad der vises i den lille lilla biograf i weekenden :)

Er forresten enig hvad angår Shape Of Water. Vi havde kæmpe forventninger efter at have set traileren, men blev super skuffede. Havde nok forventet en helt anden type film. Er glad for vi ikke købte, men blot lejede.

Hvad syntes du om BlacKKKlansman?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 18-Marts-2019 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Hm, var ikke klar over at Bohemian Rhapsody allerede var kommet. Nåh Ja men så ved jeg da hvad der vises i den lille lilla biograf i weekenden :)

Er forresten enig hvad angår Shape Of Water. Vi havde kæmpe forventninger efter at have set traileren, men blev super skuffede. Havde nok forventet en helt anden type film. Er glad for vi ikke købte, men blot lejede.

Hvad syntes du om BlacKKKlansman?

Fik min i lørdags.
Men officielt er det vist idag, at den udgives her  DK på medie.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 19-Marts-2019 kl. 15:48
Bohemian er virkelig fed specielt i Atmos. Fantastisk lyd, så den kan du godt glæde dig til.
BlacKKKlansman havde jeg nok for høje forventninger til, da den også havde fået rigtig gode anmeldelser, men den fangede mig ikke helt, nok mere fordi jeg havde regnet med en mere alvorlig film, men det er en blanding af komedie over det, som jeg ikke rigtig synes passede helt.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 12:53
Så "The Meg" på BD i går.

Filmen var ... underholdende, på flere måder, mest den komiske pga. en lang liste af klichéer og de mange paralleler til alle andre haj-film, men der var sgu go' gang i den.
Lyden var dog en stor oplevelse! Vi valgte Atmos-lydsporet, som vores afspiller så smed ud i 7.1 TrueHD, og hold da kaje der er smæld på, i ALLE kanaler LOL Tror den bliver sjov at gense i ægte Atmos.

4,5 ud af 6 stjerner.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 14:57
Jeg var stor fan af filmen! Så den med konen og vi havde også en par gode grin. 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 13-Juni-2019 kl. 15:16
Vi sad bogstaveligt talt og "krydsede klichéer af" på en imaginær liste LOL men var samtidigt også enige om, at den slags film er befriende enkle at lade sig underholde af en gang imellem!

Har det lidt på samme måde med "Taken" i øvrigt, som vi også så den anden dag. Den er så tæer-krummende, hoved-i-hænderne dårlig, men samtidig så dejlig kort og ja ... bare intetsigende men underholdende LOL


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 09:45
Jeg har haft ret travlt på arbejde og med husrenovering de sidste måneder, men her er en opdatering over den sidste periode. Har delt indhold op, da siden ellers ikke vil acceptere det.

12 Film i Marts måned.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 25th Hour (2002)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: First Man (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Only The Brave (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Foxcatcher (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Shot Caller (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Favourite (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: State Of Play (2009)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Snøvsen (1992)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Drop (2014)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Room (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Kongens Valg (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Unknown Soldier (2017)

Det blev til 12 film i Marts måned.

Der var 2 film der hævede sig.
Only The Brave og Room. Begge film bærer præg af stærke skuespilpræstationer og formår virkelig at ramme en dybt. Meget medrivende og spændende.
Ellers var jeg specielt skuffet over The Favourite, som jeg fandt røvsyg og ligegyldig.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 09:46
Det blev til 12 film i April:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: If Beale Street Could Talk (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Snowden (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Instant Family (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Spider-Man: Into The Spider-Verse (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Finest Hour (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Widows (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Greatest Showman (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sunshine (2007)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Spy Kids (2001)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sarah's Key (2010)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Antboy (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Call Me By Your Name (2017)

The Greatest Showman var klart den største oplevelse. Fantastisk musik og virkelig god underholdning. Var meget imponeret og overrasket over og kan ikke huske jeg har hørt et soundtrack til en film så mange gange.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 09:46
Det blev til 7 film i Maj.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Something Borrowed (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Far Til Fire På Bornholm (1959)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Arctic (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Journal 64 (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ternet Ninja (2018)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Contagion (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: City Of God (2002)

Gengangeren City Of God er bare gennemført brutal og rå. En af favoritterne.
Ternet Ninja var også Ornli syg underholdning.

Det blev til 9 film i Juni.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Boy Who Harnessed The Wind (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Coach Carter (2005)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Green Book (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Murder Mystery (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: I, Tonya (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hotel Mumbai (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Roma (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Departed (2006)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: In The Heart Of The Sea (2015)

Bedste oplevelse var Green Book Viggo og Mahashela er et godt makkerpar og Viggo som altædenende Italiener spiller forrygende.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 09:46
Det blev til 15 film i Juli:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Grave Of The Fireflies (1988)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Johnny English (2003)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Wonder Park (2019)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Jurassic Park (1993)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Bird Box (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hush (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Flags Of Our Fathers (2006)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Gladiator (2000)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Invisible Guest (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Eye In The Sky (2015)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Johnny English Reborn (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Lost World Jurassic Park (1997)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Passengers (2016)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Charlie And the Chocolate Factory (2005)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 12 Strong (2018)

Det blev en god måned med mange stærke indslag.
Fik set Jurassic Park med min 6 3/4 årige søn og han var helt oppe og ringe. Hver gang der skete noget uhyggeligt skreg han af grin. Det var sjovt at se. Filmen var i 4k med DTS:X og den holder stadig idag. Virkelig flot og underholdende.

Gladiator var også et glædeligt gensyn værd.

Det mest positive overraskelse var The Invisible Guest. Spændende og det hele bliver vendt på hovedet midt i filmen og en overraskende slutning. Dejligt med sådanne film.

Er blevet ret glad for ikke engelsksprogede film, der er begyndt virkelig at hæve kvaliteten.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 16-August-2019 kl. 12:18
Bjur,

som altid tak for dine anmeldelser.

Du syntes ikke om "Roma". ser jeg? Har ikke fået set den endnu, men nu ved jeg da ikke om jeg orker Stern Smile

Og hvad angår at se film med ungerne ... vores knægt er efterhånden blevet 10, og vi er så småt begyndt med film i den lidt "tungere ende". Én film var dog en fejltagelse - vi så "Titanic" med ham, i 3D og fuldt drøn på surround, og han gik virkeligt op i det på en måde vi sjældent har set. Men det blev også for meget; da skibet for alvor var tæt på at synke og rædslen var på sit højeste brød han simpelthen sammen i gråd og vi måtte stoppe filmen.
Tror vi holder os til tju-bang og Disney lidt endnu ... Wink


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 17-August-2019 kl. 16:45
Selv tak og altid sjovt at dele filmoplevelser. Roma fangede mig bare ikke, den var flot lavet men for langtrukken og kedelig til mig. Den har jo fået flotte anmeldelser så kan godt være det bare er mig. 
Mht. Titanic tak for det, den styrer vi lige uden om de næste par år:) men sjovt når ungerne kan begynde at se voksenfilm og fed lyd er fantastisk. Har også Atmos men desværre kun i stuen da jeg ikke har plads til dedikeret hjemmebiografrum. 


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 17-August-2019 kl. 18:15
Tak for tip med The invisible guest, den overrasker gang på gang ;-)

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 18-August-2019 kl. 08:35
Velbekomme og ja den er virkelig overraskende god. 


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 18-August-2019 kl. 08:38
PS jeg kan også anbefale den åbenlyse The Intouchables, den Argentinske Wild Tales og den italienske Perfect Strangers. 


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-August-2019 kl. 10:20
Green Book 9/10

Underholdende og sjov film. Godt filmet.



Print side | Luk vindue