Print side | Luk vindue

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=156991
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 10:05


Emne: Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret
Skrevet af: Hother
Emne: Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 17:11
Jeg har jo tidligere "Kundgjort", at jeg ville købe nyt TV i 2019, men nu er det bestilt, men i 2018 udgave. Der er en længere historie som ligger til grund for min nye bestilling.

Jeg har jo aldrig været den helt store modstander af LCD TV - i det mindste af den gode slags. Så i min udvælgelses proces har også indgået et Samsung 65F9. Jeg må blankt erkende, at det Samsung TV havde et i mine øjne, et rigtigt godt billede på den BD jeg havde medtaget, nemlig BBC planet Earth 2. Jeg var lidt imponeret. Min store hurdle er dog, at jeg ikke er så begejstret for Samsung produkter, og dette selvom jeg ikke overhovedet har fulgt med i status på Samsung problemtikker. Mine meninger ligger åbenbart latent i mig.

Jeg susede hjem igen, og gik i tænkeboks. På Youtube findes en serie der hedder "Amazing places on our planet". Den serie ser jeg ganske ofte. Optagelserne her er ganske fornemme i 4K, og omhandler nærmest rejsebeskrivelser. Jeg har naturligvis mit yndlings afsnit i den serie. Jeg besluttede  mig til at vende tilbage til TV forhandleren for at gense det omtalte afsnit på Samsung TV´et. Puff.... hvor var den billededybde jeg havde der hjemme på mit OLED, hvor blev kontrasten af?  Klipper og huler i afsnittet var pludselig uden den dybde jeg var vant til. Kan selvfølgelig have noget med indstillinger at gøre. Dem har jeg ikke forudsætninger for at ændre på i dette tilfælde.

Ikke for at nedvurdere LCD overhovedet, jeg har haft flere skønne af slagsen. Summa sumarum, jeg har bestilt et Panasonic 65FZ950E OLED, hos min sædvanlige forhandler, og med 2 til 3 ugers leveringstid.Smile





-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: eyvind
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 17:31
Tillykke med nyt tv, er ret sikker på du vil bli superfornøyd. ( ihvertfal i et års tidTongue)


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 18:33
Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.
Jo mange tak, men du gør nok klogt i at undersøge (om muligt), dit specifikke TV for panelfejl inden et køb. Som jeg kan udlede, så er der ikke færre OLED panelfejl på 2018 modeller end tidligere. Jeg har selv forudsat at jeg checker mit TV ud. Her bl.a. for tint, andre panelfejl herunder pixelfejl.

Pøj pøj med det. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 19:00
Blev helt bange for du hoppede tilmsamsung lcd.  

Du ved nok hvorfor jeg skriver det. 😉

Drømmer om Panasonic kommer med 77 oled til menneske penge

Skifter ikke mit dx900 til et oled af samme størrelse.    
Det ender sikkert i soveværelset eller gives til sønnen


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.
Jo mange tak, men du gør nok klogt i at undersøge (om muligt), dit specifikke TV for panelfejl inden et køb. Som jeg kan udlede, så er der ikke færre OLED panelfejl på 2018 modeller end tidligere. Jeg har selv forudsat at jeg checker mit TV ud. Her bl.a. for tint, andre panelfejl herunder pixelfejl.

Pøj pøj med det. 

Havde regnet med at koordinere det med at Thomas var et smut i Hovedlandet (Jydeland), så kunne han kalibrere og tjekke for "egenskaber" Wink 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 19:11
For helvede John, jeg troede lige,, at du havde købt et crapsung. Du må ikke tage livet af mig. WinkTongue
Tillykke med det kommende.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Blev helt bange for du hoppede tilmsamsung lcd.  

Du ved nok hvorfor jeg skriver det. 😉

Drømmer om Panasonic kommer med 77 oled til menneske penge

Skifter ikke mit dx900 til et oled af samme størrelse.    
Det ender sikkert i soveværelset eller gives til sønnen

Det var også meningen med den finteLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.
Jo mange tak, men du gør nok klogt i at undersøge (om muligt), dit specifikke TV for panelfejl inden et køb. Som jeg kan udlede, så er der ikke færre OLED panelfejl på 2018 modeller end tidligere. Jeg har selv forudsat at jeg checker mit TV ud. Her bl.a. for tint, andre panelfejl herunder pixelfejl.

Pøj pøj med det. 

Havde regnet med at koordinere det med at Thomas var et smut i Hovedlandet (Jydeland), så kunne han kalibrere og tjekke for "egenskaber" Wink 
Thomas skal også forbi mig i det nye år. Men panelchecket, det vil jeg selv.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-November-2018 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

For helvede John, jeg troede lige,, at du havde købt et crapsung. Du må ikke tage livet af mig. WinkTongue
Tillykke med det kommende.

Ho ho ho ho...... Takker Flemming.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 07:56
Til lykke med dit nye TV :-)

Jeg er vild med Panasonics HCX processor og dens virkeligt gode chroma opskalering. Jeg gør brug af en Panasonic Ultra HD Blu-ray Recorder DMR-UBC80 som UHD Blu-ray afspiller og som tuner til modtagelse af DVB samt afvikling af DRTV. Og den gør underværker i forhold til opskaleringen af almindelig HD i forhold til mit ATV 4K og min gamle Vantage 8000 DVB modtager - Ja, selv HbbTV-streamingen fra DRTV (i 50 Hz) får glæde af det. I TV'et du er der oven i købet den nye HCX version med holywoods look-up-table.

Angående Panasonics Chroma-opskaleringen, så prøv at se her. Chippen slår selv Oppo: https://youtu.be/6Ys6mpdhaZI?t=165" rel="nofollow - https://youtu.be/6Ys6mpdhaZI?t=165


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 08:32
Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.

Mon ikke at det er som det plejer, high-end i april maj, og så kommer de øvrige månederne efter.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Til lykke med dit nye TV :-)

Jeg er vild med Panasonics HCX processor og dens virkeligt gode chroma opskalering. Jeg gør brug af en Panasonic Ultra HD Blu-ray Recorder DMR-UBC80 som UHD Blu-ray afspiller og som tuner til modtagelse af DVB samt afvikling af DRTV. Og den gør underværker i forhold til opskaleringen af almindelig HD i forhold til mit ATV 4K og min gamle Vantage 8000 DVB modtager - Ja, selv HbbTV-streamingen fra DRTV (i 50 Hz) får glæde af det. I TV'et du er der oven i købet den nye HCX version med holywoods look-up-table.

Angående Panasonics Chroma-opskaleringen, så prøv at se her. Chippen slår selv Oppo: https://youtu.be/6Ys6mpdhaZI?t=165" rel="nofollow - https://youtu.be/6Ys6mpdhaZI?t=165
Jeg er også selv ret begejstret for HCX processoren. Mit kommende TV har samme processor som er monteret i min nye UB9000 BD afspiller. Jeg tror nu ikke at det har den store billede mæssige indvirkning, efter som mit nuværende TV har HCX version 2.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 
http://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 
http://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ


Jep - det er den. tak


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 
http://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ


Jep - det er den. tak
Ok fik lige checket et par af disse videoer ud. Rigtigt flotte steder, men videoerne er pænt kedelige. Ligner nogle gamle amatør turist videoer.

Kan personligt bedre lide dem med flere features, også gerne med lidt mere personlighed.
F.x. denne https://www.youtube.com/watch?v=AC1cREPIw_o" rel="nofollow - video  fra Chris Rogers, ved godt den ikke lige er fra Philipinerne. Jeg vil tro den også står super flot på jeres 65" OLED.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-December-2018 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 
http://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ


Jep - det er den. tak
Ok fik lige checket et par af disse videoer ud. Rigtigt flotte steder, men videoerne er pænt kedelige. Ligner nogle gamle amatør turist videoer.

