Print side | Luk vindue

LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157024
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 14:08


Emne: LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?
Skrevet af: biggo
Emne: LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 10:04
TV pejs med HDR mode medium i 3-4 timer har efterladt en grøn plamage midt på skærmen.
Jeg ser den når der er røde og gule farver. Har kørt renseprogram tre gange nu uden forbedring.

Er der noget at stille op? Er det virkelig burn-in eller kan jeg håbe på det er en mere "sejlivet" image retention som forsvinder over tid?

Håber på lidt gode råd Cry





Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 11:36
har du prøvet at køre billed rens


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 11:41
Tre gange...


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 11:45
Det er da helt klart burn in med den pejs lige op af skærmenLOL
Undskyld, jeg kunne ikke dy mig. Men burn in, er det ikke noget der kun sker med plasma skærme?
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 13:10
OLED har arvet lidt af plasmas dårligdomme



Skrevet af: Juiceren
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 14:50
Virker lidt som om det er samme problem der omtales her? 
https://www.avforums.com/threads/help-green-spot-in-middle-of-lg-oled.2154188/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/help-green-spot-in-middle-of-lg-oled.2154188/


-------------
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 15:11
Suk ja. Bortset fra at der nok ikke kommer en flink mand fra LG og udskifter panelet på mit tre år gamle tv...


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 20:14
Pudsigt.....
Når folk spørger til anbefalinger af TV herinde, står OLED disciplene klar med anprisninger af OLED, inklusive skudsikre garantier om, at burn-in kun er en teoretisk diskussion og selv tusindvis af timers brug ikke vil give antydning af burn-in.

Du må fortælle din hjerne, at det kun er teoretisk at du har en stor plamage i midten.... Ermm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Pudsigt.....
Når folk spørger til anbefalinger af TV herinde, står OLED disciplene klar med anprisninger af OLED, inklusive skudsikre garantier om, at burn-in kun er en teoretisk diskussion og selv tusindvis af timers brug ikke vil give antydning af burn-in.

Du må fortælle din hjerne, at det kun er teoretisk at du har en stor plamage i midten.... Ermm
Jeg er lidt enig med dig. Jeg har set et par eksempler på burn-in på OLED som der ikke er en brugbar forklaring på, og ejerne er bestemt ikke typer bortforklare noget som helst.

Omvendt, så har jeg haft OLED TV i godt et år, og har ikke oplevet noget som helst ubehageligt - men der bliver sørme også passet på det.

Problemet for mig er jo, at har du først haft et OLED billede, så er det meget svært at gå tilbage til f.eks. LED.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 20:40
Nå heldigvis går tiden ikke så hurtig som jeg troede. Der er stadig en måneds reklamation på fjernsynet. Så må vi se hvad Elgiganten siger til det. Burde vel være dækket af garantien?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Nå heldigvis går tiden ikke så hurtig som jeg troede. Der er stadig en måneds reklamation på fjernsynet. Så må vi se hvad Elgiganten siger til det. Burde vel være dækket af garantien?
Du skal da i hvert fald skynde dig, og se hvad de siger. Desværre har vi ikke 24 mdr garanti, men 24 mdr reklamationsret. Og butikkerne kan godt finde på, at afvise det. Men gå til den. Og held og lykke.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 21:51
Hvis jeg tolker svarene på AVforums rigtigt , så er der ikke tale om burn-in, som vi normalt kender det . Men at panelet af en eller anden grund har været overophedet af elektronikken bagved . .? 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 00:12
Det ser absolut ikke ud som burn-in, men en defekt på panelet.
Lennons "diagnose", lyder meget sandsynlig.

Til de, der straks bruger lejligheden til at svine OLED til, når der er en fejl på ét, så vil jeg lige tilføje, at LCD-skærme altså også kan (og gør) gå i stykker!


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Pudsigt.....
Når folk spørger til anbefalinger af TV herinde, står OLED disciplene klar med anprisninger af OLED, inklusive skudsikre garantier om, at burn-in kun er en teoretisk diskussion og selv tusindvis af timers brug ikke vil give antydning af burn-in.

Du må fortælle din hjerne, at det kun er teoretisk at du har en stor plamage i midten.... Ermm

Og sjovt som navlepillerne blot venter på der oprettes emner med oled problemer, så der kan lukkes ophobet luft igennem sidebenen;). 
Tror vidst ikke der er nogen der har givet skudsikre garantier mm vedr oled. Dælme godt der ikke skal denne debat igang hver gang der måtte debateres et lcd issue.

