Print side | Luk vindue

Det dersens med spandex ...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156982
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 14:06


Emne: Det dersens med spandex ...
Skrevet af: jacobe
Emne: Det dersens med spandex ...
Skrevet den: 29-November-2018 kl. 14:54
Jeg er sikker på, at jeg langt fra er den eneste, som har læst side op og side ned om spandex som AT-lærred på f.eks. AVS ... og jeg går ud fra, at der må være nogen herinde, som enten har overvejet det eller ligefrem prøvet enten dét, eller noget lignende. Jeg kunne godt tænke mig, at vi delte erfaringer.

Vi har, som flere andre, anvendt "bi-stretch" som er lidt derhenad, dog er det 100% polyester og ikke delvist spandex (aka. lycra/elastan), og det virker da ok ... men man bliver jo aldrig tilfreds, og forleden blev jeg sgu lidt chokeret, da jeg satte et stykke A4-papir op på lærredet og så, hvor grimt især hvid ser ud. Enten er vores stof blevet snavset, eller også er der virkelig plads til forbedring.

Tilbage til førnævnte AVS Forum. Der har spandex været hyldet som den bedste DIY AT-løsning i årevis, men jo mere man læser, jo mere bliver man forvirret.

For det første, det anbefales generelt at bruge to lag, men alt efter hvor langt tilbage i tiden man går, så anbefales det at bruge enten "hvid over sølv", eller "hvid over sort" (i et mørklagt rum). Det virker som om, at det eneste rigtige i dag er "hvid over sort", men jeg ved jo også at det ikke er så sort/hvidt (hehe...) som det lyder, især ikke til 3D, som bliver alt for mørkt.

For det andet, det eneste de taler om er stof som kaldes "Matte Milliskin" som skulle være specielt godt, fra et sted som hedder "Spandex World". Tidligere anbefalede man også noget som kaldes "Moleskin", men det gør man åbenbart ikke længere.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen har haft succes med at bruge enten overnstående, eller noget tilsvarende stof som kan findes i Danmark, til at bygge gode lydtransparente lærreder. For jeg nægter simpelthen at tro på, at "Spandex World" har monopol på "Milliskin", eller at netop dét stof er det eneste som du'r.
Er til gengæld ikke int. i at høre fra Jer som synes, at DIY er noget lort og at dit 5.000 kroners lærred er meget bedre. I ved, hvem I er ...


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)



Svar:
Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 29-November-2018 kl. 18:58
Jeg bruger selv bistretch og er godt tilfreds. Jeg tror du skal passe på med at konkludere at hvid er "forkert" på bistretch i forhold til et stykke a4. Papiret kaster meget mere lys tilbage end det semi transparante stof, hvilket får det til at se ud som om at farven er forkert, selvom der højst sandsynligvis er tale om forskel i lysstyrke. Jeg tivler på at spandex skulle være meget anderledes end bistretch.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 29-November-2018 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Jeg tror du skal passe på med at konkludere at hvid er "forkert" på bistretch i forhold til et stykke a4. Papiret kaster meget mere lys tilbage end det semi transparante stof, hvilket får det til at se ud som om at farven er forkert, selvom der højst sandsynligvis er tale om forskel i lysstyrke.

Det vidste jeg næsten godt, da jeg ikke kan forestille mig at vores lærred er beskidt, men det er så dét jeg mener med "plads til forbedring". Vi mister for meget lys.

Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Jeg tivler på at spandex skulle være meget anderledes end bistretch.

At jeg selv er inde på spandex er mest fordi at det skulle være mere lydtransparent end bi-stretch (si'r de kloge ...), og det er lidt interessant når det anbefales at bruge to lag. Vi brugte også to lag til at starte med (hvid over sort bi-stretch) men lyden blev hørbart forringet, hvilket den ikke skulle med spandex. Så mit spørgsmål er, om jeg ville komme nærmere "hvidt" med to lag spandex, end jeg er nu med ét lag bi-stretch ...?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 09:09
Har ikke prøvet Spandex, men har erfaring med billigt DIY lærred.