Kan personligt bedre lide dem med flere features, også gerne med lidt mere personlighed.
F.x. denne https://www.youtube.com/watch?v=AC1cREPIw_o" rel="nofollow - video  fra Chris Rogers, ved godt den ikke lige er fra Philipinerne. Jeg vil tro den også står super flot på jeres 65" OLED.
Mja, det er jeg så ikke helt enig med dig i - men smag og behag. Jeg holder meget af natur film, hvor jeg bare kan flade ud til en skøn billede kvalitet. Jeg har faktisk skrevet lidt sammen med ham der laver de forskellige afsnit, mægtig hyggelig fyr.

Den video du linker til er dæleme også flot.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 02-December-2018 kl. 00:24
Jeg var været der i virkeligheden. Det kan anbefales i et par dage, men så bliver det kedeligt...  :)

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Hustler
Skrevet den: 02-December-2018 kl. 07:04
Tillykke med det :)
er stadig glad for dit gamle dx900


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 02-December-2018 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg besluttede  mig til at vende tilbage til TV forhandleren for at gense det omtalte afsnit på Samsung TV´et. Puff.... hvor var den billededybde jeg havde der hjemme på mit OLED, hvor blev kontrasten af?  Klipper og huler i afsnittet var pludselig uden den dybde jeg var vant til. Kan selvfølgelig have noget med indstillinger at gøre. Dem har jeg ikke forudsætninger for at ændre på i dette tilfælde.

Ikke for at nedvurdere LCD overhovedet, jeg har haft flere skønne af slagsen. Summa sumarum, jeg har bestilt et Panasonic 65FZ950E OLED, hos min sædvanlige forhandler, og med 2 til 3 ugers leveringstid.Smile


Grunden til din oplevelse kunne snildt hænge sammen med den at Samsung med deres Q9FN ganske uforståeligt (fra purist og referenceperspektiv) har manipuleret EOTF værdien helt skamløst hele vejen op, sågar selv inden for de første 100 altafgørende og normalt ukrænkeligt hellige nits, til at være højere end den bør være. TV'et fører således luminansen langt bort fra referencen - Det er ellers først meningen at man skal begynde at tonemappe langt over de første par hundrede nits ihht skærmens øverst mulige lysoutput, men bestemt ikke inden for de første par hundrede nits og slet ikke inden for de helt grundlæggende første 100 nits der jo danner selvete fundamentet for billedet. Men dette kunstigt hævede niveau i den helt grundlæggende og allervigtigste del får dermed selv de ca. 99% af billedet der befinder sig inden for de første 100 nits til at fremstå meget lysere end referencen tilskriver at det bør være (Man kan vel betragte det en slags loudness war - for HDR-TV). Men den kunstigt hævede EOTF udvasker jo så samtidig også billedet og billeddybden - som det netop lader til er hvad du har oplevet. Man skulle kun delvis kunne kalibrere sig ud af det, f.eks. lave en profil med kontrasten som udgangspunkt for kalibreringen sænket til 40 og opnå en trods alt lidt mere referencenær EOTF til 1000 nits titler, men denne profil ville så til gengæld fucke f.eks. 4000 nits titler op chuche disse titlers shadowdetail. ...Så jeg tror bare at du med dine præferencer for reference skal glæde dig over at du er havnet hvor du er ;-) Lånt fra HDTVtest: (Gul er referencen, gråt de målte værdier)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-December-2018 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Hustler Hustler skrev:

Tillykke med det :)
er stadig glad for dit gamle dx900
Mange tak. Bliv ved med at være glad for dit TV, det er det bedste LED TV jeg har set - helt til op til i dag. Pas på detSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-December-2018 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg besluttede  mig til at vende tilbage til TV forhandleren for at gense det omtalte afsnit på Samsung TV´et. Puff.... hvor var den billededybde jeg havde der hjemme på mit OLED, hvor blev kontrasten af?  Klipper og huler i afsnittet var pludselig uden den dybde jeg var vant til. Kan selvfølgelig have noget med indstillinger at gøre. Dem har jeg ikke forudsætninger for at ændre på i dette tilfælde.

Ikke for at nedvurdere LCD overhovedet, jeg har haft flere skønne af slagsen. Summa sumarum, jeg har bestilt et Panasonic 65FZ950E OLED, hos min sædvanlige forhandler, og med 2 til 3 ugers leveringstid.Smile


Grunden til din oplevelse kunne snildt hænge sammen med den at Samsung med deres Q9FN ganske uforståeligt (fra purist og referenceperspektiv) har manipuleret EOTF værdien helt skamløst hele vejen op, sågar selv inden for de første 100 altafgørende og normalt ukrænkeligt hellige nits, til at være højere end den bør være. TV'et fører således luminansen langt bort fra referencen - Det er ellers først meningen at man skal begynde at tonemappe langt over de første par hundrede nits ihht skærmens øverst mulige lysoutput, men bestemt ikke inden for de første par hundrede nits og slet ikke inden for de helt grundlæggende første 100 nits der jo danner selvete fundamentet for billedet. Men dette kunstigt hævede niveau i den helt grundlæggende og allervigtigste del får dermed selv de ca. 99% af billedet der befinder sig inden for de første 100 nits til at fremstå meget lysere end referencen tilskriver at det bør være (Man kan vel betragte det en slags loudness war - for HDR-TV). Men den kunstigt hævede EOTF udvasker jo så samtidig også billedet og billeddybden - som det netop lader til er hvad du har oplevet. Man skulle kun delvis kunne kalibrere sig ud af det, f.eks. lave en profil med kontrasten som udgangspunkt for kalibreringen sænket til 40 og opnå en trods alt lidt mere referencenær EOTF til 1000 nits titler, men denne profil ville så til gengæld fucke f.eks. 4000 nits titler op chuche disse titlers shadowdetail. ...Så jeg tror bare at du med dine præferencer for reference skal glæde dig over at du er havnet hvor du er ;-) Lånt fra HDTVtest: (Gul er referencen, gråt de målte værdier)
Mange tak for din analyse. Du har helt sikkert ret. Selv det 65DX900E der nævnes ovenfor mener jeg på mange måder var bedre for mig. Men okay, det er også det første TV der kom med en HCX processer. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 15:46
Jeg har lige modtaget den gode nyhed fra Panasonic Center Rødovre, at mit nye 65FZ950E måske allerede ankommer i næste uge. Det bliver spændende, så drager jeg afsted til butikken for at checke OLED panelet, og medbringende en pose af vores jule hjemmebag til medarbejderne her - hyggeligtSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: buller1
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 16:04
Du vil få en helt uovertruffen billedkvalitet.  Jeg købte et FZ800 men fik umiddelbart efter køb byttet til FZ950, dog kun i 55". Konen ville ikke have den større. :)  Billedkvaliteten overgik klart mine forventninger. Jeg skulle dog have ventet til Black Friday eller til januarudsalget og kunne have fået til pænt lavere pris. Jeg skifter kun tv hvert 10. år, så det går nok.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Du vil få en helt uovertruffen billedkvalitet.  Jeg købte et FZ800 men fik umiddelbart efter køb byttet til FZ950, dog kun i 55". Konen ville ikke have den større. :)  Billedkvaliteten overgik klart mine forventninger. Jeg skulle dog have ventet til Black Friday eller til januarudsalget og kunne have fået til pænt lavere pris. Jeg skifter kun tv hvert 10. år, så det går nok.
Det glæder mig at høre, mange tak for dit input - og tillykke med dit nye TVSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomas2610
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 15:44
Dette valg afleder spørgsmålet om hvad bliver der af dit "gamle" Panasonic OLED ?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Dette valg afleder spørgsmålet om hvad bliver der af dit "gamle" Panasonic OLED ?
Lidt endnu hænger det på væggen, og nydes når tid er, i fulde drag. Men ellers er det solgt til en værdig billede trængende i min omgangskreds.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 16:36
Kan godt være jeg misser det, men du kalder tråden for dit valg af tv, men hvad er grunden til at du vælger et 2018 i stedet for at vente på 19?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kan godt være jeg misser det, men du kalder tråden for dit valg af tv, men hvad er grunden til at du vælger et 2018 i stedet for at vente på 19?
Som tidligere nævnte er det en længere historie. Men en medårsag i sidste ende er jo, at så vidt jeg kan finde ud af  (kan være helt galt), så sker der ikke så mange ændringer til 2019, og jeg ved præcis hvad jeg køber nu, når panelet er testet godt af.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 19:56
Ærgerligt, at du ikke har taget SONY OLED med i dine betragtninger... men nu har du jo altid sværget til Panasonic, hvilket jeg "normalt" også tidligere har gjort 

Omvendt, så er jeg vild med min 65" SONY AF8, som præsterer mindst lige så godt - hvis ikke det lige var for det nye SONY AF9 med et det staffeli hæslige design.

