Print side | Luk vindue

Issues på Pioneer plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15707
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 17:27

Emne: Issues på Pioneer plasma
Skrevet af: Mutzer
Emne: Issues på Pioneer plasma
Skrevet den: 29-September-2006 kl. 09:54

Hej.

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med. Modellen er PDP-436XDE.

1. Jeg har nu nogle gange oplevet at der kommer et besked på skærmen som siger "ingen udgangsop 5 min". Den kommer så igen ved 4,3,2,1 min, og så slukker fjernsynet. Jeg har mærket rundt omkring, og jeg synes bestemt ikke det føles unormalt varmt, som var min umiddelbare tanke. Det har også en enkelt gang bare slukke uden advarsel?

2. Jeg er rigtig tilfreds med fjernsynet, men har opdaget at programmet vild med dans, den kan den sku ikke klare. Der er eksremt meget farve på kulisserne, og enormt meget/mange lamper/Lys, så hel det hvide gulv bliver often groft pixeleret. Nogen ideer til hvad jeg kan indstille for at hjælpe på det? Det er digital modtagelse via antenne på taget.

3. Synes at hav elæst i en test, at når man fx så fodbold, så var der noget efterslæb på spillerne.. som mindre støjreduktion kunne afhjælpe. Jeg synes nu ikke det er så slemt, men når skærmen panorer..fx følger et udspark fra målmanden, så synes jeg det bliver noget gnidret at se på. Nogen forslag til en indstilling der kan hjælpe på dette?

Håber nogen har nogle gode forslag, jeg er ikke alt for skrap til det der justerings halløj.

Jo nogen der ved hvad en ISF kalibrering vil sige.. dette skulle jeg kunne få foretaget.

Mutzrt

-------------
Mutzer

Svar:
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 29-September-2006 kl. 10:55
1. Har du tjekket sleep timer? Den dukker nemlig op fem minutter før og
viser sig hvert minut indtil den slukker.

Ellers skift til engelsk sprog og noter fejlmeddelelsen. Det er nemmere at
google fejlmeddelelsen på engelsk. Jeg har ikke oplevet den før.

2. Det er TV2s signal, der er problemet, og de ved det godt. Det har intet
med dit tv at gøre.

3. Jeg ved ikke om jeg vil kalde det efterslæb, det er vel en bieeffekt af at
signalet er konverteret fra interlace til progressiv.

Men sørg for at tv'et er sat til 100Hz, slå DNR fra og prøv evt. også at lege
med PureCinema.

Skrevet af: Josse
Skrevet den: 29-September-2006 kl. 11:16

Ang 1)

Jeg kender ikke 436XDE, men på 507 er der en option som kan aktiveres. Det er noget med at hvis TV'et ikke modtager 'livstegn' fra fjernbetjeningen i 3 timer så slukker det automatisk. Jeg mener at denne funktion er placeret sammen med sleep timer, men den er ikke nævnt i manualen.

Korrektion: Funktionen er placeret i Menu->PowerControl->NoOperationOff

/Henrik

Skrevet af: Mutzer
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 09:15

Tak for svarerne.

Lyder fint med at det er TV2s signal, så er jeg mere rolig... var lidt skuffet over mit ellers fede tv der må jeg sige. Nogen der ved hvad problemet er? Det er bedre med det analoge signal faktisk, men der er alt andet så generelt i dårligere kvali.

Henrik du havde ret... på dansk hedder den funktion ingenudgangsop, nøjagtig som der stod på skærmen inden den slukkede, og jeg har aktiveret den. Så ved jeg da at jeg bare skal bruge den lidt hvis jeg ser den igen.

Jeg vil prøve at lege lidt med de nævnte ting ved fodbold.. men jeg synes bare at huske, fra gamle tv godt nok, at 100hz ikke egnede sig til fx fodbold og sport, men mere til film osv. Men jeg prøver lidt.. tak igen.

-------------
Mutzer

Print side | Luk vindue