Overvej at tage dette med i testpuljen:  http://www.sf-raum.de/shop/product_info-n-Cheap_Trick_Home_cinema_screen-cP-38-pId-291.html" rel="nofollow - http://www.sf-raum.de/shop/product_info-n-Cheap_Trick_Home_cinema_screen-cP-38-pId-291.html

Man kan vist købe prøver derinde. Der er også en meget gammel tråd på hifi4all hvor der var en som postede sammenligninger med andre dyrere lærreder .


Skrevet af: JAWA
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 12:06
Jeg tror du skal være forsigtig med at konkludere at det hvide A4 ark er en korrekt reference. A4 arket kan have et højt gain hvilket får dit lærred til at se trist og grår ud i direkte sammenligning men det kan udmærket være dit lærred der er mest korrekt. I udgangspunktet vil et gain på 1.0 være mest korrekt med mindre du har et specifikt formål med et lavere eller højere gain. En af ulemperne ved et DIY materiale er at man ikke kender de optiske parametre som man gør hvis man køber et dedikeret projektor lærred fra en anderkendt leverandør, men det går jeg udfra er en af charmerne ved et DIY lærred og det gør ikke nødvendigvis et DIY lærred dårligere bare uforudsigeligt og kræver måske en anden kalibrering af projektoren.
Mvh 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 12:27
JAWA, lyder som vise ord, og ja, jeg er nok lidt uretfærdig mod mit bi-stretch lærred. Jeg forventer nok mere end det kan levere, og det må jeg bare leve med, eller eksperimentere lidt.

Tror du, at endnu et lag af et eller andet hvidt ville gøre en (positiv) forskel?

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Har ikke prøvet Spandex, men har erfaring med billigt DIY lærred.
Overvej at tage dette med i testpuljen: http://www.sf-raum.de/shop/product_info-n-Cheap_Trick_Home_cinema_screen-cP-38-pId-291.html

Hmmm, billigt og billigt ... kommer selvfølgelig an på, hvad man sammenligner med!
Men jeg tror sgu jeg får svært ved at få lærred i den prisklasse godkendt i de kommende finanslovsforhandlinger med Fru jacobe Stern Smile Det er da også nogle pudsige mål de sælger i, er det ikke?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 12:43
Jeg aner ikke hvad bi-stretch og spandex koster, så beklager hvis Sheerweave var langt over. :) I det store billede er det dog billigt for et lærred.

De sælger pr. meter og højden er 250cm. Der var en del spild hos mig grundet den store højde.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

De sælger pr. meter og højden er 250cm. Der var en del spild hos mig grundet den store højde.

Se, det er det underlige - der står at de sælger pr. kvadratmeter, ikke løbende meter, og det gør jo unægteligt stoffet ret så dyrt, hvis man vil have en skærmstørrelse på over 250 cm i bredden.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 13:11
Der står at prisen er angivet pr. kvadratmeter men at de sælger pr. løbende meter. Men ja, det er ikke brugervenligt.

Ift. Lissau og Screen Excellense som jeg kiggede på, så synes jeg de 2500 jeg gav for 4m bredt lærred er billigt. Smile


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 13:19
Jamen, det er jo heller ikke fordi det som sådan er dyrt, når man sammenligner med hvad andre koster ... det er bare ikke penge vi vil lægge på vores i forvejen lille biobudget. Men det ser ikke dumt ud, ellers. Ser man strukturen?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 14:51
Man kan godt se den hvis man er tæt på. Hvis der er kridhvidt lys på lærredet er det værst. Men til prisen synes jeg det er fornuftigt. Men på den anden side, så ved jeg ikke hvad jeg går glip af ift. de dyrere versioner (eller billigere). Har prioriteret budget til lyden :)


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 16:54
køre du nu kun med et lag stof = du har ikke noget sort stof bag "lærredet"?
Det er ikke godt for kontrast og sort bliver gråt. Det gjorde hos mig.