Anyhow, tillykke med en lækker skærm. Wink



-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-December-2018 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Ærgerligt, at du ikke har taget SONY OLED med i dine betragtninger... men nu har du jo altid sværget til Panasonic, hvilket jeg "normalt" også tidligere har gjort 

Omvendt, så er jeg vild med min 65" SONY AF8, som præsterer mindst lige så godt - hvis ikke det lige var for det nye SONY AF9 med et det staffeli hæslige design.

Anyhow, tillykke med en lækker skærm. Wink

Mange Tak

Edit: Glemte lige. Prøv evt. at checke Vincent Theo´s test sammenligning mellem Sony AF9 og Pana FZ950 på Youtube, lidt spændende sammenligning. Men smag og behag, for den ene er ikke som sådan bedre end den anden, men afhængig af dit personlige valg. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 09-December-2018 kl. 01:28
Jeg er som altid meget enig i dine ydmyge Panasonic betragtninger - hvor penge som udgangspunkt ikke har nogen betrydning.  

Det handler om det bedste billede til den bedste pris jf. dags dato anno 65" OLED.

Du ønskes det bedste med dit nye tv, og dine tv oplevelser... 

...og om to år (deromkring), så snakkes vi HELT sikkert nok igen.

God jul.Smile 






-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-December-2018 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Jeg er som altid meget enig i dine ydmyge Panasonic betragtninger - hvor penge som udgangspunkt ikke har nogen betrydning.  

Det handler om det bedste billede til den bedste pris jf. dags dato anno 65" OLED.

Du ønskes det bedste med dit nye tv, og dine tv oplevelser... 

...og om to år (deromkring), så snakkes vi HELT sikkert nok igen.

God jul.Smile 





Ganske enig, det er kvaliteten af billedet som er det alt afgørende. Mange tak, og i lige måde.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-December-2018 kl. 18:53
Leverings tidspunktet for mit nye TV er desværre nu usikkert - øv.Ermm  

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 19:12
Jeg begynderat blive lidt spændt på hvorvidt jeg når at modtage mit nye Panasonic OLED inden nytår, Jeg har ikke kendskab til andet end at TV´et måske kommer på fredag - ellers, ja så skal jeg nok vente til efter årsskiftet. 

Jeg har ikke kendskab til hvad årsagen er til min ventetid. Jeg har funderet på om 2018 modellerne bare er ved at være udsolgt, og at der bare ikke kommer flere hjem. Koldt vand i ansigtet John, tålmodighed (som jeg bare ikke har noget af).Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Januar-2019 kl. 16:28
Og se så bareTongue

Mit nye Panasonic TX-65FZ950E er langt om længe nået frem til min Panasonic forhandler i Rødovre. Ventetiden har været begrundet i, at modellen har været i restorde hos Panasonic´s europæiske centrallager.

Så på mandag går min tur til Rødovre for her at teste mit nye TV for eventuelle panelfejl. Jeg tror at det bliver en god dag, jeg glæder mig i det mindste. Jeg er meget taknemmelig for, at min forhandler giver mig muligheden for at teste min nye store investering.

På onsdag skulle mit nye TV gerne hænge på væggen hos migSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Januar-2019 kl. 15:27
Så har jeg været forbi Panasonic Center Rødovre for at teste mit nye 65FZ950 for panelfejl.

TV´et var allerede hængt op på væggen, lige klar til test. Jeg har test på alle de kanter som jeg kender til, og  absolut ingen panelfejl - hvor skønt.

Og her hænger mit nye absolut tint frie TV:



Mange tak for et par hyggelige timer med Jimmy fra Panasonic, og min kære svoger Bjarne.

Og så skal det lige kører 3-400 timer før Thomas fra TV- kalibrering kommer forbi og udfører sine underværker. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Januar-2019 kl. 16:41
Så har gutterne fra Panasonic Center Rødovre, været forbi med mit nye Panasonic 65FZ950E. Beklager reklamen, men jeg er jo ikke helt på toppen mere, men sikke en service de levere. Det er bare enestående - mange tak.





Jeg har rodet en del med lyden til TV´ets soundbar, der er jo en del mulige indstillinger. Efter at have fjumset en rundt i lydindtillingerne, så er den nu ved at være der.




Billedet gør jeg ikke så meget ved, det afventer en senere kalibrering.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Januar-2019 kl. 19:26
Jeg har modtaget lidt PM om jeg vil skrive lidt om mine observationer på mit nye TV. Jeg skal nok skrive lidt om sagen, men det bliver sikkert primært om de forskelle der er mellem mit tidligere 65EZ1000E og det nye. Forskelle er der mellem de to TV, blot skal jeg lige have tid til at sætte mig lidt ind i mit nye TV.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 10-Januar-2019 kl. 20:16
Hej Hother,

Tillykke med din nye skærm, og jeg håber, at du glædes meget ved den.

Dog, skal du nok ikke ha´ skruet skærmen for godt fast i væggen... da Panasonic netop har præsenteret deres nye GZ2000 på CES 2019... samt mange andre spændende skærme fremvist på CES 2019.

Ak ja, ak ja... hvad bliver det næste man skal gå efter - når ens økonomiske budget ikke har nogen betydning. Smile

PS.
Selv, er jeg SUPER glad for min SONY 65" AF8. Wink


-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Januar-2019 kl. 20:25

Lidt om mit nye Panasonic 65FZ950E

Efter en del ventetid, så ankom mit nye Panasonic 65FZ950E den 9. januar. I ventetiden var jeg nu ikke at beklage, for jeg havde jo stadig mit 65EZ1000E hængende. Det var mere synd for køberen af mit TV, at ventetiden blev så lang.

Jeg havde egentlig ikke haft de store intentioner om at skifte TV, for glæden over billede kvaliteten på mit EZ1000E blev bekræftet hver eneste dag. Tingene går ikke altid som beregnet, det ved jeg om nogen.

Jeg var så heldig at jeg hos forhandleren kunne komme til at teste mit specifikke OLED TV på alle leder og kanter. Det er sikkert ikke helt ukendt, at LG´s OLED paneler (som også benyttes af Panasonic), kan indeholde en del panel fejl af forskellig karakter. Mange kalder købet at et nyt TV for et lotteri. Det er i det mindste et lotteri som jeg bestemt ikke vil deltage i. Ikke på vilkår om jeg vil hælde en pokkers masse penge i et TV som indeholder fejl, som jeg kan ærgre mig over i lang tid – hver dag! Mit nye TV viste dog absolut ingen fejl, da jeg testede dette hos min forhandler.



Jeg har været lidt spændt på forskellene mellem mit EZ1000E og EZ950E. Billedet på EZ1000E er en smule bedre, eftersom det jo er kalibreret. Jeg savner lidt detaljer. Jeg er dog sikker på, at billedet på FZ950E bliver lige så fornemt, når det er blevet kalibreret. Min erfaring fortæller mig, at farverne på et OLED TV ændre sig, når det er blevet ”Kørt til”. Derfor venter jeg et par måneder med kalibreringen.



