Print side | Luk vindue

Manglende kanaler i yousee mellempakke

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156636
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 22:33


Emne: Manglende kanaler i yousee mellempakke
Skrevet af: JOL2750
Emne: Manglende kanaler i yousee mellempakke
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 16:49
Vores setup er som flg.:
Fra vejen går signalet ind i en splitter (COMEGA DVU1-4) hvor signalet bliver delt i tv og internet.
(Yes, vi har yousee internet og det virker perfekt)
Fra splitteren går tv signalet videre til en fordeler (COMEGA DA4-PMR)
Boksen har 4 udgange som er ført ned til hvert sit rum i huset.
Det ene stik føre ned til en yousee tv-boks, hvor der er tilsluttet et tv via HDMI.
Dette tv kan godt visse alle kanaler! 

På de tre øvrige stik er der tilsluttet et tv på hver udtag og ingen af disse kan vise kanalerne i mellempakken. 
Fjernes yousee boksen, kan dette tv ej heller vise de manglende kanaler.
Det skal siges at det tidligere har virket uden problemer over hele huset.
Min mistanke er at det har noget med yousees "bland-selv" løsning at gøre.
På yousees hjemmeside beskriver de præcist mit problem og skriver at det skyldes man har "Bland-selv" aktiveret. Men det har jeg ikke. Jeg har ringet et par gange til dem for at få dem til at tjekke det (Det er jo ikke altid den første man får fat i har styr på tingene Wink)

Deres forslag er at sende en tekniker ud, men at det koster hvis det er noget hos os der ikke virker.
Så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, for jeg gider jo ikke betale for en tekniker som bruger 2 minutter og så smutter igen med en besked om at det er mit grej der ikke virker, og så får jeg en bon for ingen ting.

Er der nogle som kan nikke genkendende til et lignende problem og evt. ved hvad løsningen er?







Svar:
Skrevet af: miri
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 17:28
Er der sket "noget" fra du kunne modtage mellempakken og til du pludselig ikke kunne?  For det lyder præcist som du har "bland selv"!

-------------
miri


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Fra splitteren går tv signalet videre til en fordeler (COMEGA DA4-PMR)
Boksen har 4 udgange som er ført ned til hvert sit rum i huset.
Det ene stik føre ned til en yousee tv-boks, hvor der er tilsluttet et tv via HDMI.
Dette tv kan godt visse alle kanaler! 

På de tre øvrige stik er der tilsluttet et tv på hver udtag og ingen af disse kan vise kanalerne i mellempakken. 
Fjernes yousee boksen, kan dette tv ej heller vise de manglende kanaler.
...
Er det ALLE "Mellempakke" kanalerne der mangler, eller kun enkelte?
Hvis det kun er enkelte kunne det være indstrålings problem pga. fejl i kabler/fordelere/forstærker, som typisk rammer alle kanaler på en bestemt frekvens.
Og når du modtager OK på Yousee boks, er det så LIVE udsendelser, og ikke Start forfra eller Arkiv?
Start Forfra og Arkiv modtages nemlig igennem internet forbindelse, og ikke coax antennesignalet.

Og når Youseeboks er monteret, kan du så via TV's egen tuner modtage mellempakke kanalerne?

For ellers kunne det være Yousee tekniker der måske ved fejl har fået monteret et Grundpakke filter på forkert adresse? Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: JOL2750
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 21:13
Som skrevet står har jeg ikke bland-selv
Yousee har tjekket det , mere end én gang


Skrevet af: JOL2750
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 21:18
Det er alle kanalerne i mellempakken der mangler og ikke kun på en bestemt frekvens.
Samtlige Kanaler vises fint gennem boksen på boksens hdmi stik.
Jeg har ikke antenne signal direkte til fjernsynet, det er der ingen grund til.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 21:51

 Humax boksene bruger udover grundpakken de krypterede kanaler, så det er derfor sandsynligt at det er grunden til at de ikke kan modtages på TVet er at der er lukket for de andre.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Humax boksene bruger udover grundpakken de krypterede kanaler, så det er derfor sandsynligt at det er grunden til at de ikke kan modtages på TVet er at der er lukket for de andre.


Men hvis der betales for mellempakken, kan man vel forvente at Yousee har monteret korrekt filter ude på vejen? Eller er det kun os "gamle kunder" (uden boks) med fuldpakke der har fuld hul igennem på coax'en?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 22:45

 Haves der Fuldpakke, så er der naturligvis hul igennem til den, men haves der en mindre pakke, så kommer der filter på som spærrer for de kanaler der så ikke er rettigheder til, dette kan gøres, da alle krypterede kanaler ligger i grundpakkens frekvensområde.
Da der haves boks kan der sandsynligt være lukket for hvad der ligger uden for grundpakken.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Da der haves boks kan der sandsynligt være lukket for hvad der ligger uden for grundpakken.