Med det sagt, så tænker jeg heller ikke burn in.
Alternativt - har du ikke en indbo forsikring der evt kunne dække?
Har selv haft benyttet min indbo til - vent............ lcd skærme trods det jeg blot har ejet 3 lcd i mit liv. Det gir en fejlrate på 100%.


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 08:22
Tak for feedback allesammen - og ja, skulle det ende med at jeg må investere i et nyt TV, bliver det selvfølgelig et OLED igen. Hvad ellers? Wink


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det ser absolut ikke ud som burn-in, men en defekt på panelet.
Lennons "diagnose", lyder meget sandsynlig.

Til de, der straks bruger lejligheden til at svine OLED til, når der er en fejl på ét, så vil jeg lige tilføje, at LCD-skærme altså også kan (og gør) gå i stykker!



Det burde nok nærmerer være
"Til dig, der straks bruger lejligheden"

og selv du må da kunne se det morsomme i burnin / overophedning, på grund af en pejsevideo



Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 10:03
Det er jo ikke burn in. Men en eller anden underlig fejl... Burn in er jo billedet der har brændt sig fast... Har du set noget sci-fi med den grønne plamage angriber?! ;-) Men ja, skynd dig at klag til LG. Måske er de flinke... måske en god kulance pris... 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Tak for feedback allesammen - og ja, skulle det ende med at jeg må investere i et nyt TV, bliver det selvfølgelig et OLED igen. Hvad ellers? Wink

Jeg er helt på linje med dig. Det er svært at gå væk fra OLED Thumbs Up

Jeg håber du får noget ud af din reklamation, det er værd at prøve. Hvis ikke kan du vælge at se det som en tilskyndelse til at opgradere til seneste generationer af TV med de ekstra features etc. de har.

Nogen gange holder elektronik næsten for godt så det er svært at overtale den bedre halvdel til at det er tiden at skifte Wink. Og så kan det være en fordel hvis det bare går i stykker.


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 14:51
Håber også det kan løses. Jeg har egentlig bare fulgt guiden til reklamation hos elgiganten https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_104234/aftersales-0014-2-support-og-reparation-pa-tv-lyd-og-billedprodukter-1-2/" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_104234/aftersales-0014-2-support-og-reparation-pa-tv-lyd-og-billedprodukter-1-2/  som førte videre til  https://serviceorderhub.com/infocare/da-dk" rel="nofollow - https://serviceorderhub.com/infocare/da-dk og tv'et bliver nu hentet på torsdag. 

Så behøver jeg vel ikke også henvende mig i butikken?


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Det burde nok nærmerer være
"Til dig, der straks bruger lejligheden"

og selv du må da kunne se det morsomme i burnin / overophedning, på grund af en pejsevideo


Nej, hvorfor burde det være dét?
Jeg henvender mig til til alle de, der venter på en lejlighed til at svine et bestemt produkt til, da det ikke er første gang, det er forekommet.

Hvad får dig til at tro, jeg ikke kan se, når noget er morsomt?  :(
Mit indlæg var på ingen måde henvendt til ham, der omtalte pejsevideoen.

bphhm der er vist ikke sket så meget i udviklingen af OLED side B6, at det fortjener en udskiftning, så det er da enormt ærgerligt, hvis TVét må kasseres og garantien ikke dækker...

til OP. Nej, i princippet ikke, men nogle gange hjælper det, at henvende sig personligt, så der kommer lidt skred i det...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Furry
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg henvender mig til til alle de, der venter på en lejlighed til at svine et bestemt produkt til, da det ikke er første gang, det er forekommet.



Jeg undrer mig bare over hvorfor du gør det i en tråd hvor alle dem du forventer kommer med sviner ikke deltager

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 20:52
Ikke forstået?


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 04-December-2018 kl. 22:13
Har du fået det byttet ? Hvad sagde elgiganten hvor du har købt det ?

Mvh. Torben



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-December-2018 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Har du fået det byttet ? Hvad sagde elgiganten hvor du har købt det ?

Mvh. Torben


Tror du det går så stærkt? Han får da først hentet TV'et i morgen.


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 05-December-2018 kl. 10:20
Undskyld jeg spurgte Stern Smile


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 05-December-2018 kl. 22:32
Servicemedarbejderen i Elgiganten mente det var burn-in og at tv’et selvfølgelig skal sendes til reparation. 

Han sagde det vil tage halvanden uges tid, trods det skal en tur over Sundet. 