Nu når vi taler om kalibrering, så er der en lille ændring i kalibreringsmenuen på FZ950E. Efter ønske fra Hollywood, hvor TV´et bliver benyttet hos nogle af filmproducenterne i forbindelse med redigeringen af farver. Her var ønsket en lidt mere detaljeret kalibrering på ”IRE” forløbet. Der er derfor tilføjet en mindre ændring ved IRE menuen ved en kalibrering.  Kalibreringsmenuerne er helt i tråd med en ISF kalibrering, og er lige så omfattende som de altid har været..   

Menuerne er langt hen ad vejen meget genkendelig. Jeg ved godt at mange ønsker sig en mere fancy menu, med adgang til mange APPS. Jeg har det sådan, skyldes måske min alder, at jeg straks føler mig hjemme i menuen på en nyindkøbt Panasonic enhed. Jeg vil langt hellere have en kendt menu som jeg straks kan hoppe ombord i uden problemer – og menuen, den virker.   




På lydsiden er der kommet en nyere version af den medfølgende soundbar. Effekten er øget til 80 watt. TECHNICS som står for enheden har tunet lyden en del. Soundbar enheden indeholder så vidt jeg husker 12 særskilte højtalere, fordelt over HIFI frekvensområdet. I og med at udgangs effekten er øget kan jeg formentlig lytte med samme lydstyrke som jeg plejer, men med mindre forvrængning. Soundbaren bærer i øvrigt TECHNICS mærke. En lidt sjov detalje er jo, at hvis TV´et placeres på en fod, så vinkles soundbaren som på EZ1000E, men hænges TV´et op på væggen, jamen så peger højtalerne direkte mod seeren. Soundbaren kan for de fleste nemt benyttes som eneste lydkilde ved den daglige TV kigning. Jeg så et optaget program fra Royal Albert Hall i England. Det var en koncert som blev afholdt i anledning af dronningens fødselsdag. Lyden var ganske glimrende. 



Fjernbetjeningen er Panasonic´s lækre alu-sag. Men én ting skuffer mig en del. Man har fjernet knappen ”Aspect”, og erstattet den med en knap benævnt ”Picture”. Aspect knappen bruger jeg flere gange dagligt, når jeg ønsker at zoome billedet for at undgå at visse logos. Picture knappen giver så en mere direkte adgang til de forskellige typer af billede profiler (Game, sport osv.), – jeg kommer næppe til at bruge den mulighed. Man kan dog stadige komme til zoom funktionen via en undermenu i billede indstillinger. Noget af en omvej. En anden mulighed, har man en ældre fjernbetjening, så har denne stadig knappen aspect, og så fungere det igen, men altså for mig ikke en særlig genial løsning.

Byggekvaliteten er ganske fin, men er nu ikke helt så lækker som på mit tidligere EZ1000E.

Men ellers et skønt TV, fungere godt og er for mig når OLED er bedst. 

Hvis du vil læse en professionel test af mit nye TV, så findes den her:

https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65fz952-fz950-review.14474

og i en fransk test af 55tommer udgaven:

https://www.lesnumeriques.com/tv-televiseur/panasonic-tx-55fz950-p42481/test.html





-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Januar-2019 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Hej Hother,

Tillykke med din nye skærm, og jeg håber, at du glædes meget ved den.

Dog, skal du nok ikke ha´ skruet skærmen for godt fast i væggen... da Panasonic netop har præsenteret deres nye GZ2000 på CES 2019... samt mange andre spændende skærme fremvist på CES 2019.

Ak ja, ak ja... hvad bliver det næste man skal gå efter - når ens økonomiske budget ikke har nogen betydning. Smile

PS.
Selv, er jeg SUPER glad for min SONY 65" AF8. Wink

Mange tak. Nej den nye GZ2000 står ikke på indkøbslisten. Den nye model omhandler primært de forskellige HDR formater, og det interessere mig ikke.

Jeg har i nogen grad kendt til den nye model siden efteråret og skrev faktisk en smule om den, den 4. novemberSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 12:30
Så har jeg netop bestilt kalibreringen af mit nye TV hos Thomas og TV Kalibrering. Jeg har bedt om hans besøg hen i marts. Det skyldes jo, at jeg gerne vil have omkring 300 timer "På loggen", inden en kalibrering. Der er jo ikke meget fidus i at få kalibreret, og så efterfølgende at opdage at farverne igen skifter lidt karakter.

Jeg glæder mig til Thomas´besøg.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 12:40
Stort tillykke med dit tv, jeg var ude og se den mindre model uden soundbar, i 55 tommer hos lyd og billede, flot skærm og som jeg skrev er det i år jeg hopper på OLED i år, selv jeg har været glad for mit Plasma  i 5o tommer.*S*
De havde den til pris 13990 samme pris som Power.
Hernik
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Stort tillykke med dit tv, jeg var ude og se den mindre model uden soundbar, i 55 tommer hos lyd og billede, flot skærm og som jeg skrev er det i år jeg hopper på OLED i år, selv jeg har været glad for mit Plasma  i 5o tommer.*S*
De havde den til pris 13990 samme pris som Power.
Hernik
 

Mange tak. Men gør den selv den tjeneste at checke dit specifikke OLED TV ud før et endeligt køb.

Ofte kan man købe et TV til samme pris hos en selvstændig forhandler, og lige så ofte med en mere kvalificeret betjening og en bedre service end i et AV supermarkedet.

Pøj pøj med købetSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Dkiceman
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 13:15
Hej Hother tillykke med dit nye tv..

jeg har selv lige købt OLED, dog kun et LG B8, må jeg spørge hvilke test du bruger for at tjekke panelet. indtil videre har jeg selv "kun" tjekket om der er tint og ens artet over hele skærmen ved forskellige niveauer af grå og farver... 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:

Hej Hother tillykke med dit nye tv..

jeg har selv lige købt OLED, dog kun et LG B8, må jeg spørge hvilke test du bruger for at tjekke panelet. indtil videre har jeg selv "kun" tjekket om der er tint og ens artet over hele skærmen ved forskellige niveauer af grå og farver... 
Tak og i lige måde. Det må du da. Via Youtube checker jeg med white, yellow, red og dark gray screen. Mod lysende pixels er det black screen. Man fanger måske ikke alt, men det er absolut bedre end ingen ting. Så kører jeg visse afsnit af Spears and Munsils Test BD. Sidstnævnte dog ikke så meget ved mit seneste køb, da mit TV har stort set samme billede processor som mit foregående TV.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 17:07
Jeg har tidligere været inde på, at IMAX 4K filmen " A Beautiful Planet" skulle være Premier film, på mit nye TV. Filmen ankom i dag. Den er produceret sammen med NASA, og er bare utrolig smuk og detaljeret.




Jeg kan bare slet ikke tage billeder som overhovedet retfærdiggør kvaliteten af det sete. 



