Jeg har en kammerat der har købt et LG B8.
Jeg havde glædet mig til at opleve Dolby Vision (Netflix - Marco Polo), men jeg havde svært ved at se forskellen fra mit eget (alm. HDR10).
Jeg tror dog at ved en direkte A-B sammenligning vil man kunne se forskel i DV´s favør. Det er ikke dag/nat forskel, men det er da rart at vide at man har det bedste.
HDR10+ er der pt. ikke noget indhold til, og jeg tror det bliver svært at løbe igang. DV har simpelthen for stort et forspring.Tror Panasonic, Philips og Samsung har kontraktligt forpligtet sig til at holde liv i HDR10+ til de kan blive enige om i fællesskab at lægge det i graven.
De sidste mange UHD udgivelser fra Disney, har ikke haft DV/ (HDR10+), ingen ved hvorfor?! De ligner en million trods det. Thor Ragnarok er i særklasse en af de flotteste udgivelser jeg har set, og jeg har været med i mange år.
Jeg ville kigge efter andre features i dit kommende TV, og ikke lade HDR teknologien være en deal breaker.
Jeg tror, jeg skifter fra Philips (som jeg ellers er utroligt glad for) til Sony når jeg skal op på 65" i 19. Det har ikke noget med DV at gøre, men skyldes andre årsager.
Ved ikke om det hjalp, eller gjorde dig mere forvirret.
Held og lykke med dit valg.
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|