Det må han da meget gerne få ret i Clap


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 21:48
Så er der endelig nyt. Mit TV har nu fået udskiftet panelet og afsendes snart fra InfoCare i Sverige. Smile

Hvad tænker I om det nye panel: Er det tænkeligt at det på nogen måde er en forbedret udgave af B6 panelet, måske endda en nyere generation? Eller er det ønsketænkning? Wink



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 22:00
Det er ønsketænkning.Smile


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 22:01
Hvad sagde LG at fejlen var?


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 23:12
Det fremgår der ikke noget om.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 20-December-2018 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Så er der endelig nyt. Mit TV har nu fået udskiftet panelet og afsendes snart fra InfoCare i Sverige. Smile

Hvad tænker I om det nye panel: Er det tænkeligt at det på nogen måde er en forbedret udgave af B6 panelet, måske endda en nyere generation? Eller er det ønsketænkning? Wink

Ja det er vidst ønsketænkning.
Tror bare du skal krydse fingre for at det nye panel ikke har fejl, og at TV'et er blevet samlet ordentligt.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 20-December-2018 kl. 13:05
Ja enig .. Kryds endelig fingre for at panelet ikke har fejl ,og at de har samlet det ordentligt

Mvh Michael 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-December-2018 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ja enig .. Kryds endelig fingre for at panelet ikke har fejl ,og at de har samlet det ordentligt

Mvh Michael 
Egentligt stygt, at det er blevet sådan.

Jeg ved jo af egen erfaring - og andres, at virkeligheden er som nævnt. Af helt samme årsag modtager jeg ikke mit nye OLED TV før en grundig egen test for Tint, pixelfej, banding osv.




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 20-December-2018 kl. 15:31
De reparationer vi har hørt om på dén generation af OLED har betydet, at panelet er blevet opgraderet til en nyere generation, da man har kunne se, at skærmen har mistet 3D-funktionen. Nu har B6 ikke 3D, men jeg tror ikke, at servicepartnerne har så gamle paneler liggende.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 20-December-2018 kl. 16:02
Ok det lyder da rigtig spændende, så var det måske ikke ønsketænkning alligevel Wink

Gad vide om man kan aflæse panel generationen på een eller anden måde? Det kræver vel næsten adgang til service menuen?

Har desværre ikke fået tv’et hjem endnu...


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 03-Januar-2019 kl. 18:52
FYI så har jeg i dag fået mit OLED tilbage med et nyt panel - og dækket af garantien Clap
Umiddelbart ser alt fint ud. TV'et er blevet nulstillet så nu er det forfra med alle indstillinger Shocked

Jeg har via min Logitech Harmony adgang til service menuen, men jeg ved dog ikke om man kan se om panelet evt. er af en nyere generation?



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 29-Juni-2019 kl. 14:27
Nu må jeg også melde mig i rækken af OLED brugere der har fået problemer med panelet Ouch.

Tror det er lidt samme fænomen som Biggo med farvefejl hvor det skal være gult og rødt. Desværre er mit OLED 65B6 mere end 2 år gammelt.



Skrevet af: jake51
Skrevet den: 29-Juni-2019 kl. 15:58
Kan ikke se dit billede, det vises med et X?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 29-Juni-2019 kl. 16:00
Æv Ouch

Efter udskiftning har jeg ingen problemer haft og jeg fik i øvrigt et panel af en nyere generation.

Om det er B7 eller B8 ved jeg ikke, men materialet på rammen har et mere sølvagtigt skær end på B6 og så er reflektionerne klart mindre røde/lilla end på det gamle panel.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 09:26
Så er jeg også ramt af den store plamage, især i rød - hvilket hiver alt rød farve ud af huden på folkene i film.. Det er SÅ irriterende. Forsøger at ringe til Elgiganten i dag, trods det er over 2 år siden jeg har købt tv'et.. Det kan da bare ikke passe!? ... 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 09:58
Efter 24 mdr er der nok ikke så meget hjælp at hente fra Elgiganten. Har du ikke en elektronikforsikring?


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 04-Maj-2020 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Efter 24 mdr er der nok ikke så meget hjælp at hente fra Elgiganten. Har du ikke en elektronikforsikring?

Elgiganten smider mig videre til LG. Så det må være forsikringen, ja..


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 06-Maj-2020 kl. 09:27
Mit tv er endt som totalskadet nu, så afventer videre fra forsikringsselskabet.
Bare hvis en anden falder over problemet, og tænker hvad det endte med.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!



Print side | Luk vindue