   




Filmen må for mig være meget nær årets billede oplevelse.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 17:21
Mange tillykke med det nye TV!
Det ser lækkert ud! Du må se at få hakket de 300 timer af i en fart så du kan få kalibreret!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke med det nye TV!
Det ser lækkert ud! Du må se at få hakket de 300 timer af i en fart så du kan få kalibreret!
Mange tak. Jo, men nu er out of the box indstillingerne faktisk ganske okay - indtil videre.Og jeg ser faktisk ikke så meget film osv.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 21:57
Tak for rådet Hother
Køber det heller ikke i power: men en selvstændig forhandler; lyd og billede i Rødovre centrum. smiler: 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-Januar-2019 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Tak for rådet Hother
Køber det heller ikke i power: men en selvstændig forhandler; lyd og billede i Rødovre centrum. smiler: 

Du er velkommen. Pøj pøj med købetSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2019 kl. 00:59
Så har mit nye TV rundet 48 timer på "Loggen". Jeg har set set 3 BD film, heraf en i HDR, set flere forskellige TV kanaler, og endelig et hav af "Clips" på Youtube. Jeg har ikke observeret en eneste billedefejl herunder banding eller fejl relateret til "Motion", eller andet. I og med at panelet er så nyt, så tager jeg meget hensyn (det gør jeg nu altid). men TV´et har været forskånet for diverse Logos og sorte bjælker. Når TV´et har rundet 200 timer i driftstid, jamen så får det lov til lidt mere. Det er muligt at nogen vil tænke at jeg er lidt skør - men mig om det.Embarrassed

Så man kan  vel sige at jeg har været meget heldig, det er bare ren nydelse. Jeg håber, at det fortsætter af den vej. 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 17-Januar-2019 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har mit nye TV rundet 48 timer på "Loggen". Jeg har set set 3 BD film, heraf en i HDR, set flere forskellige TV kanaler, og endelig et hav af "Clips" på Youtube. Jeg har ikke observeret en eneste billedefejl herunder banding eller fejl relateret til "Motion", eller andet. I og med at panelet er så nyt, så tager jeg meget hensyn (det gør jeg nu altid). men TV´et har været forskånet for diverse Logos og sorte bjælker. Når TV´et har rundet 200 timer i driftstid, jamen så får det lov til lidt mere. Det er muligt at nogen vil tænke at jeg er lidt skør - men mig om det.Embarrassed

Så man kan  vel sige at jeg har været meget heldig, det er bare ren nydelse. Jeg håber, at det fortsætter af den vej. 


SÅ for den!! Ikke flere TV-skift de næste 10 år?LOLLOLLOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2019 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har mit nye TV rundet 48 timer på "Loggen". Jeg har set set 3 BD film, heraf en i HDR, set flere forskellige TV kanaler, og endelig et hav af "Clips" på Youtube. Jeg har ikke observeret en eneste billedefejl herunder banding eller fejl relateret til "Motion", eller andet. I og med at panelet er så nyt, så tager jeg meget hensyn (det gør jeg nu altid). men TV´et har været forskånet for diverse Logos og sorte bjælker. Når TV´et har rundet 200 timer i driftstid, jamen så får det lov til lidt mere. Det er muligt at nogen vil tænke at jeg er lidt skør - men mig om det.Embarrassed

Så man kan  vel sige at jeg har været meget heldig, det er bare ren nydelse. Jeg håber, at det fortsætter af den vej. 


SÅ for den!! Ikke flere TV-skift de næste 10 år?LOLLOLLOL
Ah...., det er nok at håbe på for meget.Smile

2018 skulle have været året hvor jeg ikke rigtigt købte noget. Alligevel blev det til en Sony ST-HT5000, en Panasonic UB9000 - og mit nye TV blev jo også bestilt i 2018. Så på billede siden er alt nyt.

Jeg planlægger at holde mig helt i ro i 2019.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 10:46
Hej Hother
 
Håber du kan hjælpe igen, værdsætter det.*S*
 
Det ser ud til at jeg skal købe FZ800 i weekenden.*S*
 
Du har skrevet at du i øjeblikket kører med out of box indstillinger indtil du har fået den kalibreret.
 
Er det de indstillinger de har skrevet i flat panels anmeldelse af tvet?
 
Et andet spørgsmål. Jeg har Onkyo tx656, som har HDCP og er 4 k forstærker, lige nu kører alt igennem min Onkyo med HDMI, blue ray afspiller, apple tv 4 uden 4 k, og  alm set top boks fra yousee  og et HDMI i out udgang fra forstærker til mit nuværende fjernsyn, dette HDMI kabel vil jeg  udskifte til et 4 k HDMI kabel, som skal indsættes i en af de indgange på FZ800 som kører med fuld båndbredde, er det nok for, at få 4 k signal, (finder Onkyo selv ud af kildesignal, når jeg nu kører med et nyt 4 K HDMI kabel,   hvis jeg vel og mærke opgradere til 4 k apple tv, her tænkes på netlix og selvfølgelig et 4 k abonnment.
 
Påtænker også at købe apple tv 4 k.
 
Eller skal man enkeltvis forbinde sine enheder med HDMI direkte til tv og køre med optisk kabel til forstærker for så bliver det sgu dyrt at udskifte alle sine HDMI kabler.
 
Håber på svar, hvis du forstå hvad jeg mener altså, god dag
Henrik
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother
 
Håber du kan hjælpe igen, værdsætter det.*S*
 
Det ser ud til at jeg skal købe FZ800 i weekenden.*S*
 
Du har skrevet at du i øjeblikket kører med out of box indstillinger indtil du har fået den kalibreret.
 
Er det de indstillinger de har skrevet i flat panels anmeldelse af tvet?
 
Et andet spørgsmål. Jeg har Onkyo tx656, som har HDCP og er 4 k forstærker, lige nu kører alt igennem min Onkyo med HDMI, blue ray afspiller, apple tv 4 uden 4 k, og  alm set top boks fra yousee  og et HDMI i out udgang fra forstærker til mit nuværende fjernsyn, dette HDMI kabel vil jeg  udskifte til et 4 k HDMI kabel, som skal indsættes i en af de indgange på FZ800 som kører med fuld båndbredde, er det nok for, at få 4 k signal, (finder Onkyo selv ud af kildesignal, når jeg nu kører med et nyt 4 K HDMI kabel,   hvis jeg vel og mærke opgradere til 4 k apple tv, her tænkes på netlix og selvfølgelig et 4 k abonnment.
 
Påtænker også at købe apple tv 4 k.
 
Eller skal man enkeltvis forbinde sine enheder med HDMI direkte til tv og køre med optisk kabel til forstærker for så bliver det sgu dyrt at udskifte alle sine HDMI kabler.
 
Håber på svar, hvis du forstå hvad jeg mener altså, god dag
Henrik
 
 

Jamen hvor spændende HenrikSmile

Jeg laver intet ved mine indstillinger af billedet af den simple grund, af out of the boks indstillingerne er ganske fine. Det som jeg så har observeret er jo, at farverne over tid (lad os sige ca. 2-3 måneder), ændre sig en anelse. Så når de måneder er overstået kommer Thomas fra TV Kalibrering. dk og laver en Calman auto kalibrering hos mig. Det giver ofte et ekstra lækkert pift i farver og detaljer.

Omkring tilslutninger. Her ville jeg sætte din Yousee boks til HDMI 1. Og hvad angår det øvrige, fra din BD afspiller (HDMI) videre til din Onkyo hvis den har "4K pass through", og fra Onkyoen HDMI op i TV´ets HDMI 2, som jo er en "ARC" indgang. Aner intet om Apple TV.

Jeg har ikke skiftet mine HDMI kabler ud, de har indtil nu klaret 4K fornemt. Jeg har dog en plan om at udskifte kablerne inden længe til de High Speed 4K HDMI kabler.  Men jeg tror faktisk ikke i første omgang at du behøver at udskifte dine HDMI kabler - prøv dig frem.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 12:13
Jeg håber dælme du får den kalibrering gratis Hother 
Den reklame du laver er Guld værd Smile

Mvh Michael 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Jeg håber dælme du får den kalibrering gratis Hother 
Den reklame du laver er Guld værd Smile

Mvh Michael 
Det gør jeg ikke, jeg betaler som alle andre. Men jeg mener bestemt at kalibreringen er det hele værd.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 13:00
Hej Hother
 
Tak for svar. Hvordan får jeg så lyd fra TV boks ud i mine højttalere, hvis jeg ikke kører den igennem min Onkyo igennem den indgang der hedder set top box. Er det ved, når jeg sætter den direkte fra boks til tv`ets hdmi 1, men det er jo ikke en ARC indgang i TV, skal jeg køre med optisk kabel fra TV til tv boks eller optisk kabel fra tv til Onkyo?
Håber på svar
Henrik


