Print side | Luk vindue

Det Ultimative lydløse Mediacenter

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156527
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 06:42


Emne: Det Ultimative lydløse Mediacenter
Skrevet af: SuperBilleN
Emne: Det Ultimative lydløse Mediacenter
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 11:43
Hej Alle,
Jeg vil til at bygge mig det ultimative Lydløse Mediacenter.
Har forsøgt tidligere med Nvidia Shield & Xbox one X men synes ikke Kodi kørte tilfredsstillende.
Vi har både en PS4 & Xbox One X i stuen der bruges til at game på.
Måske senere skal der enten et GTX 1070 TI eller 1080 kort i

Det skal primært bruges til at se Film og Tv i Kodi. 720p/1080I/1080P/4k UHD Hevc 10bit
Tv kanalerne trækkes fra Waoo fra Dvblink aka Mosaik nu
Film Streames fra min egen "NAS"

Hardware:
Kabinet:
Fractal Design Node 605 http://www.fractal-design.com/home/product/cases/node-series/node-605" rel="nofollow - http://www.fractal-design.com/home/product/cases/node-series/node-605
Motherboard:
MSI B350 Gaming Pro https://www.msi.com/Motherboard/B350M-GAMING-PRO.html" rel="nofollow - https://www.msi.com/Motherboard/B350M-GAMING-PRO.html
Cpu:
https://www.amd.com/en/products/apu/amd-ryzen-3-2200g" rel="nofollow - https://www.amd.com/en/products/apu/amd-ryzen-3-2200g
GPU:
Radeon Rx Vega 11
Cpu køler:
Arctic Alpine AM4 Passive https://www.arctic.ac/eu_en/alpine-am4-passive.html" rel="nofollow - https://www.arctic.ac/eu_en/alpine-am4-passive.html
Strømforsyning:
Sea Sonic 600 titanium fanless https://seasonic.com/prime-titanium-fanless" rel="nofollow - https://seasonic.com/prime-titanium-fanless
Ram:
Crucial DDR4-2400 SC 8GB
Disk:
128Gb SSD


Jeg forventer at få alle delene i løbet af de næste 4 dage.

Hvad bruger jeres mediacenter til?
Hvilke Tweaks har i gjort til Windows 10 og til Kodi?
Tænker vi kan deles med tips og tricks så det gavner os alle her.

Ellers ha en god weekend :)



-------------
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Hvad bruger jeres mediacenter til?
 
Til at se/høre video- og audiofiler samt billeder fra ekstern harddisk/indbygget tuner. Derudover surf på internettet samt stream af diverse events.
Jeg synes i øvrigt at dit setup er vildt overkill til et mediecenter der primært skal bruges til at se video og TV. Det kan gøre langt billigere, mindre, mere diskret og opfylde WAF. 
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 14:18
Hvis du ikke skal bruge den til andet end mediecenter, så drop Win10 og smid Kodibuntu på.


Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Hvad bruger jeres mediacenter til?
 
Til at se/høre video- og audiofiler samt billeder fra ekstern harddisk/indbygget tuner. Derudover surf på internettet samt stream af diverse events.
Jeg synes i øvrigt at dit setup er vildt overkill til et mediecenter der primært skal bruges til at se video og TV. Det kan gøre langt billigere, mindre, mere diskret og opfylde WAF. 
 
Flemming

Som jeg også skrev kommer der nok senere et GTX 1070 Ti eller !080 kort i, og så skal det også bruges som gaming pc. Derfor jeg har valgt den cpu osv.
Jeg har lavet mit eget tv møbel med sort højtalerstof så man kan ikke se hvad der gemmer sig derind.
Derfor stor WAF, jeg skal nok smide nogle billeder op senere.



-------------
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12


Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 14:44
Hej,

Senere skal det bruges til gaming også¨så derfor windows 10.