Jeg havde et Stewart studioTek 130 lærred i 110", og det er vel noget af det bedste man kan købe, men jeg ville meget hellere have et lydtransparent lærred, derfor købte jeg til at starte med det bistrech stof som alle anbefalede, og brugte rammen fra stewart så det blev samme størrelse.
Jeg var meget overrasket over hvor lidt forskel der var i billedet. Ikke at man ikke kunne se forskel, for det var der, men +kr. 20.000,- forskel, sååååå..

Jeg købte Jonas_H gamle Scope lærred med Sheerweave dug(mener jeg der er?) og der er måske forskel i billedet, men ikke noget ligger mærke til.

Lydmæssigt er der ingen forskel hos mig på Sheerweave dugen, og på 2 lag bistrech.

Jeg vil til en hver tid hellere bruge pengene på bedre projektor eller lyd, end at bruge på dyrere lærreder, forskellen er simpelthen ikke pengene værd

Det er så min oplevelse, og der er nok nogen der har en anden :-)





Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

køre du nu kun med et lag stof = du har ikke noget sort stof bag "lærredet"?
Ja og nej ... jeg fjernede det oprindelige sorte lag bi-stretch (som sad umiddelbart bag det hvide lag), og erstattede det med sort højttalerstof, men det sidder på modstatte side af rammen, dvs. at der er 4,5 cm imellem de to lag. Jeg forstår, at det ikke gør noget godt for kontrasten, men det skærmer dog af for lys inde bag lærredet (hvilket jeg dengang troede var det eneste formål).

Jeg er dog ikke overbevist om, at hvid på sort ville være det optimale for os. Vi har en ret stor skærm, 130" scope, og vi ser meget 3D. Jeg er bange for, at en hvid på sort-løsning ville gøre det helt umuligt at få lys nok til 3D. Jeg har på andre fora læst om folk som bruger to lag hvid, men læser man på AVS er det helt utænkeligt.

Jeg er i syv sind ... ved ikke hvad jeg skal tro på. Jeg ved bare, at vi pt. vægter flot 3D højere end flot "sort" (W2000 har i forvejen ikke ry for at levere fantastisk sort).


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 23:46
jamen vi har nogenlunde det samme.

Jeg har også 130" scope, og der er ca. 2-3 cm i mellem lærredet og det sorte stof.
For mig er der ingen forskel om det er helt op af lærredet eller hænger som nu.

det er et stort lærred til 3D, som i forvejen kræver en del lys, og bistretch "suger" noget lys.

Jeg gad godt prøve det spandex, som jeg kan læse giver noget mere "lys tilbage"




Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 07:06
Hvis spandex kaster mere lys tilbage, så er det nok fordi det er vævet tættere og det burde jo gå ud over lyden.
Jeg bruger selv kun et lag hvid bi-stretch, men min bafflewall og højtalere bagved er sorte, så der er nok ikke meget lys der bliver kastet tilbage. Når jeg får tid kan jeg lave en test hvor jeg sætter et stykke sort bi-stretch bagpå den ene halvdel og så tage et par billeder. Jeg tror dog den største forskel vil være på lyden, men kan også tage et par målinger at det.
Kunne også prøve med dobbelt hvid på den ene halvdel, jeg er dog ikke sikker på at jeg har mere af det.

Er der nogen der har erfaring med om det er bedst med de to stykker stof helt tæt op ad hinanden eller om der må være afstand imellem. Min fornemmelse siger mig at det vil være bedst med så lille afstand som muligt.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Er der nogen der har erfaring med om det er bedst med de to stykker stof helt tæt op ad hinanden eller om der må være afstand imellem. Min fornemmelse siger mig at det vil være bedst med så lille afstand som muligt.

Jeg kan bekræfte, at det skal lægges sammen, uden mellemrum imellem. Jeg kan desuden bekræfte, at et stykke sort bi-stretch lagt direkte bag på mit hvide lag ikke havde nogensomhelst effekt!!

Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Kunne også prøve med dobbelt hvid på den ene halvdel, jeg er dog ikke sikker på at jeg har mere af det.

Det havde jeg faktisk, og det er hermed prøvet. Kan I se forskel? Big smile







-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 12:21
Okay, ingen kommentarer til ovenstående, men det er ellers ret interessant - det viser nemlig, hvor tydelig en forskel et ekstra lag hvidt giver på billedet.

På billedet til venstre ligger det ekstra lag på billedets venstre side, læg mærke til hvordan "hvid" pludselig ser hvidt ud i stedet for lysegråt, uden at gå alt for meget på kompromis med "sort". På billedet til højre ligger det ekstra lag i højre side, og farverne får væsenligt mere liv. Det tror jeg især 3D vi få gavn af!

      

Vi har på baggrund af disse tests besluttet atter engang at prøve med et dobbelt lag bi-stretch.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 12:35
Spændende! Din tråd har fået mig til at tænke over lærred og om der er noget at hente.

Husk at måle før/efterfølgende så du har både lyd- og billededimensionen med.

Edit: Skal du ikke have både hvid og sort med i vurderingen? Sort ser mere gråt ud med to lag ud fra billederne. 


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 13:11
Kontrasten ændrer sig næppe med to lag. Du får bare lidt mere gain, så "sort" følger med op sammen med hvid. Hvis man vil have bedre kontrast, skal man forhindre lyset i at blive reflakteret tilbage på lærredet. Dvs. det lys der gå gennem lærredet skal absorberes og rummet skal ideelt males mat sort, hvis man da kan holde det ud.


Skrevet af: Eeyore
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 14:08
Super at du har testet det, jeg havde ikke lige fulgt med i forummet de sidste par dage. Jeg må hellere igang med at måle lidt selv :)


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Skal du ikke have både hvid og sort med i vurderingen? Sort ser mere gråt ud med to lag ud fra billederne.

Det er skam med i mine overvejelser, jeg skrev jo netop at hvid ser hvidere ud, "uden at gå alt for meget på kompromis med sort", og tidligere i tråden nævnte jeg at vi pt. går mere op i farver end "sort", da en Benq W2000 alligevel ikke laver imponerende sort. Men gevinsten i hvid/farver er i mine øjne større end tabet i sortniveau.

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Kontrasten ændrer sig næppe med to lag. Du får bare lidt mere gain, så "sort" følger med op sammen med hvid. Hvis man vil have bedre kontrast, skal man forhindre lyset i at blive reflakteret tilbage på lærredet. Dvs. det lys der gå gennem lærredet skal absorberes og rummet skal ideelt males mat sort, hvis man da kan holde det ud.

Mere gain lyder fint i mine ører, da det lader til at være en del af problemet. Og der kommer i hvert fald ikke noget lys tilbage på skærmen, da bagvæggen/loftet er sort og sidevæggene mørkerøde.

Der går mindst et par uger før vi får det andet lag monteret og prøvet det for alvor, men jeg skal nok vende tilbage. 


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 10-Januar-2019 kl. 17:14
Mja, der gik så en måned, men nu har vi monteret et ekstra lag bi-stretch, og udover at vi blev mindet om hvilket LORTEJOB det er at hæfte 3 m2 stof stramt på en træramme, så er vi overvejende MEGET glade.

Fordelene/ulemperne er som diskuteret allerede, at vi har fået væsenligt flottere og mere naturlige farver samt generelt mere gain, hvilket især gør sig bemærket i 3D. Vi har ikke længere den hér "matte" fornemmelse af 3D, hvor alting bare så ud som om det var filmet i gråvejr. Vi bilder os desuden ind, at selve 3D-effekten er forbedret, men om det har bund i virkeligheden eller blot indbildning kan vi jo desværre ikke måle.

Det er dog ikke kun fryd og gammen. De flotte farver samt mere naturlig hvid er på bekostning af sort, som ganske rigtigt ser mere gråt ud end før - et kompromis vi kan leve med. Lydmæssigt gav det ekstra lag også lidt ballade med diskanten på L-C-R. Jeg har prøvet at EQ'e, men især centerhøjttaleren har svært ved at "trænge igennem" i de højere toner. Lyden er dog bedre end første gang vi havde to lag, så vi må have gjort noget forkert første gang.

Vi synes dog, at det bedre billede langt opvejer for den dårligere lyd.



-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jellew
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 12:10
Er der nogen der har prøvet "Spandex" herfra? Det har samme procent fordeling som det Spandex for mange i US bruger altså 80/20 Nylon/Spandex.

Bredde er ca. 150cm

http://shop.stofshop.dk/shop/danse-lycra-uden-1229p.html" rel="nofollow - http://shop.stofshop.dk/shop/danse-lycra-uden-1229p.html

Butikken ligger i Aarhus(Åbyhøj) men er lidt dyre end bi-stretch fra Stof og Stil.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 12:56
Nej, men jeg skulle tro at det var værd at prøve, siden de skriver "uden glans" (altså mat). 

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jellew
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 15:46
Jeg er ved at skulle lave mit første lærrede, Bi-stretch som i bruger, hvor meget kan det give sig? Altså Det måle 145 i bredden, men kan det strækkes til f.eks 150?


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 15:49
Ja, uden problemer.

Et godt råd, køb 1/2 meter mere end dit lærred skal være! Hvis du bare køber "lige nok" så er det noget LORT at få strukket. Trust me, har gjort det to gange.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jellew
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 20:51
Jeg tror jeg fik skrevet forkert, det var højden på bi-stretch jeg tænke. Vil jo gerne have så stort som mulig. 

Vil gerne udnytte de 145 cm som bi-stretch er optimalt, og meget gerne strække det lidt.
 Så skærmen kan være omkring de 116" i 16:9


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Jellew Jellew skrev:

Jeg tror jeg fik skrevet forkert, det var højden på bi-stretch jeg tænke. Vil jo gerne have så stort som mulig. 

Vil gerne udnytte de 145 cm som bi-stretch er optimalt, og meget gerne strække det lidt.
 Så skærmen kan være omkring de 116" i 16:9
Der er en anden tråd herinde (tror muligvis det er Jacobes?) hvor der er målinger af højttaleren bagved bi-stretch stof. Jeg husker resultaterne som katastrofale set fra et lydmæssigt perspektiv. Hav det evt. med i baghovedet inden du vælger.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 20-April-2020 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Jellew Jellew skrev:

Jeg tror jeg fik skrevet forkert, det var højden på bi-stretch jeg tænke. Vil jo gerne have så stort som mulig. 

Vil gerne udnytte de 145 cm som bi-stretch er optimalt, og meget gerne strække det lidt.
 Så skærmen kan være omkring de 116" i 16:9

Jeg er helt med på, hvad du mener. Du vil forstå hvad jeg mener, når du skal strække det Smile
Og Jonas har ret, hvis du følger linket i min signatur kan du læse lidt om mine og andres erfaringer med at benytte bi-strech som lydtransparent lærred, bl.a. hvorfor jeg ikke gør det længere. Men hvis du ikke har tænkt dig at sætte højttalere bagved, fungerer det helt okay, synes jeg.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Jellew
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 07:54
Tak for svar, har læst din tråd, men havde læst som at det kun var din center du havde problemer med og dem fik du jo løst. Men kan godt se nu at du har ændre setup så dine højtalere er flytte ud.

By the way - Mega lækker bio :)


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 08:04
Rød/grøn er uden lærred og gul/blå er med lærred. Av!




Skrevet af: Jellew
Skrevet den: 21-April-2020 kl. 09:03
Godt der er plads rundt om :)



Print side | Luk vindue