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother
 
Tak for svar. Hvordan får jeg så lyd fra TV boks ud i mine højttalere, hvis jeg ikke kører den igennem min Onkyo igennem den indgang der hedder set top box. Er det ved, når jeg sætter den direkte fra boks til tv`ets hdmi 1, men det er jo ikke en ARC indgang i TV, skal jeg køre med optisk kabel fra TV til tv boks eller optisk kabel fra tv til Onkyo?
Håber på svar
Henrik
Jamen er der ikke et optisk eller anden form for tilslutning i Yousee boksen. I så fald skal dette kabel ned til en tilsvarende indgang i din Onkyo, som du jo så skal vælge særskilt i menuen i din Onkyo. Jeg er ikke rigtig kendt med de sager mere - desværre.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother
 
Tak for svar. Hvordan får jeg så lyd fra TV boks ud i mine højttalere, hvis jeg ikke kører den igennem min Onkyo igennem den indgang der hedder set top box. Er det ved, når jeg sætter den direkte fra boks til tv`ets hdmi 1, men det er jo ikke en ARC indgang i TV, skal jeg køre med optisk kabel fra TV til tv boks eller optisk kabel fra tv til Onkyo?
Håber på svar
Henrik
Hos mig, der kører alt igennem min receiver. Og så fra den og ind i HDMI 2, som jo har ARC, så du får lyd fra tv tilbage i receiver.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 14:19
Tak for svar Flemming
Det var også min tanke.*S*
 
Men jeg ved ikke, hvikle tv du har, du nævner indgang 2 på dit tv, går ud fra at det så er den indgang også der understøtter 4k eller? så du får 4 k signal fra Receiver. Er lidt forvirret med de HDMI indgange-.*S*
God dag


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-Januar-2019 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Tak for svar Flemming
Det var også min tanke.*S*
 
Men jeg ved ikke, hvikle tv du har, du nævner indgang 2 på dit tv, går ud fra at det så er den indgang også der understøtter 4k eller? så du får 4 k signal fra Receiver. Er lidt forvirret med de HDMI indgange-.*S*
God dag
Jeg har et LG C8. Indgang 2, mener jeg, er med ARC på langt de fleste tv. Det er den som giver lyd retur til receiveren. Så det er jo lige om, din receiver har 4K på det antal indgange du skal bruge. Angående kabler, så er mine altså ret gamle, og virker bare.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 19-Januar-2019 kl. 09:33
Hej igen 
Dumt spørgsmå 
Bliver lidt  bange om jeg overhovedet kan bruge humax boks ysr 2000  igennem min receiver og videre til fzed 800, både  min onkyo har hdcp 2.2 og selvfølgelig tv’et men nogen siger at de får fejl på tv ang. hdcp 2.2 her tænker jeg på humax boksen som jo er første led, kan se under information på humax at hdcp 2.2 support er disapled, Men lyder mærkeligt, hvis man ikke kan bruge humax boksen, håber på svar


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2019 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej igen 
Dumt spørgsmå 
Bliver lidt  bange om jeg overhovedet kan bruge humax boks ysr 2000  igennem min receiver og videre til fzed 800, både  min onkyo har hdcp 2.2 og selvfølgelig tv’et men nogen siger at de får fejl på tv ang. hdcp 2.2 her tænker jeg på humax boksen som jo er første led, kan se under information på humax at hdcp 2.2 support er disapled, Men lyder mærkeligt, hvis man ikke kan bruge humax boksen, håber på svar
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, for jeg har tilsluttet min Yousee boks til mit Pana TV, som jeg tidligere har beskrevet. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 19-Januar-2019 kl. 10:59
Ok Hother 
Hvilken Yousee boks har du?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2019 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Ok Hother 
Hvilken Yousee boks har du?
Både den almindelige Humax 2000 og 4K udgaven. Veksler lidt i mellem dem.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 19-Januar-2019 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej igen 
Dumt spørgsmå 
Bliver lidt  bange om jeg overhovedet kan bruge humax boks ysr 2000  igennem min receiver og videre til fzed 800, både  min onkyo har hdcp 2.2 og selvfølgelig tv’et men nogen siger at de får fejl på tv ang. hdcp 2.2 her tænker jeg på humax boksen som jo er første led, kan se under information på humax at hdcp 2.2 support er disapled, Men lyder mærkeligt, hvis man ikke kan bruge humax boksen, håber på svar

Det plejer mere at handle om 4K og HDMI specifikation om man kan bruge en given reciever eller ej. Hvis den slags (eller HDCP) begynder at give problemer kan man altid bare bruge en sag som denne:  https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/" rel="nofollow - https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 19-Januar-2019 kl. 21:54
Hother, hvorfor var det nu, du valgte at skifte TV, nu du var så tilfreds med det gamle?

Fortryder du nu købet af din Sony soundbar, nu du har fået nyt TV med indbygget soundbar tunet af Technics?

Siden du går så meget op i billedkvalitet, hvordan kan du så leve med at skifte "Aspect" og zoome ind på dine billeder, hvor du vil gå glip af noget af billedet?

Med hensyn til HDMI-kabler, er der ikke noget, der hedder 4K-kabler!
Normalt vil man tilslutte sine enheder til sin receiver, der således vil fungere som en AV-central, og man kan nøjes med et enkelt HDMI-kabel, mellem receiver og TV.

HDCP kan give problemer i visse tilfælde med enkelte bokse, men det er bare at prøve sig frem, og som TBC1 skriver, findes der løsninger...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2019 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hother, hvorfor var det nu, du valgte at skifte TV, nu du var så tilfreds med det gamle?

Fortryder du nu købet af din Sony soundbar, nu du har fået nyt TV med indbygget soundbar tunet af Technics?

Siden du går så meget op i billedkvalitet, hvordan kan du så leve med at skifte "Aspect" og zoome ind på dine billeder, hvor du vil gå glip af noget af billedet?

Med hensyn til HDMI-kabler, er der ikke noget, der hedder 4K-kabler!
Normalt vil man tilslutte sine enheder til sin receiver, der således vil fungere som en AV-central, og man kan nøjes med et enkelt HDMI-kabel, mellem receiver og TV.

HDCP kan give problemer i visse tilfælde med enkelte bokse, men det er bare at prøve sig frem, og som TBC1 skriver, findes der løsninger...
Skiftet er en privat historie mellem en gammel bekendt og mig.

Nej jeg har ikke fortrudt min Sony, mit tidligere EZ1000E havde en tilsvarende soundbar, da jeg købte min Sony.

Det er ikke svært at leve med zoom med den fred det giver. Jeg er lidt hysterisk hvad angår faren for burn-in. Til gengæld nyder jeg mine film så meget mere.

Nej det hedder et high speed kabel så vidt jeg husker. Når jeg skrev 4K kabel var det af hensyn til forståelsen hos modtageren. Resten er vist ikke rettet til mig.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 20-Januar-2019 kl. 01:07
Når du skriver "privat", vil det så sige, du ikke ønsker at fortælle grunden til, du skiftede, da det umiddelbart ikke giver mening, da det nye TV vel ikke rigtigt har noget at tilbyde, der opfordrer til at skifte?
Da du jo får professionelt kalibreret dine skærme, er der yderligere udgifter, der skal lægges oveni.

Var den indbyggede soundbar i dit tidligere TV også tunet af Technics?  :)

Med hensyn til kablerne, var der ikke noget af det, der henvendte sig til dig. Det var henvendt til Lofferen, der udtalte, han ville "udskifte til et 4 k HDMI kabel"...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Januar-2019 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når du skriver "privat", vil det så sige, du ikke ønsker at fortælle grunden til, du skiftede, da det umiddelbart ikke giver mening, da det nye TV vel ikke rigtigt har noget at tilbyde, der opfordrer til at skifte?
Da du jo får professionelt kalibreret dine skærme, er der yderligere udgifter, der skal lægges oveni.

Var den indbyggede soundbar i dit tidligere TV også tunet af Technics?  :)

Med hensyn til kablerne, var der ikke noget af det, der henvendte sig til dig. Det var henvendt til Lofferen, der udtalte, han ville "udskifte til et 4 k HDMI kabel"...


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Januar-2019 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Når du skriver "privat", vil det så sige, du ikke ønsker at fortælle grunden til, du skiftede, da det umiddelbart ikke giver mening, da det nye TV vel ikke rigtigt har noget at tilbyde, der opfordrer til at skifte?
Da du jo får professionelt kalibreret dine skærme, er der yderligere udgifter, der skal lægges oveni.

Var den indbyggede soundbar i dit tidligere TV også tunet af Technics?  :)

Med hensyn til kablerne, var der ikke noget af det, der henvendte sig til dig. Det var henvendt til Lofferen, der udtalte, han ville "udskifte til et 4 k HDMI kabel"...
Næh, det nye tilbyder ikke så meget nyt i forhold til det forgående. TV skiftet har ingen relevans for siden her, men kort fortalt ville jeg gerne have at den pågældende skulle have et superb billede.

Ja det ser jeg klar over omkring kalibreringen. Men jeg kunne bestemt ikke have et sådant TV uden en kalibrering.

Ja, den forgående soundbar var også med Technics tuning.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 20-Januar-2019 kl. 01:26
OK, tak for svar; så må jeg fortsætte med at gruble over, hvad der får en mand i din alder, til at skifte en kostbar skærm, uden nogen egentlig grund.  :)

Det er forhåbentlig ikke en trend, der breder sig, som man kan se det, når man kigger på smartphone-markedet, hvor folk skifter, blot for at være med på beatet...  :)


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 20-Januar-2019 kl. 09:46
Hej Hother 
Lige et andet spørgsmål, hvordan er kvaliteten nu på 4 k boksen fra Humax. Tidligere har folk klaget over dårlig kvalitet ved streaming end vi humax ysr 2000, er bitaten blevet hævet? her tænkes på start forfra og ved noget man har optaget. 
God dag


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Januar-2019 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother 
Lige et andet spørgsmål, hvordan er kvaliteten nu på 4 k boksen fra Humax. Tidligere har folk klaget over dårlig kvalitet ved streaming end vi humax ysr 2000, er bitaten blevet hævet? her tænkes på start forfra og ved noget man har optaget. 
God dag
Jeg kigger kun på TV kanaler, så derfor kan jeg ikke udtale mig om streaming.

Tak og lige over.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 20-Januar-2019 kl. 15:06
Han hentyder jo netop til TV-kanaler, du har optaget, eller hvor du har brugt funktionen "Start forfra", hvilket jo også kan betegnes som at streame.

Kvaliteten er fin. Jeg lægger ikke rigtig mærke til, om jeg ser udsendelsen direkte, eller benytter "Ser forfra", men der er stadig et godt stykke op til kvaliteten fra en film afspillet på enten en almindelig Blu-ray- eller en UHD-Blu-ray-afspiller, specielt hvis du er ejer af et topklasse TV (OLED eller highend LED)...

Generelt synes jeg TV-kanaler efterhånden har en acceptabel billedkvalitet, men lyden halter stadig bagefter, hvis man har et ordentligt lydsystem.




-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Januar-2019 kl. 19:50
Og så lidt om den medfølgende soundbar.

Soundbar systemet hedder egentligt Dynamic Blade Soundbar, og dynamisk er den. Jeg har kæmpet en del med lyden, for der er en hel del indstillinger og kombinationer af disse.



Bl.a. så har systemet 2 surround indstillinger. Ikke at der kommer surround lyd ud af soundbaren i den forstand, men en lyd med en flot bredde og dybde, ja lyddetaljerne mangler heller ikke. Der er desværre bare et problem. Det lyder ligesom om, at den del af surroundlyden som jo normalt kommer ud af center højtaleren ved et surround system, er meget minimeret. Det betyder, at stemmer bliver sat ret meget i baggrunden, og så er fidusen ligesom væk.

Jeg var ret begejstret for lyden i soundbaren i mit tidligere 65EZ1000E. Heldigvis er det er det lykkedes for mig at genfinde den samme lyd i mit nye TV, det var ikke helt så nemt som man skulle tro.

Der er skam også lydprofiler for "Stadion" og "Sport", og de profiler kan mine ører slet ikke forliges med.

Men som tidligere nævnt vil nok de fleste kunne finde en lyd, som kan benyttes til et dagligt TV brug.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 22-Januar-2019 kl. 11:01
Hej Flemming
Oki doki
Prøver med mine gamle HDMI kabler så.*S*
Dumt spørgsmål hvordan finder man ud af, at de ikke virker, om de dækker op til 18 mfbs. eller hvad det nu hedder, så det er muligt for 4 k
Henrik


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 22-Januar-2019 kl. 20:16
Ganske enkelt! Du finder ud af, om de ikke virker, hvis de ikke virker!
Fuld båndbredde, er muligt, hvis du kører et 4K-signal ved 60 Hz og med HDR.

Hother, hvorfor bruger du tid på din indbyggede soundbar, nu du har investeret en god sum penge på en ekstern soundbar, som gerne skulle være den indbyggede klart overlegen?


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Januar-2019 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:


Hother, hvorfor bruger du tid på din indbyggede soundbar, nu du har investeret en god sum penge på en ekstern soundbar, som gerne skulle være den indbyggede klart overlegen?

Ganske enkelt, fordi jeg foretrækker det sådan. Til daglige TV kanaler TV´ets lydsystem, til musik og film, min Sony enhed.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 08:11
Hej Hother 
Du snakker om kalibrering af dit tv. Har du et link jeg kan bruge når det bliver aktuelt. Inden for de næste 3 måneder, hef det ikke tv kalibrering eller. s
God dag


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 10:33
hej Hother 
Jubiii nu har jeg fået min. Oled fz800E sat op, har et spørgsmål.
Under indstillinger står der panel vedligeholdelse. Skal man selv gøre noget, trykke så den gør det, eller gør den det automatisk når man sætter tv’et i stand by, synes jeg læste, at man ikke skal slukke et oled helt, så den selv renser skærm. Du ved for at forhindre burn-in.
Håber på svar
God dag


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej Hother 
Jubiii nu har jeg fået min. Oled fz800E sat op, har et spørgsmål.
Under indstillinger står der panel vedligeholdelse. Skal man selv gøre noget, trykke så den gør det, eller gør den det automatisk når man sætter tv’et i stand by, synes jeg læste, at man ikke skal slukke et oled helt, så den selv renser skærm. Du ved for at forhindre burn-in.
Håber på svar
God dag
Jamen stort tillykke med dit nye TV.

Hvis du ikke selv går ind og ændre noget, så vil dit TV for hver 3-4 timer automatisk kører en screen wash i ca. 5 minutter, når TV´et går i standby. Husk at du IKKE må tage strømmen fra dit TV. Ca. hvert halve år vil dit TV desuden kører en længere screen wash, og den tager en god time.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother 
Du snakker om kalibrering af dit tv. Har du et link jeg kan bruge når det bliver aktuelt. Inden for de næste 3 måneder, hef det ikke tv kalibrering eller. s
God dag

https://tv-kalibrering.dk/" rel="nofollow - https://tv-kalibrering.dk/


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 12:00
hej igen Hother
Tak for svar. Det vil så bare stå i stand by. 😀
Har ikke ændret noget i indstillinger.
Ang. andre indstillinger: går ud fra man skal slå hdr fra når man ikke lige nu har tilsluttet en hdr enhed. Man kan vælge dynamisk eller statisk, er det ikke rigtigt.?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej igen Hother
Tak for svar. Det vil så bare stå i stand by. 😀
Har ikke ændret noget i indstillinger.
Ang. andre indstillinger: går ud fra man skal slå hdr fra når man ikke lige nu har tilsluttet en hdr enhed. Man kan vælge dynamisk eller statisk, er det ikke rigtigt.?