Så Yousee tvinger folk til at betale for en boks, for at se kanaler der betales for i mellempakken?
Det er smart! I gamle dage blev der blot skiftet filter ved vejen. Men det tjener Yousee selvfølgelig ikke x kroner om måneden pr fjernsyn i husstanden på ;-)


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Oktober-2018 kl. 23:52

 Skrev Ikke at det forholder sig sådan, men noget kunne tyde på at det er sådan 
Ja, der installeres et filtrer, ellers kan der jo ikke lukkes af for den del der ikke er med i abonnementet, og derfor bruger boksen de krypterede kanaler så der kan styres hvad der er rettighed til at se.
Kontakt kundeservice så der kan ses på det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: miri
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Som skrevet står har jeg ikke bland-selv
Yousee har tjekket det , mere end én gang
Men forsvandt kanalerne pludseligt uden, at der var en eller anden hændelse inden? For det kan godt være, at du burde have mellempakken, og at Yousee påstår, at du også har det, men din problemstilling tyder på, at du nu faktisk er sat op med bland selv med kanalerne fra mellempakken...
.... og den hændelse kan godt ligge f.eks et halvt år før - for det kan tage tid før Yousee sender en mand ud for at ændre et filter... Hvornår anskaffede du f.eks. din Yousee box?


-------------
miri


Skrevet af: JOL2750
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 09:15
Er rimelig enig, har på fornemmelsen at det er et yousee problem, selv om de har tjekket det flere gange.
Nu har det stået på i et par måneder, i hvertfald. Har ikke rigtig gjort noget ved det før nu , da det har virket på mit primære tv.
Eneste sammen kædning er at det er sket efter jeg fik tilbuddet om at få bland-selv. Om der er præcis sammenhæng tør jeg ikke sige.
Tv boksen har jeg vel haft de sidste 10 år (måske længere) og den er løbende blevet udskiftet, pt. er det en humax.
Nu er der ikke skiftet ud blandt mine naboer, men det kunne jo tænkes at en af dem har ændret pakke og ved den lejlighed er filteret monteret forkert. 
Jeg tror stadig ikke det er noget internt med min splittere/forstærker, når det er hele mellempakken der er forsvundet.
Tror jeg prøver at rekvirere en yousee tekniker, så må jeg se hvad der sker.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 09:49
Har du tjekket om Yousee har ændret på frekvenserne i mellempakken, så det kun kræver en ny kanalsøgning for at få dem igen?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 10:23
Har du prøvet at tilslutte tvet direkte til stikket fra yousee uden om din forstærker og splitter? 


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 11:23
Hvis du har et nyere modem, kan du prøve at nørde med dens spectrum analyzer (muligvis modem-ip:8080). Den kan fortælle dig, om der sidder et filter.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

....Tv boksen har jeg vel haft de sidste 10 år (måske længere) og den er løbende blevet udskiftet, pt. er det en humax.
Hvornår blev den sidst skiftet? Hvis du f.eks. har fået 4K modellen, så giver det mening, hvis de har byttet din mellempakke for en mellempakke-bland-selv...

-------------
miri


Skrevet af: JOL2750
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 13:42
Det er ikke 4k modellen.
Men det er heller ikke boksen som er problemet.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 26-Oktober-2018 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Det er ikke 4k modellen.
Men det er heller ikke boksen som er problemet.
Det der spørges om, er problemet startet samtidig med (eller umiddelbart efter) bytte til denne boks? Wink

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: JOL2750
Skrevet den: 29-Oktober-2018 kl. 13:30
Så spiller det!
Der var en yousee tekniker forbi i formiddags, som fik skiftet filter i deres krydsfelt.
Det viste sig at der skiftet filter hos den forkert kunde tidligere.
Så nu er alle glade Smile


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 29-Oktober-2018 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Så spiller det!
Der var en yousee tekniker forbi i formiddags, som fik skiftet filter i deres krydsfelt.
Det viste sig at der skiftet filter hos den forkert kunde tidligere.
Så nu er alle glade Smile

Og det var det, de ikke ville indrømme tidligere?


Skrevet af: JOL2750
Skrevet den: 30-Oktober-2018 kl. 11:12
Ja, er det ikke fantastisk Wink
I deres system er det registeret korrekt, men en tekniker har på et tidspunkt fået skiftet det forkerte filter ude i krydsfeltet.
Bare lidt trals at det kræver adskillige opkald og en lang smøre om at det nok er hos mig problemet er og jeg kommer til at betale for tekniker besøget hvis de ikke kan finde fejlen.



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-Oktober-2018 kl. 11:32
Det undrer mig blot, at et filter kan være skyld i, at du ikke kan se kanalerne på dine TV, men godt via din boks.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Oktober-2018 kl. 12:30

 Hvis det forkerte filter er blevet monteret, så det kun er grundpakken der kommer igennem, så er der kun via TV boksen der kan ses Mellempakken, da den bruger de krypterede kanaler, nu hvor det rigtige er monteret, så kan pakken også ses på de andre.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue