Print side | Luk vindue

Hvilket løbeur

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156849
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 02:24


Emne: Hvilket løbeur
Skrevet af: aerik
Emne: Hvilket løbeur
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 12:56
Jeg ved ikke om det er rette forum jeg har smidt den i.

Mangler et løbeur, som indeholder GPS-funktion, puls og også gerne muligheden for notifikationer fra min telefon. 

Og så ser weg gerne den kan holde strøm i flere dage.. 

Hvilke op til 1500 kr kan anbefales? 



Svar:
Skrevet af: javilha
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 13:13
Løbeur……..urmageren: er de sikker på dette ur ikke kan gå? Ja, sagde kunden....jeg har selv båret det hele vejen her hen...

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 13:59
Jeg ville ha et jeg kunne gå med altid og endte med et Fenix 3. Det kan det du efterlyser og holder strøm 3 uger. Kig efter et brugt


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 14:37
Bruger selv dette:

https://www.tomtom.com/da_dk/sports/running/products/runner-sport-gps-watch/all-black/" rel="nofollow - https://www.tomtom.com/da_dk/sports/running/products/runner-sport-gps-watch/all-black/

Havde før garmin, men dette tomtom bruger jeg kun til løb. Fungere super godt, og billigt. Løber selv en del, også brugt til Marathon. 




Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 15:41
bruger et garmin 735xt - fik det billigt hos loebeshop.dk  - men med de krav, så kan næsten et hvilket som helst ur bruges i dag. - kig især på garmin forerunner 35 (bortset fra det med notifikationerne) - du kan sågar få de nye garmin "armbånd" vivosmart serien som både kan gps, puls og notifikationer. - må dog erkende at jeg har enormt svært ved at se brugbarheden af notifikationer under en løbetur. (men jeg har så heller ikke mobil med mig ud at løbe) jo færre distraktioner jo bedre. - Både TomTom, fitbit og hvad de ellers hedder er som sådan ikke "dårlige", men både tomtom og suunto er en skygge af sig selv efter at Apple og samsung røg ud på markedet med deres smartwatches. De kunne overhovedet ikke følge med.

Den største udfordring er egentlig ikke hvilket ur, men snarere hvilken platform du vil være på. - og her taler vi software! Personligt er jeg søbet ind i garmin og ANT+ tilbehør, og må tilstå at når først ant+ er parret op, så er det altså svært at komme udenom driftssikkerheden når man både løber, cykler, går og alt muligt andet.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 16:14
Planen var egentligt at bruge uret i andre sammenhænge også, derifr den lange batteritid og notifikationer.
Når jeg løber har jeg ikke telefon med. 


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 17:26
Jeg bruger Garmin Forerunner 235 som løbeur og jeg er meget tilfreds. Det er ved at være en “gammel” model, men på det tidspunkt var det det klart bedste ur til prisen. 


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg ville ha et jeg kunne gå med altid og endte med et Fenix 3. Det kan det du efterlyser og holder strøm 3 uger. Kig efter et brugt



Holder strøm i 3 uger... ahhh

Det holder strøm ca en uge, har selv et.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 18:35
Et brugt Garmin Fenix3 HR.

Kan bruges til en masse sport, og er pænt nok til hverdag - medmindre du går i jakkesæt.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg ville ha et jeg kunne gå med altid og endte med et Fenix 3. Det kan det du efterlyser og holder strøm 3 uger. Kig efter et brugt



Holder strøm i 3 uger... ahhh

Det holder strøm ca en uge, har selv et.


Kommer jo naturligvis an på hvor meget det bliver brugt, når jeg bruger mit meget til MTB, så holder det en uges tid. Hvis ikke det bliver brugt til andet end at vise klokken, så passer det meget godt med 3 uger.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 19:06
Har løbet mange tusinde km med et garmin 235

Det passer lige til dit budget og krav

Kan anbefales inden prisklasse

Lige nu kan du også finde garmin Fenix på fede tilbud.   Dog lidt mere end budget


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 19:19
fik mit 735xt til godt 1600,- den gang. loebeshop.dk har en gang imellem nogle vanvittige tilbud på de ure. Selv pulsure.dk kan normalt ikke være med på deres 235/735 tilbud  https://www.loebeshop.dk/catalogsearch/result/?q=garmin" rel="nofollow - https://www.loebeshop.dk/catalogsearch/result/?q=garmin

man kan sagtens bruge et 235/735 til "daglig" brug, og det holder en god uge hvis der ikke løbes helt vildt. jeg var dog allergisk overfor den silikonerem der blev brugt, så jeg har "hacket" min egen velcro rem i stedet. - skulle nok ikke have valgt gul/grøn stof - det falmer lidt i brug :-)

PS - 235/735 er rent teknisk det samme ur - men i 735 får man cykel/svømmeprofiler med så det også fungerer som andet end løb. 235 har softwaremæssigt ikke andet end løb.


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 19:26
Jeg bruger mit som alm ur, skridttæller, pulsmåler og til notificationer. Der går ofte 3 uger mellem jeg lader og helt sikkert mere end 2


Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg bruger mit som alm ur, skridttæller, pulsmåler og til notificationer. Der går ofte 3 uger mellem jeg lader og helt sikkert mere end 2
 
Ja, men  du bruger det så ikke typisk. Personligt laver jeg aktiviteter, hvor GPS i uret bruges 5-7 dage om ugen. Og der holder det en uges tid.


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 18-November-2018 kl. 21:12
Bruger min appel watch 3 gen fungere rigtigt godt som løbeur med GPS f. eks nike app eller edmonton - er forøvrigt til salg kr. 2.000 6 md. gammel mend ønsker at opdatere til 4 gen. 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 07:01
Kan anbefale Apple Watch. Jeg bruger mit til løb, svømning, cykling mm. Det har pulsmåler, GPS, tempo-tracking, trænings-notifikationer og andre sensorer indbygget. Du får historik lagt over i en app på iPhone, så du kan følge udviklingen. Herhjemme bruger vi det samme med en Wiithings vægt, så man også kan tracke udviklingen i vægt og fedtprocent.

Nyere Apple Watch kan både have offline og online musk på uret, så du kan høre musik på farten. Du kan også betale med det, hvis du skal have en ekstra vand på en lang løbetur.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Boffer24
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 08:57
Jeg har et Samsung Gear 3 som jeg ikke får brugt nok hvis det er interessant?


Skrevet af: Mikkel Gunvald
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 09:18
Garmin Vivoactive 3 skulle være et udmærket træningsur som også er lidt pænere end de fleste træningsure. Det ligger på omkring 1600-1700 kr lige nu, men kommer nok på tilbud til black friday eller i anden nærmeste fremtid.


Skrevet af: askernedefragrillen
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 11:10
Jeg har testet flere forskellige igennem årerne. 

Du går ikke galt i byen med Garmins ure. Det kunne være: 

Forerunner 235

Vivoactive 3

Fenix 3 / 5  (5 dog noget over budget)

Vivoactive 3 og Fenix modellerne føles mere komplette og af bedre kvalitet. Forerunner 235 er ren plastik.

Ligeledes vil et Apple Watch opfylde kravene og virke ganske udemærket. Og det slår garmin uret med flere længder på 2 ting: Skærmens kvalitet, opløsning og antal farver samt notifikationer (hvis du da ellers har en iPhone). 

Her ville jeg gå efter et Apple Watch Series 2 eller Series 3 til en fornuftig pris.


Jeg har både et Vivoactive 3 og et Apple Watch Series 2, 42 mm liggende til rigtige fornuftige priser, i god stand og indenfor dit budget. Sig til hvis det har interesse. Wink



Skrevet af: askernedefragrillen
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ud kan da også modtage notifikationer på en Forerunner 235 også fra en iPhone. Fruen har et og det virker upåklageligt. 

Yes, det gør du. Men på Garmins ure er det alt eller intet: Du får præcis de samme notifikationer som du får på din iPhone. Så det er "alt eller intet" så at sige.

Med en iPhone og et Apple Watch kan du vælge præcis hvilke notifikationer du får på uret (og hvordan).

Det er en kæmpe forskel og noget der gør at jeg ofte fortrækker mit Apple Watch fremfor Garminen. Her modtager jeg nemlig kun notifikationer fra telefonen (opkald) samt beskeder. 




Skrevet af: JMA37
Skrevet den: 19-November-2018 kl. 13:53
Ud fra dit budget, så skal du finde et brugt Garmin fenix 3 eller 5
Er også et ur man kan bruge til hverdag

Kører selv Fenix 5X plus i dag, men har i flere år brugt Fenix 3HR

Fenix spiller bare :-)



Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 20-November-2018 kl. 07:33
Bruger selv et Garmin Vivosmart HR+ som kan alt det du efterspørger. Er meget tilfreds og kan netop holde strøm fint i 4-6 dage alt afhængig af GPS brug. Ud fra hvad jeg selv har af erfaringer og hvad jeg har læst online, har Garmin urene den mest præcise GPS så ville klart holde mig til det mærke :)


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 20-November-2018 kl. 17:37
Kan se Ray har lagt sin 2018 buyers guide ud nu. Hvis der er en person man skal lytte til indenfor "gadgets" af den her karakter. Så er det nok Ray Maker.

https://www.dcrainmaker.com/2018/11/sports-technology-buyers-guide-recommendations.html" rel="nofollow - https://www.dcrainmaker.com/2018/11/sports-technology-buyers-guide-recommendations.html

Han er gammel Microsoft ansat, og triatlet, nu er han fuldtids nørd, og holder oplæg for hele gadgetbranchen omkring trends, teknologier etc. OG hans reviews er ekstremt detaljerede (han har sågar en himstregims til at teste vandtryk og vandtæthed i).


Skrevet af: askernedefragrillen
Skrevet den: 20-November-2018 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Kan se Ray har lagt sin 2018 buyers guide ud nu. Hvis der er en person man skal lytte til indenfor "gadgets" af den her karakter. Så er det nok Ray Maker.

https://www.dcrainmaker.com/2018/11/sports-technology-buyers-guide-recommendations.html" rel="nofollow - https://www.dcrainmaker.com/2018/11/sports-technology-buyers-guide-recommendations.html


Ja, dygtig mand. Men dejligt at se at Ray anbefaler de samme modeller der er blevet nævnt her i tråden af flere. F.eks. Garmin Vivoactive 3 og Apple Watch. 


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 11:38
lige lidt selvpromovering?

men hjælpe dig gerne!
Du er Såååå dygtig.


Skrevet af: askernedefragrillen
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

lige lidt selvpromovering?

men hjælpe dig gerne!
Du er Såååå dygtig.

Er den rettet mod mig? I så fald forstår jeg ikke dit problem. Jeg syntes egentlig bare det er fedt, at se at et forum som dette kan komme med anbefalinger, der faktisk også understøttes af en af de største eksperter på området. 

Det er ikke nødvendigvis tilfældet kan jeg oplyse.

Til trådstarter kan jeg oplyse at http://www.loebeshop.dk" rel="nofollow - www.loebeshop.dk har super tilbud på en række Garmin enheder i dag. Både indenfor og udenfor budgettet på 1.500,- Så hælder din interesse mod Garmin, var det nok relevant at kigge på.

Selv har jeg solgt begge ure jeg havde liggende og investeret i et Garmin Fenix 5S sapphire til 2.500,-


Skrevet af: Mikael nielsen
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 13:04
hvordan virker dit garmin Fenix som smart watch? Virker det fint den måde man får notifikationer på osv




Skrevet af: askernedefragrillen
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

hvordan virker dit garmin Fenix som smart watch? Virker det fint den måde man får notifikationer på osv

Det virker fint. Men som tidligere nævnt er det alt eller intet med Garmin. Så alle notifikationer du får på telefonen (iPhone) får du også på uret. Fenix 5 kan desuden vise emojis. Det var ikke muligt på de tidligere modeller. 

På Android kan du vist styre notifikationer på app niveau. Men har ikke selv prøvet. 

Alt i alt virker det fint som smartwatch. 


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 17:29
Bruger Garmin Fenix 3 HR Safire.
Jeg er smed og jeg går med den hele tiden, har haft den i ½ år og den holder bare!.
Gik efter et ur hvor jeg ikke skulle bekymre mig over holdbarheden.

Jeg kender ikke til smartwatches, men man får notifikationer på den, men det er da begrænset hvad man kan. Er det "smart" delen men mangler, så skal man nok ikke gå Garmin vejen, men som et ur til det aktive liv så er den lækker.

Den er bygget som en tank og holder strøm i en uge (med mindre du bruge gps meget).

Jeg synes at have set Fenix 5 på tilbud til 2500,- men jeg ved ikke om det var med eller uden safir glas.

Ahh sorry til OP, havde ikke set et budget på 1500,-


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-November-2018 kl. 20:36
Fenix 5 Sapphire er på tilbud til 2500

Har lige bestilt det som afløser til mit garmin 235

Håber at få det inden lørdagens marathon



Print side | Luk vindue