Uha, her jeg ikke ekspert. Jeg tror bare at du skal lade indstillingerne stå "Default", så vælger dit TV jo selv HDR hvis det modtager et sådant signal. Faktisk er der ikke ret meget du skal vælge at lave om på i indstillingerne, det er min erfaring.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej igen Hother
Tak for svar. Det vil så bare stå i stand by. 😀
Har ikke ændret noget i indstillinger.
Ang. andre indstillinger: går ud fra man skal slå hdr fra når man ikke lige nu har tilsluttet en hdr enhed. Man kan vælge dynamisk eller statisk, er det ikke rigtigt.?

Nej slå ikke HDR fra. Du kan gå ind på youtube og søge på 4K HDR, og opleve hvor flotte videoer kan gengives på dit nye Oled. Især en video streng optaget med Panasonic Lumix kamera kan anbefales.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 22:20
hej igen Hother 
Er det hdmi indgang 1 og 2 man skal bruge, hvis man også vil gøre brug af hdr?


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 25-Januar-2019 kl. 22:21
tak for svar Munch det vil jeg gøre 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2019 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej igen Hother 
Er det hdmi indgang 1 og 2 man skal bruge, hvis man også vil gøre brug af hdr?
Ja, de to indgange kan det hele omkring båndbredde osv. Bemærk at HDMI 2 er en ARC indgang, så har du en anden ARC indstillet enhed, skal den tilsluttes her, og du kan typisk tænde din BD afspiller, og dit TV vil tænde.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lofferen
Skrevet den: 26-Januar-2019 kl. 10:36
tak for svar Hother
PS! Tror sgu også jeg hopper på en kalibrering om et par måneder smiler god dag


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2019 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

tak for svar Hother
PS! Tror sgu også jeg hopper på en kalibrering om et par måneder smiler god dag
Det ville være synd ikke at benytte dig af, at Panasonic har et af de bedste color management systemer (CMS), og få det aller bedste ud af et i forvejen glimrende panel.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Januar-2019 kl. 02:19
Måske er det ikke så spændende at læse om en bruger som er jublende tilfreds med sit TV. Omvendt så læser jeg flere tråde (både her og i udlandet), hvor der er problemer med dette eller hint, uanset om det er et LCD eller OLED panel. Så på en eller anden led må det også være fair, at skrive om én som er inderligt tilfreds.

Indrømmet, jeg testede mit specifikke TV grundigt inden at jeg kørte mit Dankort igennem ved købet. Jeg har aldrig set et OLED TV med et absolut fejlfrit OLED panel, når jeg testede på diverse farver m.v. inden købet. Heldigvis holder denne test også efter at mit TV nu har 81 timer "På loggen" Jeg har lige siddet og nydt en times tid på filmen "Our beautiful Planet". Jeg vil tro at jeg tabte underkæben nogle gange. Jeg har aldrig set en så fejlfri gengivelse af noget som helst - og så er TV´et endnu ikke kalibreret.

Også indrømmet, jeg kan ikke udelukke, at der er nogen som er særligt sentensiv for et eller andet i billedet, kan se noget fejl i billedet, som jeg kan bare ikke kan se. Intet DSE, ingen motion failures, intet af noget som helst. Det har jeg godt nok aldrig oplevet før, efter næsten 81 timers fokuseret billede granskning. Jeg har godt nok haft et pænt antal fladskærme. Jeg er imponeret - virkelig. Ind i mellem tvivler jeg på, om et billede kan gengives bedre.

Jeg ved ikke om jeg bare bare være ekstrem heldig i TV lotteriet, men særdeles tilfreds, det er jeg altså Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Februar-2019 kl. 01:44
Så nåede mit Panasonic TX-65FZ950E 162 timer på "Loggen". Det betyder, at mit TV snart er klar til kalibrering (efter min bedømmelse). Jeg har derfor bedt Thomas fra TV-kalibrering.dk kigge forbi omkring den 15. marts. Det er helt op til Thomas hvornår det passer ham i forhold  til hvad han ellers har af bestillinger.

Jeg er stadig nærmest "Uforskammet" tilfreds med mit TV. Ingen fejl er observeret, ingen artifacts er set -  det bare virker. Indrømmet jeg ser ikke Netflix, HBO osv, for jeg har bare ikke behov for de betalings tjenester. Men Youtube ser jeg en del - når mit Yousee internet fungere. Her nyder jeg specielt gode 4K optagelser.

Det kan sikkert nyde mærkeligt for en del, men mit indre kan ind i mellem flyde over, af bare glæde over billede kvaliteten. Nå, sådan er jeg indrettet.

Jeg har lovet mig selv, at når jeg nu er så såre tilfreds med billedet, min Sony ST-HT5000 er fra maj sidste år, min Panasonic DP-UB9000 er fra september og mit TV fra januar i år, så kan jeg godt tillade mig at mene - tag en slapper John, det kommende er nok ikke så meget bedre end det du allerede har. Jeg har i øvrigt ikke den fjerneste ide om hvad i alverden jeg skal kigge på - eller købe. Jeg mener selv, at jeg har noget af det bedste for min pengepung.

Nu ser jeg frem til at få mit TV kalibreret, det synes jeg bare er spændende.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Marts-2019 kl. 02:27
Det kommende Panasonic TX-65GZ2000.

Jeg har modtaget et antal PM´s omkring mit eventuelle køb af det nævnte TV. Jeg er meget glad for de PM´s, og lidt beæret. Det man ønsker at vide er jo, om jeg køber det kommende TV, og om jeg i givet fald vil skrive om mine observationer med det nye TV.

Jeg kommer ikke til at købe et GZ2000, og hvorfor gør jeg ikke det.

Det kommende TV fokusere ret meget på øgningen af Nits til op i mod 1000 Nits. Jeg har tidligere skrevet en del om, at for mig er lysstyrken på HDR BD lige i overkanten. Okay, min Panasonic UB9000 afspiller kan i nogen grad afbøde de værste lys effekter for mig. Mit nuværende 65FZ950E kan udlede noget omkring 785 Nits som for mig er rigeligt ved HDR. Så hvorfor skal jeg så satse på et panel med måske 1000 Nits? Fint at det nye GZ2000 har både HDR10+ og Dolby Vision - lige som min UB9000 BD afspiller. Men nej tak, jeg føler ikke at jeg har behov for de to "Formater" i min film dagligdag.

Hvad der godt nok er lidt mere interessant med GZ2000 er "Power Management" systemet som kan - som jeg forstår det, øge farve/billedekvaliteten. Se det er jo mere spændende. Omvendt, jeg er så tilfreds med mit nuværende 65FZ950E (endnu ikke kalibreret), at jeg nok tvivler på, at mer udgiften til et GZ2000, trods alt for mig kan forsvares med rimelighed omkring en øget billede kvalitet, i forhold til mit nuværende, og til mit brug. Det nye GZ2000 bliver jo sikkert pebret i pris.   

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at det kommende GZ2000 bliver et aldeles fremragende TV, måske det bedste over en bred kam for OLED TV i 2019. Vi må vente og se, men jo - naturligvis skal jeg da beundre et kommende GZ2000.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Marts-2019 kl. 06:32
GZ2000 bliver nok mit valg som afløser til DX900 

Eneste anke er mangel på eARC   Under mig de glemmer det 

Og det er pga lysstyrken. . Men vi er jo forskellige og vores tv står forskelligt.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Marts-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

GZ2000 bliver nok mit valg som afløser til DX900 

Eneste anke er mangel på eARC   Under mig de glemmer det 

Og det er pga lysstyrken. . Men vi er jo forskellige og vores tv står forskelligt.
Og det vil jeg glæde mig til at høre mere omSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue