Print side | Luk vindue

Nvidia Shield tænder selv TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=157049
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 21:16


Emne: Nvidia Shield tænder selv TV
Skrevet af: longjohn2
Emne: Nvidia Shield tænder selv TV
Skrevet den: 05-December-2018 kl. 22:17
Har netop købt sådan en boks, som er sluttet direkte til TV'et med HDMI-CEC slået til - så jeg også kan tænde og slukke, skrue op og ned for Tv osv. uden at skulle bruge andet end NS-fjernbetjeningen. Ret praktisk.

Jeg slukker ikke helt for boksen, men har den stående i standby (Sleep), så jeg nemt kan tænde igen. Men jeg er pænt træt af, at den engang imellem tænder igen helt af sig selv (og Tv'et), som så bare står og kører, når der ikke er nogen hjemme/i stuen.  

Det sker ikke, når jeg slår HDMI-CEC fra, men så ryger en hel del af fidusen ved sådan en boks jo. 

Nogen der kender problemet og har en løsning?





Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 05-December-2018 kl. 22:42
Jeg har ikke sådan en, men et gæt kunne være den tænder og søger efter opdateringer Wink

Hvor land tid er den om opstart hvis du slukker helt?


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 01:00
Det er formentlig fordi den genstarter en gang i mellem, f.eks. efter en opdatering.

Når den så starter op, så sender den tænd signal.. Det burde de have tænk over, men det har de sikkert ikke..

Jeg selv anvender Harmony fjernbetjening, så jeg har faktisk slået Tænd/sluk fra i menuen, men har bibeholdt CEC tændt.


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 02:08
Tak for input. 

Hvis man skal slukke helt for boksen (Power Off), så skal strømstikket tages ud og sættes tilbage i for at kunne tænde igen. Upraktisk og langsommeligt - både den fysiske handling og så ventetiden, mens den booter påny. Men jeg slipper selvfølgelig for, at skidtet tænder sig selv ...

Boksen søger kun efter opdateringer, når den bliver vækket fra "sleep" eller rebooted, så det er næppe årsagen. 

Genstart straks efter en opdatering kunne jeg forstå, hvis det skete kort tid efter, at man havde slukket boksen og den lige havde hentet et eller andet. Men nogle gange har den tændt sig selv flere timer efter, der er blevet slukket (sleep), så det er vel næppe heller årsagen. 

Forstår ikke helt hvordan/hvorfor Harmony gør en forskel. Hvis du ikke slukker helt for boksen (Power Off + stik ud /ind for at tænde igen), så står den vel i sleep-position - og med CEC slået til så burde den vel også kunne tænde dit Tv ved en lignende fejl? Eller er der noget jeg har misforstået?



Skrevet af: ASKF
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 02:56
Har du et USB keyboard eller mus?

Det er et kendt problem at disse kan vække en Nvidia Shield, når de sender signaler for at holde USB forbindelsen i live. De behøver ikke være tilsluttet/parret med din Shield for at dette sker.


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 09:16
Jeg har mus og keyboard tilsluttet PC via usb i et andet lokale - men NS har genstartet, selv om pc'en ikke har været tændt. 


Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 09:46



Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Tak for input. 

Hvis man skal slukke helt for boksen (Power Off), så skal strømstikket tages ud og sættes tilbage i for at kunne tænde igen. Upraktisk og langsommeligt - både den fysiske handling og så ventetiden, mens den booter påny. Men jeg slipper selvfølgelig for, at skidtet tænder sig selv ...

Boksen søger kun efter opdateringer, når den bliver vækket fra "sleep" eller rebooted, så det er næppe årsagen. 

Genstart straks efter en opdatering kunne jeg forstå, hvis det skete kort tid efter, at man havde slukket boksen og den lige havde hentet et eller andet. Men nogle gange har den tændt sig selv flere timer efter, der er blevet slukket (sleep), så det er vel næppe heller årsagen. 

Forstår ikke helt hvordan/hvorfor Harmony gør en forskel. Hvis du ikke slukker helt for boksen (Power Off + stik ud /ind for at tænde igen), så står den vel i sleep-position - og med CEC slået til så burde den vel også kunne tænde dit Tv ved en lignende fejl? Eller er der noget jeg har misforstået?


Du kan sagtens have CEC slået til, men samtidigt sagt at Nvidia Shield ikke må tænde og slukke dit fjernsyn.. Det gør du inde under indstillinger, og så kan jeg ikke lige på stående fod huske hvor (formentlig noget under generelle indstillinger, eller noget omkring power indstillinger). Men du har tre valgmuligheder der: CEC til og fra. Hvis CEC er slået til, så har du mulighed for at sige til/fra ud fra om NS må tænd TV, og til/fra om NS må slukke TV.

Jeg har som sagt gjort sådan, at CEC stadigvæk er slået til, men at den ikke har kontrol over tænd/sluk. Fordi når jeg trykker på aktiviteten på min harmony, så tænder den alligevel både NS, fjernsyn og anlæg, og hvis NS også sendte signaler om tænd/sluk, ja så var det med til at forvirre harmony, når man skiftede fra en aktivitet til en anden.

Selvom du ikke har en Harmony, så kan du stadigvæk slå det fra, men det er klart, at så skal du også selv tænde og slukke fjernsynet.

Hvad angår at tage strømmen fuldstændig fra NS, ja så er det lidt dumt.. Men de/android har heldigvis tilføjet "genstart" som en mulighed igen (funktionen forsvandt under en opdatering).

TIl at tage strømmen fra min NS, ja der har jeg sat en "smart" 230 volts stikkontakt mellem strømudtaget og min NS.
Så kan jeg (den sjældne gang, hvor NS fryser) bare bede google assistent om at slukke NS, og derefter tænde den igen. Så er det det samme, som at tage strømmen fra NS, og så slutte den til igen.


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Du kan sagtens have CEC slået til, men samtidigt sagt at Nvidia Shield ikke må tænde og slukke dit fjernsyn.. Det gør du inde under indstillinger, og så kan jeg ikke lige på stående fod huske hvor (formentlig noget under generelle indstillinger, eller noget omkring power indstillinger). Men du har tre valgmuligheder der: CEC til og fra. Hvis CEC er slået til, så har du mulighed for at sige til/fra ud fra om NS må tænd TV, og til/fra om NS må slukke TV.


Ikke helt ideelt, men en okay løsning for mig - tak Smile




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 14:26

 Det lyder lidt underligt, har selv en Shield, som kan styre TVet med CEC, og det er aldrig sket at den tænder uden at jeg selv gør det.
Der hjælper ikke dig, men bare som en orientering.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: flex195
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 16:24
Jeg boede hos svigermekanikken i en måneds tid i år, indtil vi kunne overtage vores hus. Der havde jeg koblet min Shield til deres Samsung tv og den gjorde det samme, endte med at slå cec fra, gad ikke rode med det, da vi alligevel snart skulle flytte.



-------------
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 16:27

 Har også Shield på et Samsung.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 06-December-2018 kl. 22:53
Kan du ikke løse problemet, ved at vælge "Power off" i stedet for "Sleep now"?


Skrevet af: Flemming K. Jensen
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 10:20
Du behøver ikke at hive stikket ud og sætte det i igen, når der er slukket helt for shielden. Du kan tænde den igen ved at trykke på knappen øverst på selve shielden. 

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Hvis man skal slukke helt for boksen (Power Off), så skal strømstikket tages ud og sættes tilbage i for at kunne tænde igen. Upraktisk og langsommeligt - både den fysiske handling og så ventetiden, mens den booter påny. 


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 07-December-2018 kl. 21:07
Oplevede det på mit Samsung tv. Har ikke oplevet det på min lg endnu.


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 16-December-2018 kl. 14:01
Argh, nu tænder min Shield også engang imellem. Har lagt mærke til det er efter jeg fik gooogle home, men samtig fik shield også en Update. Det er kun ved Sleep den vågner ikke ved power off


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 01:30
Det er fordi den lytter med...

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 10:42
Det er fint den lytter med, men så skal den også høre efter hvad der bliver sagt :) "Sluk shield" virker også, men skal gøre det 2-3 gang før den "sover" hele natten.


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Flemming K. Jensen Flemming K. Jensen skrev:

Du behøver ikke at hive stikket ud og sætte det i igen, når der er slukket helt for shielden. Du kan tænde den igen ved at trykke på knappen øverst på selve shielden. 

Der er ingen tænd/sluk-knap på den nye version af Shield ...


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Kan du ikke løse problemet, ved at vælge "Power off" i stedet for "Sleep now"?

Jo, men så skal jeg som nævnt tage strømmen fra den for at kunne tænde igen. 


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 18-December-2018 kl. 21:43
Er begyndt at opleve det samme.

Har haft shield og samme tv de sidste 12 mdr. har intet ændret, men nu gør den det ret ofte. 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-December-2018 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Argh, nu tænder min Shield også engang imellem. Har lagt mærke til det er efter jeg fik gooogle home, men samtig fik shield også en Update. Det er kun ved Sleep den vågner ikke ved power off

Kan det ikke være en af Google Home-enhederne i hjemmet, der vækker Shield løbende?


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 09-Januar-2019 kl. 20:57
Så fandt jeg løsningen på mit problem. På shield TV under indstillinger -> Display & Sound -> Power Control -> ændre Keep SHEILD awake on TV input switch. Nu sover min shield god hele natten og jeg skal bare klikke på shield remote for at starte dhield og TV, når jeg sætter shield til sleep igen slukke TV også. 


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 13-Januar-2019 kl. 22:07
Virket stadig, fantastisk :)


Skrevet af: Monsterslam
Skrevet den: 14-Januar-2019 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Så fandt jeg løsningen på mit problem. På shield TV under indstillinger -> Display & Sound -> Power Control -> ændre Keep SHEILD awake on TV input switch. Nu sover min shield god hele natten og jeg skal bare klikke på shield remote for at starte dhield og TV, når jeg sætter shield til sleep igen slukke TV også. 

Hvad skal den ændres til? Slået til eller fra?


Skrevet af: jhenri
Skrevet den: 23-Februar-2019 kl. 15:30
Godt du fandt en løsning.
Har selv en Shield TV boks med harddisk.
Det har gjort at jeg har valgt en anden løsning.
Grunden er at harddisken står og spinder konstant i standby,
det ønsker jeg ikke den gør, så jeg slukker "power off" 
hver gang jeg er færdig.
Og den tænder jo ret nemt igen.
Også har jeg valgt at tage en af de spare stikdåser med et 
stik, der så er sat i Shield TV boksen, så tv'et tænder når jeg
tænder Shield TV boksen...

Ja det er lidt besværligt at slukke helt ned.
Og havde været ønskeligt at harddisken også stoppede i standby.

Og så er der sparet lidt standby strøm. :-)


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 23-Februar-2019 kl. 20:30
Jeg har også fundet en (rimelig) løsning - i form af en BT-remote med traditionel tænd/sluk-knap (som der ikke er nogen af på hverken Shield-box eller medfølgende fjernbetjening). 

Som en ekstra gevinst har remoten desuden mute-knap, almindelig volumenkontrol og lidt mere vægt/omfang - tre ting, som jeg også har savnet.   

Remoten hedder Q5 og kostede omkring 10 dollar i en Kina-butik.



Print side | Luk vindue