Glæder mig til at få det samlet, så kan vi dele erfaringer mht tweaks, add-ins osv

Kunne også være nice at få emulators installeret i Kodi så man kan spille gamle Snes osv.

Tak for svar drenge


-------------
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 16:46
Spændende PC!
Hvor køber du strøforsyningen og hvad måtte du slippe for den?



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 18:00
af ren og skær nysgerrighed - hvori består det "ultimative"? er det ultimativt støjsvagt, eller er det et ultimativt mediecenter? - synes ikke umiddelbart at indmaden retfærdiggør nogen af delene. med en apu der performer som en 3 år gammel midrange cpu, og en grafikdel der måske nok klarer 4K HDR, men så "sej" er den apu nu heller ikke. Smider du et 1080 i, så vil cpu'en nok i virkeligheden blive en bottleneck
for performance.

Bare husk at AMD's APU'er sluger noget mere strøm end Intels, især i grafikdelen, så uanset hvad du gør. så er du nok tvunget til at have lidt blæser i det kabinet for at komme af med den varme den helt sikkert vil udlede. Også selvom det kun er en 35W model.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 12-Oktober-2018 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

af ren og skær nysgerrighed - hvori består det "ultimative"? er det ultimativt støjsvagt, eller er det et ultimativt mediecenter? - synes ikke umiddelbart at indmaden retfærdiggør nogen af delene. med en apu der performer som en 3 år gammel midrange cpu, og en grafikdel der måske nok klarer 4K HDR, men så "sej" er den apu nu heller ikke. Smider du et 1080 i, så vil cpu'en nok i virkeligheden blive en bottleneck
for performance.

Bare husk at AMD's APU'er sluger noget mere strøm end Intels, især i grafikdelen, så uanset hvad du gør. så er du nok tvunget til at have lidt blæser i det kabinet for at komme af med den varme den helt sikkert vil udlede. Også selvom det kun er en 35W model.
ryzan 3 er en helt ny apu. Og med Vega 11 i den. Den kan finde klare as the køre 4k. Uden at svede. Og nvidia. Har stadig dårlige video enhed i sig. End amd. Så det er et fornuftigt valg


Skrevet af: Stroyer
Skrevet den: 13-Oktober-2018 kl. 10:25
0#

Hvad var det helt præcist ved en nVidia Shield der ikke kørte tilfredsstillende?

Jeg er så at sige meget forundret over dit valg - det var i "gamle dage" man samlede en computer som mediacenter - den gang der ikke eksisterede nVidia Shield, Xiaomi Mi Box, Apple Tv (gud forbyde apple) og alle de andre lækre enheder som bare er lige til at gå til og klarer jobbet som mediacenter intet mindre end fantastisk - selvfølgelig en subjektiv holdning fra min side det er jeg klar over.

Jeg er nørd med stort "N" og "IT-Konsulent"(udvandet titel, i know) af profession og jeg kunne ikke drømme om at skulle tilbage til en "alm computer" som mediacenter, brugervenligheden og strømforbruget taget i betragtning.
Jeg har så både kone og børn som også skal kunne bruge mine enheder og med Shield og Xiaomi spiller det bare MAX - selv konen hopper rundt på enhederne som det mest naturlige i verden og hun er edderperkemen ikke noget teknologi-geni :D

/mvh


Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 13-Oktober-2018 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Spændende PC!
Hvor køber du strøforsyningen og hvad måtte du slippe for den?


Ved Dustin kostede 1600 men så får man også 12 års garanti fra producenten 


-------------
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 13-Oktober-2018 kl. 22:51
Jeg tilslutter mig forundringen.

Du vil have et ultimativt, lydløst mediecenter, men snakker om at smide et støjende grafikkort i for også at lave det til en gaming pc, det er temmeligt modstridende i mit univers.

Mit bud på et lydløst mediecenter kunne være en Zotac Nano CI327, en 4 GB ramklods og en lille SSD, den er som skabt til det. Zotac'en er passivt kølet og med en SSD er den 100% lydløs. Den har sågar indbygget IR modtager så den kan tage imod kommandoer fra en alm. fjernbetjening. Smid Openelec på den, så har du en verdensklasse mediebandit til noget der ligner 2000 kr. Min eneste "anke" er at SPDIF udgangen sidder på fronten i stedet for på bagsiden sammen med de øvrige kabler.

Jeg har lillebroderen CI323 og den har afspillet alt hvad jeg har smidt efter den so far. Jeg har ikke prøvet med 4K da mit tv ikke kan det alligevel, men der var engang en tråd herinde med nogle pænt sindsyge testvideoer og dem åd den uden bøvl.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 13-Oktober-2018 kl. 23:09
T-duck - du tror ikke jeg ved hvad en ryzen 3 er? - faktum er at det er lorte performance hvis manden forsøger at bruge det til reel gaming, og ja det kan "fint" afspille 4K, men også med et højere strømforbrug end en tilsvarende Intel. Vega 11 svarer nogenlunde til et 960M kort, så basal gaming kan den helt sikkert klare, men strømforsyning er MASSIV overkill til den gældende konfig. Det virker lidt som om manden egentlig køber en gaming computer, men har ikke råd til at købe grafikkortet og håber han kan spare. Personligt tror jeg bare han kommer til at opgradere CPU sammen med GPU hvis han virkelig vil bruge det til at spille på - ISÆR hvis han skal op og lege med 4K gaming.

Som flere skriver - en dedikeret boks ville være markant billigere, og kan så rigeligt til "mediecenter" delen. - og spar på pengene med det kabinet. Det kan godt være det er "flot", men brug hellere pengene på noget mere performance hvis det endelig skal være.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

T-duck - du tror ikke jeg ved hvad en ryzen 3 er? - faktum er at det er lorte performance hvis manden forsøger at bruge det til reel gaming, og ja det kan "fint" afspille 4K, men også med et højere strømforbrug end en tilsvarende Intel. Vega 11 svarer nogenlunde til et 960M kort, så basal gaming kan den helt sikkert klare, men strømforsyning er MASSIV overkill til den gældende konfig. Det virker lidt som om manden egentlig køber en gaming computer, men har ikke råd til at købe grafikkortet og håber han kan spare. Personligt tror jeg bare han kommer til at opgradere CPU sammen med GPU hvis han virkelig vil bruge det til at spille på - ISÆR hvis han skal op og lege med 4K gaming.

Som flere skriver - en dedikeret boks ville være markant billigere, og kan så rigeligt til "mediecenter" delen. - og spar på pengene med det kabinet. Det kan godt være det er "flot", men brug hellere pengene på noget mere performance hvis det endelig skal være.
han skriver han kun skal bruge den som Media Center og til det er grafik delen rigeligt til. Ryzan 3 får meget ros som low budget. Til 60 fps i 1080. Hvis man koblet de et til et kor gamer kort. Jeg kan. Heller ikke forstå. Han vil bygge en. Når vi har Shield og Apple tv. Men hvis det er det han vil. Fair Nokias


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 09:11
Enig i at HTPC ikke giver mening i dag. Jeg bruger selv ATV 4K med Infuse Pro. Det eneste jeg måske savner af og til er muligheden for at starte en Chrome-browser op så jeg kan tilgå video på diverse hjemmesider uden at skulle benytte AirPlay e.l. Jeg har forsøgt mig med browseren på min Xbox One S, men det er bare ikke det samme.

Men hvis OP har lagt sig fast på at ville bygge en HTPC vil jeg dog anbefale en EVGA SuperNOVA G3 (Gold) strømforsyning i stedet for den nævnte Seasonic. Prisen er kun det halve og SuperNOVA er semi-passiv, hvilket vil sige, at blæseren aldrig kommer til at køre på den med den smule effekt han kommer til at trække.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Enig i at HTPC ikke giver mening i dag. 
Det er jeg ikke helt enig i. Kan nogen af de dimser i nævner f.eks. styre og afspille fra en DVBViewer Mediaserver? Har selv sådan en klient/server løsning hvor min Media Server har 5 tunere der henter TV fra Canal Digital på min parabol, og fra min DVB-T antenne. Kan med den løsning optage fra utallige stationer, samtidigt. Kan så se optagelser/direkte TV fra en hvilken som helst DVBViewer klient, overalt i verden.


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

han skriver han kun skal bruge den som Media Center og til det er grafik delen rigeligt til.

Mon ikke du skal læse HELE tråden én gang til.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Enig i at HTPC ikke giver mening i dag. 
Det er jeg ikke helt enig i. Kan nogen af de dimser i nævner f.eks. styre og afspille fra en DVBViewer Mediaserver? Har selv sådan en klient/server løsning hvor min Media Server har 5 tunere der henter TV fra Canal Digital på min parabol, og fra min DVB-T antenne. Kan med den løsning optage fra utallige stationer, samtidigt. Kan så se optagelser/direkte TV fra en hvilken som helst DVBViewer klient, overalt i verden.

 
YouSee-boxen kan optage på alle kanaler samtidigt, - og kombineret med Apple 4K/Infuse er mediecenter forlængst en fortidsdrøm her i huset . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Enig i at HTPC ikke giver mening i dag. 
Det er jeg ikke helt enig i. Kan nogen af de dimser i nævner f.eks. styre og afspille fra en DVBViewer Mediaserver? Har selv sådan en klient/server løsning hvor min Media Server har 5 tunere der henter TV fra Canal Digital på min parabol, og fra min DVB-T antenne. Kan med den løsning optage fra utallige stationer, samtidigt. Kan så se optagelser/direkte TV fra en hvilken som helst DVBViewer klient, overalt i verden.

OK. Det kan jeg godt se, hvis man har det behov - hvilket også er tilfældet for OP når jeg læser det oprindelige indlæg igen.

Det er snart 7 år siden jeg opsagde mit kabel-abonnement, så denne type brug ligger mig ikke så meget på sinde.

Jeg brugte i sin tid en harddisk-optager (det oprindelige fælleskøb på recordere.dk) som jeg brugte til optagelse fra kabel-kanalerne. Nutildags har jeg en SSD tilsluttet mit TV som jeg så bruger til at optage fra licenskanalerne via en loftsantenne. I begge tilfælde var mit "problem", at jeg fik optaget mere end jeg havde tid til at se (selv blot med licenskanalerne) og jeg er derfor helt stoppet med at bruge tid på at holde øje med TV-programmerne. På et eller andet tidspunkt er man nødt til bare at slippe frygten for at gå glip af noget. I stedet bruger jeg blot i ny og næ TV4Ever til at hente en stak dokumentarudsendelser og andet fra DR TV og smider dem på min NAS.

Hvad film og TV-serier i al almindelighed angår: Der er rigeligt med penge til streamingtjenester og fysiske medier hvis man er villig til at droppe sit kabel-TV.

Anyway, det er så blot mine behov og løsninger, som er en smule off-topic her. Er man stadig kraftigt investeret i sit kabel-TV og sin TV-oversigt er en HTPC måske stadig den ultimative løsning.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 12:25
Globulus_ Nu har alle ikke mulighed for YouSee, og de har sandt for dyden også lavet meget skrammel gennem tiderne. Men deres nye 4k Boks er altså helt genial i forhold til mit brugsmønster. Specielt muligheden for at scrolle baglæns i udsendelserne gør,at grundpakken pludselig er alt rigeligt her i huset . Og som sagt kan man også optage på alle kanaler samtidigt, hvis man har behovet . Frekvens og bitrate er simpelthen stadig for dårlig på specielt live- streaming til, at jeg kapper kabel foreløbigt . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

 
YouSee-boxen kan optage på alle kanaler samtidigt, - og kombineret med Apple 4K/Infuse er mediecenter forlængst en fortidsdrøm her i huset . . 
Jeg kan ikke leve med:
At være bundet til YouSee. Med den løsning jeg har nu, kan jeg vælge hvem som helst som udbyder, på DVB-C, DVB-S, DVB-T, RTSP eller IPTV
Kun 1 tb plads (har pt. 3 stk. 8 Tb diske på serveren)
ATV (jeg får knopper over at skulle lukkes inde i Apple's univers)


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

 
YouSee-boxen kan optage på alle kanaler samtidigt, - og kombineret med Apple 4K/Infuse er mediecenter forlængst en fortidsdrøm her i huset . . 
Jeg kan ikke leve med:
At være bundet til YouSee. Med den løsning jeg har nu, kan jeg vælge hvem som helst som udbyder, på DVB-C, DVB-S, DVB-T, RTSP eller IPTV
Kun 1 tb plads (har pt. 3 stk. 8 Tb diske på serveren)
ATV (jeg får knopper over at skulle lukkes inde i Apple's univers)

Det hører efterhånden fortiden til, at ATV skulle lukke dig inde i Apples univers.

Med ATV 4K har man fået en særdeles kraftig boks med hardware-understøttelse af HEVC og med OS-understøttelse af ting som frame rate matching og opskalering i høj kvalitet er en app som Infuse Pro rigeligt til de flestes behov for afspilning fra NAS.

Dertil kommer, at iOS er den bedst understøttede platform hvad streamingtjenester angår - dog lige med undtagelse af YouTube i 4K, men det har man forhåbentligt understøttelse af på sit TV, hvis man går op i det.

Hvor jeg tidligere brugte ATV2/3/4 til streaming og en anden boks (NeoTv eller RPi2/3) til afspilning af lokale medier er ATV4K blevet min go-to boks for det hele. Den oprindelige ATV4 mangler lidt kræfter, men ATV4K har stort set alt hvad jeg behøver.

Kort og godt: ATV4K lukker ikke nogen inde i et Apple-univers, men giver blot adgang til det. Jeg betragter denne adgang som en bonus, men det ligger lavt på listen over grunde til at jeg købte boksen.


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Med ATV 4K har man fået en særdeles kraftig boks med hardware-understøttelse af HEVC og med OS-understøttelse af ting som frame rate matching og opskalering i høj kvalitet er en app som Infuse Pro rigeligt til de flestes behov for afspilning fra NAS.
Du snakker om "OS-understøttelse af ting som frame rate matching" hvilket ikke passer, det er blot deres egen afspiller, der understøtter refresh rate matching, hvilket jeg går ud fra du mener, da frame rate matching ikke giver så meget mening, udover det vil give en forkert hastighedsafspilning af videoerne.
Samtidig snakker du om Infuse Pro som ikke engang bruger deres Apples standard-afspiller, så de har blevet nødt til at lave deres eget refresh rate matching og gør slet ikke bruge af det du snakker om.

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Dertil kommer, at iOS er den bedst understøttede platform hvad streamingtjenester angår - dog lige med undtagelse af YouTube i 4K, men det har man forhåbentligt understøttelse af på sit TV, hvis man går op i det.
Jeg mindes ikke OP har spurgt efter streamingtjenester som du hentyder til, men vi kan da godt lige snakke om det, hvilke streamingtjenester er det du hentyder til som andre ikke understøtter?
Hvis man går op i det, så bruger man ikke smart tv platformen på sit TV, men det bruger man sin boks til, det gælder også til YouTube i 4K.

Hvis man går yderligere op i det, så går man også op i lyden, hvilket man må formå at OP gør, da han nævner han streamer fra sin NAS, og ikke nævner nogen streamingtjenester.
Apple TV understøtter ikke nogen som helst HD lydformater.


      Skrevet af: Guests
      Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 15:32
      Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

      Jeg mindes ikke OP har spurgt efter streamingtjenester som du hentyder til, men vi kan da godt lige snakke om det, hvilke streamingtjenester er det du hentyder til som andre ikke understøtter?

      Det mindes jeg heller ikke.

      Mit svar var henvendt til MCenterFreak, som skrev at han fik knopper over at skulle lukkes inde i Apples univers.

      Derfor ville jeg gøre opmærksom på, at selv om ATV oprindeligt var et meget lukket system tilbage i 2'erens dage og 3'eren kun tilførte ganske få apps, så blev der åbnet kraftigt op med 4'eren. Det løste problemerne med manglende app-understøttelse, mens det stadig haltede med at bruge den som medieafspiller fordi output var låst til 50Hz eller 60Hz. Nu da dette også er løst kan den bruges både til streamingtjenester og lokale medier og det giver ingen mening i dag at tale om at man med ATV4K skulle være låst til Apples univers.
      https://support.apple.com/da-dk/HT208288" rel="nofollow - https://support.apple.com/da-dk/HT208288

      Hvad streamingtjenester på andre enheder angår, så hidser folk sig gang på gang op over at tvOS stort set altid er den første platform, der får native app-understøttelse af en given tjeneste mens Android TV i bedste fald må klare sig med en cast-funktion.

      Ja, det er off-topic, men det var i dette tilfælde ikke OP mit svar var henvendt til.


      Skrevet af: Flick
      Skrevet den: 14-Oktober-2018 kl. 16:26
      Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

      Hvad streamingtjenester på andre enheder angår, så hidser folk sig gang på gang op over at tvOS stort set altid er den første platform, der får native app-understøttelse af en given tjeneste mens Android TV i bedste fald må klare sig med en cast-funktion.
      Jeg ser nu ellers ikke nogen som har hidset sig op her.
      Og jeg forstår virkelig ikke hvorfor du vil helt ud i en ny diskussion, fremfor at svare på det du allerede har postuleret.

      Først handler det om mange streamingtjenester (som du ikke kunne dokumentere), nu handler det pludselig om hvem der er først, til hvilken grund?
      Hvad giver det OP, eller en helt tredje af fordele mht. hvem der er først?
      Hvis de foretrukne apps allerede findes på ens foretrukne platform, så kan det da være fuldstændig ligegyldigt hvem der var først med en app her og der.

      Men lige for at sige du er forkert på den endnu engang, så kom fx YouSee app'en først til Android TV, og det gjorde Amazon Prime også, og altså IKKE til tvOS, som du postulerer.
      Gør det tvOS dårligere at de ikke var først? Nej.
      Gør det Android TV bedre at de var først? Nej.


          Skrevet af: oleahmed
          Skrevet den: 15-Oktober-2018 kl. 08:23
          nVidia Shield TV kører faktisk MrMC (en Fork af Kodi, og optimeret til nVidia Shield), med stor tilfredshed herhjemme, ellers kan SPMC hentes stadig. Samt Geforce NOW er gratis lige pt., er virkelig overrasket over at kunne køre 4k 60FPS på Ultra i Assassins Creed Odyssey, og forsinkelsen er nærmest til grin lavt. Spillet streames og kræver ca. 25-40 mbit. Shielden tager stadig de gamle receivere fra 360 eller den nye, virker out of box.

          Har en gamer pc og den er fin til medie center, men ville nok bruge 20x så meget strøm som en shield til almindelig afspilning.

          Har NAS på 16TB, og den fodrer min Shield med medier, det være sig i 1080p eller 4K, ingen hak eller noget. Den switcher også hurtigt til 23.976, så jeg tænker du skal optimere din shield, ellers køber jeg den gerne.. ;)


          Skrevet af: SuperBilleN
          Skrevet den: 15-Oktober-2018 kl. 11:41
          Hej alle,
          Tak for alle de fine svarog forslag.
          Jeg har forsøgt mig med et Apple tv 4k, kan godt se at de understøtter meget i forhold til streaming.
          Apple Tv fungerede bare ikke i forhold til deinterlacing af 1080i tv kanalerne som jeg får igennem min HDhomerun og Mosiak. kan simpelthen ikke leve med stutter og dropped frames.
          Jeg forsøgte med diverse iptv apps, dvblogic egen app. Plex med kanalerne som m3u8 fil.
          Men aldrig med et tilfredsstillende resultat.

          Nvidia Shielden har jeg også haft og der oplevede jeg også dropped frames og stutter ved panoreringer ved afspilning af UHD 4k Hevc 10bit filerne i størrelsen 50-80GB.
          Det samme problem med deinterlacing som jeg så ved Apple Tv fandtes også på Shielden i Kodi.

          Jeg havde tidligere en HTPC i stuen som vi brugte og der var der ingen problemer med Tv kanalerne
          og deinterlacing i kodi. Den brændte desværre sammen så derfor jeg er på vej tilbage.

          Ved at bygge en HTPC med windows 10 har man bare mange flere tweak muligheder. Da det mere eller mindre er mere åbent system end tvos og android tv.

          I forhold til WAF har vi en Logitech Harmony remote og en Flirc usb remote som er totalt programmeret til Kodi osv. Remoten har genveje til Tv guide, Vejret, spil osv

          I starten er dette setup kun beregnet til at se tv og film på, til spil bruger vi vores konsoller.
          Vi har både en Ps4 & Xbox One X som vi spiller på.
          I forhold til om GPU Rx Vega 11 kan bruges til at spille på yder den 1.7 teraflops og kan samlignes med en Ps4 der yder 1.8 teraflops.

          mht streaming tjenester, har vores tv samt ps4 og xbox alle de apps vi har behov for, Netflix, HBO, Viaplay, Yousee, Tidal.

          Det som jeg går efter ved mit HTPC er det er komplett lydløs, har mulighed for jeg kan tweeke mit system så det dækker familiens behov, både i form af powershell schripting, komplet hz framerate defenition.
          Maskinen kommer til at køre 24/7 og er ikke bekymret om strømforbrug osv.
          Jeg skal nok smide billeder op engang når jeg har modtaget alle delene og har fået systemet op og køre.
          De sidste dele skulle gerne komme idag eller imorgen, så kan den samles.

          Ha det pisse fedt


          -------------
          GEAR:
          Bowers & Wilkins 805 Diamond
          NAD C388
          SVS NSD 12


          Skrevet af: armani-thomas
          Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 11:34
          Endelig en der vil bygge en ordentlig oldschool HTPC/gaming kasseThumbs Up
          Jeg kommer heller ikke lige foreløbig til og se fidusen i de små begrænsede færdig kasserConfused

          Her er lidt pics af min:



          Skrevet af: SuperBilleN
          Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 12:50
          Ser godtud, hvad er dine spec på spanden?

          Har du lavetnogle Ninja tricks som du vil dele, i forhold til windows eller kodi


          -------------
          GEAR:
          Bowers & Wilkins 805 Diamond
          NAD C388
          SVS NSD 12


          Skrevet af: armani-thomas
          Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 16:33
          Det er en del år siden jeg har samlet den så kan godt være jeg ikke husker det hele korrekt.

          Silverstone Grandia GD07 kabinet med plads til en hulens masse køling :-)

          Bundkort & CPU: 
          ASUS P6T-Deluxe X58
          Intel Xeon X5670 med 6 kerner, overclocket fra 2.93-4.4ghz
          Toppen af poppen for 8 år siden LOL men kører stadig ganske glimrende med det overclock.

          Ram 
          3X4gb triple channel halløj

          Hdd:
          Samsung 850 SSD + en 4 terabyte lager ting.

          Gfx: NVIDIA GTX 970

          PSU:
          EVGA 850W der kan køre med passiv køling.

          Køling:
          8 STK 120mm fans i alt, når man tæller PSU og CPU køler med + 2 x 80mm i bag. Alle med rpm styring, så den kan gå fra musestille til støvsuger lignende niveauLOL

          Strømforbrug: 120W idleLOL omkring 128W ved video og musik. Og omkring 400-500W ved gaming.

          Jeg er ikke så meget software ninja som jeg var tidligere, den bliver bare brugt som en almindelig Windows PC dog med et mini bluetooth tastatur og mus. Den kører Spotify, Netflix, Youtube, Blu-ray, og så mit FIR baseret rumkorrektion (convolution), som sparker ultra meget numseSmile


          Skrevet af: strandvasker
          Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 17:54
          Jeg kan godt se, at der kan min ca. 10W Zotac "nuc" slet ikke være med og den kan heller ikke sige som en støvsuger.. Smile


          Skrevet af: armani-thomas
          Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 18:57
          Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

          Jeg kan godt se, at der kan min ca. 10W Zotac "nuc" slet ikke være med og den kan heller ikke sige som en støvsuger.. Smile

          Støvsuger mode er selvfølgelig valgfrit, ikke noget jeg har brugt til andet end bench.
          Bare den kan køre Windows, så det jo egentligt fint nok med en sådan Zotac, eneste den mangler er blu-ray. Mht begrænsede færdig bokse tænker jeg på de der æbleskrog og android , hindbær pi baserede ting.


          Skrevet af: Lennon
          Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 21:33
          Æbleboksen er faktisk rigtig god til nye 4k HDR film- helt lovligt - via Itunes, selvom den både er helt usynlig og lydløs . . . 

          -------------
          Samsung PS63C7705
          Samsung HDbox
          Pioneer LX86
          Jamo D8 surround m SUB
          Nikon D7100
          DELL 2408WFP skærm


          Skrevet af: armani-thomas
          Skrevet den: 16-Oktober-2018 kl. 22:37
          Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

          Æbleboksen er faktisk rigtig god til nye 4k HDR film- helt lovligt - via Itunes, selvom den både er helt usynlig og lydløs . . . 

          Ja jeg havde sikkert også sådan en hvis ikke jeg skulle køre fir convolution, bil simulator, og fysiske blu-ray skiver for nostalgi'ens skyld.


          Skrevet af: SuperBilleN
          Skrevet den: 07-Marts-2019 kl. 15:44
          *UPDATE*
          Jeg har dags dato valgt at opdatere mit kabinet til et Fractal Design Define R6 kabinet, det kommer i weekenden så skal jeg nok snappe nogle billeder.
          https://www.proshop.dk/Kabinet/Fractal-Design-Define-R6-USB-C-Gunmetal-Kabinet-Miditower-Sort/2679202" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Kabinet/Fractal-Design-Define-R6-USB-C-Gunmetal-Kabinet-Miditower-Sort/2679202

          Processor bliver opgraderet idag ti en AMD Ryzen 1800X
          https://www.proshop.dk/CPU/AMD-Ryzen-7-1800X-CPU-36-GHz-AMD-AM4-8-kerner-AMD-Boxed-WOF-uden-koeler/2582313" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/CPU/AMD-Ryzen-7-1800X-CPU-36-GHz-AMD-AM4-8-kerner-AMD-Boxed-WOF-uden-koeler/2582313

          Grafikkortet er opdateret til et Asus RTX 2060 Strix OC
          https://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-2060-ROG-STRIX-Advanced-6GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2694773" rel="nofollow - https://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-2060-ROG-STRIX-Advanced-6GB-GDDR6-RAM-Grafikkort/2694773

          Lækkert at kunne spille på ultra i QHD og når pcen er idé er lyd på 0db :)

          Billeder kommer op når jeg har samlet skidtet


          -------------
          GEAR:
          Bowers & Wilkins 805 Diamond
          NAD C388
          SVS NSD 12



          Print side | Luk vindue